Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lut 16, 2013 19:52 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej napisał na twarzoksiążce:
Cytuj:
W grudniu 2012 Inżynier Ruchu poprosił Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o wyjaśnienie, czy dopuszczenie parkowania równoległego poza jezdnią (na chodniku, w zatokach) wzdłuż pasów rowerowych jest zgodne z prawem. 13 lutego otrzymaliśmy interpretację, która jednoznacznie dopuszcza powyższą sytuację. Ta decyzja rozwiewa, mamy nadzieję, raz na zawsze wątpliwości i stanowi początek nowej ery w planowaniu infrastruktury rowerowej w Warszawie. Co więcej - najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu podpiszemy umowy na dwa projekty organizacji ruchu na takie właśnie pasy. Szczegóły wkrótce.


Wreszcie Galas przestanie blokować pasy rowerowe :!:

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 17, 2013 9:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Pawrzes napisał(a):
Wreszcie Galas przestanie blokować pasy rowerowe :!:


Nareszcie! Nie tylko Galas, ale i ZDM byli mistrzami kretyńskich interpretacji w tym względzie: http://www.zm.org.pl/?a=pasy_rowerowe-107&wg=wg_miejsca

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 17, 2013 17:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Bardzo cenne stanowisko w kontekście projektu modernizacji trasy tramwajowej na ul. Obozowej.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 18, 2013 15:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Pawrzes napisał(a):
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej napisał na twarzoksiążce:
Cytuj:
W grudniu 2012 Inżynier Ruchu poprosił Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o wyjaśnienie, czy dopuszczenie parkowania równoległego poza jezdnią (na chodniku, w zatokach) wzdłuż pasów rowerowych jest zgodne z prawem. 13 lutego otrzymaliśmy interpretację, która jednoznacznie dopuszcza powyższą sytuację. Ta decyzja rozwiewa, mamy nadzieję, raz na zawsze wątpliwości i stanowi początek nowej ery w planowaniu infrastruktury rowerowej w Warszawie. Co więcej - najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu podpiszemy umowy na dwa projekty organizacji ruchu na takie właśnie pasy. Szczegóły wkrótce.


Wreszcie Galas przestanie blokować pasy rowerowe :!:





W końcu! Wspaniale!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 19, 2013 14:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Wrzucam tu, bo jest to zagadnienie miejskie, ale nie stricte drogowe...
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 76843.html
Cytuj:
KONSULTACJE SPOŁECZNE W ŚRÓDMIEŚCIU
Pl. Grzybowski z regulaminem?
Urzędnicy pytają mieszkańców
Jak zadbać o plac Grzybowski? Czy wprowadzić zasady jego użytkowania? Te pytania stawiają mieszkańcom śródmiejscy urzędnicy ponad dwa lata po otwarciu odnowionego placu.

Jesienią 2010 roku warszawiacy mogli po raz pierwszy skorzystać z nowego placu Grzybowskiego, ale z czasem zaczęły się kłopoty.
Niszczone ławki i zieleń
O problemach z dewastacją śródmiejskiego placu pisaliśmy nie raz. Zmorą placu są przede wszystkim samochody, które rozjeżdżały zieleniec. Teraz urzędnicy chcą wprowadzić regulamin użytkowania placu, ale wcześniej postanowili spytać o zdanie mieszkańców.
- Powodem zainicjowania konsultacji społecznych dotyczących regulaminu są właśnie problemy z niszczeniem samego placu. Często dostajemy zgłoszenia, że niszczone są ławki czy zieleń - mówi Urszula Majewska, rzeczniczka Śródmieścia. - Taki regulamin uporządkowałby zasady korzystania z placu. Chcemy zapytać mieszkańców, co na ten temat sądzą - dodaje.
Wstępna wersja regulaminu jest przygotowana. Zarząd Terenów Publicznych, któremu plac podlega proponuje zapisy dotyczące m.in. możliwość wchodzenia na trawniki, z wyłączeniem obszarów rabat, skupin krzewów i skarp, organizowania imprez okolicznościowych, czy przebywanie dzieci na terenie placu pod opieką osób pełnoletnich.
Lista rzeczy zabronionych
Zabronione byłoby oczywiście niszczenie wyposażenia placu, a także wprowadzania psów bez smyczy i kagańca, wjazd i poruszanie się pojazdami mechanicznymi, z wyjątkiem rowerów oraz wózków inwalidzkich.
Zakazane było też jeżdżenie rowerami, na rolkach, łyżworolkach i deskorolkach po murkach, schodach, ławkach i pozostałym wyposażeniu lub w każdy inny sposób zagrażający bezpieczeństwu życia lub zdrowia użytkowników placu lub powodujący jego niszczenie, oraz palenie ognisk i grillowanie.

Uwagi mailowo lub osobiście
Mieszkańcy swoje uwagi mogą zgłaszać do 10 marca mailowo na adres dzielnica@srodmiescie.warszawa.pl, a także przez platformę konsultacyjną:
www.konsultacje.um.warszawa.pl.
Skorzystać można też ze skrzynek umieszczonych w Cafe Próżna (ul. Próżna 12) ) i urzędzie dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43). Z kolei 5 marca odbędzie się spotkanie konsultacyjne, gdzie swoje uwagi można będzie zgłosić bezpośrednio urzędnikom. Zaplanowano je w urzędzie Dzielnicy przy ul. Nowogrodzka 43, sala Rady, I piętro, godzina 17:30.
Regulamin ma zostać wprowadzony po konsultacjach społecznych, po zatwierdzeniu przez radę dzielnicy.
WSTĘPNY TEKST REGULAMINU NA STRONIE DZIELNICY
ran/b

Przejaw kultu cargo -- jak bęedzie regulamin, to nie będą niszczyć?
I nie jest jasne, czy nie wolno będzie jeździć rowerami po murkach, czy wszędzie?

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 19, 2013 14:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Wiara w magiczną siłę słowa trzyma się mocno. Ja nie widzę żadnych szans, aby ten regulamin cokolwiek zmienił w zachowaniu użytkowników, ponieważ i tak nie będą oni w ogóle wiedzieli o jego istnieniu. A w ogóle koncepcja, że użytkownik przestrzeni miejskiej powinien zapoznać się z regulaminem jej użytkowania, jest w moim odczuciu absurdalna. Infrastruktura powinna tłumaczyć się sama.
Jedynym uzasadnieniem wprowadzenia regulaminu, jakie jestem w stanie sobie wyobrazić, mogłoby być to, że ułatwiłby on służbom zwalczanie pewnych patologicznych zachowań użytkowników, w rodzaju rozjeżdżania trawników przez samochody lub niszczenia infrastruktury. Ale to przecież i tak jest nielegalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 22, 2013 17:18 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt maja 27, 2011 8:40
Posty: 36
Monty B. Ike napisał(a):
Wrzucam tu, bo jest to zagadnienie miejskie, ale nie stricte

Przejaw kultu cargo -- jak bęedzie regulamin, to nie będą niszczyć?
I nie jest jasne, czy nie wolno będzie jeździć rowerami po murkach, czy wszędzie?

Jedno zdanie wcześniej masz wyraźnie napisane „z wyjątkiem rowerów” więc jest oczywiste, że zakaz dotyczy jazdy rowerem po wyposażeniu placu.

Nie mam wątpliwości, że te konsultacje są wynikiem naszego namolstwa. Sporej grupie mieszkańców nie podobało się to, co dzieje się z Placem od samego początku. Podzieliliśmy się zadaniami. Ja zająłem się parkowaniem http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1961.msg29602#msg29602
Z ciekawostek dodam, że na wymianę gównianych słupków na trwalsze syrenki, nie zgadzał się projektant Placu.

Dewastacja Placu też oczywiście jest problemem, ale to nie przez dewastacje pęka beton, przepalają się lampki, wypaczają się deski, czy schodzi z nich farba. Również nie przez dewastacje zatykają się dopływy wody. Po prostu jest tam cała masa usterek i tyle.

Co prawda, wrotkarze i deskorolkowy niszczą plac, ale czy miasto daje im jakąkolwiek alternatywę? Ale wprowadzą regulamin i odfajkują, że coś jednak robią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 22, 2013 17:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
kaczor1 napisał(a):
Co prawda, wrotkarze i deskorolkowy niszczą plac, ale czy miasto daje im jakąkolwiek alternatywę? Ale wprowadzą regulamin i odfajkują, że coś jednak robią.

W Kolnii pod katedrą rolkarze i deskarze tłamszą schody i plac od lat, ale jakoś nie widziałem (przez ileś kolejnych lat) śladów dokonanych zniszczeń.
W WAW stawiałbym na mix: goownianych materiałów, bylejakiej robocizny i rozgniatanie przez ciężarówki ZOMu oraz parkujące 3,5-tonowe 4WD.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 27, 2013 13:32 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr gru 05, 2012 10:50
Posty: 27
Pełnomocnik na Facebooku pyta:
Cytuj:
Na koniec 2012 roku Biuro Drogownictwa i Komunikacji odebrało opracowanie pt. "Badanie ruchu pieszego na terenie Starego i Nowego Miasta". Dokument powstał w celu sformułowania wniosków pod kątem możliwości dopuszczenia ruchu rowerowego na tym terenie. Z badania wynika, iż mimo obecnie obowiązującego zakazu, ruch rowerowy na Starówce istnieje. Warszawa jest chyba ostatnim dużym miastem w Polsce, gdzie ruchu rowerowy na Starówce jest całkowicie zabroniony. Co sądzicie o istniejącym zakazie? Czy popieracie pomysł otwarcia Starego i Nowego Miasta dla rowerów? W związku z tym, że chcemy się podjąć próby zmiany istniejącej organizacji ruchu, całkowicie uniemożliwiającej wjazd na Starówkę rowerem, czekamy na Wasze opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 27, 2013 14:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
W 2008 roku bodajże, jak byłem w Kolonii był protest rolkarzy, bo miał być wprowadzony zakaz na placu przed katedrą, ale chyba upadł.

Jeśli chodzi o Stare i Nowe Miasto - rzadko jeżdżę i pewnie to się nie zmieni, bo to straszny bruk, ale dojazd rowerem dla mieszkańców czy bywalców by się przydał. Czasem jeździłem przez Nowe Miasto, bo jednak ciąg Zakorczymska-Freta-Podwale ma pewną wartość, jako alternatywa dla zakopconej Miodowej.

Co to za konsultacje na facebooku - ilu rowerzystów tam zagląda? Tu trzeba wyjść, tfu - wyjechać na ulice.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL