Można zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Warszawy, jak też informacją podaną przez dzielnicę Klimczaka jest ulicą o klasie L (lokalna). Dla ulic takiej kategorii prawo (Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie) nie przewiduje możliwości zastosowanie przekroju 2 jezdni po 2 pasy ruchu, a jedynie 1x2. Zresztą taki przekrój jest zapisany w obowiązującym planie zagospodarowania przestrzennego - widocznie dlatego chcą go zmienić.
Niestety, w tym samym studium zapisano tam planowaną ścieżkę rowerową (dokument powstał jeszcze zanim do autorów dotarło istnienie czegoś takiego jak pasy rowerowe, mimo że pierwsze już w Warszawie funkcjonowały). Studium, w przeciwieństwie do PZP nie ma jednak bezpośredniej mocy wiążącej.
Na pewno zatem należy sprawdzić, czy procedura zmiany PZP, o której jest mowa na stronie, jeszcze trwa i jeśli tak, zgłosić uwagi przeciw jego zmianie na niezgodne z prawem w zakresie parametrów drogi klasy L.
A ogólne argumenty przeciw wydzielonej ścieżce przy ulicy lokalnej można prześledzić na sąsiednim, ursynowskim przykładzie Nugat i Kiedacza, czyli m.in.
http://www.zm.org.pl/?a=ursynow_pasy-107 ,
http://www.zm.org.pl/?a=nugat_kiedacza-136 ,
http://www.zm.org.pl/?a=nugat-13a . Niestety, pola Wilanowskie są przykładem pasji wsadzania ścieżek tam, gdzie absolutnie ich być nie powinno - powstają nawet przy ulicach czysto osiedlowych.
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)