zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Drogi dla rowerów na Ochocie http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2856 |
Strona 20 z 21 |
Autor: | Hermes [ Pt lip 11, 2014 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
Z braku uwag (pzinka uwzględnione) pismo poszło do ZDM. Jutro wyjeżdżam na miesiąc rowerem dookoła bałtyku - więc jak wrócę będzie jak ulał dla ZDM żeby sprawę rozpatrzyć. W tym czasie znikam też z forum gdyż dostęp do internetu będę miał pewnie sporadyczny. |
Autor: | G.Madrjas [ N lip 13, 2014 6:29 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
Co to jest "Ochocki Łącznik"? Opjsy projektów na stronie UMst. wyłączone, a na podstronie "budżet.zm" nie ma... |
Autor: | Hermes [ Pn sie 04, 2014 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
G.Madrjas napisał(a): Co to jest "Ochocki Łącznik"? Opjsy projektów na stronie UMst. wyłączone, a na podstronie "budżet.zm" nie ma... Bo i my go nie firmowaliśmy. Ten projekt złożył jeden Pan z Rakowca i niestety nie był wstanie nam go pokazać. Mamy się z nim spotkać i ustalić jakaś wspólną wersje bo nasze pasy z tym łącznikiem się po prostu dublują. |
Autor: | Hermes [ Pn sie 04, 2014 12:00 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
Dostałem odpowiedź z ZDM: "W nawiązniu do pisma z dnia 11.07.2012r., w sprawie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. z Al. Jerozolimskimi, Zarzą Dróg Miejskich uprzejmie informuje, że zgodnie ze Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawa (załącznik do Zarządzenia nr. 5523/2010 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopda 2010 r.) dopuszcza się w dowolny sposób detekcji rowerów. Odnośnie urządzeń automatycznej detekcji rowerzystów pragniemy poinformować, iż są one istalowane jedynie w przypadku budowy nowej sygnalizacji lub w przypadku remontu instalacji istniejącej. W obydwu sytuacją niezbędne jest opracowanie odpowiedniej dokumentacji techniznej. W chwili obecnej nie przewiduje się remontu sygnalizacj świetlnej na skrzyżowaniu ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. Z Al. Jerozolimskimi. W kwesti sposobu sterowania na rozpatrywanym skrzyżowaniu informujemy, że jednostką, która może podjąć decyzje o zmianie parametrów sterowania, jest Inżynier Ruchu m. st. Warszawy." Oczywiście sprawy nie zamierzam odpuszczać. Jak ktoś ma pomysł i propozycje co dalej to chętnie posłucham - choć sam mam tez kilka pomysłów. |
Autor: | axxenfall [ Pn sie 04, 2014 12:40 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
Trzeba przyznać, że czego jak czego, ale kreatywnego myślenia uczą w ZDM doskonale. Bo skoro prawo lokalne nie powtarza zapisów prawa krajowego, to znaczy że prawo krajowe lokalnie nie obowiązuje. Prawda? Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | pszyszek [ Pn sie 04, 2014 13:00 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
Hermes napisał(a): Dostałem odpowiedź z ZDM: "W nawiązniu do pisma z dnia 11.07.2012r., Heh, a teraz porównaj to pismo z tym co napisałem 10 lipca w tym wątku Oczywiście to że detektor po stronie zachodniej jest niesprawny od marca 2010 to też wina IR. |
Autor: | ~Kris [ Pt sie 15, 2014 10:57 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
pzinek napisał(a): Może to jest skazane na niepowodzenie, ale wolę spróbować i nie żyć z myślą że nic nie zrobiłem. Z moich doświadczeń takie właśnie zwykłe wnioski o poprawę stanu infrastruktury to jedna z najskuteczniejszych metod... poprawy stanu infrastruktury : ) ZDM zdaje się nie dostrzegać, że istniejące drogi rowerowe się starzeją, gdy tymczasem obok po raz kolejny wymienia się nawierzchnię jezdni, poszerza, buduje wiadukty itp. Należy szczypać urzędników w tyłek, wytrwale i boleśnie, aż w końcu się obudzą. Ja w mojej korespondencji z ZDM (i w często następujących po niej skargach do prezydenta miasta) zwracam przede wszystkim uwagę, że modernizacja jezdni przeznaczonej dla samochodów, i całkowite ignorowanie znajdującej się w tym samym pasie drogowym infrastruktury rowerowej, jest działaniem sprzecznym z warszawską strategią zrównoważonego rozwoju systemu transportowego. Moja ostatnia skarga na ZDM w tej sprawie miała taką mniej więcej treść: Cytuj: Szanowni Państwo,
Zwracam uwagę na problem łamania przez Zarząd Dróg Miejskich postanowień zawartych w dokumencie "STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTOWEGO WARSZAWY do 2015 roku i na lata kolejne". W dokumencie tym za zasadnicze działanie, przed jakim stoi Warszawa, uznaje się (str. 14 - cytuję): doprowadzenie do zmiany sposobu korzystania z systemu transportowego przez jego mieszkańców (użytkowników) w taki sposób, by rosła atrakcyjność poruszania się pieszo i korzystania z innych niż samochód środków transportu (rower, autobus, tramwaj... Naruszenie postanowień powyższego dokumentu dotyczy całkowitego ignorowania przez ZDM infrastruktury rowerowej (wydzielonych dróg dla rowerów) podczas planowania wymiany nawierzchni dróg znajdujących się w zarządzie ZDM. W skali miasta, z publikowanych danych wynika, że: w latach 2007-2013 wyremontowano 75% wszystkich ulic ZDM: 273 odcinki, 600km dróg, 3,2 miliona metrów kw. asfaltu, wydając na to 390 milionów zł... (źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater) Jak - w porównaniu - wyglądają dane i nakłady poniesione na wymianę nawierzchni istniejącej infrastruktury rowerowej? W związku z tym: 1. Składam Wniosek o naprawę przez Zarząd Dróg Miejskich zaniedbań związanych z remontem dróg dla rowerów i opracowanie planu wymiany nawierzchni głównych istniejących dróg dla rowerów w Warszawie. 2. Zwracam się do Rady Warszawy o podjęcie działań mających na celu przeznaczenie środków na poprawę jakości istniejącej infrastruktury rowerowej w stopniu co najmniej proporcjonalnym do nakładów na remonty jezdni, i nadrobienia wieloletnich zaniedbań w tej dziedzinie. |
Autor: | Hermes [ Cz wrz 04, 2014 14:32 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
ZDM odpisał, że sygnalizacji na RZS nie ruszy bo jest "dobshe". A jak mi pzinek zrelacjonował - strona wschodnia zaczęła działać normalnie. I dziś byłem i się nadziwić nie mogłem: https://www.youtube.com/watch?v=Hp1-Ctf9l24&feature=youtu.be Piesi i rowerzyści mają prawie 2 razy dłuższą fazę światła zielonego. |
Autor: | pzinek [ N paź 12, 2014 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Drogi dla rowerów na Ochocie |
Efekt prośby o usuniecie bramowinicy z DDR Tak było wcześniej Zostawić to tak czy dalej cisnąć ZDM? |
Strona 20 z 21 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |