Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich stosowania na drogach, załącznik 2, pkt 4.2.2. Przejazdy dla rowerzystów.
Cytuj:
Na skrzyżowaniach przejazdy dla rowerzystów obok przejść dla pieszych wyznacza się od strony skrzyżowania. Inne rozwiązania można stosować wyjątkowo, jeżeli warunki terenowe uniemożliwiają poprowadzenie przejazdu dla rowerzystów od strony skrzyżowania.
Ponadto załącznik 3. pkt 8.3.2. Tworzenie podstawowych faz ruchu mówi:
Cytuj:
Do grupy par strumieni kolizyjnych o niedopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch zalicza się następujące pary: [...]
d) dowolny strumień rowerowy,
- dowolny strumień kolizyjny, z wyjątkiem strumienia pojazdów opuszczających skrzyżowanie skręcających w lewo lub w prawo z pasa sterowanego sygnałem ogólnym, pod warunkiem lokalizacji przejazdu dla rowerzystów obok przejścia dla pieszych od wewnętrznej strony skrzyżowania,
Tłumacząc na polski oznacza to, że jak przejazd jest dalej niż przejście, to skręty w lewo / w prawo powinny mieć wydzielone fazy, niekolizyjne z tym przejazdem. Ale oczywiście interpretacja naszych warszawskich szamanów od sygnalizacji może być odmienna.