Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 21, 2014 20:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
kaczor1 napisał(a):
To co na Pradze ja bym chciał aby zostało dokończone, to:
Przejazd przez Szwedzką (jest chyba na to projekt?)


No tak, ale przejazd przez Szwedzką to wydatek rzędu miliona, a być może i trzech. To już nie na budżet partycypacyjny raczej.

A wszystko to, co ja zaproponowałem, razem powinno się zmieścić w 200-250 tys. zł. Z rozmysłem unikałem dotykania sygnalizacji świetlnej czy większych remontów nawierzchni.

Przyjrzałem się dzisiaj części Pragi na południe od Wileńskiego i wydaje mi się, że można by do tego dorzucić pasy rowerowe na:

- Białostockiej (Targowa - Markowska);
- Brzeskiej (Białostocka - Ząbkowska);
- Ząbkowskiej (od Brzeskiej do Markowskiej lub ew. do Kawęczyńskiej).
- ew. jakieś łączniki ułatwiające dojazd od przejazdu kolejowego przy Szwedzkiej do Dworca Wschodniego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 23, 2014 10:16 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Mam ponad dwugodzinne nagranie ze spotkania, ale wolę zrobić z tego notatkę abyśmy w naszym gronie zachowali niektóre komentarze :)

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 25, 2014 13:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Na spotkaniu w sprawie BP padła słuszna uwaga, że jeśli projekt dotyczy zarówno rowerów, jak i pieszych, to należy najpierw pokazywać, że jest to projekt dla pieszych, a dopiero w drugiej kolejności, że jest to dla rowerzystów, bo wtedy jest większa szansa na poparcie. Dlatego przeformułowałem pierwotną wersję.

Na spotkaniu padł też inny słuszny wniosek, żeby nie składać projektów na całą kwotę, bo wtedy szansa na jego realizację jest tylko wtedy, gdy będzie na pierwszym miejscu. Dlatego po podliczeniu całości wychodzi, że jednak chyba warto go będzie trochę okroić. Być może z ulic Bartoka i Dereniowej, które w założeniu mają być robione w tym roku.


Poniżej propozycja po zmianach. Co Wy na to?


Cytuj:
Nazwa projektu: Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na wybranych ulicach Ursynowa
Krótki opis propozycji projektu: Projekt składa się z dwóch uzupełniających się elementów:
1) poprawy bezpieczeństwa pieszych poprzez uniemożliwienie samochodom wyprzedzania przed przejściami dla pieszych oraz poszerzenie azyli dla pieszych (tam gdzie to możliwe);
2) Wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni.
Projekt dotyczy następujących ulic: Bartoka, Dereniowej, Jastrzębowskiego, Herbsta, Romera, Surowieckiego, Cynamonowej, Stryjeńskich, Kiedacza, Nugat.

Pełny opis propozycji projektu:
1) Wiele przejść dla pieszych znajdujących się przy ulicach, których dotyczy wniosek nie jest bezpieczna. Przyczyną jest możliwość wyprzedzania bezpośrednio przed przejściami dla pieszych (dwa pasy ruchu w jednym kierunku lub bardzo szeroki jeden pas). Bardzo często zdarza się tak, ze jeden samochód zatrzymuje się, by przepuścić pieszego, a drugi tego nie robi. Dochodzi wtedy do bardzo groźnych sytuacji, niekiedy z tragicznym skutkiem.
Projekt przewiduje zmniejszenie liczby pasów ruchu z dwóch do jednego (lub zwężenie bardzo szerokiego pasa w przypadku ul. Cynamonowej) oraz poszerzenie azyli dla pieszych na przejściach (Azyle piesze to przestrzeń na środku jezdni, w której może bezpiecznie zatrzymać się pieszy i przejść przez ulicę „na dwa razy”).
Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo pieszych. Jednocześnie nie pogorszą się warunki ruchu samochodowego, gdyż jest on na tych ulicach na tyle mały, że do jego obsługi wystarczy po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Na niektórych odcinkach umożliwi to zorganizowanie miejsc parkingowych na jezdni poprzez zamianę pasów ruchu na pasy postojowe.
2) W Warszawie (w tym na Ursynowie) w bardzo szybkim tempie rośnie liczba osób wykorzystujących rower jako środek transportu. Za wzrostem natężenia ruchu rowerowego nie nadąża rozwój infrastruktury rowerowej. Niniejszy projekt oprócz poprawy bezpieczeństwa przejść dla pieszych uwzględnia wyznaczenie obustronnych, jednokierunkowych pasów rowerowych na ulicach, których dotyczy wniosek.
Pas rowerowy to wydzielony w jezdni pas ruchu przeznaczony wyłącznie dla ruchu rowerowego.

Obustronne, jednokierunkowe pasy dla rowerów, wyznaczane są na jezdni przy jej obu krawędziach w kierunkach zgodnych z ruchem pojazdów; segregacja ruchu rowerowego od ruchu samochodowego powinna być uzyskiwana dzięki zastosowaniu oznakowania pionowego, poziomego oraz ewentualnie dzięki zastosowaniu separatora;


Uzasadnienie dla realizacji propozycji projektu:
Bezpieczne przejścia dla pieszych:
- Uniemożliwienie wyprzedzania samochodów przed przejściami dla pieszych oraz poszerzenie azyli pieszych wydatnie poprawi bezpieczeństwo na tych przejściach.
- Jest to rozwiązanie 10-20 razy tańsze niż stawianie sygnalizacji świetlnej przy każdym przejściu dla pieszych
Pasy rowerowe:
Pasy rowerowe to rozwiązanie bardzo rozpowszechnione w krajach, w których rower jest popularnym środkiem transportu, a zarazem charakteryzujących się wysokimi wskaźnikami bezpieczeństwa ruchu drogowego;
-Wyznaczenie pasów rowerowych jest 5-10 razy tańsze niż budowa wydzielonej drogi rowerowej;
- W wielu wskazanych miejscach nie ma miejsca na budowę wydzielonej drogi rowerowej lub jej budowa wymagałaby zwężania chodników lub ograniczania terenów zielonych;
Ciąg dalszy w załączniku:
- Pasy rowerowe są bardzo bezpiecznym rozwiązaniem. W przeciwieństwie do wydzielonej drogi rowerowej, rowerzysta jest dobrze widziany przez kierowców samochodów (w szczególności na skrzyżowaniach). Mniejsza jest też liczba punktów przecięć z ruchem pieszych dzięki czemu mniejsze jest też prawdopodobieństwo zderzenia pieszego z rowerzystą;
- Wszystkie ze wskazanych ulic charakteryzują się dużą szerokością oraz stosunkowo niskimi natężeniami ruchu samochodów. Na takich ulicach optymalnym rozwiązaniem są właśnie pasy rowerowe;
- Na pasach rowerowych nie stracą kierowcy samochodów, gdyż natężenie ruchu samochodowego na wskazanych ulicach jest na tyle małe, że do jego zaspokojenia wystarczy po jednym pasie ruchu dla aut w każdą ze stron. Zaoszczędzoną przestrzeń na niektórych odcinkach będzie można wykorzystać na parkowanie pojazdów (zamiana pasów ruchu na pasy postojowe)
- Projekt jest zgodny z polityką transportową Warszawy, która wymienia pasy rowerowe na jezdniach jako jeden z głównych sposobów rozwoju infrastruktury rowerowej;
- Projekt jest zgodny ze standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w Warszawie, który wskazuje pasy rowerowe jako jeden z głównych sposobów poprawy warunków ruchu rowerowego w mieście;
- Koncepcja sieci tras rowerowych dla Dzielnicy Ursynów na większości spośród wskazanych ulic przewiduje wyznaczenie pasów dla rowerów;


Wstępny kosztorys propozycji projektu wraz z wyszczególnieniem jej składowych:
Zmiana organizacji ruchu na poszczególnych ulicach:
Bartoka: 0,6 km= 30-60 tys. zł
Surowieckiego: 1,2 km = 60-120 tys. zł
Dereniowa: 1,3 km=65-130 tys. zł
Stryjeńskich: 1,4 km=70-140 tys. zł
Romera: 1 km = 50-100 tys. zł
Herbsta: 0,75 km=375-750 tys. zł
Jastrzębowskiego: 0,9 km=450-900 tys. zł
Kiedacza-Nugat: 0,85 km=425-850 tys. zł
Cynamonowa: 1,4 km=70-140 tys. zł
Razem: 8 km, 1,6-3,2 mln

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 25, 2014 14:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Sorki, źle to wszystko policzyłem.

Powinno być: 9,4 km czyli 470-940 tys. zł (100 m pasa rowerowego=5-10 tys. zł)

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 25, 2014 15:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Radek,
W punkcie opisującym poprawę bezpieczeństwa pieszych dodałbym, że segregacja ruchu pieszego i rowerowego bardzo to bezpieczeństwo poprawi.
Zwiększający się udział ruchu rowerowego, w połączeniu z brakiem infrastruktury rowerowej na ulicach, których dotyczy wniosek, powoduje bowiem zwiększanie się natężenia ruchu rowerowego na chodnikach właśnie.
Z moich obserwacji zachowań ursynowskich rowerzystów wynika jednoznacznie, że tam gdzie nie ma dróg dla rowerów, zdecydowana większość rowerzystów wybiera jazdę po chodniku.
Skoro jazda po chodniku wydaje się bezpieczniejsza niż zachowanie zgodne z prawem to znaczy, że infrastruktura drogowa jest zła i należy ją zmienić... a z punktu widzenia budżetu jedynym możliwym ekonomicznie rozwiązaniem są pasy dla rowerów.

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 27, 2014 22:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Maćkofff napisał(a):
Mam ponad dwugodzinne nagranie ze spotkania, ale wolę zrobić z tego notatkę abyśmy w naszym gronie zachowali niektóre komentarze :)


I jak tam notatka, dojrzewa?

Z przeglądu wątku i wydarzenia na FB odnoszę wrażenie, że z dużych, bogatych dzielnic nie ma żadnych pomysłów rowerowych na Wolę i Pragę Południe. Obie są podzielone na obszary. Ktoś coś myśli? Ja mogę na Woli zgłosić kontrapas na Ogrodowej, ale to raptem jeden obszar będzie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 28, 2014 8:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Wola:
Nie wiem czy się nadaje na projekt ale może naprawienie tego:
http://www.zm.org.pl/?a=kasprzaka-105

Poza tym zawsze brakowało mi kontrapasu na batalionu zośka.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 01, 2014 19:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kontrapasy w Śródmieściu wywaliłem do oddzielnego wątku, żeby nie zaśmiecać tego ankietą:
viewtopic.php?f=1&t=3166

A teraz wracam na Pragę. Chcę zgłosić dwa projekty - jeden chirurgiczny, dla Nowej Pragi:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/praga_nowa.jpg

Detal 1 rondo Starzyńskiego - Burdzińskiego:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/pr ... skiego.jpg

Detal 2 Namysłowska - Konopacka:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/pr ... opacka.jpg

Drugi dla Starej Pragi - tutaj z nieco większym rozmachem, bez wnikania w detale, pasy rowerowe wszędzie gdzie się da, by osiągnąć efekt sieci:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/praga_stara.jpg

Nad kropkowanym odcinkiem Ząbkowskiej jeszcze się zastanawiam. Zastanawiam się też czy nie pociągnąć tego dalej Radzymińską, ale tam jest mnóstwo sygnalizacji jakichś dziwnych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 03, 2014 8:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Mokotów chwilowo zamilkł, a tak wczoraj jechałem i pomyślałem, że warto byłoby dodać do tamtejszego projektu rowerowego łącznik między przejazdem przez Domaniewską wzdłuż Niepodległości a uliczką parkingową, którą kończy się Wielicka. Koszt znikomy, a korzyść (zwłaszcza dla jadących na południe) spora.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 03, 2014 9:42 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt cze 28, 2011 11:51
Posty: 76
Lokalizacja: Praga Północ
Czy zebrałaby się grupa z Targówka? Możnaby złożyć kilka wniosków...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL