Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sty 10, 2013 12:15 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Mój pierwszy mały sukces (chyba), więc się pochwalę :)

Po zbudowaniu naprawdę niezłej ścieżki dla rowerów wzdłuż Sobieskiego i przebudowie skrzyżowania Sobieskiego z Idzikowskiego pojawił się jednak spory absurd. Program sygnalizacji uniemożliwiał rowerzystom przejechanie, a pieszym przejście Idzikowskiego po wschodniej stronie krzyżówki w jednym cyklu. Tam są trzy jezdnie, ale zielone dla pieszych i rowerów świeciło się na dwóch. Trzecia w tym czasie miała czerwone, żeby dać samochodom skręt w z południa w prawo w Idzikowskiego.

To było o tyle kretyńskie, że w prawo nie skręcało tam ŻADNE auto, bo wszystkie korzystały ze skrętu 200 m wcześniej, na krzyżówce Witosa/Sobieskiego. Poprosiłem więc ZDM/IR o zmianę programu, sugerując kilka rozwiązań. Dziś dostałem odpowiedź.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 10, 2013 12:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Czyli jak to będzie wyglądało ? Samochody skręcające w prawo w Idzikowskiego będą mieć na stałe czerwone z zieloną strzałką ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 10, 2013 13:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
IMHO ta zielona strzałka to słuszne rozwiązanie właśnie w takich wypadkach - samochód raz na godzinę. Oczywiście jeśli skręt nie jest przewymiarowany.

Pozostaje wnioskować o to samo na skręcie z Witosa w Sobieskiego - tę relację wszyscy i tak pokonują z użyciem Idzikowskiego lub Beethovena. Obecnie rowerzysta jadący prosto od Doliny Służewieckiej na Trasę Siekierkowską (aka al. Becka) też stoi dwa razy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 10, 2013 14:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Podoba mi się zwrot "w tym jedynym przypadku"... Będę musiał powalczyć o to samo na skrzyżowaniu Nowoursynowska/Dolina Służewiecka.

Dzięki za pozytywne informacje,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 10, 2013 20:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 128
Lokalizacja: Ursynów
Stawianie sygnalizatorów na prawoskręcie jest dla wydającego na to zgodę z punktu widzenia PoRD bardzo ryzykowne. (Art. 26.2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.) Dodatkowo mimo że sygnalizacja świetlna reguluje w pewnym stopniu pierwszeństwo na skrzyżowaniach to sygnał zielony na sygnalizatorach S-1 lub S-2 NIE JEST BEZWZGLĘDNYM zezwoleniem na wjazd. Przede wszystkim przy zielonym na S-1 lub S-2 mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom i pieszym poruszającym się wzdłuż jezdni którą zamierzamy opuścić. Wniosek, kierujący pojazdem wjeżdżając na taki prawoskręt na zielonym świetle ma OBOWIĄZEK USTĄPIENIA PIERWSZEŃSTWA pieszym/rowerzystom bez względu na to czy weszli/wjechali oni na przejście/przejazd przy czerwonym czy zielonym świetle, gdyż jest to sygnalizacja która znajduje się na skrzyżowaniu a kierujący pojazdem nie ma prawa wiedzieć jaki sygnał był wyświetlony na przejściu/przejeździe. Jedynym sposobem na zdjęcie z niego tego obowiązku jest zastosowanie na prawoskręcie sygnalizatora S-3 (i przy okazji wyeliminowanie niebezpiecznej zielonej strzałki) gdyż tylko taki sygnalizator daje gwarancję BEZKOLIZYJNEGO przejazdu przez skrzyżowanie. Oczywiście nikt z projektantów tego nie zaproponuje albo jak zaproponuje to taki sygnalizator będzie non-stop palił się na zielono i dopiero pisma do ZDM i IR zmuszą ich do zmiany w programie sygnalizacji (vide: opisywany na tym forum przypadek Wisłostrada/Sanguszki). Myślę że w przypadku kolizji rowerzysty który wjechał na taki przejazd na czerwonym z samochodem który miał zielone skończyłoby się mandatem dla rowerzysty za wjazd na czerwonym świetle a dla kierowcy samochodu mandatem za spowodowanie kolizji lub gorszymi konsekwencjami w przypadku wypadku. Czekam na taki precedens, jeżeli tylko rowerzysta (lub pieszy) będzie miał łeb na karku to bez problemu przed sądem wygra taką sprawę a kretyńskie prawoskręty z sygnalizatorami S-1 i S-2 znikną raz na zawsze.

A co do tematu wątku: zgłosiłem podobny problem do IR dotyczący skrzyżowania Wąwozowa/KEN używając powyższych argumentów ale został popisowo olany. Meritum sprawy było chyba na tyle niewygodne, że wytknięto mi błędy formalne zupełnie nie odpowiadając na wniosek. A tam sytuacja jest o tyle gorsza że jakiś kretyn pozostawił między prawoskrętem a skrzyżowaniem tak malutką trójkątną wysepkę (wspólną dla rowerzystów i pieszych), że w sezonie letnim rowerzyści jadący w stronę lasu wzdłuż KEN po przejechaniu przez jedno zielone na prawoskręcie i czekając na kolejne przez Wąwozową, nie mieszczą się na niej blokując nie tylko innych rowerzystów przejeżdżających w tym czasie przez KEN ale i pieszych i to do tego stopnia że często nie są oni w stanie opuścić przejazdu/pasów na jezdni KEN! Ale oczywiście dla projektantów samochód był ważniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 11, 2013 7:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Groob napisał(a):
Mój pierwszy mały sukces (chyba), więc się pochwalę :)


Gratulacje, jeśli to zostanie wdrożone, to będzie ciekawy precedens.

A przy okazji to pokazuje ile nas kosztują głupie polskie przepisy, większość tego typu prawoskrętów mogłaby znakomicie funkcjonować bez żadnej sygnalizacji.

pszyszek napisał(a):
Przede wszystkim przy zielonym na S-1 lub S-2 mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom i pieszym poruszającym się wzdłuż jezdni którą zamierzamy opuścić.


To teraz pytanie - czy przechodzący przez jezdnię wydzielonego prawoskrętu porusza się wzdłuż, czy w poprzek? Można interpretować i tak i tak.

A z S-2 sytuacja jest czysta pod względem prawnym, kierujący może skorzystać tylko jeśli nie utrudni ruchu innych uczestnikom, niezależnie w którą stronę idą. Inna sprawa, że kierowcy często tego nie ogarniają.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL