Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr maja 28, 2014 16:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
SlevinKelevra napisał(a):
Dwie informacje z Ronda Pniewskiego:
1. Poprawili wjazd z Dickensa na DDR wokół Ronda. Mój rower mówi, że jest niemal idealnie.
2. Rozpoczęli budowę DDR w Parku Szczęśliwickim wzdłuż Drawskiej.

Pisaliście już o tym, moim zdaniem też jest to słaby pomysł
1. Ingeruje w boisko, na którym dzieciaki grają w piłkę
2. Zastąpi chodnik wzdłuż Drawskiej, po którym jest poprowadzona biegowa ścieżka Nike, zresztą umieszczona na oficjalnej tablicy informacyjnej parku. Będą nieuchronne konflikty z biegaczami.



1. Tak jest nieźle:
Obrazek
Próg praktycznie zniwelowany. Geometria się polepszyła, choć jak dla mnie mogli jeszcze bardziej to wygiąć, żeby dało się tam wjechać bez skręcania.
2. No cały przebieg jest do kitu. Tłumaczyłem to i naczelnik wydziału ochrony środowiska na Ochocie i zastępcy burmistrza.
Ale zacytujmy (zastępca burmistrza): "mądry biegacz nie biega po asfalcie tylko po wydeptanej obok dróżce, żeby nie narażać stawów".
Poza tym tłumaczyli się, że za późno na zmiany a jak nie wydadzą tych pieniędzy w tym roku to przepadną (w tłumaczeniu z urzędniczego na polski: chcemy się pochwalić przed wyborami tym, że coś robimy, jak teraz to zmienimy to przed październikiem się nie uda).

Na plus - akurat ten kawałek na twoim zdjęciu - do Bohaterów Wrzesnia jest potrzebny i nawet sensowny. Dwa obiecali, że zrobią dowiązanie do pniewskiego i do bohaterów września w przyszłym roku jeżeli znajdą pieniądze. Ostatnie trzy słowa obawiam się, że będą kluczowe - ale nie przesądzajmy z góry i dajmy im szanse.

P.S. Jak chcesz się włączyć w działania zmierzające do poprawy infrastruktury na Ochocie to zapraszam jutro na spotkanie w OHO (tarczyńska 11) o 18.00. Będziemy się zastanawiać jak doprowadzić do realizacji naszych projektów rowerowych zgłoszonych w budżecie partycypacyjnym (http://budzet.zm.org.pl/ - w dziale Ochota). Inne osoby chętne pomóc też zapraszamy.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 28, 2014 16:39 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz maja 22, 2014 10:48
Posty: 12
Hermes napisał(a):
SlevinKelevra napisał(a):
P.S. Jak chcesz się włączyć w działania zmierzające do poprawy infrastruktury na Ochocie to zapraszam jutro na spotkanie w OHO (tarczyńska 11) o 18.00. Będziemy się zastanawiać jak doprowadzić do realizacji naszych projektów rowerowych zgłoszonych w budżecie partycypacyjnym (http://budzet.zm.org.pl/ - w dziale Ochota). Inne osoby chętne pomóc też zapraszamy.


Chcieć to bym chciał, jestem całorocznym rowerzystą i właściwie wszystko robię na rowerze, więc mi zalezy. Np jutro jadę służbowo do Katowic i też biorę rower, żeby poruszać się na miejscu :-) Natomiast problem leży w czasie i częstych wyjazdach. Internetowo jest mi jednak dużo łatwiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 28, 2014 22:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
SlevinKelevra napisał(a):

Chcieć to bym chciał, jestem całorocznym rowerzystą i właściwie wszystko robię na rowerze, więc mi zalezy. Np jutro jadę służbowo do Katowic i też biorę rower, żeby poruszać się na miejscu :-) Natomiast problem leży w czasie i częstych wyjazdach. Internetowo jest mi jednak dużo łatwiej.


Okej - to poszło na priva, adres e-mial do kontaktu i co robimy oraz gdzie by nam się przydała pomoc.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 20, 2014 20:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Wzór pisma do ZDM - proszę o ewentualne uwagi:
Dotyczy: drogi dla rowerów i przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu ulic Bitwy Warszawskiej i Szczęśliwickiej

Wniosek:
1. Wnoszę o przesunięcie słupka wygradzającego stojącego w pasie drogi dla rowerów przy wjeździe na przejazd rowerowy po stronie północnej na środek. Słupek ten jest zamontowany niezgodnie z przepisami prawa, gdyż znajduje się w położeniu 110 cm od jednego końca drogi dla rowerów i 140 cm od drugiego końca (przepisy jasno określają, że takie słupki można stawiać jedynie na środku drogi dla rowerów).
2. Wnoszę o przesunięcie słupków wygradzających po obu stronach przejazdu rowerowego naruszających skrajnie poziomą drogi dla rowerów poza obszar tejże skrajni (która wedle prawa wynosi co najmniej 20 cm).
3. Wyrównanie podjazdu po stronie północnej w celu umożliwienia nadjeżdżania pod dowolnym kątem ze względu na zakręt jaki się tam znajduje.
4. Obmalowanie ciągłą linią ostrzegawczą słupków stojących na środku drogi rowerowej po obu stronach przejazdu.
Uzasadnienie:
Obecna lokalizacja słupka w pasie drogi dla rowerów wpływa bardzo negatywnie na bezpieczeństwo rowerzystów poruszających się w stronę północną. Jego położenie powoduje, że rowerzyści muszą zjeżdżać ze skrzyżowania pod prąd gdyż nie są w stanie zmieścić się pomiędzy umiejscowionymi słupkami.
Stawianie słupków w skrajni jest niezgodne z obowiązującym prawem oraz stanowi zagrożenie dla użytkowników drogi. Znane są wypadki wynikające z uderzenia rowerzysty w przeszkodę tego rodzaju.

Załączam link do dokładnej lokalizacji:
http://goo.gl/GeRvfx
oraz dokumentację fotograficzną:

Obrazek
Obrazek

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Ostatnio edytowano Cz cze 26, 2014 20:08 przez Hermes, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 21, 2014 10:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Hermes napisał(a):
1. Wnoszę o usunięcie słupka wygradzającego stojącego w pasie drogi dla rowerów przy wjeździe na przejazd rowerowy po stronie północnej.

Przesada.
Słupek na krawędzi drogi dla rowerów trzeba oddalić, a centralny ustawić symetrycznie, poprawić wjazd (dziura) i wymalować linię dzielącą od strony ścieżki.

Hermes napisał(a):
Poza tym stawianie słupków zarówno w pasie drogi dla rowerów jak i w skrajni stanowi zagrożenie dla użytkowników drogi. Znane są wypadki śmiertelne wynikające z uderzenia rowerzysty w przeszkodę tego rodzaju znajdującą się na drodze dla rowerów.

..., please!
Oba wypadki śmiertelne miały miejsce w wyniku uderzenia (przynajmniej w jednym przypadku głową) o przeszkodę wysoką -- w jednym przypadku latarnię, a w drugim -- słup energetyczny lub podobny element. Chyba był też w wyniku najechania na wspornik bariery, wysoki na 120cm, rowerzyście obróciło kierownicę.
Słupki U-12c mają 80cm, więc mieszczą się pod większością kierownic.

Jak w dziurę po słupkach wjadą samochody, które zastawią wszystko, to w ogóle nie przejedziesz.

Ja bym wnioskował o:
1. Wyrównanie podjazdu (żeby można było bezpiecznie najeżdżać pod dowolnym kątem),
2. oddalenie słupka w skrajni,
3. przesunięcie słupka centralnego bardziej na środek,
4. wymalowanie paska dzielącego na przedłużeniu słupka w drodze rowerowej.

Jak na warszawskie skrzyżowania, to jest niezłe -- nie ma dalekiego odgięcia drogi dla rowerów, a ukośny krawężnik jest wynikiem geometrii...

IMHO lepiej zająć się sprawami bardziej istotnymi -- np. na przejeździe przez Słomińskiego przy Rondzie Radosława (naprzeciwko Arkadii), słupki stoją symetrycznie po obu stronach drogi rowerowej i ciężko się minąć. Wnioski nie spowodowały widocznych działań.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 21, 2014 10:39 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Monty B. Ike napisał(a):
Ja bym wnioskował o:
1. Wyrównanie podjazdu (żeby można było bezpiecznie najeżdżać pod dowolnym kątem),
2. oddalenie słupka w skrajni,
3. przesunięcie słupka centralnego bardziej na środek,
4. wymalowanie paska dzielącego na przedłużeniu słupka w drodze rowerowej.


Popieram. Wtedy ZDM powinien faktycznie coś naprawić, a tak będzie się tłumaczył, że jedni piszą, by stawiać słupki, inni by je usuwać, więc nic nie może zrobić.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 21, 2014 22:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Monty B. Ike napisał(a):
..., please!
Oba wypadki śmiertelne miały miejsce w wyniku uderzenia (przynajmniej w jednym przypadku głową) o przeszkodę wysoką -- w jednym przypadku latarnię, a w drugim -- słup energetyczny lub podobny element. Chyba był też w wyniku najechania na wspornik bariery, wysoki na 120cm, rowerzyście obróciło kierownicę.
Słupki U-12c mają 80cm, więc mieszczą się pod większością kierownic.


Nie zmienia to faktu, że znam co najmniej dwa groźne wypadki przywalenia w słupki typu u-12c, z których jeden skończył się w szpitalu. Naprawdę trudno mi zrozumieć chęć ustawiania słupków na środku DDR - mało co tak utrudnia i czyni niebezpiecznym jazdę rowerem jak te słupki (za to słupki po bokach DDR jak najbardziej popieram - bo te realnie wpływają na wygrodzenie i utrudniają nielegalne parkowanie)

Cytuj:
Jak w dziurę po słupkach wjadą samochody, które zastawią wszystko, to w ogóle nie przejedziesz.


Akurat. Wystarczy przejechać się kilkaset merów dalej na DDR na Banacha. Analogiczna sytuacja i brak słupków. Od momentu zbudowania nie widziałem tam nawet jednego samochodu zaparkowanego nielegalnie na DDR (a jeżdżę tamtędy codziennie).

Cytuj:
Ja bym wnioskował o:
1. Wyrównanie podjazdu (żeby można było bezpiecznie najeżdżać pod dowolnym kątem),
2. oddalenie słupka w skrajni,
3. przesunięcie słupka centralnego bardziej na środek,
4. wymalowanie paska dzielącego na przedłużeniu słupka w drodze rowerowej.


Zmienione. Nie zgadzam się z waszymi argumentami ale jeżeli to będzie bardziej możliwe do realizacji to popieram. Spójrzcie czy o to chodziło. Na marginesie jaka jest podstawa prawna do ustawiania słupków na środku DDR?

Cytuj:
IMHO lepiej zająć się sprawami bardziej istotnymi -- np. na przejeździe przez Słomińskiego przy Rondzie Radosława (naprzeciwko Arkadii), słupki stoją symetrycznie po obu stronach drogi rowerowej i ciężko się minąć. Wnioski nie spowodowały widocznych działań.


No cóż, nikomu nie zabraniam się tym zająć. Ja koło Arkadii bywam może raz na dwa miesiące zaś Bitwy Warszawskiej jeżdżę codziennie i dla mnie priorytetem jest poprawa sytuacji na Ochocie. Przy okazji mam pytanie - czy wnioski o zmiany w sygnalizacji idą do ZDM czy od razu do BKID/IR?

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 22, 2014 0:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Hermes napisał(a):
mało co tak utrudnia i czyni niebezpiecznym jazdę rowerem jak te słupki (za to słupki po bokach DDR jak najbardziej popieram - bo te realnie wpływają na wygrodzenie i utrudniają nielegalne parkowanie)

Szczerze mówiąc, nie widzę logiki w tym stwierdzeniu -- dlaczego niby słupki po bokach ddr utrudniają parkowanie, a słupek w osi + 2 na zewnątrz -- nie, skoro odległości między nimi będą takie same? Tak naprawdę być nie mogą, bo przy ddr szerokości 2,0m jeden słupek w środku + 2 x 1,5m to 3,0m, przy ddr szer. 2,0m i słupkach z zachowaniem minimalnej dopuszczalnej skrajni 0,2m to 2,40m, czyli pakuje się wszystko -- duże osobówki, dostawczaki i co chce. Mniejsze ciężarówki też.

Hermes napisał(a):
Na marginesie jaka jest podstawa prawna do ustawiania słupków na środku DDR?

Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy, a punkt dotyczący słupków w ddr opwstał na podstawie CROW (wytycznych holenderskich). Jak widać, tam to jakoś działa:

Obrazek
OK, ta jest szeroka...

Obrazek
...ale wąskie ddry ze słupkami też mają.
Uwaga dla krzyczących "niby Holandia, a jednak kostka!" -- pewnie ta droga powstała ze 20 lat temu, tylko jest trochę lepiej wykonana i utrzymana, niż nasze (piasek jest po zimie). :mrgreen:

Hermes napisał(a):
Przy okazji mam pytanie - czy wnioski o zmiany w sygnalizacji idą do ZDM czy od razu do BKID/IR?

Do ZDM jako zarządcy, do wiadomości BDiK.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 22, 2014 8:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Monty B. Ike napisał(a):
Szczerze mówiąc, nie widzę logiki w tym stwierdzeniu -- dlaczego niby słupki po bokach ddr utrudniają parkowanie, a słupek w osi + 2 na zewnątrz -- nie, skoro odległości między nimi będą takie same? Tak naprawdę być nie mogą, bo przy ddr szerokości 2,0m jeden słupek w środku + 2 x 1,5m to 3,0m, przy ddr szer. 2,0m i słupkach z zachowaniem minimalnej dopuszczalnej skrajni 0,2m to 2,40m, czyli pakuje się wszystko -- duże osobówki, dostawczaki i co chce. Mniejsze ciężarówki też.


Ale ja widzę w praktyce. Kierowców wjeżdżających centralnie na DDR z przejazdu rowerowego spotkałem bardzo rzadko. I jeżeli już to najczęściej robili sobie dojazd do "parkingu" gdzie go sobie na dziko wyznaczyli (nie żebym to popierał), a nie w celu zaparkowania na DDR. Natomiast parkowanie wiążące się z zjechaniem w bok na DDR widzę nagminnie (np. Grójecka 128, Noakowskiego itd). Albo z "przejechaniem" parkingu (Marszałkowska). Naprawdę fajnie to zrobiono na Banacha i może warto brać przykład z tej DDR skoro działa to dobrze w praktyce i wszyscy są zadowoleni.

Rozumiem potrzebę ustawiania słupków na środku DDR jako wyjątek tam gdzie problem realnie istnieje (podobno np. pod Węzłem Salomea) natomiast montowanie ich na pałę gdzie się da jest dla mnie niezrozumiałe.

Cytuj:
Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy,


Dzięki, poszukam.

Cytuj:
a punkt dotyczący słupków w ddr powstał na podstawie CROW (wytycznych holenderskich). Jak widać, tam to jakoś działa:


Jakoś żaden z nich nie jest ustawiony na zakręcie jak ten z przejazdu. I nie ma ich 20 pod rząd. Polecam przy okazji w takim razie wybrać się na Szczęśliwicką - i ocenić czy to ma sens i przypomina Holandię. Na tej ulicy mamy królestwo słupków na środku DDR łącznie z takim na który trzeba uważać gdy się skręca, uważa na pieszych (przejśćie) i samochody (wyjazd).

Cytuj:
Do ZDM jako zarządcy, do wiadomości BDiK.


Dzięki.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 22, 2014 10:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Dodam jeszcze do dyskusji:

- słupki na środku DDR można stawiać tylko przy szerokości 2,5 m - jeśli DDR ma standardowe 2 m to zgodnie ze Standardami rowerowymi (czyli wspomnianym zarządzeniem prezydenta nr 5523/2010) nie ma takiej możliwości.
- każdy słupek po środku DDR musi być obmalowany ciągłą linią ostrzegawczą na kilka metrów przed - jeśli nie jest, trzeba to zgłosić do ZDM żeby poprawili
- słupki stawiane po bokach DDR muszą stać 0,5 m od jej krawędzi - czyli zostawiać 3 m prześwitu. To znaczy, że w zasadzie można sobie darować ich stawianie, bo wjedzie nawet dostawczak.
- słupki są stawiane tylko tam, gdzie występuje realny problem z nielegalnym parkowaniem (albo przynajmniej powinny być). Na Banacha chyba nie ma z tym problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL