Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 13, 2014 23:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
Jesli jestem wnioskodawca, to czy moge jednoczesnie poprzeć swoj projekt?
W FAQ jest napisane ze projekt moga poprzec osoby małoletnie. Czy moje dzieci (1 i 3 latka) moga tez poprzeć?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 14, 2014 10:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
musisz zebrać poparcie 15 osób, więc wliczanie w to siebie jest bez sensu.

Małe dzieci zgodnie z literą regulaminu możesz poprosić o podpis, ale uważam, że robienie czegoś takiego to psucie tego fajnego mechanizmu, jakim jest BP, który dostaliśmy. Zebrać 15 podpisów to naprawdę nie jest wyczyn. Ja prosiłem o poparcie osoby, które w ogóle nie jeżdżą na rowerze i dzięki temu dostałem sporo cennych uwag i informację zwrotną jak projekt może być postrzegany przez ludzi.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 14, 2014 10:34 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
aradoslaw napisał(a):
Proponuję gotowe projekty przesłać do redkacji strony zm.org.pl. (czyli do Olka ;) żeby je tam publikować. Fajnie gdybyśmy wszystkie sensowne projekty piesze/rowerowe mieli zebrane na stronie.


Mój projekt wisi w całości na stronie 5 tego wątku. Czy mam go podesłać do redakcji? Dziś idę go zanieść na Rakowiecką.
Kto z Was idzie jutro na Maraton pisania wniosków? Wybieram się, bo mam kilka pomysłów na poprawę infrastruktury na Służewcu (antyzatoki na Orzyckiej, podniesienie przejść dla pieszych do poziomu chodników itp.). W sobotę chcę wnioski napisać i zebrać podpisy, aby zostało mi tylko zaniesienie wniosków w tygodniu do urzędu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 15, 2014 22:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Rzutem na taśmę z dzisiejszego maratonu dwa projekty na Pradze Południe. Będę spinał jutro - zakres merytoryczny już się raczej nie zmieni, tytuły na pewno nie, ale zerknięcie krytycznym okiem na opis i uzasadnienie zawsze mile widziane.

SASKA KĘPA - Przywrócenie ciągłości drogi dla rowerów wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego

Krótki opis

Udrożnienie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego, obecnie bardzo zwężonego przez mur przeciwpowodziowy pod mostem i miejsce pamięci na południe od mostu - wyznaczenie nowej drogi dla rowerów i przeznaczenie obecnego ciągu wyłącznie dla pieszych.

Opis

Celem projektu jest udrożnienie szlaku rowerowego wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego, gdzie obecnie w odległości kilkudziesięciu metrów występują dwa uciążliwe wąskie gardła.

Po zachodniej stronie ulic Wał Miedzeszyński i Wybrzeże Szczecińskie przez kilkanaście lat prowadził ciąg pieszo-rowerowy, który umożliwiał m.in. dojazd z Saskiej Kępy i Gocławia do mostu Świętokrzyskiego. Niestety, po niedawnej przebudowie pod mostem Poniatowskiego pojawił się ukośny murek przeciwpowodziowy, który zwęził szerokość ciągu dostępną dla pieszych i rowerzystów do ok. 1,4 m (łącznie!) Wkrótce potem z obu stron zwężenia postawiono znak "koniec drogi dla rowerów" i utworzyła się kilkudziesięciometrowa "wyrwa" w ciągłości szlaku. Oczywiście trasą wciąż odbywa się intensywny ruch rowerowy (załącznik 1).

Kilkadziesiąt metrów dalej w kierunku mostu Siekierkowskiego znajduje się kolejne "wąskie gardło" - miejsce pamięci. Na samym środku ciągu pieszo-rowerowego stoi pomnik i dwie rozłożyste donice.

Można udrożnić trasę rowerową niewielkim kosztem i rozwiązać oba te problemy bez konieczności przebudowy umocnień przeciwpowodziowych czy przenosin pomnika. Jak?

Na jezdni w kierunku południowym pod mostem są 3 pasy ruchu. Jeden z nich jest w zasadzie niewykorzystywany, bo znajduje się w przedłużeniu pasa do skrętu w lewo (na most). Można za skrzyżowaniem z łącznicą skorygować układ pasów ruchu, tak by pozostawić ciągłość 2 pasów na wprost, a skrajny prawy pas wygrodzić i przeznaczyć na drogę dla rowerów. Obecny ciąg przeznaczony byłby w całości dla pieszych. Kolejny pas do skrętu w lewo (na łącznicę w kierunku Waszyngtona) wykształcałby się za przewężeniem.

Najlepiej byłoby zakończyć tak wygrodzoną drogę dla rowerów za miejscem pamięci, gdzie wracałaby na ciąg pieszo-rowerowy. Można też projekt zakończyć wcześniej, na zjeździe nad Wisłę - wtedy wymagałby mniejszego zakresu wygrodzeń, należałoby jednak poszukać alternatywnych rozwiązań dla przejazdu przez miejsce pamięci (np. cofnięcie pomnika o 1 m w stronę Wisły). Kosztorys i rysunek proponowanych rozwiązań (załącznik 2) przygotowano dla wariantu dłuższego.

Uzasadnienie

Projekt udrażnia ważny dla całej Pragi szlak rowerowy nad Wisłą (zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego - jedna z głównych warszawskich ścieżek rowerowych), likwiduje uciążliwe wąskie gardło dla pieszych i rowerzystów. Za jednym zamachem rozwiązuje dwa problemy - przerwania ciągłości szlaku rowerowego przez mur przeciwpowodziowy i prowadzenia szlaku przez pomnik. Nie wymaga kosztownej przebudowy umocnień przeciwpowodziowych czy przenosin pomnika.

Kosztorys

Zmiana organizacji ruchu na odcinku ok. 200 m - w tym projekt organizacji ruchu, korekta oznakowania pionowego i poziomego - ok. 10 tys. zł.
Separatory, bariery lub inna forma wygrodzenia ruchu samochodowego od rowerowego - ok. 100 mb - 10 tys. zł.
Obniżenie krawężników w dwóch miejscach - 4 tys. zł.

Razem 24 tys. zł

Załączniki

Zdjęcie: wąskie gardło pod mostem Poniatowskiego - stan obecny.
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/wa ... obecny.jpg

Rysunek: propozycja rozwiązania.
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/wa ... azanie.jpg

GROCHÓW PÓŁNOCNY - Uspokojenie ruchu i kontrapas rowerowy na tzw. małej Grochowskiej

Krótki opis

Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na tzw. małej Grochowskiej od Garwolińskiej do Podolskiej, wykonanie dodatkowych dojść do 5 przystanków tramwajowych w kierunku centrum, wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu zapobiegających nadmiernemu rozpędzaniu się kierowców.

Opis

Tzw. mała Grochowska to jezdnia serwisowa obsługująca zabudowę po północnej stronie "dużej" Grochowskiej, za torami tramwajowymi. Od ul. Podolskiej do Garwolińskiej jest jednokierunkowa. Projekt obejmuje następujące elementy:

1. Dopuszczenie na małej Grochowskiej ruchu rowerów "pod prąd" - od Garwolińskiej do Podolskiej. Charakter ulicy pozwala na dopuszczeniu ruchu rowerów tylko oznakowaniem pionowym (tabliczki T-22 pod znakami B-2 i D-3), jednak w miejscach potencjalnie niebezpiecznych (na wlotach skrzyżowań) można dodatkowo zastosować oznakowanie poziome (krótkie odcinki kontrapasów rowerowych).

2. Wykonanie dodatkowych dojść do przystanków tramwajowych w kierunku centrum (Kwatery Głównej, Żółkiewskiego, plac Szembeka, Wspólna Droga, Czapelska) - tak by do każdego z nich można było dojść z 2 stron. Potrzebne będzie oznakowanie przejścia dla pieszych, obniżenie krawężników i demontaż części wygrodzeń.

3. Wprowadzenie na małej Grochowskiej elementów uspokojenia ruchu zapobiegających nadmiernemu rozpędzaniu się kierowców. Mogą to być prefabrykowane wyspowe progi spowalniające (np. przed każdym z przejść dla pieszych) albo esowanie toru jazdy poprzez naprzemienne wyznaczenie miejsc parkingowych po lewej i prawej stronie jezdni.

Wprowadzenie zmian będzie także okazją do uporządkowania pozostałego oznakowania, w szczególności skrzyżowań.

Uzasadnienie

Ad 1 - jazda rowerem "pod prąd" małą Grochowską jest bezpieczniejsza niż główną jezdnią "z prądem". W pasie drogowym brak miejsca na wydzieloną drogę dla rowerów.

Ad 2 - obecnie do przystanków można dojść tylko od strony skrzyżowania. Wyznaczenie przejść dla pieszych przez małą Grochowską na drugich końcach peronów skróci drogę na przystanek nawet o 120 m - dla osób mniej sprawnych to 2 minuty!

Ad 3 - uspokojenie ruchu podkreśli dojazdowy, a nie tranzytowy charakter małej Grochowskiej, ułatwi jej przekraczanie przez pieszych, jazdę po niej na rowerze, wyjeżdżanie z posesji i przecznic. Kto chce jechać szybciej, powinien korzystać z "dużej" Grochowskiej.

Kosztorys

Zmiana organizacji ruchu (projekt, oznakowanie pionowe i poziome) na ok. 1,6 km ulicy - 80 tys. zł

Obniżenie krawężników na 5 nowych dojściach do przystanków tramwajowych (Kwatery Głównej, Żółkiewskiego, plac Szembeka, Wspólna Droga, Czapelska) - 10 tys. zł

Elementy uspokojenia ruchu - np. 5 prefabrykowanych progów wyspowych - 15 tys. zł

Razem 105 tys. zł.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 16, 2014 0:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
krotki opis ma byc krotki co nie znaczy ze jednozdaniowy. rozbilbym na kilka zdan.
" pod prad " nawet w cudzyslowiu zle sie kojarzy. w swoim wniosku pozmienialem na "dopuszczenie ruchu w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych"

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 14:53 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Dostałem zaproszenie do studia Radia Dla Ciebie na dziś na 17 na rozmowę na temat projektów rowerowych w budżecie partycypacyjnym. Mam nadzieję, że komuś z Was uda się posłuchać.
Jakbym coś pokręcił, to nie bijcie mnie potem zbyt mocno. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 02, 2014 0:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
Przejrzałem przed chwilą projekt rowerowy do budżetu partycypacyjnego dla dzielnicy Bielany http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-bielany. Dziwi mnie, że osoby związane z "ruchem rowerowym" używają określenia "ścieżka rowerowa". Nie będą nas traktować poważnie jesli sami nie bedziemy sie traktować poważnie. Ściezka rowerowa nie brzmi poważnie. Ścieżka kojarzy sie z narkotykami, sciekiem, ściegiem. Te dwa linki powinny uświadmić znaczenie obu słow:
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/%C5 ... a_rowerowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_rowerowa

Drugą sprawą jest okeślenie "Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych". Dla ludzi związanych z "ruchem rowerowym" wsyztsko jest jasne. Ale dla ludzi nie zwiazymcyh moze to być szokiem. Sam się spotkałem z taka reakacja. "Ale jak to pod prąd? Normalnie na ulicach? Przecież rozjada samochody". Tak naprawde to nie bedzie umożliwinie jeazdy pod prąd. Pod prąd jedzie ktoś w miejscu gdzie powinien jechać w drugą stronę. Na drodze jednokierunkowej z dopuszcoznem ruchem rowerowym w obie storny samochody i tak powinny jezdzic prawą stroną pozostawiając miejsce z lewej dla rowerów. Rower nie jedzie więc "pod prąd" tylko "z prądem" tak jak inni rowerzysci majacy prawo tam jechać. Jak sie wpraowadzi ruch w obu kierunkach dla rowerów to juz nie bedzie jazdy "pod prąd ". Pod prąd jeździ się nielegalnie jadac ulica jednokierunkowa.
Ulica jednokierunkowa z dopuszczonem obukierunkowym ruchem rowerowym nie powinna sie tak nazywać. Powinna sie nazywać "ulicą z jednokierunkowym ruchem pojazdów samochodwych". :) No dobra pojechalem.

Proponuję wiec zamiast określenia :
"Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych"
używać
"Dopuszczenie ruchu rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych"

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 08, 2014 11:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Cytuj:
Przejrzałem przed chwilą projekt rowerowy do budżetu partycypacyjnego dla dzielnicy Bielany http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-bielany. Dziwi mnie, że osoby związane z "ruchem rowerowym" używają określenia "ścieżka rowerowa". Nie będą nas traktować poważnie jesli sami nie bedziemy sie traktować poważnie. Ściezka rowerowa nie brzmi poważnie.


Uważam, że przeceniasz wpływ nazwy na powagę traktowania i jakość efektu. W Holandii masz fietspad, w Danii cykelsti, czyli dosłownie ścieżki rowerowe - i od lat niezmiennie jest to state of the art jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową. Z drugiej strony w UK superpoważna nazwa "cycle superhighways" nie przeszkadza robić kaszany.

W prawie budowlanym jak na razie wciąż mamy ścieżki rowerowe, nie drogi dla rowerów. I tekst, w którym są "ścieżki" lepiej się czyta niż masło maślane typu "droga dla rowerów w pasie drogowym drogi wojewódzkiej".

Cytuj:
Ścieżka kojarzy sie z narkotykami, sciekiem, ściegiem.


A mnie ze:

- ścieżką dostępu;
- ścieżką kariery;
- szybką ścieżką (np. legislacyjną).

Cytuj:
Te dwa linki powinny uświadomić znaczenie obu słow:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_rowerowa


Pod tym linkiem są rzewne pierdoły z pogranicza wandalizmu i wojny edycyjnej. Pas rowerowy to nie jest ani ścieżka, ani droga dla rowerów. Pisanie "Droga Rowerowa" wielkimi literami też nie przekłada się na +5 do Powagi.

PS dla nieobecnych na fejsbuku: dzisiaj jest objazd różnych wniosków:

https://www.facebook.com/events/1424245611155078/

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 10, 2014 14:22 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
olek napisał(a):
W prawie budowlanym jak na razie wciąż mamy ścieżki rowerowe, nie drogi dla rowerów. I tekst, w którym są "ścieżki" lepiej się czyta niż masło maślane typu "droga dla rowerów w pasie drogowym drogi wojewódzkiej".

W rozporządzeniu do prawa budowlanego mamy "ścieżki rowerowe", ale w PORD "drogi dla rowerów". Dla mnie to rozróżnienie ma istotne znaczenie. Buduje się "ścieżkę rowerową", ale staje się ona "drogą dla rowerów" po ustawieniu znaków pionowych, wymalowaniu znaków poziomych i oddaniu do ruchu. Na mapie rowerowej Warszawy pojawiły się inwestycje porzucone, np. na Placu Defilad. Zgodnie z terminologią stosowaną w obowiązującym prawie na Placu Defilad mamy zbudowaną ścieżkę rowerową, która nie jest drogą dla rowerów. Nie każda droga dla rowerów jest wyznaczona na ścieżce rowerowej. Mamy np. C-13 | C-16 na szerokich chodnikach (Al. Sikorskiego). Kiedyś to rozróżnienie wydawało mi się bez sensu, ale teraz widzę jego konkretne zastosowanie.

Czy może dyskusję semantyczną wydzielić jako osobny wątek?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 16, 2014 14:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
olek napisał(a):
Pod tym linkiem są rzewne pierdoły z pogranicza wandalizmu i wojny edycyjnej. Pas rowerowy to nie jest ani ścieżka, ani droga dla rowerów. Pisanie "Droga Rowerowa" wielkimi literami też nie przekłada się na +5 do Powagi.


Widzę, że nie tylko ja jestem tego zdania:

http://polskanarowery.sport.pl/blogi/ro ... ch_bzdur/1

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL