axxenfall napisał(a):
Podoba mi się. Zwłaszcza rozwiązanie przy Goworka ze zwężeniem do dwóch pasów dla samochodów i przejazdem po progu spowalniającym.
Według mnie to porażka, jeśli ktoś tak pojedzie jak projektant wymyślił, to dla kierowcy będzie to totalne zaskoczenie. Ba, nawet wtedy gdy zarówno kierowca jak i rowerzysta jadą na wprost, dojdzie do niepotrzebnego konfliktu. Tu powinno być coś w tym stylu:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7955_o.jpgChodzi o to, by dla kierowcy jazda Spacerowa -> Goworka była jazdą na wprost, a Spacerowa -> plac Unii Lubelskiej skrętem w prawo. Zamykamy przejazd na wprost (skrót tylko dla rowerów) i przekształcamy jezdnię w przeciwnym kierunku w dwukierunkową.
Poza tym:
1. Bez sensu jest wydzielanie dla rowerów pasa 1,0 m na ruchliwej drodze z autobusami (Goworka w górę przy Spacerowej, Spacerowa w dół przed Zajączkowską). To już lepiej nie wydzielać pasa rowerowego i zrobić po prostu prawy pas szerszy.
2. Może azyl między pasem rowerowym a samochodowymi przy przejściu w połowie Spacerowej przez jezdnię w górę? Niestety, brakuje 5 cm do normatywnego 3 m + 3 m + 2 m + 1,5 m. Ale na wysokości wysepki zwężenie pasa rowerowego nie szkodzi.
3. Zbyt mało poszerzany jest azyl na niebezpiecznym przejściu przy Chocimskiej. Bez żadnej szkody dla pasów rowerowych można urwać jeszcze po 46 cm z każdej strony.
4. Goworka w dół: przydałaby się możliwość jazdy rowerem na wprost z pasa do skrętu w prawo w ul. Chocimską (dyskusyjne czy w ogóle ten pas jest tu potrzebny, ale to inna sprawa). Trzeba by do tego zapewne wyznaczyć kawałek pasa rowerowego za skrzyżowaniem - ale tam jeszcze jest miejsce.
5. Spacerowa w dół: nie za bardzo rozumiem cel wyznaczania wąskiego pasa rowerowego od przejścia dla pieszych do Zajączkowskiej. Na moje wyczucie będzie on jedynie utrudniał jazdę na wprost w Gagarina. Tam są takie korki, że potrzebny jest objazd?