Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N cze 22, 2014 11:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
- słupki stawiane po bokach DDR muszą stać 0,5 m od jej krawędzi - czyli zostawiać 3 m prześwitu.


A tak na boku, czy podnóżki i podrączki przy DDR respektują ten zapis? Bo gdy przy nich przejeżdżam, mam wrażenie że skrajnia ścieżki ulega znacznemu zwężeniu.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 22, 2014 11:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
m.pienkos napisał(a):
- słupki na środku DDR można stawiać tylko przy szerokości 2,5 m - jeśli DDR ma standardowe 2 m to zgodnie ze Standardami rowerowymi (czyli wspomnianym zarządzeniem prezydenta nr 5523/2010) nie ma takiej możliwości.

Bez przesady. Jeżeli ddr jest w chodniku/innej twardej nawierzchni, w tym samym poziomie -- w paru miejscach Warszawy poszerzyło się 2-metrową ddr malowaniem (lub, gdy był trawnik -- dobrukiem) i jest dobrze.

axxenfall napisał(a):
A tak na boku, czy podnóżki i podrączki przy DDR respektują ten zapis? Bo gdy przy nich przejeżdżam, mam wrażenie że skrajnia ścieżki ulega znacznemu zwężeniu.

0,5m to skrajnia dla ddr wymagana Zarządzeniem.
Jeżeli ustawiający wystąpi o odstępstwo od tego zapisu, może je dostać -- do odległości 0,2m, która to jest skrajnia wymaganą Rozporządzeniem Ministra (teoretycznie stawiający mógłby wtedy wystąpić o odstępstwo do Ministerstwa właściwego... :mrgreen: )

Obrazek
Co do podpórników (które IMHO są zabiegiem marketingowym, nie wynikającym z realnej potrzeby, bardziej by się przydały uchwyty przy sygnalizatorach), to dziwię się, że w pierwszym rzędzie nie zostały wykorzenione ohydne i niebezpieczne bariery przy Radzymińskiej i nie zastąpiono ich opieraczami...

Wracając do słupków -- ddr 2,0m i słupki ze skrajnią 0,2m, 150cm między centralnym i bocznymi trzyma normę, spełniają swoją rolę.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 22, 2014 13:27 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Monty B. Ike napisał(a):
Bez przesady. Jeżeli ddr jest w chodniku/innej twardej nawierzchni, w tym samym poziomie -- w paru miejscach Warszawy poszerzyło się 2-metrową ddr malowaniem (lub, gdy był trawnik -- dobrukiem) i jest dobrze.


ddr 2,0m i słupki ze skrajnią 0,2m, 150cm między centralnym i bocznymi trzyma normę, spełniają swoją rolę.


No właśnie - jak się poszerza do 2,5 m (malowaniem czy czymkolwiek innym) to jest OK. Ale jeśli jest 2 m ddr i skrajnia 0,2 m to odstęp między słupkami wynosi mniej niż 1,2 m a realna przestrzeń do jazdy (odliczając skrajnię) jest węższa niż 90 cm, co jest niebezpieczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 22, 2014 20:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
m.pienkos napisał(a):
No właśnie - jak się poszerza do 2,5 m (malowaniem czy czymkolwiek innym) to jest OK. Ale jeśli jest 2 m ddr i skrajnia 0,2 m to odstęp między słupkami wynosi mniej niż 1,2 m a realna przestrzeń do jazdy (odliczając skrajnię) jest węższa niż 90 cm, co jest niebezpieczne.

Słupki powinny stać w odległości 150cm, tak, czy owak.
Skrajnia jest oznaczona wymalowaniem. Słupek mieści się pod kierownicą. Typowa kierownica -- 560 -- 620mm (pomijam szosówki, gdzie ma trochę ponad 400mm i choppery, gdzie ma ok. 700mm. Zgodnie z przepisami, rower jest do 90cm.
90cm to bakfietsy i trójkołowe rowery poziome. Trójkołowiec i cargotrike nie buja się na boki, a bakfiets ma skrzynię nisko, wiec jeśli by się kiwał, to skrzynia zatacza mniejsze łuki w poziomie, niż kierownica. Zresztą technika jazdy ciężko obładowanym rowerem jest taka, że unika się rzucania nim na boki, jak kolarze (którzy mają lekki rower).

BTW, ja nie mam problemów, żeby przejechać pomiędzy słupkami w odległości 150cm...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 22, 2014 22:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
Hermes napisał(a):
Rozumiem potrzebę ustawiania słupków na środku DDR jako wyjątek tam gdzie problem realnie istnieje (podobno np. pod Węzłem Salomea)

Ne węźle Salomea jest nie tylko problem z DDR ale z całym tunelem, czyli DDR + szeroki chodnik. Osłupkowanie samego chodnika może być nieskuteczne. Skrót jaki oferuje ten tunel, czyli 2-3 km mniej, jest bardzo łakomy i pewnie nie powstrzyma samochodziarzy. Sytuacja sie może pogorszyć po zamknięciu Kleszczowej. Wtedy dla niektórych relacji skrót będzie wynosił 4-5 km. O skali problemu może świadczyć fakt, ze był projekt do BP, który zakładał montaż monitoringu w tym miejscu.
Sprawa osłupkowania tego tunelu jest na tapecie u Inżyniera Kontraktu. Podobno maja problem jak to dobrze rozwiązać. "My postawimy słupki, a pan się przyczepi, że źle stoją" :D

axxenfall napisał(a):
A tak na boku, czy podnóżki i podrączki przy DDR respektują ten zapis? Bo gdy przy nich przejeżdżam, mam wrażenie że skrajnia ścieżki ulega znacznemu zwężeniu.

Chyba nie respektują. Szczególnie źle zamontowany wydaje się podnóżek przy Prymasa po północnej stronie Kasprzaka.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 23, 2014 7:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Monty B. Ike napisał(a):
BTW, ja nie mam problemów, żeby przejechać pomiędzy słupkami w odległości 150cm...

Ja też nie - bo taka jest oficjalna minimalna odległość między słupkami na DDR

Co do podpórek rowerowych - są ustawione 20 cm od krawędzi, na co uzyskaliśmy odstępstwo od Standardów rowerowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 23, 2014 8:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Na plus słupkom chciałbym zapisać to, że właściwie umieszczone i obmalowane tłumaczą użytkownikom, że droga dla rowerów jest dwukierunkowa i z naprzeciwka też może jechać. Kto wie, może jakby dorysować strzałki, to ludzie by nawet ogarnęli, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny. O tu, jest ładny przykład:

https://www.google.com/maps/place//@54. ... 241264fdc4

W Holandii można spotkać pylony na zakrętach, w miejscach o ograniczonej widoczności itp. stawiane właśnie po to, by segregować kierunki ruchu rowerowego i zapobiegać czołowym zderzeniom rowerzystów. Np.:

https://www.google.com/maps/place/Zutph ... 1150249d3c

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 24, 2014 14:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
No to ja złośliwie zapytam czy w Holandii też budują takie "królestwa"?
Obrazek

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 24, 2014 17:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Hermes napisał(a):
No to ja złośliwie zapytam czy w Holandii też budują takie "królestwa"?


Obrazek
Tak, a co?
(to jest akurat wycieczka z Cambridge, więc pani jedzie z przyzwyczajenia po lewej stronie).

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 26, 2014 20:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Hm, raczej chodziło mi o taki rząd słupków na DDR co 10 metrów. Ale mniejsza o to. Widzę, że środowisko rowerowe jest bardzo podzielone w kwestii słupków (bo wbrew temu co przeważa na forum, znam wielu przeciwników słupków) więc nie będę postulował o likwidacje takowych. Pismo poprawione raz jeszcze i wysłane z prośbą o korekty położenia.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL