zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Budżet partycypacyjny 2015 a infrastruktura rowerowa http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2940 |
Strona 11 z 15 |
Autor: | Hermes [ Pn maja 12, 2014 20:42 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
axxenfall napisał(a): Za to przejścia dla pieszych wyrzucali gdzie się dało. Pozdrawiam, Maciek Nam w końcu wyrzucili też projekt pieszy, czyli uporządkowanie bałaganu na Grójeckiej 128 http://iochota.pl/artykul,utworzenie-chodnika-i-poszerzenie-parkingu-grojecka-128,3749 Mam wrażenie, że o rowerzystów ktoś dbał (tj. biuro pełnomocnika), a o pieszych już nie. |
Autor: | pzinek [ Pn maja 12, 2014 21:55 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
m.pienkos napisał(a): * oznacza, że realizacja projektu wymaga zmian w przepisach dopuszczających ruch pod prąd bez malowania kontrapasa. Dzięki temu nie zostały odrzucone. Jeśli chodzi o koszty, to widzę że spory bałagan jest w tych arkuszach. "Brak danych" powinien się odnosić do kolumny "koszty utrzymania", zaś kosztorys (prawdopodobnie) pozostał bez zmian (tam gdzie nie podano zmiany) Wydaje mi sie ze ta gwiazdka to może być niedźwiedzia przysługa. Szczerze mówiąc to się załamałem jak zoabczyłem gwiazdkę i jej znaczenie: Cytuj: Realizacja projektu dotyczącego dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerów na ulicach jednokierunkowych bez malowania kontrapasa wymaga zmian w przepisach. Prawdopodobne jest, że takie zmiany nastąpią w 2014 r. W przeciwnym wypadku projekt, mimo poparcia w głosowaniu, nie będzie mógł być zrealizowany Czyli jeśli zmiany w przepisach nie nastąpią to zostanie uwalony cały projekt. Chyba że chodzi tylko o część "pod prąd" , wtedy opis gwiazdki powinien to podkreślić. W moim projekcie dla Ursusa część "pod prąd" to okolo 20 tysPLN co stanowi okolo 5% budżetu całego projektu. Wyszukanie tych uliczek jednokierunkowych i zliczenie wszytskich znaków zajeło mi 80% czasu przeznaczonego na cały projekt. Głównym elementem projektu były pasy, "pod prąd" miały byc tylko dodatkiem. A teraz przez ten dodatek, szanse w głosowaniu są mizerne. Głosujący jak przeczyta opis pod gwiazdka pomysli sobie: "Po co mam głosować na coś co może bedzie wykonane a może nie. Zagłosuje na coś nie niesie ze sobą ryzyka." Teraz zmaiast zachwalać swoj projekt bede sie musiał tłumaczyć co oznacza gwiazdka i jaka jest szansa na zamine tych przepisów i o co wogle kaman. Teraz żałuję że dodalem ten "pod prąd" lub nie zrobilem 2 oddzielnych projektów. W sumie oczekiwałem na ze to projekt bede musiał modyfikować, bo złozyłem przed 16 lutym. Jednak jak widać jest trzecia droga. Sa projekty odrzucone, zaakceptowane i HWJ. Zastosowano jakąs logikę rozmytą. Powinno byc że projekt jest na dziś realizowalny, albo nie, kropka. Pewnie juz za poźno ale bede próbował interweniować w urzędzie. Jesli brak przepisów spowoduje niemozliwość wykonania czesci "pod prąd",ale mozliwe wykoanie reszty projektu, to będe wnioskował o doprecyzowanie opisu gwiadki. Jesli ma byc uwalony cały projekt to poprosze o usuniecie części "pod prąd". PS. Co ciekawe w pdfie na stronie centralnej gwiadki nie mam http://www.twojbudzet.um.warszawa.pl/si ... rsus_2.pdf Na stronie dzilnicy gwiazdka jest i nawet z opisem http://www.ursus.warszawa.pl/files/budp ... s_2015.pdf |
Autor: | axxenfall [ Wt maja 13, 2014 6:21 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
pzinek napisał(a): W sumie oczekiwałem na ze to projekt bede musiał modyfikować, bo złozyłem przed 16 lutym. Też spodziewałem się dobrej woli ze strony dzielnic w tym zakresie, ale okazuje się, że w wielu przypadkach termin złożenia nie miał znaczenia - projekty zmieniano albo odrzucano, nie informując w ogóle wnioskodawców. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | olek [ Śr maja 14, 2014 5:52 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
Przejrzałem listy projektów i wynotowałem co zwróciło moją uwagę. Jeśli ktoś zna autorów wymienionych projektów, albo sam jest autorem i byłby zainteresowany promocją projektu na stronie czy podczas najbliższej masy, to proszę o kontakt, a najlepiej podesłanie pełnej treści wniosku. Jeśli ktoś uważa, że warto wymienić jeszcze inne projekty, to też. Bemowo głównie twarda infra, potrzebna, ale nie wiem czy z BP: Budowa ścieżek rowerowo-pieszych wzdłuż ulicy Połczyńskiej - do zrobienia z ZIT Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Radiowej - częściowo w ramach projektu tramwaju Białołęka jest trochę uspokojenia ruchu: Instalacja progów zwalniających wyspowych - Zainstalowanie w 4 miejscach progów zwalniających wyspowych w ciągu ul. Odkrytej - kosztorys zweryfikowany z 47 na 150 tys. zł, sporo. Założenie 6 spowalniaczy na ul. Przyrzecze Założenie spowalniaczy na ul. Kępa tarchomińska Poprawa bezpieczeństwa ruchu na ul. Dynamicznej Bielany chyba wszystkie sensowne projekty wyrżnięte, wstyd Mokotów rejon 2 SPOKOJNA KAZIMIERZOWSKA "KONTRAPAS" WOKÓŁ SKWERU SŁONIMSKIEGO ROWEROWA TRASA NS PRZEZ CAŁY MOKOTÓW, BRAKUJĄCY ODCINEK: ŁĄCZNIK NARBUTTA - RAKOWIECKA STARY MOKOTÓW - CHODNIKI WOLNE OD ROWERÓW! chyba się pokrywają te projekta. rejon 4 PODNIESIENIE PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH DO POZIOMU CHODNIKÓW NA UL. BEŁDAN ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU NA UL. ORZYCKIEJ - LEGALIZACJA MIEJSC PARKINGOWYCH rejon 5 CZERSKA DLA ROWERÓW! rejon 8 BEZPIECZEŃSTWO PIESZYCH PRZY JEZIORKU CZERNIAKOWSKIM NA UL. JEZIORNEJ I KORONOWSKIEJ? Ochota Rakowiec Wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Korotyńskiego Szczęśliwice Bezpieczna Opaczewska: uspokojenie ruchu Ogólnodzielnicowy Usprawnienie ruchu pieszego i rowerowego na Ochocie http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-ochota Praga Południe Grochów Północny Uspokojenie ruchu i kontrapas rowerowy na tzw. Małej Grochowskiej Saska Kępa Przywrócenie ciągłości drogi dla rowerów wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego pod mostem Poniatowskiego Praga Północ - problem z eksplozją kosztów Sieć pasów rowerowych na Starej Pradze - Białostocka, Brzeska, Ząbkowska, Okrzei, Kłopotowskiego - koszty wzrosły z 240 tys. do 1,2 mln, nie wiem czy warte świeczki, staram się wyjaśnić. Poprawa spójności sieci tras rowerowych na Nowej Pradze i Pelcowiźnie - koszty wzrosły z 220 na 750 tys., jw. oba na: http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-praga_polnoc Rembertów - ? Śródmieście Kontrapasy rowerowe - Zakroczymska, Podwale, Obożna, Widok, Nowogrodzka, Emilii Plater, Poznańska, Hoża, Mokotowska, Koszykowa * - projekt z gwiazdką http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-srodmiescie Wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul. Koszykowej (odcinek ul. Mokotowska - pl. Na Rozdrożu) - a ten już bez gwiazdki Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na ul. Elektoralnej * - z gwiazdką Wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul. Koszykowej (pl. Konstytucji - ul. Mokotowska) - bez Likwidacja niefunkcjonalnej zatoki autobusowej przy BUW (kierunek Mariensztat) Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ul. Andersa na pl. Bankowym Przejście dla pieszych: Ogród Saski - pl. Żelaznej Bramy Wyznaczenie pasa rowerowego na fragmencie ul. Nowy Świat (ul. Książęca – Al. Jerozolimskie) Rowerowe udogodnienia w Śródmieściu - projekt Raffiego, bez gwiazdki, ale mocno okrojony? do wyjaśnienia Jeśli nie uda się spacyfikować tej gwiazdki, to najlepiej byłoby chyba grać na Nowy Świat i przejścia dla pieszych. Targówek Targówek Mieszkaniowy Wyznaczenie pasów rowerowych na Targówku Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych przy skrzyżowaniu ul. Barkocińskiej i ul. Radzymińskiej Zacisze Strefa Tempo 30 na Zaciszu Ursus Bezpieczna droga do szkoły - Projekt obejmuje wykonanie wysepek na trzech przejściach dla pieszych na ul. Walerego Sławka, 1- na wysokości ul. Konińskiej, 2 i 3 na wysokości ul. Adamieckiego Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus - projekt z gwiazdką Ursynów Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na wybranych ulicach Ursynowa Wawer Międzylesie Wyniesione skrzyżowanie róg Mrówczej i Odeskiej Sadul Wprowadzenie na terenie osiedla Sadul "Strefy 30" Wawer właściwy Wybudowanie kładki- mostku - przejścia dla pieszych nad kanałkiem przy ul. Widocznej pomiędzy PKP Wawer i PKP Anin Wesoła - ? Wilanów Budowa mostku dla pieszych nad Potokiem Służewieckim - Rozbudowa ciągu pieszego od-i do przystanku autobusowego "Sobieskiego 01" na skrzyżowaniu Al.Wilanowskiej, Sobieskiego i Al.. Rzeczypospolitej - warto? Włochy - ? Wola Czyste + Mirów Kontrapas rowerowy na ul. Chmielnej - połowa projektu: http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-ogrodowa_chmielna Żoliborz Droga dla rowerów i aleja drzew na ul. Krasińskiego przy Parku im. Żeromskiego Wyznaczenie pasów rowerowych i odtworzenie szpalerów drzew w ul. Krasińskiego (Broniewskiego - pl. Wilsona) oba na: http://placwilsona.blox.pl/2014/02/Budz ... zenia.html Likwidacja zatok autobusowych w ul. Mickiewicza (przystanki Bohomolca 2 szt. i pl.Wilsona 1 szt.) http://www.zm.org.pl/?a=mickiewicza_zatoki-144 Budowa przystanków półwyspowych (antyzatok) w zespole przystankowym Bohomolca - się pokrywa częściowo Skrót rowerowy przy kinie Wisła Nowy zieleniec śladami dawnej linii kolejowej na Żoliborzu Południowym - ? |
Autor: | pzinek [ Śr maja 14, 2014 6:34 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
w projekcie dla ursusa z gwiazdka probuje pozbyc sie gwiazdki czyli usunac "pod prad". na czym mialaby polegac promocja na masie? |
Autor: | pzinek [ Śr maja 14, 2014 14:10 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
Dostałem wyjaśnienia że gwiazdka oznacza, że jesli przepisy co do "ruchu pod prąd" nie będą wprowadzone to nie zostanie uwalony cały projekt. Wykonana zostanie jedynie część bez "ruchu pod prąd". Dostałem obietnicę zmiany opisu gwiazdki na bardziej odpowiadającą prawdzie. Edit: Cytuj: Ursus Bezpieczna droga do szkoły - Projekt obejmuje wykonanie wysepek na trzech przejściach dla pieszych na ul. Walerego Sławka, 1- na wysokości ul. Konińskiej, 2 i 3 na wysokości ul. Adamieckiego Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus - projekt z gwiazdką Pasy i wysepki troche ze soba koliduja:) |
Autor: | Hermes [ Śr maja 14, 2014 19:43 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
Ja chętnie przedstawie na masie wszystkie nasze trzy projekty z Ochoty. |
Autor: | aradoslaw [ Cz maja 15, 2014 10:50 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
Ursynowski projekt musi jeszcze przejść przez preselekcję, ale jeśli się uda to też będziemy chcieli przedstawić go na masie. Do masy będzimy znać wyniki preseleckji. |
Autor: | aradoslaw [ Cz maja 15, 2014 13:21 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
właśnie dostałem regulamin spotkań preselekcyjnych Cytuj: 1. Spotkania preselekcyjne są zamknięte. Na spotkaniu obecni mogą być wyłącznie: – projektodawcy zaproszeni na dane spotkanie lub ich przedstawiciele (albo projektodawca, albo jego przedstawiciel, nigdy jednocześnie); – moderator; – co najwyżej dwóch członków dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego. Stosownie do par. 15 ust. 7 niestawienie się projektodawcy lub jego przedstawiciela na spotkanie preselekcyjne, podczas którego omawiany jest jego projekt oznacza wycofanie projektu przez projektodawcę. Wówczas należy wykreślić dany projekt z karty do głosowania oraz listy projektów omawianych podczas spotkania. 2. Warunkiem uczestniczenia w spotkaniu preselekcyjnym jest złożenie podpisu na liście obecności, zawierającej imiona, nazwiska oraz tytuły projektów osób zaproszonych na spotkanie. W przypadku wątpliwości co do tożsamości osoby stawiającej się na spotkanie możliwe jest zweryfikowanie tej tożsamości. 3. Kolejność prezentacji projektów przez zaproszonych projektodawców ustalana jest przez dzielnicowy Zespół ds. budżetu partycypacyjnego. Projekty układane są na karcie do głosowania w tej samej kolejności, w której były prezentowane. 4. Zgodnie z par 15 ust. 1 regulaminu wybór projektów odbywa się na spotkaniach preselekcyjnych. Ponadto, ust. 8 tego samego par. wskazuje, że punkty pochodzące z głosowań ze wszystkich spotkań preselekcyjnych sumowane są po zakończeniu wszystkich zaplanowanych spotkań. Głosowania preselekcyjne odbywają się zatem podczas każdego spotkania (po prezentacji). Nie jest możliwe przeprowadzenie jednego głosowania zbiorczego po wszystkich spotkaniach. 5. Stosownie do ww. ust. 8, każdy z obecnych projektodawców lub ich przedstawicieli wybiera projekty z listy dostępnej podczas spotkania. Projektodawca, którego projekt został zakwalifikowany przez Zespół na spotkanie A, nie będzie miał możliwości głosowania na projekty przeznaczone przez Zespół na spotkanie B i odwrotnie. Projekty omawiane podczas jednego spotkania powinny być zbliżone tematycznie (par. 15 ust. 3). Należy unikać sytuacji, w której jedna grupa merytoryczna będzie rozbita na dwa spotkania. Co więcej, podczas spotkań preselekcyjnych omawiana powinna być zbliżona liczba projektów (par. 15 ust. 4). Powyższe zasady gwarantują równość głosów oraz oddają sens preselekcji, podczas której decyzje ws. redukcji liczby projektów z określonej grupy merytorycznej podejmą projektodawcy najbardziej zorientowani w danej tematyce. 6. Pomimo tego, że głosowanie będzie tajne, wydawanie kart do głosowania preselekcyjnego musi być ewidencjonowane – ich dystrybucja powinna odbywać się na zasadzie zbliżonej do dystrybucji druków ścisłego zarachowania. Powyższe postępowanie uniemożliwi oddanie większej liczby głosów niż faktycznie przysługuje danemu projektodawcy. Istotne jest zatem, aby projektodawcy kwitowali pobranie karty do głosowania oraz jej oddanie. 7. Następujący zapis regulaminu „Każdy z obecnych projektodawców albo ich przedstawicieli wybiera według własnego uznania pięć projektów z listy dostępnej podczas spotkania oraz dokonuje ich oceny” (par. 15 ust. 8) wskazuje, że każdy obecny projektodawca dysponuje pięcioma głosami. Słowo „każdy” oznacza, że zapis odnosi się do wszystkich projektodawców biorących udział w danym spotkaniu preselekcyjnym, niezależnie od tego ile z ich projektów omawianych jest podczas danego spotkania. Niedopuszczalna jest więc sytuacja, w której jeden projektodawca wypełnia kilka kart do głosowania podczas jednego spotkania preselekcyjnego. Jeżeli jednak projekty jednej osoby omawiane są na kilku spotkaniach, to prawo do złożenia jednej karty do głosowania przysługuje tej osobie podczas każdego ze spotkań, na których omawiane są jej projekty. 8. Aby głos był ważny, każdy projektodawca musi zaznaczyć 5 projektów (nie mniej, nie więcej), przypisując im punkty od 1 do 5, przy czym tylko jeden projekt można ocenić na 5 punktów, jeden na 4 punkty, jeden na 3 punkty itd. 9. Po każdym spotkaniu tworzona jest komisja składająca się z przewodniczącego – jednego członka dzielnicowego Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego oraz dwóch członków dowolnie wybranych spośród projektodawców biorących udział w spotkaniu preselekcyjnym. Zadaniem komisji jest zliczenie głosów oddanych podczas spotkania preselekcyjnego oraz wprowadzenie wyników głosowania do elektronicznej bazy danych (w formacie XLS). Wszystkie karty do głosowania wraz z protokołem z przebiegu głosowania oraz prac komisji powinny zostać zebrane w zalakowanej kopercie. trochę lipny jak dla mnie Cytuj: Spotkania preselekcyjne są zamknięte. - to chyba złamanie ustawy o dostępie do informacji publicznej?Cytuj: punkty pochodzące z głosowań ze wszystkich spotkań preselekcyjnych sumowane są po zakończeniu wszystkich zaplanowanych spotkań. - a co jeśli nie da się utworzyć równych (pod względem liczby głosujących) grup? Wtedy jedni będą mieli szansę zyskać mniej głosów, a inni więcej. Na Ursynowie przypadkowo się dało. Cytuj: Jeżeli jednak projekty jednej osoby omawiane są na kilku spotkaniach, to prawo do złożenia jednej karty do głosowania przysługuje tej osobie podczas każdego ze spotkań, na których omawiane są jej projekty. - czyli można tak ustawic grupy, żeby jedni wnioskodawcy glosowali raz,a inni 2 albo 3 razy.Najlepsze, zę na Ursynowie wrzucili nas do grupy, w której prawie połowa projektów jest z Zielonego Ursynowa (w innych grupach jest znacznie mniej projektów z Zielonego Ursynowa (to jest w praktyce inna dzielnica). To znaczy, że tamici projektodawcy raczej nie będą głosować na wnioski z "Wysokiego Ursynowa" (czyli tego co się ma na z reguły na myśli mówiac Ursynów). Jakimś pocieszeniem jest to, że ci pozostali z Wysokiego Ursynowa będą mieli mniejszy wybór projektów (też raczej nie będą głosować na projekty z Zielonego Ursynowa), co byc może jakoś zwiększa szanse na to, że zagłosują na nasz projekt. |
Autor: | pzinek [ Cz maja 15, 2014 22:14 ] |
Tytuł: | Re: budżet partycypacyjny a infrastruktura rowerowa |
opis gwiazdki ma teraz tresc: "Realizacja projektu dotyczącego dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerów na ulicach jednokierunkowych bez malowania kontrapasa wymaga zmian w przepisach. Prawdopodobne jest, że takie zmiany nastąpią w 2014 r. W przeciwnym wypadku projekt, mimo poparcia w głosowaniu, nie będzie mógł być zrealizowany. - Jest to zdanie rowerowego rzecznika m.st Warszwy. Jednakże jeśli projekt zostanie wybrany a prawo do tego czasu nie zostanie zmienione, to w tym wypadku realizacja projektu zostanie wstrzymana do czasu zmiany prawa, lub zostanie zrealizowany z wyłączeniem punktu dotyczącego jazdy "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych" |
Strona 11 z 15 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |