zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Budżet partycypacyjny 2015 a infrastruktura rowerowa
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2940
Strona 12 z 15

Autor:  aradoslaw [ Pt maja 16, 2014 11:03 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

No i jeszcze jedno:

Cytuj:
punkty pochodzące z głosowań ze wszystkich spotkań preselekcyjnych sumowane są po zakończeniu wszystkich zaplanowanych spotkań.


To też jest straszna lipa. Bo jeśli na jednym spotkaniu będzie 20 wniosków prezentowanych przez np. 17 wnioskodawców, a na drugim 20 projektów przedstawianych przez np. 19 wnioskodawców, to oznacza, że na tym pierwszym spotkaniu jest w sumie mniej punktów do zdobycia, bo wnioskodawcy , którzy mają więcej niż jeden projekt mają tylko jeden głos.

Ja rozumiem, że to jest pierwszy raz. Ale organziatorom zdecydowanie zabrakło wyobraźni.

Autor:  draco [ Pn maja 19, 2014 13:56 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

olek napisał(a):
Przejrzałem listy projektów i wynotowałem co zwróciło moją uwagę. Jeśli ktoś zna autorów wymienionych projektów, albo sam jest autorem i byłby zainteresowany promocją projektu na stronie czy podczas najbliższej masy, to proszę o kontakt, a najlepiej podesłanie pełnej treści wniosku. Jeśli ktoś uważa, że warto wymienić jeszcze inne projekty, to też.

Mokotów

rejon 2
SPOKOJNA KAZIMIERZOWSKA
"KONTRAPAS" WOKÓŁ SKWERU SŁONIMSKIEGO
ROWEROWA TRASA NS PRZEZ CAŁY MOKOTÓW, BRAKUJĄCY ODCINEK: ŁĄCZNIK NARBUTTA - RAKOWIECKA
STARY MOKOTÓW - CHODNIKI WOLNE OD ROWERÓW!

chyba się pokrywają te projekta.

rejon 4
PODNIESIENIE PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH DO POZIOMU CHODNIKÓW NA UL. BEŁDAN
ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU NA UL. ORZYCKIEJ - LEGALIZACJA MIEJSC PARKINGOWYCH

rejon 5
CZERSKA DLA ROWERÓW!

Spokojna Kazimierzowska - pani Teresa Staniszewska, byłem z nią w Radio Dla Ciebie
Kontrpas wokół skweru - Joanna Erbel
Chodniki wolne od rowerów, Czerska dla rowerów! - Agata Kowalska z TOK FM prowadząca audycję Skołowani
Trasa rowerowa NS - axxenfall
Rejon 4 - oba moje, jest jeszcze trzeci - chodnik do GalMoku, droga rowerowa z projektu wypadła, bo jest niezgodna z planem miejscowym, ale remontowany chodnik ma mieć wymiary pozwalające na dopuszczenie ruchu rowerowego i podłączenie do drogi, która zostanie zbudowana w ramach planów rozwoju do 2020 r.

Jest jeszcze:
Rejon 1 - Rowerem wzdłuż Woronicza
Rejon 3 - Veturilo przy Parku Wodnym
Nie znam osób, które złożyły te wnioski.

Autor:  olek [ Wt maja 20, 2014 5:24 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

draco napisał(a):
Rejon 4 - oba moje,


A możesz podesłać treść (opis, uzasadnienie, kosztorys)?

draco napisał(a):
Rejon 1 - Rowerem wzdłuż Woronicza
Rejon 3 - Veturilo przy Parku Wodnym


Wydzielona ścieżka na ulicy, która świetnie nadaje się na pasy, i drogie Veturilo w mało kluczowej lokalizacji. Tego raczej promować nie będziemy.

Autor:  m.pienkos [ Wt maja 20, 2014 7:31 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

Oba powyższe projekty opiniowaliśmy z rekomendacją, by ich nie realizować. Na Woronicza to tylko jakiś ogryzek w stylu "200 m z domu do szkoły". Podobny projekt jest na Woli - Olbrachta: 200 m ddr z domu do przedszkola, bez powiązania z czymkolwiek.

Autor:  draco [ Wt maja 20, 2014 14:03 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

olek napisał(a):
draco napisał(a):
Rejon 4 - oba moje,


A możesz podesłać treść (opis, uzasadnienie, kosztorys)?

draco napisał(a):
Rejon 1 - Rowerem wzdłuż Woronicza
Rejon 3 - Veturilo przy Parku Wodnym


Wydzielona ścieżka na ulicy, która świetnie nadaje się na pasy, i drogie Veturilo w mało kluczowej lokalizacji. Tego raczej promować nie będziemy.

Podesłać mówisz. :) Te projekty napisałem podczas maratonu. :) Zobaczymy, co da się zrobić. Najwyżej zapytam w dzielnicy, czy mają je zeskanowane.

Autor:  draco [ Śr maja 21, 2014 9:43 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

m.pienkos napisał(a):
Oba powyższe projekty opiniowaliśmy z rekomendacją, by ich nie realizować. Na Woronicza to tylko jakiś ogryzek w stylu "200 m z domu do szkoły". Podobny projekt jest na Woli - Olbrachta: 200 m ddr z domu do przedszkola, bez powiązania z czymkolwiek.

Czy możesz mi wytłumaczyć, co znaczy "rekomendacją, by ich nie realizować"? ZTM, podobnie jak ZDM, ZOM i cała masa innych miejskich instytucji miały opiniować projekty pod względem formalnym, a nie merytorycznym. Czy dany projekt ma sens mają zdecydować mieszkańcy w głosowaniu. Jeśli ZTM pisał "rekomendacje", to znaczy, że ZDM robił podobnie. Stąd pewnie zostały uwalone wszystkie projekty infrastrukturalne na Bielanach czy w Wilanowie. Dobrze myślę?

Autor:  m.pienkos [ Śr maja 21, 2014 9:54 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

ZTM oceniał projekty pod kątem zgodności ze "Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego", które obowiązują na mocy Zarządzenia Prezydenta. To oznacza, że żadna miejska jednostka (dzielnica też) nie może realizować projektów, których założenia są niezgodne ze standardami. Budowa drogi rowerowej na odc. 200 m, bez możliwości wjazdu i zjazdu, standardów nie spełnia.

Jeśli chodzi o stacje Veturilo, zwracaliśmy uwagę na to, że będą one działać tylko przez 2 lata, zaś żywotność urządzeń i rowerów to 4-5 lat. W naszej opinii wydawanie kwoty 2-3 wyższej niż obecna stawka na stacje, które po 2 latach trzeba będzie wyrzucić jest niegospodarne.

Pisałem o "rekomendacji", ponieważ to nie my podejmujemy decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu projektu. My tylko wskazywaliśmy na przesłanki formalne, które mogą być podstawą do podjęcia decyzji przez dzielnicę. Różne dzielnice różnie do tego podeszły, mimo tych samych argumentów przedstawianych przez nas w pismach.

Autor:  R2D2 [ Śr maja 21, 2014 12:01 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

m.pienkos napisał(a):
Budowa drogi rowerowej na odc. 200 m, bez możliwości wjazdu i zjazdu, standardów nie spełnia.



Hmmm... niedawno ogłosiliście przetarg na skrawki DdR przy Rzymowskiego który też z niczym nie będą się łączyły, nawet same ze sobą....

Autor:  m.pienkos [ Śr maja 21, 2014 12:08 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

Polemizowałbym - będą się łączyły zarówno z ddr na Rzymowskiego od Wołoskiej i Cybernetyki, jak i z cpr przy Puławskiej. Poza tym, istnieje duża różnica pomiędzy zleceniem projektu (cząstkowego, tylko na prace "remontowe" nawierzchni) a jego realizacją. Dla pełnej funkcjonalności potrzeba jeszcze drugiego projektu - modernizacji sygnalizacji.

Autor:  aradoslaw [ Śr maja 21, 2014 12:49 ]
Tytuł:  Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa

Podczas Święta Cyklicznego (tuż przed głosowaniem) planujemy zorganizować stoisko, na którym będziemy promować rowerowe i piesze projekty do budżetu partycypacyjnego. Szukamy osób, które nam w tym pomogą. Wnioskodawcy - liczę na Was :) To będzie promocja również waszych projektów! Zainteresowanych proszę o kontakt.

Strona 12 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/