olek napisał(a):
Uwagi naniesione na rysunek:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... 131109.pngZapomniałem o uwadze Gromanika ws. Modlińskiej, poprawię przy następnej edycji rysunku.
Jak rozumiem, to są Twoje postulaty, a nie efekty mazania podczas spotkania w piątek.
Na spotkanie przyszło około 25 osób. Na środku sali stanęły stoły. Na nich znalazły się mapy i pisakami zaznaczaliśmy nasze propozycje poprawy sieci. Było sporo pytań ogólnych i Łukasz Puchalski przez godzinę cierpliwie na nie odpowiadał. Główne warunki:
1. Zaprezentowana mapa pokazuje ciągi główne, co oznacza, że w innych miejscach też mogą powstawać drogi rowerowe.
2. Duża liczba dróg wyjazdowych z miasta wynika z warunków finansowych. W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) w Aglomeracji Warszawskiej najwięcej projektów dotyczy budowy dróg rowerowych i trzeba z tego korzystać.
Ponieważ poruszam się rowerem głównie po Górnym Mokotowie i południowym Śródmieściu, to przekazuję relację z piątkowych rozmów, które dotyczyły tych części miasta:
1. Jest jakiś poważnym problem z Koszykową i szanse na ciąg w kierunku wschód-zachód będą dalej analizowane.
2. Zaproponowałem połączenie ciągu Al. Niepodległości z E.Plater przez Hożą. Wymaga to obejrzenia sytuacji na miejscu. Myślę, że przed Wydziałem Fizyki UW pas rowerowy na jezdni się zmieści.
3. Plany na Waryńskiego zostały kilka dni temu pokazane. Szczegóły w wątku ddr w Śródmieściu.
4. Na Mokotowskiej mają być wytyczone w najbliższych miesiącach pasy rowerowe. Zaproponowałem, aby dociągnąć je do Pl. Trzech Krzyży.
5. Al. Jerozolimskie i Most Poniatowskiego to spory kłopot i dopóki nie zapadnie decyzja polityczna o znacznym uspokojeniu ruchu, zwężeniu jezdni itd. to nie ma sensu rysowanie tam czegokolwiek. Co prawda w środę na spotkaniu z prof. Janem Gehlem padła deklaracja zwężenia ulicy, ale to jeszcze nic nie znaczy. Na spotkaniu była mowa o zrobieniu w zastępstwie pasów na Nowogrodzkiej.
6. Jazda rowerem przez Park Łazienkowski natrafia na opory konserwatorów. Artur Tondera z ZTM pokazywał nawet władzom parku ścieżki w Wersalu, ale opór jak był, tak trwa.
7. Ciąg Kazimierzowskiej - ulice są wystarczająco szerokie, aby zrobić pasy rowerowe, ale istnieje problem z ich bezpieczeństwem. Lepiej, aby parkujące samochody chroniły rowerzystów, a nie jadący rowerzyści stojące samochody, więc zmiana organizacji ruchu wiąże się z taką samą skalą przebudowy jak na równoległej Al. Niepodległości.
8. Puławska od Dolnej do Pl. Unii - nie ma innego rozwiązania jak zabrać samochodom jeden pas ruchu.
9. Pomiędzy Spacerową a Al. Wilanowską nie ma narysowanego żadnego zjazdu ze skarpy. Zaproponowałem wytyczenie takowego przez Park Królikarnia i dalej ul. Idzikowskiego.
10. W ramach budowy Bukowińskiej powstało 100 metrów ścieżki rowerowej na Domaniewskiej. Zaproponowałem dociągniecie jej do końca ulicy, czyli skrzyżowania z Wołoską.
11. Na puławskiej od Al. Wilanowskiej do Wałbrzyskiej droga rowerowa jest narysowana po stronie wschodniej. Będzie problem z wytyczeniem tej drogi, bo trzeba byłoby zburzyć część bazaru. Więcej miejsca jest po stronie zachodniej ulicy, zwłaszcza, że jest tam mniej skrzyżowań i chodnik wymaga generalnej naprawy. W ramach ZIT na 2016 rok planowana jest budowa drogi rowerowej ciągiem Niepodległości(od SGH)-Puławska-Piaseczno. Gdzieś musi powstać przejazd na drugą stronę Puławskiej. Zaproponowałem, aby znalazł się on na skrzyżowaniu z Wałbrzyską.
12. Na Wałbrzyskiej zaproponowałem narysowanie drogi rowerowej na istniejącym szerokim chodniku po stronie południowej ulicy. Propozycja zostanie przeanalizowana. Nie musi to być ciąg główny.
13. Tunel pod Puławską wzdłuż Potoku Służewieckiego. Po raz kolejny padło "nie da się". Myślę, że w zastępstwie należy walczyć o drogę rowerową wzdłuż Al.
Lotników. Co prawda górna część doliny pozostanie martwa i narysowane tam drogi rowerowe biegnące po schodach z pochylniami nie mają najmniejszego sensu jako ciągi główne, ale to jest temat do dalszych rozmów.
14. Wschodnia strona Żwirki i Wigury dobrze działa jako dziki trakt i taki raczej pozostanie.
15. Wirażowa - zaproponowałem, aby w ramach ZIT dokończyć połączenie Służewca Biurowego z Dawidami. Dla Warszawiaków to będzie fajny wyjazd z miasta i na działki, zaś dla mieszkańców gminy Lesznowola fajny dojazd do pracy.
Osoby, które rozmawiały o innych częściach miasta proszone są o zabranie głosu.