Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 28, 2014 23:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Na mapie z konsultacji
http://konsultacje.um.warszawa.pl/sites ... m_mapa.jpg
jest jedna duza biała plama w ciągu Łopuszańska-Hynka-Sasanki-Marynarska. Argumentem aby tej trasy nie było jest potrzeba budowy tunelu pod torami WKD, problem z węzłem Marynarska, no i pewnie problemy na samej MArynarskiej. Jako alternatywe podano DDR wzdłuż 17 stycznia. Jest to jednak alternatywa tylko od al. Krakowskiej na wschód, w dodatku oddalona od ok 500m. Gorsza sytuacja jest pomiedzy Jerozolimskimi a Krakowska. Przeciąć legalnie tory można albo w poblizu torów na Radom (Instalatorów), albo przy WKD Salomea. Trzeba nadrobic co najmniej 2km.
Ciąg Łopuszańska-Hynka-Sasanki-Marynarska to naturalne najkrótsze połączenie Włoch, Ursusa z Mokotowem.
Może zorganizować jakąś akcje w celu uwzglednienia tej trasy w programie rozwoju infrastruktury rowerowej do 2020?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 29, 2014 7:27 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Proponuję najpierw zorganizować akcję, by zapewnione zostało finansowanie tego, co już jest w Programie do 2020. Co z tego, że dopiszemy tam inwestycję ocierającą się przy obecnej sytuacji o science-fiction, skoro nie będzie pieniędzy na realizację?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 29, 2014 13:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
To jest SF bo ktoś uznał ze trzeba tam zbudować tunel. Interesuje mnei kto to tak uznał i na jakiej podstawie. To nie jest linia TGV zeby stosować jakaś kosmiczna separacje. Przejazd przez tory w Salomei czy w Opaczy jest zrobiony w poziomie torów. Nie ma nawet szlabanów. Rzeźni nie ma. Pociągi tam sie zatrzymują i ruszają. Wiec wzajemna widocznośc bedzie zapewniona.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 29, 2014 18:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Trochę nie w temacie jestem, ale dlaczego tunel, a nie kładka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 29, 2014 21:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
em c napisał(a):
Trochę nie w temacie jestem, ale dlaczego tunel, a nie kładka?

W "PROGRAMie ROZWOJU TRAS ROWEROWYCH WARSZAWY DO ROKU 2020 " stoi :
Cytuj:
Odcinek od Al. Jerozolimskich do węzła Marynarska jest trudny do realizacji ze względu na konieczność przekroczenia torów WKD. Wymaga to wnoszenia roweru. Rozwiązaniem może być budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami z możliwością przejazdu rowerem. Wykracza to poza zakres niniejszego programu rozwoju tras rowerowych.
W realizowanym węźle ul. Marynarskiej z S79 nie uwzględniono ruchu rowerowego, w związku z powyższym w programie zaproponowano przeprowadzenie ruchu rowerowego ciągiem ulic 17 stycznia i Cybernetyki.

Ktoś stwierdził ze trzeba budować tunel i nie chce się ujawnić. Budowa tunelu jest najdroższym i najmniej przyjaznym rozwiazaniem.

Co do węzła Marynarska to napewno nie jest tam rózowo, ale przypadek Ronda Zesłanców pokazuje ze schody są bardzo uciązliwe ale nie zniechecaja do jezdzenia tą trasą. Przy węzle marynarska można porobić jakies usprawnienia chociazby szyny po obu stronach schodów. Wykreślenie z programu przkreśla jakiekolwiek inwestycje na tej trasie.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 30, 2014 7:43 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Przeczytaj jeszcze raz. Nikt nie stwierdził, że ma być tunel, ale że może być tunel:
Cytuj:
Rozwiązaniem może być budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami z możliwością przejazdu rowerem.

Alternatywą jest kładka, ale żadne z tych opcji nie była analizowana pod kątem zasadności, wykonalności itd. bo szacunkowy koszt wykraczał poza założenia Programu.
To, że taka inwestycja nie znalazła się w Programie, nie znaczy że nie powstanie. Ale dokument ten określał priorytety. Jeżeli mamy hipotetyczne 5 mln zł, to lepiej wydać je na budowę np. drogi dla rowerów wzdłuż całej Żwirki i Wigury niż na jeden tunel/kładkę na ciągu, który i tak będzie nieprzyjazny rowerzystom. Takie są obecnie priorytety.

BTW - na Łopuszańskiej jest 60 km/h, więc można jechać rowerem po chodnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 30, 2014 8:30 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Jeżeli mamy hipotetyczne 5 mln zł, to lepiej wydać je na budowę np. drogi dla rowerów wzdłuż całej Żwirki i Wigury niż na jeden tunel/kładkę


Wzdłuż Żwirki i Wigury oczywiście tak. Pytanie jak się miałby przejazd przez tory WKD do ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż Żeromskiego, Woronicza, Samochodowej, Bagateli, Łazienkowskiej itp., którymi zapchany jest Program.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 30, 2014 9:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
olek napisał(a):
m.pienkos napisał(a):
Jeżeli mamy hipotetyczne 5 mln zł, to lepiej wydać je na budowę np. drogi dla rowerów wzdłuż całej Żwirki i Wigury niż na jeden tunel/kładkę


Wzdłuż Żwirki i Wigury oczywiście tak. Pytanie jak się miałby przejazd przez tory WKD do ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż Żeromskiego, Woronicza, Samochodowej, Bagateli, Łazienkowskiej itp., którymi zapchany jest Program.


I do "przejazdu" rowerowego pod Puławską przy rzymowskiego wyznaczonego w Programie... po schodach.
https://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec/photos/a.260735293963516.56179.260415767328802/608006175903091/?type=1

Obrazek

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 30, 2014 10:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
czy ktos analizował czy da sie zrobic, a własciwie przywrócic przejscie/przejazd dla rowerów w poziomie torów? To byłoby najtańsze i najwygodniejsze rozwiązanie. I według mnie bezpieczniejsze, bo teraz duzo ludzi przechodzi przez tory nawet z rowerami. Łatwo się potknąc a targanie roweru znajduje troche czasu. Po zbudowaniu kładki, czy tunelu raczej by z nich nie korzystali. Schody juz zresztą są.
BTW
Pan Pełnomocnik wprowadza nowinki do warszawskiej infrastruktury, jak np podpórki. Nie neguje tego. Trzeba jednak sprobowac poprawic los osob poruszajacych sie szlakami przerwanymi przez schody. Przede wszytskim RZS, wspomiany wezeł Marynarska. Zamontowanie tanich szyn przy schodach bardzo ułatwiłoby pokonywanie tych przeszkód.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 10, 2014 23:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Dostałem odpowiedź w sprawie węzła Salomea
https://drive.google.com/file/d/0B9qwmP ... sp=sharing
Wniosek można znaleźć w poście z 15 kwietnia w tym wątku.

Pani chyba nie za bardzo wie co tam jest zrobione. Więc spłodziłem taką odpowiedź.
Cytuj:
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Bardzo mnie cieszy, że błędy zostaną poprawione, część płytek dla niewidomych już się pojawiła.
Nie odniosła się Pani do drugiej częsci punktu 2, a mianowicie do niezachowania skrajni przez ogrodzenie. W przesłanym dokumencie zostało to ujęte w punkcie 2b.
Co do punktów 4-6 chyba nie do końca Pani mnie zrozumiała. Pomiędzy węzłem Łopuszańska a drogą dojazdową do budynków przy Jerozolimskie 200 znajduje się infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Idąc od węzła Łopuszańska po lewej stronie jest droga dla rowerów a po prawej chodnik wyznaczone znakiem http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_naka ... 16_r-p.svg. Droga dla rowerów jest wykonana z asfaltu co jest zgodne ze standardami rowerowymi dla Warszawy : http://siskom.waw.pl/komunikacja/rowery ... en2009.pdf . Następnie zaczyna się ciąg pieszo rowerowy wyznaczony znakiem http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_naka ... -13-16.svg . Ciąg jest wykonany z koski betonowej co dopuszczaja standardy rowerowe. Cała sytuacje widac w systemie Google maps: https://maps.google.pl/maps?q=%C5%81opu ... 37,,0,5.32

Następnie ciąg pieszo rowerowy z ruchem na tej samej drodze zmienia się w chodnik po lewej i drogę dla rowerów po prawej, oznaczone znakiem http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_naka ... 16_p-r.svg
Są tu więc wyznaczone oddzielne części dla pieszych i rowerzystów. Standardy rowerowe nie dopuszczają nawierzchni betonowej na części dla rowerzystów, która powinna być wykonana z asfaltu. Właśnie o to mi chodziło w uwadze nr 5. "Drogi dla rowerów wykonanej z fazowanej kostki brukowej" , i zaproponowałem "Nawierzchnię z kostki zastąpić nawierzchnią asfaltową." Argument o infrastrukturze podziemnej i jej łatwości odtworzenia jest dyskusyjny. Często infrastruktura podziemna jest umiejscowiona pod asfaltową jezdnią dla samochodów. Nie przeszkadza to w przeprowadzaniu remontów infrastruktury podziemnej. Za przykład mogę podać inwestycję wzdłuż ulicy Bohaterów Warszawy w Ursusie. Po remoncie nawierzchnia asfaltowa została odtworzona w jakości nie gorszej niż przed inwestycją.

Układ infrastruktury pieszej i rowerowej powoduje przecinanie się obu rodzajów ruchu. Może to powodować konflikty i niebezpieczne sytuacje. Zgłosiłem więc uwagę nr 6 "Drogi dla rowerów niepotrzebnie zmieniającej stronę z chodnikiem." i propozycję rozwiązania : "Zamienić miejscami chodniki i drogę dla rowerów oraz połączyć z drogą dla rowerów przy węźle Łopuszańska, bez stosowania ciągu pieszo rowerowego.".
Co się tyczy punktu 4 " Zbyt wysokiego krawężnika przy drodze dla rowerów" Chodziło mi o podłużny uskok pomiędzy drogą dla rowerów a chodnikiem. W dokumencie zawierającym zdjęcia jest to pisane w punkcie 9a.
Zauważyłem ostatnio, że chodnik przylegający do łącznicy Nowolazurowa -> Aleje Jerozolimskie (Pruszków) zarasta młodą trawą. Trawa wyrasta z pomiędzy kostek betonowych. Świadczy to o fatalnym wykonaniu chodnika. Drugą sprawą jest osuwająca się skarpa na chodnik. Zalegająca ziemia zwęża chodnik do szerokości mniejszej niż dopuszczalne 1,5m. Skarpa znajduje się przy feralnym ogrodzeniu. Obie sytuacje doskonale obrazują zdjęcia.
Proszę o naprawę chodnika i skarpy, a także o ponowną odpowiedź na punkty 2, 4, 5 i 6 z poprzedniego maila. Proszę o odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA.


_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Ostatnio edytowano So maja 17, 2014 22:43 przez pzinek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL