zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Ścieżki rowerowe we Włochach
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2952
Strona 1 z 11

Autor:  ~Kris [ So paź 19, 2013 10:32 ]
Tytuł:  Ścieżki rowerowe we Włochach

GDDKiA odpowiedziała na mój wniosek z 31 sierpnia 2013 o usunięcie nieprawidłowości przy budowie odcinka DDR po zachodniej stronie drogi S79, na wysokości węzła MPL Lotnisko (okolice fortu Zbarż)

Zdjęcia, wniosek, i odpowiedź GDDKiA:
https://drive.google.com/folderview?id=0B1QOxNvU8OLHYy1YNEhSRGlaNVE&usp=sharing

Autor:  DobreRowery_pl [ Wt paź 22, 2013 8:58 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

To ciekawe,myślałem że w ogóle nie będzie odzewu w tej sprawie,daj znać jak to się ostatecznie zakończyło.

Autor:  sansan [ Cz paź 24, 2013 11:43 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

na początku października przy ścieżce rowerowej wzdłuż popularnej trwały jakieś roboty (kable lub wodociągi). Część ścieżki rowerowej była zagrodzona. Nawierzchnia niestety nie została przywrócona do stanu poprzedniego co widać na zdjęciu. Nie bardzo wiem do kogo napisać w tej sprawie. Do ZRiKD?

Obrazek

Autor:  Hermes [ Cz paź 24, 2013 15:29 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

Popularna podlega pod ZDM, więc ja bym pisał do nich - powinni wiedzieć, kto wykonywał remont.

Autor:  Hermes [ Cz sty 09, 2014 13:55 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

Pismo do GDDKIA w sprawie niedoróbek na DDR przy węźle salomea do przejrzenia i ewentualnych zmian przed wysłaniem:
https://www.dropbox.com/s/6fxepc4ld8ehog8/Poprawki.pdf

DO: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53
00 - 874 Warszawa

Dotyczy: przejazdu rowerowego na dojeździe do firmy Fire Max, realizowanego w ramach budowy węzła Salomea

Wnoszę o usunięcie nieprawidłowości i błędów na nowo powstałym odcinku drogi dla rowerów:
1) Ekran akustyczny ogranicza widoczność na przejeździe rowerowym od strony wschodniej (nie zachowano minimalnej wymaganej prawem widoczność) – zdjęcie 1.
2) Próg na przejeździe od strony wschodniej ma wysokość 3 cm (maksymalna dozwolona prawem wysokość uskoku: 1cm, a zaleca się ich całkowite eliminowanie) – zdjęcie 2.
3) Próg na przejeździe od strony zachodniej ma wysokość ponad 2,5 cm (jak wyżej) – zdjęcie. 3.

Wskazane błędy stwarzają zagrożenie dla użytkowników drogi i naruszają obowiązujące przepisy, m. in.:
Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. Nr 43, poz. 430)
Rozdział 9 § 48. 1. (Ścieżki rowerowe, wysokość progów i uskoków)
Załącznik 2 § 4.2 (Warunki widoczności na skrzyżowaniach i zjazdach )

Załączam link do dokładnej lokalizacji: http://goo.gl/maps/KMCVF
oraz dokumentację fotograficzną (następne strony)

Dziękuję za pomoc i proszę o odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  pzinek [ Cz sty 09, 2014 14:54 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

Dla formalności ten przejazd jest w Ursusie

mozesz dodac troche moich zdjec:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... =109890617
szczegolnie zdjecia 14,15
no i oglnie duzo jest nierównych krawęzników
na twoim zdjeciu pasy przejazdu rowerowego sa narysowane nierówno.

Poprawiłbym:
"przejazdu rowerowego na drodze dla rowerów wzdłuż drogi 719 na zachód od Węzła Salomea (przed stacją benzynową Statoil)"
na
"przejazdu rowerowego na dojeździe do firmy Fire Max, realizowanego w ramach budowy węzła Salomea"

"Wskazane błędy stanowić będą zagrożenie dla użytkowników drogi, są niebezpieczne, i stanowią naruszenie obowiązujących przepisów, w tym zwłaszcza:"
na
"Wskazane błędy stwarzają zagrożenie dla użytkowników drogi i naruszają obowiązujące przepisy, m. in.:"

"Dziękuję za pomoc, i proszę o odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA."
na
"Dziękuję za pomoc i proszę o odpowiedź drogą elektroniczną w terminach wynikających z KPA."


Dodałbym punkty

4. naruszenie skrajni poziomej
5. nierówno wykonane krawężniki

Autor:  Hermes [ Cz sty 09, 2014 22:00 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

A fakt, myślałem, że to jeszcze Włochy. Jeśli Admin może to niech przerzuci to do działu Ścieżki/DDR na Ursusie.

Poprawki językowe uwzględnione.
Pasy nie są równe, bo DDR też nie jest równo położona po jednej i po drugiej stronie.
Kris wrzucił to na fcb:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/906882_686510438050029_1135328093_o.jpg

Co do tego płotka w skrajni, to wydaje mi się, że on jest prywatny a nie ustawiony przez GDDKiA więc i tak go nie zmienia, nie?. A nie bardzo widzę opcji poszerzenia tam DDr w taki sposób żeby skrajni nie naruszać, jedynie kosztem chodnika tam tego chyba nie chcemy. Tam jest po prostu za wąsko.

Autor:  pzinek [ Cz sty 09, 2014 22:38 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

Hermes napisał(a):
Pasy nie są równe, bo DDR też nie jest równo położona po jednej i po drugiej stronie.

Chodzilo mi ze jakos nierówno namalowane. pas dla pieszych za waski, dla rowerów za szeroki. Można zignorować.
Obrazek

Hermes napisał(a):
Co do tego płotka w skrajni, to wydaje mi się, że on jest prywatny a nie ustawiony przez GDDKiA więc i tak go nie zmienia, nie?. A nie bardzo widzę opcji poszerzenia tam DDr w taki sposób żeby skrajni nie naruszać, jedynie kosztem chodnika tam tego chyba nie chcemy. Tam jest po prostu za wąsko.

To nie nasz problem czy ten plot był wczesniej, pewnie był. Obok była cała posesja ze sporym domem i teraz go już nie ma. Projektant zrobił projekt na styk z minimalna szerokościa DDr i chodnika. Zapomnial jednak o skrajni. Piszesz ze sie nie da zrobić. A jezdnie z kilkoma pasami ruchu obok dało się!!! To nie my jesteśmy od myślenia jak to zrobić. Ma byc zodnie z prawem czyli bezpiecznie.
Ale jesli już spekulować co zrobic to można wykupic kawałem FM i przesunac płot, przesunąc wiadukty, poszerzyć czasoprzestrzeń. ;)
Cały ten węzeł Salomea od strony rowerowej i pieszej śmierdzi tandetą, taniościa, bylejakim wykonaniem. Wykonawca chyba czeka na śnieg żeby tego w tym sezonie nie skonczyć.
Z drugiej strony nie ma sie na razie czego czepiać, bo nie ma znaków ani pionowych ani poziomych, więc DDRa nie ma. :)

Autor:  Hermes [ N sty 12, 2014 11:05 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

pzinek napisał(a):
To nie nasz problem czy ten plot był wczesniej, pewnie był. Obok była cała posesja ze sporym domem i teraz go już nie ma. Projektant zrobił projekt na styk z minimalna szerokościa DDr i chodnika. Zapomnial jednak o skrajni. Piszesz ze sie nie da zrobić. A jezdnie z kilkoma pasami ruchu obok dało się!!! To nie my jesteśmy od myślenia jak to zrobić. Ma byc zodnie z prawem czyli bezpiecznie.
Ale jesli już spekulować co zrobic to można wykupic kawałem FM i przesunac płot, przesunąc wiadukty, poszerzyć czasoprzestrzeń. ;)
Cały ten węzeł Salomea od strony rowerowej i pieszej śmierdzi tandetą, taniościa, bylejakim wykonaniem. Wykonawca chyba czeka na śnieg żeby tego w tym sezonie nie skonczyć.
Z drugiej strony nie ma sie na razie czego czepiać, bo nie ma znaków ani pionowych ani poziomych, więc DDRa nie ma. :)


Plusem takich wniosków jak domagania się tej skrajni może być to, że następnym razem wykonawca pomyśli. Ale przypomnę słowa pewnego użytkownika z innego wątku na tym forum: "Działanie w temacie rowerowym w Warszawie to sprawa polityczna, a do polityki trzeba wyczucia a nie wykształcenia wyższego." I właśnie domaganie się zachowania skrajni tam gdzie jest to niewykonalne, wydaje mi się właśnie brakiem takiego wyczucia. Bo np. może się skończyć znakiem końca DDR i początkiem DDR kilka metrów dalej.

Autor:  pzinek [ Pn sty 13, 2014 11:18 ]
Tytuł:  Re: Ścieżki rowerowe we Włochach

Hermes napisał(a):

Plusem takich wniosków jak domagania się tej skrajni może być to, że następnym razem wykonawca pomyśli. Ale przypomnę słowa pewnego użytkownika z innego wątku na tym forum: "Działanie w temacie rowerowym w Warszawie to sprawa polityczna, a do polityki trzeba wyczucia a nie wykształcenia wyższego." I właśnie domaganie się zachowania skrajni tam gdzie jest to niewykonalne, wydaje mi się właśnie brakiem takiego wyczucia. Bo np. może się skończyć znakiem końca DDR i początkiem DDR kilka metrów dalej.

Masz mnie :D, ale spróbuje się obronić.
Istnieje ryzyko rozwiązania tego problemu przez znak konca DDR. Tylko sie zastanawiam czy tak nie byłoby lepiej. Walczymy o poprawę jakości infr. rowerowej, a jednym z najważniejszych jej parametrów jest bezpieczeństwo. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy ważniejsze jest bezpieczeństwo czy ciągłość DDR? Czy warto walczyć o doprowadzenie DDR do 100% zgodnosci z prawem? Podam 2 w miare skrajne przypadki.
1. Słup na środku DDR - to częsty widok na prowincji, w jednym przypadku roweryztska straciła przez to życie. Tu raczej mam y podobne zdanie . Takie cos jest niedopuszczalne i albo słup trzeba usunac albo DDR zamienic na chodnik. Wtedy rowrzytsa bierze pod uwage ze na chodniku moga być slupy.
2. Na tym forum ktoś chcial wysylac wnioski aby dorysowywac drugi pas przejazdu rowerowego w miejscach gdzie zamiast niego jest poprostu przejscie dla pieszych. W pesymistycznym przypadku skonczyloby sie to likwidacja przejazdu postawieniem znaku konca DDR. W tym przypadku bezpieczenstwo raczej by spadlo bo pewnie rowerzysci jezdzilby przez przejcie dla pieszych.
Sytuacja na węźle śalomea jest mnije niebezpieczna niż słup na srodku , ale o wiele bardzije niz brak jednej linii przejazdu rowerowego. Uważam ze jednak nalezy dostosowac skrajnie, nawet kosztem zakończenia DDR. Na tym odcinku moznaby zrobic CPR. Jesli byłby sam chodnik to chyba byłby dostepny dla rowerzystów bo obok jest (chyba) jezdnia z prędkościa powyzej 50km/h.

Strona 1 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/