Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 08, 2013 21:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
tutaj można znaleźć trochę informacji praktycznych, choć z tego co widać, na razie jest jeszcze sporo niewiadomych:

http://www.krytykapolityczna.pl/en/arty ... -warszawie

Na pewno kluczowy będzie okres Od 20 stycznia do 9 marca 2014. Trzeba się wtedy będzie zmobilizować i przygotować projekty.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 11, 2013 18:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
http://konsultacje.um.warszawa.pl/konsu ... ycypacyjny

Trwają konsultację jak ma wyglądać budżet w poszczególnych dzielnicach. Szkoda tylko, że nigdzie nie wyłożyli jakie są konkretnie proponowane zasady tych budżetów w dzielnicach, więc nie wiadomo do czego należy się odnosić. Mam nadzieję, że po spotkaniach konsultacyjnych dadzą więcej informacji.

Na razie wygląda na to, że główne pytanie dotyczy tego czy ma być jeden budżet na całą dzielnicę czy ma być podzielony na jakieś mniejsze części. Zapewne lepiej, żeby był jeden, bo za 1-3 mln można już jakąś drogę rowerową zrobić. A jak to podzielą na części, to trudniej będzie coś z tego wyrzeźbić.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 11, 2013 20:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Byłem wczoraj na takim spotkaniu na Ochocie. Wstępna propozycja podziału kasy była po 500 000 na każdą z trzech części dzielnicy oraz 600 000 na projekty ogólnodzielnicowe. W praktyce spotkanie sprowadziło się do kłótni starszy pań o to, która dzielnica powinna dostać więcej z tego tortu bo zaniedbana, bo reprezentacyjna itd. Połączone z walką o mikrofon i wciskaniem się na siłę w dyskusje, naciskaniem na burmistrza dlaczego coś nie zostało zrobione oraz reklamą stowarzyszeń do których się należy. Prawdę mówiąc zachowanie ludzi było dla mnie trochę żenujące.

W każdym razie koszt projektu nie może przekroczyć więc podanych wyżej kwot co sugeruje, że projekty rowerowe zgłaszane w ramach takiego budżetu muszą być skromne i małe. Myślę, że jednak szanse na ich realizacje mogą nie być takie małe - bo do budżetu podejście mieszkańców zgromadzonych było bardzo prywatne. Tzn. odnoszę, że każdy chce sobie załatwić coś dla siebie, a wydaje mi się, że takie propozycje (np. parking pod czyimś blokiem, ławkę przy alejce) nie wzbudza zainteresowania większości głosujących. Ale mogę się mylić. Ja w każdym razie chciałby zgłosić dokończenie 600 metrów drogi dla rowerów na grójeckiej do wiaduktu i granicy z Włochami jako projekt ogólnodzielncowy.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 03, 2014 10:20 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
uwaga, od 20 stycznia można już zgłaszać projekty, więc warto już zacząć się do tego przygotowywać.

tu jest szkic regulaminów dla dzielnic:
http://konsultacje.um.warszawa.pl/sites ... n_bp_0.pdf

Wygląda, że ma ręce i nogi. Zastanawia mnie tylko ocena formalna. Chciałbym zgłosić do projektu pasy rowerowe na wybranych ulicach. Pytanie jak będą traktować np. propozycję pasów rowerowych na ulicy, przy której samochody parkują prostopadle? Wiem, że Galas nie akceptuje takiego rozwiazania, ale z tego co wiem, de facto nie ma żadnych podstaw formalnych do tego. Być może to jest właśnie okazja do tego, aby przepchnąć pasy tam, gdzie normalnie "niedasię"?

Chcoiac z drugiej strony nie bardzo czuję, aby wola obywateli mogła być jakąkolwiek zaporą przed wszechwładzą Galasa, więc może lepiej zgłaszać tylko takie ulice na których jest parkowanie równoległe...

Z trzeciej strony: jeśli lud będzie chciał pasów rowerowych, to tak naprawdę można to zinterpretować w taki sposób, że pasy rowerowe mają być i już. Być może będzie to oznaczało likwidację połowy miejsc parkingowych (zamiana prostopadłwgo na równoległe), ale to jest w sumie już bolączka urzedu a nie wnioskodawcy. Poza tym można traktować to jako wybór polityczny (pasy kosztem miejsc parkingowych), a nie formalny.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 03, 2014 10:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Też chcę zgłosić pasy i też w miejscu gdzie pojawia się parkowanie prostopadłe. Czy w projekcie nie można wpisać, zamiany parkowania na równoległe jako części "budowy" pasów?

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 16, 2014 8:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Jutro, to jest 17 stycznia, o godzinie 18.00 spotykamy się w ramach Ochockiej Grupy Rowerowej w celu przedyskutowania pomysłów rowerowych do zgłoszenia w ramach budżetu partycypacyjnego na Ochocie. Miejsce spotkania "Co nas kręci, co nas podnieca" Grójecka 128 paw. 7 i 8. Chętnych zapraszam, tudzież jak ktoś ma pomysł to niech napisze/podeślę. Fajnie by było gdybyśmy się nie dublowali tylko razem wybrali najcenniejsze pomysły i je zgłosili.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 17, 2014 22:20 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Zamierzam dla Mokotowa napisać w poniedziałek i wtorek projekt odnośnie budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Lotników oraz wyznaczenia drogi dla rowerów wzdłuż Wałbrzyskiej. Wszystkich zainteresowanych współudziałem w tworzeniu projektu(bądź tylko złożeniem podpisu) proszę o wiadomość na priva.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 17, 2014 22:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Cytuj:
Zamierzam dla Mokotowa napisać w poniedziałek i wtorek projekt odnośnie budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Lotników


wydaje mi się, że w tym miejscu lepsze byłyby pasy rowerowe. i tańsze

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 17, 2014 22:42 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Myślę, o złożeniu wniosku do BP, który będzie dotyczył realizacji pasów rowerowych na kilku wybranych ulicach na Ursynowie.

Zastanawiam się tylko czy jeśli w MPZP jest zapis, że przy ulicy powinna być ścieżka, to czy taki projekt zostanie odrzucony ze względów formalnych. Jak myślicie?

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 18, 2014 22:23 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
poniżej moja propozycja wniosku do BP na Ursynowie. Zapraszam do zgłaszania uwag. Po doprecyzowaniu można to będzie wykorzystywać jako gotowiec do wniosków w innych dzilnicach

Kilka uwag wstępnych:

- projekt dotyczy również tych ulic, na których jest parkowanie prostopadłe lub skośne. z tego co wiem nie ma żadnej podstawy prawnej, w oparciu o którą możnaby to zakwestionować.

- we wniosku są też ulice Dereniowa i Bartoka, które teoretycznie mają być zrobione w 2014 r. Ponieważ jednak mam obawy czy dadzą radę to zrobić w tym roku (przez dwa ostatnie lata nie dali rady), więc na wszelki wypadek je wpisałem.

- we wniosku są ulice, przy których zgodnie z MPZP powinny być wydzielone ścieżki rowerowe
- planuję złożyć wniosek w pierwszym terminie, żeby sprawdzić czy przejdzie sito formalne, a potem w razie potrzeby je poprawić
- pisałem w miarę możliwości dla ludzi, a nie dla urzędników, bo zakładam że to będą informacje, które będą czytali ludzie przed głosowaniem i na ich podstawie podejmowali decyzje

wnisoek [wstępna wersja]:

Nazwa projektu: Wyznaczenie pasów rowerowych i poprawa bezpieczeństwa przejść dla pieszych na wybranych ulicach Ursynowa
Krótki opis propozycji projektu: Poprawienie warunków do jazdy rowerem poprzez wyznaczenie pasów rowerowych na ulicach: Bartoka, Dereniowej, Jastrzębowskiego, Herbsta, Romera, Surowieckiego, Cynamonowej, Stryjeńskich, Kiedacza, Nugat. Projekt zakłada jednocześnie poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych na ww. ulicach poprzez poszerzenie azyli dla pieszych (tam gdzie to możliwe) oraz uniemożliwienie samochodom wyprzedzania przed przejściami dla pieszych.

Pełny opis propozycji projektu: W Warszawie (w tym na Ursynowie) w bardzo szybkim tempie rośnie liczba osób wykorzystujących rower jako środek transportu. Za wzrostem natężenia ruchu rowerowego nie nadąża rozwój infrastruktury. Niniejszy projekt zakłada zmianę organizacji ruchu na wybranych ulicach uwzględniającą wyznaczenie na nich obustronnych, jednokierunkowych pasów rowerowych.
Pas rowerowy to wydzielony w jezdni pas ruchu przeznaczony wyłącznie dla ruchu rowerowego.

Obustronne, jednokierunkowe pasy dla rowerów, wyznaczane są na jezdni przy jej obu krawędziach w kierunkach zgodnych z ruchem pojazdów; segregacja ruchu rowerowego od ruchu samochodowego powinna być uzyskiwana dzięki zastosowaniu oznakowania pionowego, poziomego oraz ewentualnie dzięki zastosowaniu separatora;

Pasy rowerowe to rozwiązanie bardzo rozpowszechnione w krajach, w których rower jest popularnym środkiem transportu, a zarazem charakteryzujących się wysokimi wskaźnikami bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Uzasadnienie dla realizacji propozycji projektu:
Istnieje kilka bardzo silnych argumentów na rzecz pasów rowerowych właśnie na tych ulicach:
-Wyznaczenie pasów rowerowych jest 5-10 razy tańsze niż budowa wydzielonej drogi rowerowej;
- Wszystkie ze wskazanych ulic charakteryzują się dużą szerokością oraz stosunkowo niskimi natężeniami ruchu samochodów. Na takich ulicach optymalnym rozwiązaniem są właśnie pasy rowerowe;
- W wielu wskazanych miejscach nie ma miejsca na budowę wydzielonej drogi rowerowej lub jej budowa wymagałaby zwężania chodników lub ograniczania terenów zielonych;
- Pasy rowerowe są bardzo bezpiecznym rozwiązaniem. W przeciwieństwie do wydzielonej drogi rowerowej, rowerzysta jest dobrze widziany przez kierowców samochodów (w szczególności na skrzyżowaniach). Mniejsza jest też liczba punktów przecięć z ruchem pieszych dzięki czemu mniejsze jest też prawdopodobieństwo zderzenia pieszego z rowerzystą;
- Na pasach rowerowych skorzystają również piesi. Wyznaczenie pasów rowerowych oznacza zazwyczaj zmniejszenie liczby pasów ruchu dla samochodów z dwóch do jednego. Dzięki temu kierowcy nie będą mogli wyprzedzać innych samochodów na przejściach dla pieszych, co jest bardzo częstą przyczyną groźnych wypadków drogowych. Jednocześnie projekt zakłada (tam gdzie to możliwe) poszerzenie azyli dla pieszych na przejściach dla pieszych. (Azyle piesze to przestrzeń na środku jezdni, w której może bezpiecznie zatrzymać się pieszy i przejść przez ulicę „na dwa razy”)
- Na pasach rowerowych nie stracą kierowcy samochodów, gdyż natężenie ruchu samochodowego na wskazanych ulicach jest na tyle małe, że do jego zaspokojenia wystarczy po jednym pasie ruchu dla aut w każdą ze stron;
- Projekt jest zgodny z polityką transportową Warszawy, która wymienia pasy rowerowe na jezdniach jako jeden z głównych sposobów rozwoju infrastruktury rowerowej;
- Projekt jest zgodny ze standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w Warszawie, który wskazuje pasy rowerowe jako jeden z głównych sposobów poprawy warunków ruchu rowerowego w mieście;
- Koncepcja sieci tras rowerowych dla Dzielnicy Ursynów na większości spośród wskazanych ulic przewiduje wyznaczenie pasów dla rowerów;

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL