pzinek napisał(a):
Mam kilka pytań do autorów audytu:
1. Brakuje mi w treści opisowej słownika , a w szczególności definicji "trasy rowerowej". Jest napisane ze, że są 402 trasy. Np. czy jeśli trasa biegnie po dwoch stronach drogi to jest jedna trasa czy dwie.
Jak były po dwóch stronach, liczono je oddzielnie. Tak chciał zamawiający, czyli miasto.
Czasem ma to sens, bo DDRki po dwóch stronach obsługują różne relacje, a czasem to nie ma sensu. Ale zamiast bawić się w subiektywne ocenianie kiedy to ma sens, a kiedy nie, wszystko jest jednakowo - ze wszystkimi wadami i zaletami takiego rozwiązania.
pzinek napisał(a):
2. Na mapie nie są oznaczne odcinki niebędące stricte infrastrukturą rowerową ale stanowią integralną część jakiegoś ciągu, np. fragment przy salonie Renault w ciągu Alej Jerozolimskich. Ruch się tam odbywa na warunkach ogólnych. Może powinno to być na mapie oznaczone kolejnym kolorem.
Być może powinno, ale znowu - przedmiot zamówienia mówił co inwentaryzować, a czego nie.
Poza tym trudno jest ocenić, które z tych uliczek technicznych i parkingowych to jeszcze infra rowerowa, a które już nie. Sprawa jest dość prosta np. przy trasie do Powsina, ale już np przy Modlińskiej (gdzie niektóre jezdnie techniczne są naturalnym przedłużeniem trasy rowerowej, wzdłuż innych biegną oddzielne DDR, a inne jeszcze są zupełnie oderwane od infry rowerowej i niepołączone z niczym) już sprawa nie jest taka prosta.
Poza tym jak inwentaryzować uliczki lokalne, to czemu tylko te wzdłuż ulic głównych a pozostałe już nie? Przecież pozostałe też zwykle są przyjazne rowerom. No i robi się jakieś 1000 km do objechania
Potem powstaje jeszcze problem które uliczki uznać za przyjazne rowerom, a które nie. Zawsze byłaby jakaś wątpliwość czemu jedna uliczka została zakwalifikowana, a inna nie. Dlatego woleliśmy w to nie wchodzić... jest jednolicie, choć - znowu - zdajemy sobie sprawę, że to ma wady.
pzinek napisał(a):
3. Gdzie mogę znaleźć załącznik B: "program katalogujący umożliwiający łatwe wyszukiwanie informacji o wszystkich trasach oraz przeglądanie materiałów wideo"?
W Zarządzie Transportu Miejskiego. Dostali wszystko i tylko Oni mogą tym dysponować (tak sobie w umowie zażyczyli, że my nawet publikować nie możemy).
Na materiały wideo to nie licz, bo tego jest coś koło terabajta chyba, więc nikt Ci tego nie będzie pewnie na Youtube wrzucał, ani nigdzie udostępniał. Ale jak przyjedziesz z dyskiem do ZTM, to kto wie... w zasadzie nie mogą Ci nie dać jak poprosisz o dostęp do informacji publicznej.
Resztę to moim zdaniem mają jak pokazać i tylko trzeba ich do tego zainspirować jakimś pismem
pzinek napisał(a):
4. Na mapie brakuje fragmentu oznaczonego C13-C16 przy ulicy Prystora między Skoroszewską a Składkowskiego. Odcinek ma całe 100m więc jest godzien umieszczenia na mapie.
Dzięki. Zrobimy, dodamy. Bogdan obiecał ZTM-owi, że jak coś dojdzie do końca roku nowego, wyremontowanego, to jeszcze objedzie to i im nagra. To pewnie przy okazji ten brakujący fragmencik też da radę obskoczyć.
draco napisał(a):
Też mam kilka pytań do autorów:
1. Czy zostanie upubliczniona mapa z podziałem dróg według rodzaju nawierzchni?
Nie, bo mapa taka nie była robiona w ramach opracowania. A żeby zrobić nową mapę, to by ktoś musiał posiedzieć te 30-40 godzin przy kompie, przejrzeć cały materiał i nanieść to na podkład, by taką mapę zrobić.
Ja się nie podejmuję, ale jak ktoś z forumowiczy ma chęć zrobić taką mapę w ramach wolontariatu dla Zielonego Mazowsza, to osobiście nie widzę przeszkód
draco napisał(a):
2. Czy zostanie upubliczniona mapa z podziałem dróg według klas jakości?
Jak wyżej.
draco napisał(a):
3. Czy klasyfikacja jakości została przeprowadzona w oparciu o powszechnie stosowaną metodykę czy metodykę stworzoną na potrzeby opracowania? Czy ta metodyka zostanie opublikowana?
To raczej prosta bonitacja była na podstawie subiektywnych odczuć podczas jazdy w trakcie nagrywania danego odcinka. Nie było tu specjalnej metodyki, bo i trudno takową stworzyć by była obiektywna i pasowała do każdej możliwej sytuacji, wyboju, słupka itp. Najprościej można to chyba określić 'skalą kurwienia' - tzn w zależności jak często i mocno klęliśmy jadąc po danej trasie, taką ocenę dostawała
Generalnie 1 i 2 to są trasy niebezpieczne lub tak bardzo niewygodne, że w zasadzie wymagają natychmiastowych zmian (np remontu generalnego), albo wręcz likwidacji. Stanowią przeszkodę dla rowerzysty.
3 i 4 to są trasy mające wady (większe przy 3 lub mniejsze przy 4), ale zasadniczo przejezdne i czasem nawet użyteczne w transportowym przemieszczaniu się.
5 i 6 to głównie trasy nowe, takie gdzie już można rowerem pocisnąć nieco szybciej bez obaw o zdrowie i życie. Mogą mieć drobne wady (przy ocenie 5) ale zasadniczo one są już wygodne do komunikacji.
Co nieco masz o tym napisane w części tekstowej, która została opublikowana na stronach ZTM.
Przy czym pamiętaj, że skala ta oceniała stan utrzymania, a nie np sensowność - czyli jak droga była prosta, asfaltowa, wygodna i bezpieczna, ale prowadziła donikąd to mogła mieć 6, a jak miała wyrwy, dziury, korzenie i krawężniki, a w skrajni gałęzie, słupy i znaki o które można rozwalić głowę to mogła mieć 1 choć była ważnym połączeniem, którym jeździły setki ludzi.
draco napisał(a):
4. Czy powstanie mapa identyfikująca zagrożenia znajdujące się na DDR, tj. uskoki poziome pow. 1cm, przeszkody pionowe w pasie DDR, nierówności nawierzchni, ostre zakręty, itd.?
Nie mamy mocy przerobowych by to wykonać. Liczba usterek, które trzeba by nanieść na taką mapę idzie w tysiące jak nie dziesiątki tysięcy. Na niektórych DDR (np Wybrzeże Helskie przy ZOO) to miałbyś nawet problem by oznaczać każdą wyrwę, korzeń, czy konar z osobna, a na mapie i tak by się to zlało w jeden wielki wykrzyknik sugerujący by tam jechać jezdnią
draco napisał(a):
5. Na mapie brakuje budowanej DDR w ciągu ulic Bukowińska - Domaniewska.
Bo jeszcze nie jest oddana do użytku. W momencie, gdy Bogdan tam był mogło tam nie być jeszcze nawierzchni albo czegokolwiek innego co by mogło sugerować, że tam będzie droga rowerowa. Pamiętaj, że audyt był robiony od marca, więc siłą rzeczy nie wszędzie byliśmy z kamerą wczoraj
Bogdan na koniec 'sezonu budowlanego' ma jeszcze ponoć robić dokrętki tego, co zostanie skończone do tego czasu. Jeżeli skończą ten odcinek, to i jego pewnie doda do listy.
`L` napisał(a):
Edit2: być może pytanie powinienem kierować do Zamawiającego, ale co z dostępnością załączników A oraz B opisanych w punkcie 4?
Na pewno pytanie powinieneś kierować do Zamawiającego. Niestety nam nie wolno publikować i rozpowszechniać, zastrzegli to sobie w umowie.