Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 25, 2013 22:23 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 13:08
Posty: 57
Lokalizacja: Znienacka
Strzelam, że gdyby pasy poprowadzono do końca trzeba by było przeprogramować sygnalizację świetlną - rower ma wg CzeKa inne czasy ewakuacji. A tak ruch rowerzystów przez to skrzyżowanie można zignorować, bo przecież i tak wszyscy jeżdżą chodnikami.

_________________
Mocniak
http://www.rowerowy.bialystok.pl | http://www.sewik.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 25, 2013 22:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
skrajna część pasa to i tak w zasadzie skrajnia (przecież samochodom 3,50 m też nie jest potrzebne, maksymalna dopuszczalna szerokość to 2,55 m), więc korytko aż tak bardzo nie przeszkadza. Chyba, że przyczepki właśnie.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 25, 2013 23:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Głupia sprawa, bo patrząc po stronach organizacji pro-rowerowych na fejsie to wszyscy zaufali komuś z TVN (tam pojawia się wartość 1,11m) i na tym się skupiają, co odwraca uwagę od prawdziwego problemu, czyli zakończenia pasów, z których nikt nie będzie korzystał zgodnie z projektem.

Ah, i co do wrażeń z jazdy, to naprawdę jeśli chodzi o szerokość nie miałem żadnych uwag. Mocno podejrzewam, że gdyby nie ten artykuł z TVN w ogóle nie byłoby sprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 8:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
em c napisał(a):
prawdziwego problemu, czyli zakończenia pasów, z których nikt nie będzie korzystał zgodnie z projektem.


Jeszcze pół biedy w dół, gdzie miejsce do jazdy na wprost jest, tylko niewłaściwie oznakowane. Gorzej pod górę, gdzie zgodnie z oznakowaniem, autobusy powinny zajeżdżać rowerzyście drogę. No ale wydzielony pas dla jednego skręcającego w lewo na godzinę to świętość, której naruszyć nie wolno.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 9:28 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Z drugiej strony, pierwszeństwo dla wiozącego 120 pasażerów autobusu jest dość naturalne.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 10:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
G.Madrjas napisał(a):
Z drugiej strony, pierwszeństwo dla wiozącego 120 pasażerów autobusu jest dość naturalne.
Chyba szanowny kolega nie pojmuje celu i zasady wytyczania pasów dla rowerów...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 11:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
G.Madrjas napisał(a):
Z drugiej strony, pierwszeństwo dla wiozącego 120 pasażerów autobusu jest dość naturalne.


Ale tu nie ma potrzeby, aby autobus ustępował pierwszeństwa. Wystarczy, aby rower i autobus mogły skręcać równolegle.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 11:26 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Badania niemieckie..., ale w Holandii mają pasy po 1m i żyją.


Gdzie?

G.Madrjas napisał(a):
skrajna część pasa to i tak w zasadzie skrajnia (przecież samochodom 3,50 m też nie jest potrzebne, maksymalna dopuszczalna szerokość to 2,55 m), więc korytko aż tak bardzo nie przeszkadza. Chyba, że przyczepki właśnie.


Trochę OT, ale zarzucę filozoficzne pytanie na niedzielę: jeśli skrajna część pasa to skrajnia, to po co jeszcze dodatkowe pół metra obok? Można by dawać słupki i znaki zaraz przy krawężniku i byłoby więcej miejsca dla pieszych.

axxenfall napisał(a):
Gorzej pod górę, gdzie zgodnie z oznakowaniem, autobusy powinny zajeżdżać rowerzyście drogę. No ale wydzielony pas dla jednego skręcającego w lewo na godzinę to świętość, której naruszyć nie wolno.

G.Madrjas napisał(a):
Z drugiej strony, pierwszeństwo dla wiozącego 120 pasażerów autobusu jest dość naturalne.


Nie chodzi o pierwszeństwo, ale o możliwość dostosowania prędkości do tej na sąsiednim pasie. Mniej więcej w latach 90. zaczęto w Polsce odchodzić od pasów ruchu powolnego na rzecz pasów do wyprzedzania, ale do Warszawy ta tendencja chyba jeszcze nie dotarła.

Poza tym, tak jak zwrócił uwagę axxenfall, za zakrętem jest miejsce i na autobus i na rower - przy pierwszej wysepce jezdnia pod górę ma ~5,5 m. Można było urwać pas na odcinku o mniejszym pochyleniu podłużnym. A przy drobnej korekcie prowizorycznych wysp na Kopernika - dociągnąć do Świętokrzyskiej, gdzie do czasu przebudowy Świętokrzyskiej pas rowerowy mógłby płynnie przechodzić w prawy pas ruchu ogólnego. A tak to sztucznie stworzono punkt kolizji, żeby się jedni z drugim mogli żreć o pierwszeństwo.

Wreszcie i kompletnie na marginesie, 120 osób w 1 autobusie uważam za patologię.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 11:55 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
No właśnie, jest miejsce żeby pas pociągnąć dalej, zupełnie nie rozumiem dlaczego kończy się w tym miejscu. I dlaczego w ten sposób.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 26, 2013 13:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
em c napisał(a):
zupełnie nie rozumiem dlaczego kończy się w tym miejscu. I dlaczego w ten sposób.

Ja również... :shock:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL