Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N lut 10, 2013 13:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Punkt 3: od dawna wiadomo, że rozbudowa wąskiego gardła rozpocznie się w 2014 roku i wtedy powstaną brakujące ddr. Postulat zachowania wąskiego gardła blokujący w dwóch miejscach tramwaj jest bez sensu. Zgadzam się natomiast, że istniejące ścieżki nieskończonej inwestycji to bubel projektowo-materiałowo-wykonawczy i wymagają przebudowy.

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 10, 2013 14:36 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 128
Lokalizacja: Ursynów
Od jeszcze dawniej (od 2003?) wiadomo, że przebudowa Wołoskiej rozpocznie się w 2006 a zakończy najpóźniej w 2008 roku. Nie dalej jak dwa lata temu wyremontowano nawierzchnię na zwężonym odcinku i słusznie bo równa nawierzchnia była wcześniej tylko na odcinkach z zakazem jazdy rowerem. Wniosek: nic tam nie będzie zmienione najprawdopodobniej jeszcze przez długi czas a blokowanie tramwajów to zwykła złośliwość ustawiaczy sygnalizacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 10, 2013 15:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Wcześniej nie udało się z projektem, później z pieniędzmi ale teraz są zarezerwowane środki w budżecie i nowy projekt jest robiony. Nawet ZMID już zamieścił info na stronie http://www.zmid.waw.pl/index.php?id=64 Frezowanie ulic to tymczasowa prowizorka i nie jest powodem rezygnacji z gruntownych modernizacji/rozbudowy.

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 11, 2013 8:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ingow.html

Cytuj:
Mokotów przyjazny rowerom? Brakuje ścieżek, parkingów
mp 10.02.2013 , aktualizacja: 10.02.2013 17:07

Rowerzyści z Warszawskiej Masy Krytycznej punktują, czego brakuje na Mokotowie, by dobrze jeździło się po nim rowerem.

Mokotów to największa dzielnica Warszawy. Od marca na terenie dzielnicy będą działać wypożyczalnie miejskich rowerów - na razie stanie ich tylko kilka. Mokotów chwali się dużą długością ścieżek rowerowych, ale w istocie tylko trzy tworzą wygodne ciągi. To nowoczesne ścieżki wzdłuż ul. Sobieskiego, Puławskiej, a także szlak wzdłuż Trasy Siekierkowskiej i al. Sikorskiego. Na tej ostatniej ulicy rowerzyści muszą jednak zsiadać z roweru przy każdym przejeździe.

Mokotowscy rowerzyści postanowili zebrać propozycje najpilniejszych zmian, które poprawiłyby warunki jazdy po dzielnicy. Wśród 10 punktów znalazły się nowe pasy i ścieżki rowerowe, ale też parkingi dla jednośladów i strefy uspokojonego ruchu.

Według przedstawicieli Masy Krytycznej najbardziej brakuje ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Czerniakowskiej, szczególnie między Bartycką a Witosa. To najmniej przyjemna dla rowerów trasa w dzielnicy. Cykliści mogą tu jeździć po chodniku (prędkość dopuszczalna na jezdni przekracza bowiem 50 km/h), ale często trudno jest przecisnąć się między pieszymi i zaparkowanymi samochodami. Wyznaczenie ścieżki na Czerniakowskiej zapowiadał niedawno rowerowy pełnomocnik ratusza.

Rowerzyści proponują też remont lub uzupełnienie brakujących fragmentów ścieżek na al. Niepodległości (istniejące fragmenty są strasznie nierówne), na ul. Wołoskiej (ścieżka urywa się na jednopasmowym odcinku ulicy, a na Służewcu służy jako parking) i na Puławskiej (tu niezbędne jest przedłużenie istniejącej ścieżki od Dolnej do Waryńskiego). Autorzy przyznają, że wytyczenie tej ostatniej będzie się wiązało ze zwężeniem jezdni.

Pasy zamiast ścieżek

Pozostałe ważne arterie Mokotowa miałyby zostać wyposażone w pasy rowerowe na jezdni. To rozwiązanie jest tańsze i łatwiejsze w wyznaczeniu, dobrze sprawdza się na ulicach o nieco mniejszym natężeniu ruchu aut. Według rowerzystów pasy powinny się pojawić na najważniejszych ciągach obwodowych dzielnicy: ul. Gagarina, Spacerowej, al. Wilanowskiej, Woronicza i Odyńca. - Wszystkie te ulice są wystarczająco szerokie, by można było wyznaczyć pasy bez szkody dla kierowców - uważają autorzy propozycji.

Większość mniejszych ulic powinno według rowerzystów zostać objętych strefą "Tempo 30", oznaczającą ograniczenie prędkości do 30 km/h. Tempo 30 "jest sprawdzonym w zachodnich stolicach Unii Europejskiej rozwiązaniem pozwalającym na zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności ruchu drogowego. Za wdrożeniem takich rozwiązań oprócz bezpieczeństwa, przemawiają również względy ekonomiczne. Rozwiązanie takie poprawia zarówno płynność ruch drogowego, jak i komfort okolicznych mieszkańców, wyłącza ponadto potrzebę budowy wydzielonych dróg rowerowych" - piszą rowerzyści we wniosku.

Ostatnią propozycją jest stworzenie sieci parkingów rowerowych. Dziś w całej dzielnicy można je policzyć na palcach, a jedyne wygodne parkingi znajdują się na terenach prywatnych.

Swoje propozycje rowerzyści za pośrednictwem Warszawskiej Masy Krytycznej przekazują burmistrzowi dzielnicy. Poparcie można też wyrazić podpisując petycję w tej sprawie.


Niestety link do petycji jest błędny (zaczyna się od www.gazeta.pl/warszawa)...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 17, 2013 19:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Wysłałem dwa wnioski do ZDM:

1. Przejazd przez ul.Bielawską - zniszczona nawierzchnia (wycięty pas asfaltu zasypano ziemią)

Obrazek
http://www.panoramio.com/photo/87478686

2. Przejazd przez ul.Puławską na wysokości Dolnej - nienormatywny krawężnik

Obrazek
http://www.panoramio.com/photo/87478719

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 17, 2013 22:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
O! Też o tym myślałem, czekałem aż te niedoróby wyjdą spod śniegu.

Między Żywnego a Woronicza jest jeszcze ok. 10m długości odcinek pokryty płytami chodnikowymi, a przy samej Żywnego z asfaltu DDR sterczą dwa druty zbrojeniowe z powiewającą biało-czerwoną taśmą. Taka forma "oznakowania" miejsca pracy...
Przy tych prętach zbrojeniowych widziałem furgonetkę (parkującą na DDR, a jakże!) pogotowia energetycznego lub innej energetycznie powiązanej firmy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 18, 2013 12:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
legalnycyklista napisał(a):
O! Też o tym myślałem, czekałem aż te niedoróby wyjdą spod śniegu.


Dostałem już odpowiedź w sprawie swoich wniosków od sympatycznej Pani Naczelnik ZRKiD:
Cytuj:
Byłam na Puławskiej przy Bielawskiej i tą sprawę przekazałam do Delegatury Mokotów w ZDM. Ścieżkę uszkodziła firma która prowadziła tam roboty ziemne i ta firma powinna to poprawić. My nie możemy tego ruszyć. Będę pośpieszała Delegaturę żeby jak najszybciej zostało tam wszystko poprawione.
A przy Olkuskiej poprawimy jak tylko pogoda na to pozwoli.
Kasia

:D

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 01, 2013 9:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Przejechałem się wzdłuż Trasy Siekierkowskiej, i żeby nie robić pustych przebiegów wysłałem od razu parę wniosków do ZDM:

1. Niebezpieczny znak drogowy na DDR przy zjeździe z mostu
Lokalizacja: http://www.panoramio.com/photo/88143120

Obrazek

2. Słupek
Lokalizacja: http://www.panoramio.com/photo/88143130

Obrazek

3. Nienormatywne progi na przejeździe przez drogę techniczną:
Lokalizacja: http://www.panoramio.com/photo/88143148

Obrazek

Obrazek

4. Nienormatywne progi na przejeździe przez ul.Sikorskiego:
Lokalizacja: http://www.panoramio.com/photo/88163275

Obrazek

Wiem, że na tej trasie ręce opadają. Wszystko co można było zrobić źle, zostało zrobione źle. Ale nic...

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 01, 2013 10:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
~Kris napisał(a):
Przejechałem się wzdłuż Trasy Siekierkowskiej, i żeby nie robić pustych przebiegów wysłałem od razu parę wniosków do ZDM:
1. Niebezpieczny znak drogowy na DDR przy zjeździe z mostu
2. Słupek
3. Nienormatywne progi na przejeździe przez drogę techniczną:
4. Nienormatywne progi na przejeździe przez ul.Sikorskiego:
Wiem, że na tej trasie ręce opadają. Wszystko co można było zrobić źle, zostało zrobione źle. Ale nic...

To już śp. Tomek Roliński o tym pisał, chyba w 2008...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 01, 2013 11:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Po drodze byłem ja, +/- 3 lata temu. Nie uwzględniałem słupka bo jest po tej rzadziej używanej stronie, uwzględniłem za to
a) wyrwy między krawężnikiem a kostką o szerokości opony na OS-owym odcinku (tam gdzie pewne "bajoro" mieści się pod samym wiaduktem trasy)
b) krawężniki przy Wale Miedzeszyńskim/Fieldorfa
BTW: Czyim czynem społecznym są te deski? Krawężniki mają tam 2-5cm, deska 2,5cm bardzo poprawia komfort jazdy. Pojawiły się w kilku miejscach więc to jakaś zorganizowana akcja.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL