Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 14, 2014 6:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
To jest pytanie. Co zgłaszać, a co nie? Gdzie postawić granicę. Każde zgłoszenie może skutkować jeszcze większą patologią. Np prośba o zbudowanie DDR koło RJP skutkowałem zkazem jazdy, prośba o poprawe widocznosci na weźle Salomea skutkowało przeniesieniem przejscia dla pieszych i zwiekszeniem punktów kolizji o 2. Jedną z granic jest całkowite przestreganie przepisów, ale to nie zawsze idzie w parze ze zdrowym rozsądkiem

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 14, 2014 9:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
pzinek napisał(a):
To jest pytanie. Co zgłaszać, a co nie? Gdzie postawić granicę. Każde zgłoszenie może skutkować jeszcze większą patologią.

Primum non nocere.
Sherlock Holmes mawiał, że aby złapać przestępcę, należy myśleć jak przestępca.
Tu należy myśleć jak leniwy*) i nieżyczliwy**) biurokrata. :mrgreen:
______________________
*) Bo łatwiej i taniej postawić zakaz/płot, niż przebudowywać. Mniej papierów i zatwierdzeń.

**) Bo się wkurzył, że został wytrącony z ulubionego stuporu.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 14, 2014 17:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Ja bym zmienił tak, przy czym zaznaczam, że ja wyznaję filozofię pt. wnioskować o to, co realnie daje się zmienić na lepsze, a nie dla zasady.. Inaczej obawiam się urzędniczej złośliwości i tylko pogorszenia sytuacji:

1. Wyrzuciłbym wszelkie uwagi odnośnie przejazdów, które są blisko pasów. W praktyce to nie przeszkadza, a nie bardzo widzę miejsce na sensowną zmianę (a np. zlikwidują przejazd "bo nie ma miejsca").

2. Odnośnie punkt 4b - podaje alternatywę jak to rozwiązać, jak nie to wyrzucić bo tylko może się pogorszyć.

3. Nie wiem czy warto ruszać temat DDR przy aleje jerozlimskiego 200 bo pełnomocnik powiedział, że będą interweniować. Tam przede wszystkim nie ma prawa być DDR z kostki. Jeżeli już wnioskować to o całkowitą przebudowę tego miejsca z wyznaczenie porządnej DDR od strony jezdni i z asfaltu.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 14, 2014 18:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Moje pismo do GDDKiA w sprawie tej nieszczęsnej przebudowy:

"Dotyczy: przejazdu rowerowego na dojeździe do firmy Fire Max, realizowanego w ramach budowy węzła Salomea

W odpowiedzi na pismo GDDKiA-O/Wa-Z.@.409/186/gs/2014 z dnia 13.02.2014 informuję, że pomimo przebudowy wyżej wspomnianego przejazdu przez Wykonawcę żadna ze zgłoszonych przeze mnie usterek nie została poprawiona.
1. Progi na przejeździe z obu stron nie zostały poprawione i nadal ich wysokość przekracza dopuszczalne przez prawo normy.
2. Widoczność na omawianym fragmencie nadal nie spełnia norm wymaganych przez prawo. Ekran akustyczny znajdujący się przy skrzyżowaniu uniemożliwia wzajemnie dostrzeżenie się kierowców, rowerzystów i pieszych, co może prowadzić do groźnych wypadków.
3. Przebudowa nie tylko nie poprawiła wyżej wymienionych usterek ale przesunięcie przejścia za przejazd stworzyło dwa dodatkowe punkty kolizji pieszych i rowerzystów. Pogarsza to zarówno komfort jak i bezpieczeństwo dla poruszających się w tym miejscu. W dodatku takie rozwiązanie (tj. przesunięcie przejścia za przejazd) skłania do zachowań niezgodnych z prawem (bo pieszy wybierze niemal zawsze drogę na wprost, żeby uniknąć przecinania DDR i nadkładania drogi)

W związku z tym ponownie wnoszę o usunięcie wyżej wymienionych usterek (tj. obniżenie progów i wymianę ekranu), a także o przywrócenie przejścia dla pieszych na pierwotne miejsce tj. przed przejazd rowerowy.

Załączam dokumentację fotograficzną obecnej sytuacji (następne strony)

Dziękuję za pomoc i proszę o odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA. "

Zdjęcia te co ostatnio tutaj wrzucałem (strona 5 wątku).

Proszę o uwagi.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Ostatnio edytowano Cz kwi 17, 2014 8:35 przez Hermes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 14, 2014 18:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Hermes napisał(a):
Moje pismo do GDDKiA w sprawie tej nieszczęsnej przebudowy:

"Dotyczy: przejazdu rowerowego na dojeździe do firmy Fire Max, realizowanego w ramach budowy węzła Salomea

W odpowiedzi na pismo GDDKiA-O/Wa-Z.@.409/186/gs/2014 z dnia 13.02.2014 informuję, że pomimo przebudowy wyżej wspomnianego przejazdu przez Wykonawcę żadna ze zgłoszonych przeze mnie usterek nie została poprawiona.
1. Progi na przejeździe z obu stron nie zostały poprawione i nadal ich wysokość przekracza dopuszczalne przez prawo normy.
2. Widoczność na omawianym fragmencie nadal nie spełnia norm wymaganych przez prawo. Ekran akustyczny nie został wymieniony na przezierny. Obecny ekran uniemożliwia wzajemnie dostrzeżenie się kierowców, rowerzystów i pieszych, co może prowadzić do groźnych wypadków.
3. Przebudowa nie tylko nie poprawiła wyżej wymienionych usterek ale przesunięcie przejścia za przejazd stworzyło dwa dodatkowe punkty kolizji pieszych i rowerzystów. Pogarsza to zarówno komfort jak i bezpieczeństwo dla poruszających się w tym miejscu. W dodatku takie rozwiązanie (tj. przesunięcie przejścia za przejazd) skłania do zachowań niezgodnych z prawem (bo pieszy wybierze niemal zawsze drogę na wprost, żeby uniknąć przecinania DDR i nadkładania drogi)

W związku z tym ponownie wnoszę o usunięcie wyżej wymienionych usterek (tj. obniżenie progów i wymianę ekranu), a także o przywrócenie przejścia dla pieszych na pierwotne miejsce tj. przed przejazd rowerowy.

Załączam dokumentację fotograficzną obecnej sytuacji (następne strony)

Dziękuję za pomoc i proszę o odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA. "

Zdjęcia te co ostatnio tutaj wrzucałem (strona 5 wątku).

Proszę o uwagi.


W sprawie widoczności proponuję powołać się na konkretne przepisy. Na przykład tak:
Ekran akustyczny usytuowany jest w taki sposób, że nie zapewnia minimalnej wymaganej prawem widoczności.

Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430)
Załącznik nr 2 - Warunki widoczności na skrzyżowaniach i zjazdach
5. Przy ruszaniu z miejsca zatrzymania na wlocie drogi podporządkowanej oraz przy wjeżdżaniu na drogę ze zjazdu lub z obiektu i urządzenia obsługi uczestników ruchu bez pasa włączania, w odległości nie mniejszej niż 3,0 m od krawędzi jezdni lub krawędzi ścieżki rowerowej, powinna być zapewniona widoczność drogi z pierwszeństwem przejazdu, co najmniej na odległość widoczności L2 określoną w tabeli [...] W polu widoczności, oznaczonym na rysunku 3, umieszczonym nad jezdnią na wysokości 1 m, nie powinny znajdować się żadne przeszkody.
Obrazek

Przezroczysty ekran nie zapewni wymaganej widoczności, bo powierzchnie przezroczyste są przezroczyste tylko w określonych warunkach oświetlenia, a w pozostałych po prostu odbijają światło. Dodatkowo: ekran usytuowany w miejscu o dużym natężeniu ruchu będzie zawsze brudny. Wnioskuj o jego przesunięcie zapewniające minimalną widoczność w każdych warunkach atmosferycznych i przy każdym oświetleniu - bo tego wymaga prawo.

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 14, 2014 19:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Ja już im to wysłałem w poprzednim mejlu wraz z uzasadnieniem prawnym, które podałeś. Jest sens się powtarzać?
Co do przesunięcia/usunięcia jednego ekranu zaraz zmodyfikuję.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 15, 2014 7:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Poszło w mailu

Cytuj:
Szanowni Państwo

Chciałbym zgłosić uwagi dotyczące wykonania infrastruktury rowerowej i pieszej na węźle Salomea. Zastrzeżenia dotyczą:

1. Zbyt dużej wysokości progów na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Nawet do kilkunastu centymetrów
2. Niezachowaniem skrajni poziomej, co może skutkować niebezpiecznymi wypadkami
3. Braku zebr i płytek z wypustkami dla niewidomych na przejściach dla pieszych
4. Zbyt wysokiego krawężnika przy drodze dla rowerów
5. Drogi dla rowerów wykonanej z fazowanej kostki brukowej.
6. Drogi dla rowerów niepotrzebnie zmieniającej stronę z chodnikiem.
7. Niskiej jakości wykonania infrastruktury rowerowej i pieszej

Szczegółowy opis usterek wraz z dokumentacją fotograficzną znajduje się w załączonym pliku w formacie PDF.
Przedstawione usterki mogą powodować zagrożenie dla poruszających się pieszych i rowerzystów. W przypadku niepełnosprawnych na wózkach niektóre przejścia są po prostu niedostępne.

Powyższe usterki proponuję usunąć w następujący sposób:

1. Zniwelować progi do zera, starając się aby obniżenie było w miarę łagodne.
2. Usunąć żółte słupki ze skrajni drogi dla rowerów i chodnika. Przesunąć ogrodzenie lub drogę dla rowerów wraz z chodnikiem.
3. Wymalować zebry, a przy przejściu wymienić kostkę brukową na płytki z wypustkami dla niewidomych.
4. Zniwelować krawężnik przy drodze dla rowerów.
5 Nawierzchnię z kostki zastąpić nawierzchnią asfaltową.
6. Zamienić miejscami chodniki i drogę dla rowerów oraz połączyć z drogą dla rowerów przy węźle Łopuszańska, bez stosowania ciągu pieszo rowerowego.
7. Poprawić bardzo krzywo ułożone krawężniki.

Wykonanie powyższych poprawek zwiększy bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.
Proszę o usuniecie usterek i odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA.
Z wyrazami szacunku



https://drive.google.com/file/d/0B9qwmP ... sp=sharing

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 18, 2014 12:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Mój wniosek o poprawę wjazdu do firefoxu poszedł właśnie do GDDKiA.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 19, 2014 7:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
I jeszcze wniosek o obniżenie do zera progu na przejeździe 17 Stycznia x Żwirki i Wigury:

Obrazek

Obrazek

Chyba zacznę tu częściej bywać, w związku z czym zacząłem wydeptywać sobie ścieżkę : )

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 19, 2014 21:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
na w. salomea przy czesci przejsc pojawily sie plytki z wypustkami dla niewidomych. np przy batorym jest, przy piap nie ma. kostka na chodnikach juz klawiszuje :/

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL