Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lip 11, 2014 22:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 23:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Z braku uwag (pzinka uwzględnione) pismo poszło do ZDM. Jutro wyjeżdżam na miesiąc rowerem dookoła bałtyku - więc jak wrócę będzie jak ulał dla ZDM żeby sprawę rozpatrzyć. W tym czasie znikam też z forum gdyż dostęp do internetu będę miał pewnie sporadyczny.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 13, 2014 7:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 22:03
Posty: 277
Co to jest "Ochocki Łącznik"? Opjsy projektów na stronie UMst. wyłączone, a na podstronie "budżet.zm" nie ma...

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 04, 2014 12:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 23:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
G.Madrjas napisał(a):
Co to jest "Ochocki Łącznik"? Opjsy projektów na stronie UMst. wyłączone, a na podstronie "budżet.zm" nie ma...


Bo i my go nie firmowaliśmy. Ten projekt złożył jeden Pan z Rakowca i niestety nie był wstanie nam go pokazać. Mamy się z nim spotkać i ustalić jakaś wspólną wersje bo nasze pasy z tym łącznikiem się po prostu dublują.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 04, 2014 13:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 23:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Dostałem odpowiedź z ZDM:
"W nawiązniu do pisma z dnia 11.07.2012r., w sprawie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. z Al. Jerozolimskimi, Zarzą Dróg Miejskich uprzejmie informuje, że zgodnie ze Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawa (załącznik do Zarządzenia nr. 5523/2010 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopda 2010 r.) dopuszcza się w dowolny sposób detekcji rowerów.
Odnośnie urządzeń automatycznej detekcji rowerzystów pragniemy poinformować, iż są one istalowane jedynie w przypadku budowy nowej sygnalizacji lub w przypadku remontu instalacji istniejącej. W obydwu sytuacją niezbędne jest opracowanie odpowiedniej dokumentacji techniznej.
W chwili obecnej nie przewiduje się remontu sygnalizacj świetlnej na skrzyżowaniu ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. Z Al. Jerozolimskimi.
W kwesti sposobu sterowania na rozpatrywanym skrzyżowaniu informujemy, że jednostką, która może podjąć decyzje o zmianie parametrów sterowania, jest Inżynier Ruchu m. st. Warszawy."

Oczywiście sprawy nie zamierzam odpuszczać. Jak ktoś ma pomysł i propozycje co dalej to chętnie posłucham - choć sam mam tez kilka pomysłów.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 04, 2014 13:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2587
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Trzeba przyznać, że czego jak czego, ale kreatywnego myślenia uczą w ZDM doskonale. Bo skoro prawo lokalne nie powtarza zapisów prawa krajowego, to znaczy że prawo krajowe lokalnie nie obowiązuje. Prawda?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 04, 2014 14:00 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 7:25
Posty: 127
Lokalizacja: Ursynów
Hermes napisał(a):
Dostałem odpowiedź z ZDM:
"W nawiązniu do pisma z dnia 11.07.2012r.,


Heh, a teraz porównaj to pismo z tym co napisałem 10 lipca w tym wątku :D
Oczywiście to że detektor po stronie zachodniej jest niesprawny od marca 2010 to też wina IR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 13, 2014 1:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 627
AJ stały się moją codzienną drogą do pracy. Infrastruktura rowerowa tam jest, jednak nie najlepszej jakości. Fragmenty do których mam najmniej zastrzeżeń to najnowsze dzieła czyli skrzyżowanie AJ z Łopuszańską (węzeł Łopuszańska) i fragment DDR od Grzymały-Sokołowskiego w stronę Zawiszy. Pozostała infrastruktura rowerowa lub miejsca jej pozbawione wymagają zmian lub stworzenia od nowa. Wychodzę z założenia, że urzędnikom trzeba zgłosić nawet najbardziej futurystyczne wnioski, bo możliwe ze nikt ich wcześniej nie zgłosił. Może to jest skazane na niepowodzenie, ale wolę spróbować i nie żyć z myślą że nic nie zrobiłem. :). Obszarem moich zainteresowań jest "fragment" od granic miasta do Zawiszy, bardziej strona północna niż południowa.
No to na pierwszy ogień Śmigłowca- Reduta strona północna.

Cytuj:
Dotyczy: usunięcie nierówności na drodze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich miedzy ulicą Śmigłowca, a wjazdem do CH Reduta .
Szanowni Państwo,
zgłaszam nierówności na drodze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich miedzy ulicą Śmigłowca, a wjazdem do CH Reduta. Wskazany fragment drogi rowerowej został wykonany z niefazowanej kostki brukowej, która na długich odcinkach się zapadła. Poprzeczne zapadnięcie powoduje, że pomiędzy kolejnymi kostkami są spore uskoki. Powoduje to, że jadący rower wpada w drgania. Drgania powodują dyskomfort z jazdy jak i mogą skutkować wypadkiem. Brak naprawy nawierzchni może się przyczynić do jej dalszej degradacji, a w następstwie do spowodowania zagrożenia zdrowia i życia jej użytkowników.
Wnioskuję więc o jak najszybszą naprawę nawierzchni tego fragmentu drogi dla rowerów.
W załączniku zamieszczam fotografię istniejących nierówności.
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Drugi ogień:
Cytuj:
Dotyczy: usunięcia słupa oświetleniowego z drogi dla rowerów przy Aleje Jerozolimskie 162.
Szanowni Państwo,
Proszę o przesunięcie słupa oświetleniowego z drogi dla rowerów przy Aleje Jerozolimskie 162.
Wzdłuż Alej Jerozolimskich jest poprowadzona droga dla rowerów. Przy budynku Aleje Jerozolimskie 162 jest wjazd prowadzący do drogi serwisowej. Przez ten wjazd przeprowadzone jest przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Przedzielone są one wyspą/azylem dla pieszych i rowerzystów. W świetle przejazdu rowerowego stoi słup oświetleniowy, który stanowi nawet śmiertelne niebezpieczeństwo dla rozpędzonych rowerzystów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przesunięcie słupa poza światło przejazdu rowerowego. Jednak z informacji które posiadam nie są Państwo skłonni przesunąć tego słupa z powodów finansowych. Proponuję więc inne rozwiązanie. Na początek przedstawię sytuację obecną.
Droga dla rowerów przed i za tym przejazdem ma szerokość 2m. W okolicach przejazdu szerokość od strony CH Reduta rośnie do ponad 3m (nawierzchnia wykonana z czerwonej kostki brukowej). Przejazdy rowerowe mają po około 2,8m szerokości. Wynika to z tego że przejazdy rowerowe były malowane niepoprawnie - kwadraty wyznaczające przejazd rowerowy nie były traktowane jako powierzchnia tego przejazdu. Za przejazd rowerowy była uznawana przestrzeń pomiędzy wewnętrznymi krawędziami kwadratów.
Sytuacją na wyspie dzielącej jest trudna do określenia, gdyż nie ma wyznaczonych linii drogi dla rowerów, a czerwona, brukowana nawierzchnia jest na całym fragmencie w wyspy, aż do jezdni Alej Jerozolimskich. Można więc uznać, że słup stoi na drodze dla rowerów i stanowi nawet śmiertelne niebezpieczeństwo w dla rowerzystów.
Wnioskuję więc o ominięcie słupa poprzez poprawne wyznaczenie przejazdów rowerowych i dokładne oznaczenie przebiegu drogi dla rowerów przed przejazdami jak i na wyspie dzielącej. Kolejne propozycje w punktach:
1. W miejscu gdzie nawierzchnia z kostki zwiększa szerokość ponad 2m , wymalować krawędzie drogi dla rowerów do szerokości 2m. Krawędzie poprowadzić w miarę blisko chodnika.
2. Zmniejszyć szerokość przejazdu rowerowego do szerokości drogi dla rowerów czyli do 2m . Wziąć pod uwagę ze szerokość przejazdu jest wyznaczona przez zewnętrzne krawędzie kwadratów a nie wewnętrzne.
3. Wyznaczyć krawędzie drogi dla rowerów na wyspie dzielącej. Krawędzie powinny być w odległości 2m i być oddalone od słupa o 0,5m. W przypadku braku miejsca można przesunąć przejście dla pieszych lub zmniejszyć odległość od słupa do 0,2m.
Poszerzanie przejazdu rowerowego lub drogi dla rowerów przed przejazdem nie ma sensu ze względu na aukumulcję rowerzystów, gdyż rowerzyści mają tam bezwzględne pierwszeństwo przed samochodami.
Obrazek

Obrazek

Obrazek






Materiał fotograficzny postaram się zrobić i umieści jutro.
Proszę o opinie i komentarze.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 15, 2014 11:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 21:53
Posty: 405
pzinek napisał(a):
Może to jest skazane na niepowodzenie, ale wolę spróbować i nie żyć z myślą że nic nie zrobiłem. :)


Z moich doświadczeń takie właśnie zwykłe wnioski o poprawę stanu infrastruktury to jedna z najskuteczniejszych metod... poprawy stanu infrastruktury : )

ZDM zdaje się nie dostrzegać, że istniejące drogi rowerowe się starzeją, gdy tymczasem obok po raz kolejny wymienia się nawierzchnię jezdni, poszerza, buduje wiadukty itp.

Należy szczypać urzędników w tyłek, wytrwale i boleśnie, aż w końcu się obudzą.
Ja w mojej korespondencji z ZDM (i w często następujących po niej skargach do prezydenta miasta) zwracam przede wszystkim uwagę, że modernizacja jezdni przeznaczonej dla samochodów, i całkowite ignorowanie znajdującej się w tym samym pasie drogowym infrastruktury rowerowej, jest działaniem sprzecznym z warszawską strategią zrównoważonego rozwoju systemu transportowego.

Moja ostatnia skarga na ZDM w tej sprawie miała taką mniej więcej treść:
Cytuj:
Szanowni Państwo,
Zwracam uwagę na problem łamania przez Zarząd Dróg Miejskich postanowień zawartych w dokumencie "STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTOWEGO WARSZAWY do 2015 roku i na lata kolejne".
W dokumencie tym za zasadnicze działanie, przed jakim stoi Warszawa, uznaje się (str. 14 - cytuję):

doprowadzenie do zmiany sposobu korzystania z systemu transportowego przez jego mieszkańców (użytkowników) w taki sposób, by rosła atrakcyjność poruszania się pieszo i korzystania z innych niż samochód środków transportu (rower, autobus, tramwaj...

Naruszenie postanowień powyższego dokumentu dotyczy całkowitego ignorowania przez ZDM infrastruktury rowerowej (wydzielonych dróg dla rowerów) podczas planowania wymiany nawierzchni dróg znajdujących się w zarządzie ZDM.

W skali miasta, z publikowanych danych wynika, że:
w latach 2007-2013 wyremontowano 75% wszystkich ulic ZDM: 273 odcinki, 600km dróg, 3,2 miliona metrów kw. asfaltu, wydając na to 390 milionów zł...
(źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater)
Jak - w porównaniu - wyglądają dane i nakłady poniesione na wymianę nawierzchni istniejącej infrastruktury rowerowej?

W związku z tym:

1. Składam Wniosek o naprawę przez Zarząd Dróg Miejskich zaniedbań związanych z remontem dróg dla rowerów i opracowanie planu wymiany nawierzchni głównych istniejących dróg dla rowerów w Warszawie.

2. Zwracam się do Rady Warszawy o podjęcie działań mających na celu przeznaczenie środków na poprawę jakości istniejącej infrastruktury rowerowej w stopniu co najmniej proporcjonalnym do nakładów na remonty jezdni, i nadrobienia wieloletnich zaniedbań w tej dziedzinie.


_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 04, 2014 15:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 23:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
ZDM odpisał, że sygnalizacji na RZS nie ruszy bo jest "dobshe". A jak mi pzinek zrelacjonował - strona wschodnia zaczęła działać normalnie. I dziś byłem i się nadziwić nie mogłem:

https://www.youtube.com/watch?v=Hp1-Ctf9l24&feature=youtu.be

Piesi i rowerzyści mają prawie 2 razy dłuższą fazę światła zielonego.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 12, 2014 23:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 627
Efekt prośby o usuniecie bramowinicy z DDR
Obrazek
Tak było wcześniej
Obrazek

Zostawić to tak czy dalej cisnąć ZDM?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 205 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL