Projekt:
http://www.zm.org.pl/tmp2/nowopoligonowa/Szkic uwag:
Cytuj:
Oba warianty:
Zachować ciągłość nawierzchni drogi dla rowerów na przejazdach przez zjazdy publiczne i prywatne.
Przejazdy i przejścia dla pieszych przez wloty ulic lokalnych (Busolowa, Kompasowa, Latyczowska, Międzyborska) prowadzić grzbietem płytowych progów spowalniających ruch samochodowy.
Wariant 1:
Wykonać łącznik od drogi dla rowerów do jezdni ronda (włączenie drogi dla rowerów jako dodatkowy wlot ronda) na skrzyżowaniu z Nowaka-Jeziorańskiego, tak by umożliwić wjazd na drogę dla rowerów z różnych kierunków.
Na skrzyżowaniu z ul. Motorową i Latyczowską przysunąć przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych do jezdni ronda.
Wariant 2:
Na skrzyżowaniu z ul. Kompasową przysunąć przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych do jezdni, aby ograniczyć załamywanie przebiegu drogi dla rowerów i chodnika.
Na rondzie na skrzyżowaniu z Nowaka-Jeziorańskiego zaprojektować drogę dla rowerów wokół ronda, zachowującą stały odstęp od jego środka (po okręgu).
Zjazdy z rond zaprojektować jako jednopasowe – ze względów bezpieczeństwa należy unikać stosowania dwupasowych zjazdów z ronda tam, gdzie ruch pieszy i rowerowy jest prowadzony w tym samym poziomie co silnikowy (można pozostawić wjazdy jako dwupasowe).