zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet partycypacyjny 2015 a infrastruktura rowerowa
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2940
Strona 13 z 15

Autor:  R2D2 [ Śr maja 21, 2014 12:57 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

m.pienkos napisał(a):
Polemizowałbym - będą się łączyły zarówno z ddr na Rzymowskiego od Wołoskiej i Cybernetyki, jak i z cpr przy Puławskiej. Poza tym, istnieje duża różnica pomiędzy zleceniem projektu (cząstkowego, tylko na prace "remontowe" nawierzchni) a jego realizacją. Dla pełnej funkcjonalności potrzeba jeszcze drugiego projektu - modernizacji sygnalizacji.


Tylko kawałki od Cybernetyki do Gotarda będą miały przejezdne połączenie, aż do czasu przebudowy wspomnianej sygnalizacji - czy wiadomo kiedy można spodziewać się dołożenia sygnalizatorów dla rowerów na Rzymowskiego/Gotarda i na pasach przez Rzymowskiego na przedłużeniu Bartłomieja?

I co z pociągnięciem północnej DdR przy Rzymowskiego za Modzelewskiego w kierunku pętli Wyścigi i dalej wzdłuż Puławskiej do Smyczkowej i Al. Lotników? Miejsca tam jest baaardzo dużo, chodnik szeroki częściowo asfaltowy reszta z połamanych płyt.


------------------
O przejazd pod Puławską to nawet pytał nie będę :evil:

Autor:  m.pienkos [ Śr maja 21, 2014 13:06 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

Ale tak jak napisałem wyżej - zleciliśmy projekt, nie budowę tych odcinków. Zgadzam się, że budowa bez przejazdów przy Gotarda nie ma sensu.

BTW, chyba zeszliśmy z tematu wątku, za co przepraszam.

Autor:  axxenfall [ Śr maja 21, 2014 19:38 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

Wracając do tematu, dziś na Mokotowie było spotkanie (1 z 3) preselekcyjne projektów na Starym Mokotowie. Najwięcej głosów z 20 omawianych projektów uzyskało uspokojenie ruchu na Kazimierzowskiej z dwukierunkowym ruchem rowerowym na odcinku Narbutta-Rakowiecka (w związku z czym wycofany został projekt samego łącznika). Poza tym raczej przejdzie do etapu głosowania projekt "Chodniki wolne od rowerów" przewidujący ruch dwukierunkowy na Łowickiej, Dąbrowskiego, Narbutta, Wiktorskiej i Wiśniowej. Oba projekty zostały bez wiedzy wnioskodawczyń zwielokrotnione pod względem kosztów (pierwszy dwukrotnie - przede wszystkim ze względu na oszacowanie kosztu wyniesionej tarczy skrzyżowania na 100 tys. zł, drugi bodaj czterokrotnie - głównie ze względu na dodanie zmian w sygnalizacji), niemniej mieszczą się w budżecie obszarowym, choć oba przejść nie mogą - chyba że uda się jeszcze wynegocjować zmiany ich treści.

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  aradoslaw [ Wt maja 27, 2014 10:46 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

http://www.zm.org.pl/?a=bp-145-ursynow

Autor:  draco [ Cz maja 29, 2014 12:35 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

axxenfall napisał(a):
Wracając do tematu, dziś na Mokotowie było spotkanie (1 z 3) preselekcyjne projektów na Starym Mokotowie. Najwięcej głosów z 20 omawianych projektów uzyskało uspokojenie ruchu na Kazimierzowskiej z dwukierunkowym ruchem rowerowym na odcinku Narbutta-Rakowiecka (w związku z czym wycofany został projekt samego łącznika). Poza tym raczej przejdzie do etapu głosowania projekt "Chodniki wolne od rowerów" przewidujący ruch dwukierunkowy na Łowickiej, Dąbrowskiego, Narbutta, Wiktorskiej i Wiśniowej. Oba projekty zostały bez wiedzy wnioskodawczyń zwielokrotnione pod względem kosztów (pierwszy dwukrotnie - przede wszystkim ze względu na oszacowanie kosztu wyniesionej tarczy skrzyżowania na 100 tys. zł, drugi bodaj czterokrotnie - głównie ze względu na dodanie zmian w sygnalizacji), niemniej mieszczą się w budżecie obszarowym, choć oba przejść nie mogą - chyba że uda się jeszcze wynegocjować zmiany ich treści.

Pozdrawiam,
Maciek

Na wczorajszym spotkaniu dzielnicowego zespołu ds. budżetu partycypacyjnego omówiono te projekty. Spokojna Kazimierzowska będzie bez wyniesienia skrzyżowania, przez co kosztorys spadł do 121 tys. zł. Chodniki wolne od rowerów zostały zmniejszone o kontrpas na Wiśniowej i kosztują 163490 zł, jeśli dobrze pamiętam końcówkę kwoty.

Czy można prosić o dopisanie projektów z Mokotowa na stronę budzet.zm.org.pl ? Czuję się samotny w swoim rejonie 4. :)

Autor:  olek [ Cz maja 29, 2014 13:33 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

draco napisał(a):
Czy można prosić o dopisanie projektów z Mokotowa na stronę budzet.zm.org.pl ? Czuję się samotny w swoim rejonie 4.


Prosić można, ale z kolei ja od 10 dni nie mogę się doprosić opisów tych projektów od autorów. W pozostałych dzielnicach nie było z tym raczej problemów, tylko Mokotów jest jakiś inny.

Autor:  axxenfall [ Cz maja 29, 2014 15:13 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

Dostałem obietnicę od autorki Spokojnej Kazimierzowskiej, że jutro podeśle opis.

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  draco [ Cz maja 29, 2014 15:32 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

draco napisał(a):
axxenfall napisał(a):
Wracając do tematu, dziś na Mokotowie było spotkanie (1 z 3) preselekcyjne projektów na Starym Mokotowie. Najwięcej głosów z 20 omawianych projektów uzyskało uspokojenie ruchu na Kazimierzowskiej z dwukierunkowym ruchem rowerowym na odcinku Narbutta-Rakowiecka (w związku z czym wycofany został projekt samego łącznika). Poza tym raczej przejdzie do etapu głosowania projekt "Chodniki wolne od rowerów" przewidujący ruch dwukierunkowy na Łowickiej, Dąbrowskiego, Narbutta, Wiktorskiej i Wiśniowej. Oba projekty zostały bez wiedzy wnioskodawczyń zwielokrotnione pod względem kosztów (pierwszy dwukrotnie - przede wszystkim ze względu na oszacowanie kosztu wyniesionej tarczy skrzyżowania na 100 tys. zł, drugi bodaj czterokrotnie - głównie ze względu na dodanie zmian w sygnalizacji), niemniej mieszczą się w budżecie obszarowym, choć oba przejść nie mogą - chyba że uda się jeszcze wynegocjować zmiany ich treści.

Pozdrawiam,
Maciek

Na wczorajszym spotkaniu dzielnicowego zespołu ds. budżetu partycypacyjnego omówiono te projekty. Spokojna Kazimierzowska będzie bez wyniesienia skrzyżowania, przez co kosztorys spadł do 121 tys. zł. Chodniki wolne od rowerów zostały zmniejszone o kontrpas na Wiśniowej i kosztują 163490 zł, jeśli dobrze pamiętam końcówkę kwoty.

Czy można prosić o dopisanie projektów z Mokotowa na stronę budzet.zm.org.pl ? Czuję się samotny w swoim rejonie 4. :)


Rozmawiałem wczoraj z Joanną Erbel i mówiła, że wysłała Tobie informacje kilka dni temu. Polecam kontakt osobisty.

Autor:  olek [ Cz maja 29, 2014 17:29 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

draco napisał(a):
Rozmawiałem wczoraj z Joanną Erbel i mówiła, że wysłała Tobie informacje kilka dni temu. Polecam kontakt osobisty.


"Informacje", które dostałem od Joanny, liczyły sobie łącznie 29 słów. Tymczasem plan był taki:

Cytuj:
Uważasz, że Twój projekt powinien się znaleźć na tej stronie? Podeślij jego treść - opis, uzasadnienie, kosztorys. Najlepiej, by była to po prostu treść wniosku w formie elektronicznej (bez danych adresowych, ale z nazwiskiem projektodawcy) oraz informacja z Urzędu Dzielnicy na temat ewentualnych zmian na etapie weryfikacji formalnej. Mile widziane także zdjęcia i rysunki, które zobrazują problem i jego rozwiązanie.


Wierzę Wam na słowo, że macie fajne projekty, ale zależy mi na tym, żeby udzielić potencjalnym głosującym pełnej informacji o projektach, na które mają głosować, i umożliwić świadomy wybór, a nie tylko w oparciu o dwuminutowe reklamy, co zdaje się jest założeniem urzędu miasta. Kwestia szacunku dla tego kto ma wybierać. Udało się już w 9 dzielnicach od 13 różnych autorów, więc wierzę że i na Mokotowie ktoś da radę ;-)

I tak, mniej więcej to co wyżej napisałem też Joannie.

Dla Ciebie zrobiłem na zachętę wyjątek, bo chociaż rysunki dostarczyłeś. Ale nie chciałbym żeby się to stało regułą. Nie mam też czasu, żeby stać nad każdym autorem projektu i 3x dziennie się przypominać, naprawdę mam co robić.

Jeśli ktoś ma inny pomysł na stronę informującą o projektach pieszych i rowerowych, uważa że nie trzeba nikomu wyjaśniać po co to uspokojenie ruchu, jaki problem zostanie w ten sposób rozwiązany, i dlaczego tak drogo to kosztuje, nie widzę przeciwwskazań by uruchomił konkurencyjną witrynę.

Autor:  draco [ Pt maja 30, 2014 10:37 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

olek napisał(a):
draco napisał(a):
Rozmawiałem wczoraj z Joanną Erbel i mówiła, że wysłała Tobie informacje kilka dni temu. Polecam kontakt osobisty.


"Informacje", które dostałem od Joanny, liczyły sobie łącznie 29 słów. Tymczasem plan był taki:

Cytuj:
Uważasz, że Twój projekt powinien się znaleźć na tej stronie? Podeślij jego treść - opis, uzasadnienie, kosztorys. Najlepiej, by była to po prostu treść wniosku w formie elektronicznej (bez danych adresowych, ale z nazwiskiem projektodawcy) oraz informacja z Urzędu Dzielnicy na temat ewentualnych zmian na etapie weryfikacji formalnej. Mile widziane także zdjęcia i rysunki, które zobrazują problem i jego rozwiązanie.


Wierzę Wam na słowo, że macie fajne projekty, ale zależy mi na tym, żeby udzielić potencjalnym głosującym pełnej informacji o projektach, na które mają głosować, i umożliwić świadomy wybór, a nie tylko w oparciu o dwuminutowe reklamy, co zdaje się jest założeniem urzędu miasta. Kwestia szacunku dla tego kto ma wybierać. Udało się już w 9 dzielnicach od 13 różnych autorów, więc wierzę że i na Mokotowie ktoś da radę ;-)

I tak, mniej więcej to co wyżej napisałem też Joannie.

Dla Ciebie zrobiłem na zachętę wyjątek, bo chociaż rysunki dostarczyłeś. Ale nie chciałbym żeby się to stało regułą. Nie mam też czasu, żeby stać nad każdym autorem projektu i 3x dziennie się przypominać, naprawdę mam co robić.

Jeśli ktoś ma inny pomysł na stronę informującą o projektach pieszych i rowerowych, uważa że nie trzeba nikomu wyjaśniać po co to uspokojenie ruchu, jaki problem zostanie w ten sposób rozwiązany, i dlaczego tak drogo to kosztuje, nie widzę przeciwwskazań by uruchomił konkurencyjną witrynę.


Joanna potrzebowała pomocy, więc jej pomogłem. Wysłałem do Ciebie przed chwilą uzupełnienia moich projektów, czyli pełne opisy, oraz projekt Joanny. Projekt Kazimierzowskiej zadeklarował przysłać axxenfall. Agata Kowalska nie reaguje na moje zaczepki. :(

Strona 13 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/