jacor napisał(a):
Czy te wyjścia ze stacji są do ruszenia?
Wszystko jest do ruszenia, pytanie czy będzie taka wola.
Wojtek napisał(a):
Stacja na Szwedzkiej jest w bardzo dobrym miejscu. Dzięki temu powstanie tam węzeł przesiadkowy kolej/metro, który - patrząc obecnie na jego okolicę, będzie doskonałym miejscem na wytworzenie lokalnego centrum biznesowego z doskonałym dojazdem komunikacją publiczną, koleją i do tego samochodem (przyszła obwodnica Pragi). Taka typowa lokalizacja B w holenderskim systemie lokalizacji inwestycji z początku lat 90.
W tym sęk, że ta lokalizacja to taki ni pies ni wydra - ani na Szwedzką, ani do przesiadki na kolej. Od najbardziej wysuniętego na wschód wyjścia ze stacji do torów kolejowych w linii prostej będzie wciąż jeszcze ok. 250 m. Sam wielokrotnie krytykowałeś pseudowęzły przesiadkowe, w których trzeba dymać takie dystanse. Do Amsterdam Zuid to się ma jak Białołęka do IJburga.
To jest lokalizacja dobrana pod Trasę Tysiąclecia, i to raczej w czasach kiedy miała nią biec obwodnica śródmieścia. Dlatego kilkukrotnie z Krzyśkiem proponowaliśmy, by zrobić dwie stację, jedną w rejonie skweru przy 11 Listopada (obsługa Nowej Pragi / Pragi II, przesiadka na tramwaj), a drugą pod torami kolejowymi (przesiadka na pociąg i obwodnicę, ewentualnie to nowe city o czym piszesz).