Wniosek można znaleźć w poście z 15 kwietnia w tym wątku.
Pani chyba nie za bardzo wie co tam jest zrobione. Więc spłodziłem taką odpowiedź.
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Bardzo mnie cieszy, że błędy zostaną poprawione, część płytek dla niewidomych już się pojawiła.
Nie odniosła się Pani do drugiej częsci punktu 2, a mianowicie do niezachowania skrajni przez ogrodzenie. W przesłanym dokumencie zostało to ujęte w punkcie 2b.
Co do punktów 4-6 chyba nie do końca Pani mnie zrozumiała. Pomiędzy węzłem Łopuszańska a drogą dojazdową do budynków przy Jerozolimskie 200 znajduje się infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Idąc od węzła Łopuszańska po lewej stronie jest droga dla rowerów a po prawej chodnik wyznaczone znakiem
http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_naka ... 16_r-p.svg. Droga dla rowerów jest wykonana z asfaltu co jest zgodne ze standardami rowerowymi dla Warszawy :
http://siskom.waw.pl/komunikacja/rowery ... en2009.pdf . Następnie zaczyna się ciąg pieszo rowerowy wyznaczony znakiem
http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_naka ... -13-16.svg . Ciąg jest wykonany z koski betonowej co dopuszczaja standardy rowerowe. Cała sytuacje widac w systemie Google maps:
https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81opu ... 37,,0,5.32Następnie ciąg pieszo rowerowy z ruchem na tej samej drodze zmienia się w chodnik po lewej i drogę dla rowerów po prawej, oznaczone znakiem
http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_naka ... 16_p-r.svgSą tu więc wyznaczone oddzielne części dla pieszych i rowerzystów. Standardy rowerowe nie dopuszczają nawierzchni betonowej na części dla rowerzystów, która powinna być wykonana z asfaltu. Właśnie o to mi chodziło w uwadze nr 5. "Drogi dla rowerów wykonanej z fazowanej kostki brukowej" , i zaproponowałem "Nawierzchnię z kostki zastąpić nawierzchnią asfaltową." Argument o infrastrukturze podziemnej i jej łatwości odtworzenia jest dyskusyjny. Często infrastruktura podziemna jest umiejscowiona pod asfaltową jezdnią dla samochodów. Nie przeszkadza to w przeprowadzaniu remontów infrastruktury podziemnej. Za przykład mogę podać inwestycję wzdłuż ulicy Bohaterów Warszawy w Ursusie. Po remoncie nawierzchnia asfaltowa została odtworzona w jakości nie gorszej niż przed inwestycją.
Układ infrastruktury pieszej i rowerowej powoduje przecinanie się obu rodzajów ruchu. Może to powodować konflikty i niebezpieczne sytuacje. Zgłosiłem więc uwagę nr 6 "Drogi dla rowerów niepotrzebnie zmieniającej stronę z chodnikiem." i propozycję rozwiązania : "Zamienić miejscami chodniki i drogę dla rowerów oraz połączyć z drogą dla rowerów przy węźle Łopuszańska, bez stosowania ciągu pieszo rowerowego.".
Co się tyczy punktu 4 " Zbyt wysokiego krawężnika przy drodze dla rowerów" Chodziło mi o podłużny uskok pomiędzy drogą dla rowerów a chodnikiem. W dokumencie zawierającym zdjęcia jest to pisane w punkcie 9a.
Zauważyłem ostatnio, że chodnik przylegający do łącznicy Nowolazurowa -> Aleje Jerozolimskie (Pruszków) zarasta młodą trawą. Trawa wyrasta z pomiędzy kostek betonowych. Świadczy to o fatalnym wykonaniu chodnika. Drugą sprawą jest osuwająca się skarpa na chodnik. Zalegająca ziemia zwęża chodnik do szerokości mniejszej niż dopuszczalne 1,5m. Skarpa znajduje się przy feralnym ogrodzeniu. Obie sytuacje doskonale obrazują zdjęcia.
Proszę o naprawę chodnika i skarpy, a także o ponowną odpowiedź na punkty 2, 4, 5 i 6 z poprzedniego maila. Proszę o odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA.