Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lis 24, 2014 9:49 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt gru 11, 2012 13:01
Posty: 118
"Na prośbę spółki Tramwaje Warszawskie, w związku z licznymi uwagami mieszkańców (w tym propozycjami nowych wariantów organizacji ruchu na ul. Obozowej), które muszą zostać szczegółowo przeanalizowane przez inwestora pod kątem ewentualnego ich wprowadzenia, zmianie ulega termin spotkania podsumowującego konsultacje społeczne.

Odbędzie się ono w środę, 3 grudnia 2014 r., o godz. 18.00.

Miejsce spotkania pozostaje bez zmian – Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida, ul. Obozowa 60".


http://konsultacje.um.warszawa.pl/aktua ... -ruchu-na-

_________________
"Samochód to dla Polaka emanacja jakiejś boskości"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 04, 2014 1:33 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr gru 03, 2014 23:25
Posty: 1
Witam forowiczów :)

jako że miałem (nie)przyjemność być na spotkaniu podsumowującym konsultacje, postaram się przedstawić relację z przebiegu i najważniejsze zmiany wprowadzone po konsultacjach.

Na wstępie swoją prezentację próbował przedstawić reprezentant TW Łukasz Oleszczuk. Przypomniał najważniejsze założenia i zaprezentował wariant wybrany po konsultacjach. Ostatecznie było analizowanych aż 5 wariantów, a wariant wybrany zakłada w porównaniu do poprzednich m.in.

- na skrzyżowaniu z Magistracką/Długomiła: lewostkręt, ale z utrzymaniem przejścia dla pieszych, za to kosztem ciągłości pasa rowerowego. Dodatkowo ta zmiana pozwala na wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych.
- na Bolecha: odwrócenie kierunku ruchu między Dahlberga a Długomiła, jak było proponowane w wariancie 3, a dodatkowo ruch jednokierunkowy (W-->E) również między Dalibora a Dahlberga. Ponadto montaż progów zwalniających
- na Ożarowskiej: utrzymanie obecnych kierunków ruchu, a dodatkowo montaż progów.
- na całej Obozowej zakaz ruchu pojazdów pow. 3,5t, za wyjątkiem służb miejskich
- między Płocką a Wawrzyszewską nowe miejsca parkingowe i, jeśli dobrze pamiętam również pas rowerowy zamiast dwóch pasów dla samochodów na tym krótkim odcinku. Ale tutaj nie pamiętam dokładnie, więc wybaczcie jeśli coś przekręciłem ;) Natomiast projekt w wybranym wariancie, jak i raport z konsultacji ma być wkrótce opublikowany na stronie dzielnicy Wola.

Generalnie uważam, że to co zostało zaprezentowane, jest pod pewnymi względami nawet lepsze od pierwotnych propozycji, więc gdyby udało się to wdrożyć, byłoby naprawdę super. Niestety, wygląda na to, że los inwestycji jest wciąż bardzo niepewny - sprzeciw był dosyć silny, zwłaszcza jeśli wyrazimy go w decybelach :-P A wyjątkowo przykre było to, jakim chamstwem popisał się red. Jerzy Jachowicz (myślę, że nikomu przedstawiać go nie muszę). Mianowicie, nie czekając na przewidzianą porę zadawania pytań, w pewnym momencie przerwał prezentację i zaczął swoje "wystąpienie", nie dając się uciszyć przez kilka minut - na próby przywrócenia porządku reagował inwektywami pod adresem Łukasza Oleszczuka i urzędników dzielnicy. No cóż, od znanego (pewnie wielu chciałoby dodać "cenionego", szanowanego") dziennikarza i publicysty oczekiwałbym trochę wyższej kultury wypowiedzi niż od statystycznego obywatela, a w tym przypadku było wręcz odwrotnie.

Szarżę red. Jachowicza powstrzymała dopiero pani z zarządu wspólnoty mieszkaniowej Deotymy 45, która odczytała list wspólnoty skierowany do pani prezydent. Ogólnie w liście zostało powtórzone to co postulowali radni dzielnicy w swoich ostatnich dwóch stanowiskach. Następnie urządzono głosowanie poparcia stanowiska przedstawionego w tym liście. Wynik - 59 za, 6 przeciw, 6 wstrzymujących.

Ogólnie, z tych krzyków można było wyłowić następujące spostrzeżenia:

- największy sprzeciw budzą pasy rowerowe i zwężenie pasa dla samochodów, a także likwidacja przystanku Magistracka
- wiele obaw zwyczajnie wynika z tego, że ludzie nie zapoznali się szczegółowo z projektem, lub nie rozumieją go, ale po dokładniejszym wytłumaczeniu przyjmują argumenty (oczywiście z wyjątkiem tych, którym nie zależy na żadnej dyskusji, a chcą tylko jak najgłośniej krzyczeć). Przykładowo były obawy co do wielkiego tranzytu na Ożarowskiej, a okazuje się, że byłoby to ledwie 20 pu/h. I tak samo przynajmniej część broniących przystanku przy Magistrackiej nie zdawała sobie sprawy że dzięki dodatkowym dojściom do przystanku Majakowskiego dojście do tramwaju wydłuży się zaledwie o ok. 140m
- ludzie mają żal, że konsultacje są realizowane dopiero na tym etapie (poniekąd uzasadniony, ale to już zasługa radnych)
- najaktywniejsi przeciwnicy nie chcieli przyjąć do wiadomości, że są też osoby popierające inwestycję
(padały hasła, że przecież tylko my jesteśmy prawdziwą reprezentacją mieszkańców, a ci co są za, to na pewno opłaceni klakierzy - no sorry, ale kilkadziesiąt osób w wieku średnio ok. 60-70 lat to na pewno nie jest reprezentatywna próba)

Reasumując, wygląda to słabo. Konkluzja (przynajmniej tych najgłośniej krzyczących) była taka, że skoro nie można zrobić po naszemu, to zwrócimy się do pani prezydent i postaramy się uwalić cały projekt...
Pozostaje mieć nadzieję, że skoro jesteśmy już po wyborach, to może uda się podejść do sprawy na spokojnie i jednak zrealizować inwestycję w wypracowanym wariancie. Bo jak dla mnie, wyrzucanie do kosza naprawdę dobrego projektu na którym skorzystałoby kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, z powodu kilkudziesięciu niedających się zadowolić krzykaczy, byłoby kompromitacją HGW i Wojciechowicza. O której ja bym na pewno nie zapomniał, mimo że do kolejnych wyborów całe 4 lata ;)

P.S. Wielki szacunek dla Łukasza Oleszczuka za świetne przygotowanie merytoryczne oraz niebywałą wręcz cierpliwość i odporność na rzucane obelgi. Byłem pod wrażeniem :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 09, 2014 20:34 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So lis 22, 2014 15:58
Posty: 13
Na stronie dzielnicy Wola podsumowanie konsultacji
http://www.wola.waw.pl/page/162,aktualn ... ml?id=4420

"W trakcie spotkania mieszkańcy wskazywali także m.in.:

- na konieczność utrzymania przystanku tramwajowego przy ul. Magistrackiej;
- rozbudowy jezdni do dwóch pasów ruchu w celu poprawy warunków ruchu samochodów;
- zawężenia chodników pod rozbudowę jezdni;
- rezygnacji z infrastruktury rowerowej w ciągu ul. Obozowej.

Pełny raport z konsultacji społecznych będzie dostępny na stronach internetowych Urzędu Dzielnicy (www.wola.waw.pl) oraz na platformie konsultacyjnej (konsultacje.um.warszawa.pl) w ciągu 60 dni od dnia zakończenia procesu zbierania uwag i opinii."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 10, 2014 9:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt gru 11, 2012 13:01
Posty: 118
Proponuję zatem wysyłać uwagi i opinie, bo jak na razie "rację" mają ci, co się pofatygowali osobiście i najgłośniej wrzeszczeli, ponieważ chcieliby nadal rozjeżdżać pieszych w drodze samochodem na Bemowo.

_________________
"Samochód to dla Polaka emanacja jakiejś boskości"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 10, 2014 18:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Proponuję zatem wysyłać uwagi i opinie, bo jak na razie "rację" mają ci, co się pofatygowali osobiście i najgłośniej wrzeszczeli, ponieważ chcieliby nadal rozjeżdżać pieszych w drodze samochodem na Bemowo.


Ale na stronie http://konsultacje.um.warszawa.pl/aktua ... l-obozowej jest, jak rozumiem, informacja o ostatecznie wybranym rozwiązaniu, które:

Cytuj:
zawiera m.in.:
wydzielone przystanki tramwajowe (wysepki) przy skrzyżowaniach z ulicami: Ciołka, Deotymy i Majakowskiego;
sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach z ulicami: Ciołka, Deotymy, Magistracką i al. Prymasa Tysiąclecia;
wydzielone miejsca parkingowe wzdłuż ul. Obozowej;
dodatkowy pas postojowy (parkingowy) na jezdni południowej ul. Obozowej na odc. ul. Radziwie – ul. Banderii;
wydzielony pas do skrętu w lewo z ul. Obozowej (od Centrum) w ul. Ciołka;
zakaz skrętów w lewo z ul. Obozowej w ul. Deotymy i ul. Dahlberga;
wydzielony pas do skrętu w lewo z ul. Obozowej (od Centrum) w ul. Magistracką;
przejścia dla pieszych na wszystkich wlotach skrzyżowania ul. Obozowa/ ul. Magistracka/ ul. Długomiła;
przeciwstawne kierunki ruchu na ul. Ożarowskiej;
jednokierunkową ul. Bolecha z zachodu na wschód od ul. Dalibora do ul. Długomiła;
dodatkowe urządzenia ograniczające prędkość (np. progi) na ul. Ożarowskiej i ul. Bolecha i zakaz wjazdu dla pojazdów pow. 3,5 t z wyłączeniem służb komunalnych i obsługi posesji;
pasy ruchu dla rowerów na ul. Obozowej na odcinakach: ul. Ks. Janusza – al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Radziwie – ul. Banderii;
torowisko trawiaste z zabezpieczeniem wibroakustycznym.


Czyli wydaje się całkiem sensowne. Jest też prezentacja z kilkoma ilustracjami.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 10, 2014 21:10 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So lis 22, 2014 15:58
Posty: 13
Cytuj:
Ale na stronie http://konsultacje.um.warszawa.pl/aktua ... l-obozowej jest, jak rozumiem, informacja o ostatecznie wybranym rozwiązaniu...


Owszem, jest i rozwiazanie to wyglada sensownie. Ale pytanie co bedzie dalej, skoro Urzad zauwazyl w podsumowaniu, ze mieszkancy domagaja sie 2 pasow, nawet kosztem likwidacji chodnikow a rowerow nie chca juz w ogole. Jedyna nadzieja, ze juz po wyborach a zagrozenie utraty dotacji UE calkiem realne.

Dzisiejszy artykul, oddaje to co napisal komentujacy 2 posty wyzej:
http://tustolica.pl/to-nie-koniec-klotn ... owej_69063


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 10, 2014 22:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
TowarzyszG napisał(a):
Owszem, jest i rozwiazanie to wyglada sensownie. Ale pytanie co bedzie dalej, skoro Urzad zauwazyl w podsumowaniu, ze mieszkancy domagaja sie 2 pasow, nawet kosztem likwidacji chodnikow a rowerow nie chca juz w ogole.


Ja to rozumiem jako po prostu relację z konsultacji: "wybrano wariant, w którym uwzględniono postulaty A, B, C, a poza tym w ramach konsultacji zgłoszono postulaty X, Y, Z [które nie zostały uwzględnione]". Niedodanie tego drugiego elementu byłoby pretekstem dla zwolenników X, Y, Z do twierdzenia, że ich głosy zostały pominięte/zignorowane/ocenzurowane.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2014 10:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Może mi kotś wytłumaczyć na czym polegają te całe konsultacje. Co i na jakiej podstawie jest ostatecznie wybierane do realizacji? Teoretycnzie każdy może zgłosić dowolny postulat. Jasnym jest że postulaty niezgode z prawem są odrzucone. Nie można np na środku drogi postwaic makiety stacji MIR. Co natomiast z postulatami które sie wykluczają? Zrobmy pasy rowerowe , a moze DDRke. Kto decyduje, ktorą opcję wybrać?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2014 15:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
"Wybrane rozwiązanie zawiera:
(...)
przerwanie ciągłości pasa dla rowerów na odc. 70 m."

Rewelacyjnie po prostu.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 11, 2014 17:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Hermes napisał(a):
"Wybrane rozwiązanie zawiera:
(...)
przerwanie ciągłości pasa dla rowerów na odc. 70 m."

Rewelacyjnie po prostu.

Kosztem tego kawałka pasa powstanie sporny lewoskręt

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL