Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 21, 2015 11:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Na bogato. Czy przy okazji nie zostanie dodany pas dla samochodów?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 21, 2015 12:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Nie, raczej zostanie odjęty. Ale na razie za wcześnie bo projekt jest na etapie wytycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 21, 2015 16:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
na ul. Anielewicza będzie wymiana co najmniej 2 sygnalizacji (al. JP2 i Okopowa)


Wspominałem już, że uważam DDR w Anielewicza za kretyński pomysł?

O ile sygnalizacja w JP2 się może przydać do doprowadzenia DDR w JP2 do stanu używalności (chociaż przy poprzednim podejściu do Anielewicza ZDM protestował przeciwko kompletowi przejazdów wokół skrzyżowania), to ta na Okopowej tylko pogorszy warunki ruchu pieszych, rowerzystów i tramwajów.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 21, 2015 17:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Najgorzej, że rozporządzenia nie ma.

Bo wtedy byłaby zdecydowanie tańsza alternatywa w postaci wyznaczenia sierżantów...

Po której stronie miałby być DDR na Anielewicza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 21, 2015 18:06 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mikeleg napisał(a):
Najgorzej, że rozporządzenia nie ma.


Najgorzej, że upierają się inwestować w Anielewicza, podczas gdy odłogiem leży Okopowa, Towarowa, Powązkowska, Wolska i 150 innych bardziej pilnych i niebezpiecznych odcinków.

mikeleg napisał(a):
Po której stronie miałby być DDR na Anielewicza?


W poprzednim podejściu była po stronie północnej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 21, 2015 18:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Na Anielewicza skłaniamy się do budowy pasów rowerowych i uspokojenia ruchu. Jeśli to miałaby być DDR, to będziemy postulować odstąpienie od zadania. Okopowa, Towarowa i Wolska będzie robiona niezależnie, z innej puli środków (ZIT).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 22, 2015 13:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Na Anielewicza skłaniamy się do budowy pasów rowerowych i uspokojenia ruchu.


Ale mimo to, jak pisałeś wcześniej, będzie wymiana 2 sygnalizacji, prawdopodobnie też poszerzenie jezdni. Czyli zostanie wydany milion albo dwa na to, żeby rowerzystom zapalało się czerwone kilka sekund wcześniej niż samochodom, a przejechanie Okopowej w poprzek na jednym zielonym stało się niemożliwe. Wartości dodanej nie widzę, Anielewicza obecnie jeździ się nieźle.

Wczoraj przy okazji budżetu partycypacyjnego na Woli tzw. zwykli rowerzyści mówili o różnych bolączkach i jakoś ul. Anielewicza się wśród nich nie pojawiała. Wręcz przeciwnie, pamiętam jedną osobę, która mówiła, że od końca ścieżki rowerowej na Górczewskiej jedzie Tyszkiewicza, Żytnią (kiepska nawierzchnia), Okopową (zagrożenie życia przez pojazdy ciężkie), Anielewicza (luz i komfort).

m.pienkos napisał(a):
Okopowa, Towarowa i Wolska będzie robiona niezależnie, z innej puli środków (ZIT).


No to np. prostowanie DDR na Górczewskiej, Powązkowska, brakujące fragmenty przy JP2, przedłużenie Anielewicza do Gibalskiego. Jest gdzieś dostępna lista DDR z zapewnionym finansowaniem z ZIT? Idę o zakład, że mogę wymienić 50 odcinków, które takiego finansowania nie mają, a są pilniejsze od Anielewicza.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 22, 2015 17:03 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Mam wrażenie, że ludzie jeżdżący Anielewicza po chodniku mają jednak odmienne zdanie. Mam też wrażenie, że ciągle poruszany jest problem braku spójnych korytarzy rowerowych przez centrum - a trasa Anielewicza - Świętojerska ma właśnie takim być. Do czasu ucywilizowania al. Solidarności, uważam że Anielewicza jest ważnym korytarzem i warto sprawić, żeby jeździło się po nim komfortowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 28, 2015 10:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
m.pienkos napisał(a):
Mam wrażenie, że ludzie jeżdżący Anielewicza po chodniku mają jednak odmienne zdanie.


Rowerzystów na chodnikach można zobaczyć nawet na takich arteriach jak Skoczylasa czy Wronia. Pytanie, ilu ich jest, jak się to ma do liczby rowerzystów na chodnikach w al. JP2 czy na Okopowej i jak dużą różnicę zrobi im cokolwiek Wy / ZMID jesteście w stanie w obecnych uwarunkowaniach wymyślić na Anielewicza.

m.pienkos napisał(a):
Mam też wrażenie, że ciągle poruszany jest problem braku spójnych korytarzy rowerowych przez centrum - a trasa Anielewicza - Świętojerska ma właśnie takim być.


Ale nie będzie. To jest w zasadzie trasa obwodowa z Targówka na Bemowo, z dala od rejonu koncentracji miejsc pracy i uczelni. Żeby z ciągu Górczewskiej dojechać przez Anielewicza np. na UW, trzeba nadłożyć kilometr (~30%) i zaliczyć 5 dodatkowych świateł. Na plac Bankowy w ogóle się nie dojedzie, bo jeśli ktoś się boi jechać obecną Anielewicza, to tym bardziej nie wjedzie na Andersa.

Co więcej, Anielewicza bez DDR przy Okopowej będzie w zasadzie bezużyteczna. Z kolei jeśli zostanie zrobiona DDR przy Okopowej, to Anielewicza będzie redundantna - te same relację obsłuży Okopowa i Słomińskiego, nawet lepiej, bo mniej świateł i kombinowania.

Rolę Anielewicza w systemie rowerowym Warszawy dobrze pokazuje mapka z ECC:

http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowe ... 0ECC_0.png

Na pierwszy rzut oka widać 10 ulic podobnego kalibru bardziej uczęszczanych przez rowerzystów w obrębie tej samej dzielnicy.

m.pienkos napisał(a):
Do czasu ucywilizowania al. Solidarności, uważam że Anielewicza jest ważnym korytarzem i warto sprawić, żeby jeździło się po nim komfortowo.


Jeśli już myśleć o wykreowaniu alternatywy dla Solidarności, to lepiej byłoby odżałować 300 kzł na przerobienie sygnalizacji Żelazna / Ogrodowa pod kontraruch z Ogrodowej. Albo zrobić DDR obok bruku na Chłodnej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL