Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 24, 2012 10:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 39394.html
Obrazek
A gdzie droga dla rowerów?

Obrazek
Reedukacja w stylu chińskim za brak drogi dla rowerów??? :lol:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 24, 2012 12:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Dwa razy próbowałem wraz z żoną zwiedzić MP rowerem.
Pierwszy raz w niedzielę bodajże dwa tygodnie temu, gdy ogłoszono, ze jest już fizycznie gotowy i czeka na dopuszczenie do ruchu. Wjeżdżaliśmy od strony bielańskiej. Mniej więcej na wysokości lewego brzegu cała szerokość mostu była szczelnie zamknięta płotami, pilnowanymi przez kilku strażników. Co jakiś czas puszczali pojedyncze samochody, rowerem przejechać się nie dało.
Gdy dowiedzieliśmy się, że zaplanowano jednak jeden dzień, kiedy most będzie otwarty nie tylko dla samochodów, wybraliśmy się ponownie. Piesze zwiedzanie mostu miało być w godz. 10.00-17.00, więc wyruszyliśmy po godz. 10. Dostać się rowerem na jezdnię było trudniej niż poprzednio, bo dobudowano już wszędzie barierki. Jest to o tyle istotne, że przez dłuższy czas każdy rowerzysta jadący np. nadwiślańskim szlakiem rowerowym, aby dostać się na drugi brzeg, będzie musiał rower przez te barierki przenosić. Po drugie na wjazdach stali strażnicy i kazali zsiadać z rowerów. Most jest dziś otwarty dla pieszych, ale nie dla rowerzystów. Największa niespodzianka czekała jednak na koniec. Otóż płot w poprzek stoi nadal, w dodatku szczelnie zasłonięty plastikowymi płachtami. Przed nim setki ludzi, którzy chcieli skorzystać z zaproszenia miasta i przejść przez most. Zza płotu słychać faceta z megafonem, który instruuje podkomendnych, jak mają kierować spontaniczną radością dzieci idących po południu na czele pochodu. "Trzeba im dokładnie mówić, co mają robić", "Kacperku, dlaczego masz balonik czerwony a nie żółty? Bo my jesteśmy ekumeniczni, otwarci na różne kolory". Ratusz pod kierunkiem HGW wspiął się na szczyty chamstwa. Przez cały dzień, od godz. 10 do 17, piesi mogą sobie przyjść, pocałować płot ze swojej strony i podziwiać przygotowania do wieczornej "zabawy" w stylu wczesnych lat '50 lub Korei Północnej.
http://mostpolnocny.warszawa.pl/otwarcie-mosto-drogowych-w-ten-weekend/
Cytuj:
Nadzór budowlany dopuścił do użytkowania drogową część Mostu Północnego. Uroczyste otwarcie przeprawy odbędzie się już w najbliższy weekend czyli 24 i 25 marca. Pierwszego dnia most będzie można zwiedzić pieszo oraz wziąć udział w przygotowanych atrakcjach. W niedzielę most zostanie udostępniony kierowcom

Szczegółowy plan otwarcia poniżej.

24 marca (sobota)
Godz. 10 – 17
piesze zwiedzanie mostu /jezdnia południowa/
Godz. 17.30
• zgromadzenie uczestników zabawy i mieszkańców na jezdni południowej.
Jedna grupa od strony Bielan, druga grupa od strony Białołęki.
Grupy zbliżą się do siebie i dojdzie do symbolicznego połączenia dwóch brzegów Wisły.
Godz. 17.45
• Akcja “Powitanie sąsiada”
Godz. 18.00
• Układanie Tablicy Mendelejewa
Godz. 18.30
• Taneczny flashmob z tancerzami Egurrola Dance Studio
Godz. 19.00
• Część oficjalna wraz z odsłonięciem tablicy z nazwą mostu przez Prezydent Warszawy
Godz. 19.15
• Pokaz świetlno-pirotechniczny


Zwracam uwagę, że - jeśli w następnych godzinach nic się nie zmieni, a właśnie na to wygląda - przez cały dzień nie da się przejść ani przejechać rowerem przez MP na drugą stronę. Żeby dostać się na stronę białołęcką, trzeba skorzystać z Mostu Toruńskiego lub Gdańskiego. A budowniczy mostu najwyraźniej wciąż nie odróżniają drogi od jezdni: ciekawe, czy sformułowanie "drogowa część mostu" rzeczywiście jest w dokumentach nadzoru budowlanego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 25, 2012 9:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 39394.html
Cytuj:
- To most szczególny, bo rozwiązuje wiele problemów komunikacyjnych - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz odsłaniając tablicę z nazwą mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Do wieczora - według szacunków ratusza - przez most przewinęło się około 70 tysięcy osób. Uroczystość zakończył pokaz sztucznych ogni.

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 39449.html
Cytuj:
W południe z obu stron mostu ruszy parada pojazdów. Wśród nich będzie także autobus miejski, którym po moście podróżować będzie Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Urzędnicy zachęcają także warszawiaków, aby przyłączyli się do parady w swoich samochodach.
(...)
W nocy ruszą autobusy
Kilka godzin dłużej będą musieli poczekać pierwsi pasażerowie komunikacji miejskiej. W nocy z niedzieli na poniedziałek wjedzie na most linia N01.

PKWFahrer Herrenvolk, k***a ich mać...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 25, 2012 17:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 39492.html
Cytuj:
Otworzyli most. Modlińska stanęła
Pierwsze samochody na most wjechały tuż po godz. 12.00. Chwilę później zaczęły docierać do nas informacje o utrudnieniach. – Ul. Modlińska zakorkowana jest w stronę Legionowa (...)
"Most może i przydatny, ale kompletnie nieprzydatne są światła na zjeździe z mostu na Modlińską. Cały ruch z kierunku Legionowa stoi od ratusza Białołęką aż po zjazdu z mostu, z drugiej strony korek sięga od ul. Konwaliowej. Zjazd na Tarchomin też stoi. Jest niedziela godz. 14.00. Boję się co będzie w poniedziałek rano" – pisze Suszi.

"To jest jakiś skandal. Inżyniera ruchu powinni za to zwolnić. Korek zaczyna się już pod Auchan. Od strony Legionowa też nie można skręcić na most bo są światła!


Została jeszcze część tramwajowa
Otwarcie części drogowej nie oznacza jednak końca prac. Budowa części tramwajowej oraz węzła Modlińska ma zostać ukończona w czerwcu, a oddanie do użytku nastąpi prawdopodobnie jesienią. Tramwaje będą dojeżdżać do ul. Myśliborskiej. Nie będzie tam jednak pętli, gdyż torowisko ma z czasem iść dalej, ulicą Światowida aż do osiedla Winnica. Póki nie powstaną, mostem kursować mają tramwaje dwukierunkowe, z kabinami na obu końcach i drzwiami po obu stronach.

Nawet jak przestawią światła, to korki będą. To akademicki przykład ruchu indukowanego, w który nasi ężymnierowie nie wierzą. Szkoda tylko, że doświadczenia (które powinni robić jako studenci i uczyć sie o nich na studiach) kosztują grube miliony...
To tak, jak z komunizmem -- idea była bardzo ładna, tylko dlaczego zrealizowano ją na setkach milionów ludzi, a nie na niewielkiej grupie ochotników? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 26, 2012 6:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ostu_.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Wreszcie otwierają! Kto się cieszy z nowego mostu?

Na Tarchominie słychać: "Wreszcie!", ale Bielany witają go z obawami. W sobotę otwarcie mostu Marii Skłodowskiej-Curie (dawniej Północnego). Niestety, na razie bez tramwaju, dróg rowerowych i chodników
(...)
Cykliści zagłuszą fetę?

W sobotę most zostanie otwarty tylko w dwóch trzecich. Docelowo będzie się składać z trzech równoległych części. Kierowcy skorzystają z dwóch drogowych - jednej w kierunku Tarchomina i drugiej w stronę Bielan. Dopiero w wakacje ma być ukończona trzeci fragment dla tramwajów, rowerzystów i pieszych. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze zachęca cyklistów, by w sobotę o godz. 18. przyjechać na most z lupami, lornetkami, świecami i latarkami na poszukiwania obiecanej im drogi. O godz. 19 w czasie otwarcia mostu przez Hannę Gronkiewicz-Waltz mają wuwuzelami i gwizdkami głośno wyrazić swoje niezadowolenie z tego, że pani prezydent nie dotrzymuje wyborczej obietnicy budowania 25 km dróg rowerowych rocznie.

Urzędnicy zapewniają, że ścieżka rowerowa i chodnik na moście będą gotowe latem. A co z linią tramwajową? Tory mają być ułożone wiosną, ale nawet do stycznia 2013 r. może trwać montaż sieci trakcyjnej. Pierwsze tramwaje pojadą więc mostem najwcześniej za rok. Trasę skończą niedaleko stąd - przy skrzyżowaniu z ul. Myśliborską. Niewielkiej grupce mieszkańców z osiedla Winnica udało się zablokować budowę dalszego odcinka torów wzdłuż ul. Światowida. Przy kolejnych odwołaniach wytknęli braki w dokumentacji. Teraz Zarząd Transportu Miejskiego ma się starać o nową decyzję środowiskową dla pechowej linii tramwajowej. Urzędnicy obawiają się podawać nowe terminy budowy torów. Nieoficjalnie mówi się, że tramwaj mógłby dotrzeć do ul. Mehoffera najwcześniej na przełomie 2013 i 2014 r. Na razie mieszkańcy Tarchomina do stacji metra Młociny będą mogli dojeżdżać autobusami 101.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 26, 2012 14:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
axxenfall napisał(a):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,11411067,Wreszcie_otwieraja__Kto_sie_cieszy_z_nowego_mostu_.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
W sobotę most zostanie otwarty tylko w dwóch trzecich.

Raczej w jednej czwartej, jeśli patrzeć na rodzaje użytkowników, a nie na liczbę przęseł: pojadą tylko samochody, a tramwaje, piesi i rowery poczekają...
A swoją drogą, jaką część inwestycji zajmują którzy użytkownicy też wiele mówi o naszej strategii transportowej.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2012 15:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Kolejnym skandalem w tej sprawie jest to, że na jezdni przeznaczonej dla ruchu mieszanego, samochodowo-rowerowego (nie wspominając już o pieszych na opasce), i to przy takim natężeniu ruchu, dopuszczona jest prędkość 80 km/h (takie znaki widziałem przynajmniej w jednym miejscu, jeżeli na samym moście jest inaczej, to sprostujcie). To naprawdę pachnie zbiorowym mordem zza biurka: obawiam się, że pierwsze śmiertelne ofiary pojawią się bardzo szybko.
Zastanawiam się jednak, czy jest sens postulować ograniczenie prędkości, np. do 40 km/h, i wykazywać Inżynierowi Ruchu, jak to jest niebezpieczne. W tym zapyziałym mieście bardziej prawdopodobną konsekwencją jest ustawienie zakazu jazdy rowerem niż ograniczenie dozwolonej prędkości. Ale może przesadzam i warto pisać? Jak myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2012 19:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 16:11
Posty: 149
marek.slon napisał(a):
Kolejnym skandalem w tej sprawie jest to, że na jezdni przeznaczonej dla ruchu mieszanego, samochodowo-rowerowego (nie wspominając już o pieszych na opasce), i to przy takim natężeniu ruchu, dopuszczona jest prędkość 80 km/h (takie znaki widziałem przynajmniej w jednym miejscu, jeżeli na samym moście jest inaczej, to sprostujcie). To naprawdę pachnie zbiorowym mordem zza biurka: obawiam się, że pierwsze śmiertelne ofiary pojawią się bardzo szybko.
Zastanawiam się jednak, czy jest sens postulować ograniczenie prędkości, np. do 40 km/h, i wykazywać Inżynierowi Ruchu, jak to jest niebezpieczne. W tym zapyziałym mieście bardziej prawdopodobną konsekwencją jest ustawienie zakazu jazdy rowerem niż ograniczenie dozwolonej prędkości. Ale może przesadzam i warto pisać? Jak myślicie?

Problem polega na tym, że jest to droga krajowa, zdaje się DK61 i stała się drogą krajową zdaje się po to, żeby wyciągnąć kasę od GDDKiA. Ale może mi się z czymś miesza. Z praktycznego punktu widzenia ograniczenie prędkości ma małe znaczenie, dopóki nie ma jakiegoś stałego pomiaru prędkości... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 18, 2012 8:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... alaja.html

Cytuj:
Przy trasie prowadzącej do mostu Północnego powstało najbardziej skomplikowane skrzyżowanie w Warszawie. Wiszą tu aż 64 sygnalizatory. Żaden nie działa, bo kiedy je uruchomiono, od razu zablokowały przejazd

Dwie krzyżujące się ulice to Zgrupowania AK "Kampinos" (dawna Pstrowskiego) i Encyklopedyczna, którą przedłużono tunelem w stronę osiedla Wrzeciono. Obok jest jeszcze brama zajezdni tramwajowej z osobnymi torami do skręcania na jej teren. Gąszcz świateł dla pieszych i rowerzystów zwrócił uwagę naszego czytelnika. Naliczył ich 41. "A są jeszcze osobne dla samochodów i tramwajów - pisze pan Grzegorz i pyta: "Czy ustawianiem sygnalizacji nie mógłby się zająć ktoś tak światły jak encyklopedyści, zamiast ciemnych mistyków?".

Dotknij przycisk, choć nie działa

Policzyliśmy - wszystkich sygnalizatorów jest razem 64. Tak dużo, że w niektórych miejscach jeden zasłania drugi. Zawieszono je przed każdym torem tramwajowym, dosłownie co kilka metrów. Najwięcej dla pieszych - 24, a dla rowerzystów 17. Jest też 12 sygnalizatorów dla kierowców (w tym sześć na wysięgnikach nad ulicami) i siedem dla motorniczych, do tego dwie zielone strzałki i dwa sygnalizatory ostrzegawcze, które migają na żółto. Do tego 21 żółtych przycisków, które mają służyć pieszym do przywoływania zielonego światła (zachęcają do tego tabliczki z napisem: "Chcesz przejść, dotknij przycisk"). Sześć takich urządzeń mają do dyspozycji rowerzyści

Po drugiej stronie tunelu pod trasą prowadzącą na most znaleźliśmy osobny zestaw ośmiu sygnalizatorów na cztery przyciski - w tym miejscu nowy fragment ulicy Encyklopedycznej krzyżuje się tylko ze ścieżką rowerową i przejściem dla pieszych. Nie ma jednak żywej duszy.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który zlecił rozbudowę skrzyżowania, z pytaniami, po co tu aż tyle sygnalizatorów, odsyła do miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa. Według niego ich wysyp wynika z rozporządzenia o znakach. - Mówi ono, że musi być osygnalizowany każdy przejazd kolizyjny - informuje inżynier. Czyli np. między tramwajem, który jedzie prosto, a pieszym i osobno rowerzystą, bo ma swoją ścieżkę, albo między tramwajem, który skręca, a samochodem itd.

- I tak wygląda to lepiej, niż miało być, bo zrezygnowaliśmy z połączenia ul. Encyklopedycznej z trasą, która prowadzi na most. Udało się przekonać władze Bielan, żeby puścić tę ulicę tunelem. Geometria tego skrzyżowania i dodatkowo wyjazd z zajezdni tramwajowej sprawiły, że jest ono najbardziej skomplikowane w mieście. Dziś mamy tam niewielki ruch, ale w pobliżu są tereny inwestycyjne, więc światła jeszcze się przydadzą - przewiduje inżynier Galas.

Motorniczym gorzej

W marcu w pierwszym dniu po otwarciu mostu jeden z motorniczych nagrał film, na którym widać, że włączona wtedy sygnalizacja kompletnie sparaliżowała całą zajezdnię. Rano tramwaje ustawiły się w ogromnej kolejce, bo zielone, pozwalające na wyjazd, zapalało się tylko raz na cztery minuty. - Już na starcie miałem w plecy 13 minut, potem trzeba było to spóźnienie nadganiać - wspomina pan Maciek, motorniczy.

Dlatego światła od razu wyłączono. Teraz migają tylko niektóre dla samochodów i tramwajów.

Pani Krystyna, która też kieruje tramwajami, narzeka jednak, że po rozbudowie skrzyżowania jeździ się jej tędy gorzej. - Przy tych pulsacyjnych światłach ciężko ruszyć z zajezdni, bo najpierw przecina się ulicę, więc trzeba przyspieszyć, a zaraz potem jest skręt w lewo akurat na wylot z tunelu i przejście dla pieszych. To niebezpieczne miejsce. Ludzie wchodzą nam pod koła - ocenia.

W południe ruch na skrzyżowaniu jest jednak niewielki. Z rzadka przejeżdża samochód, czasem tramwaj, przemykają tylko pojedynczy piesi. Również rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka potwierdza, że nie dochodzi tu do groźnych sytuacji.

Wyzwanie dla programistów

Czy i kiedy 64 sygnalizatory znowu zaczną migać na czerwono, żółto i zielono? I czy uda się zgrać je ze sobą i z 27 przyciskami dla pieszych i rowerzystów? - Projektanci nad tym pracują - odpowiada inżynier Galas. - Przeliczają, przerabiają i od nowa sprawdzają przepustowość skrzyżowania. Potrwa to jeszcze ze dwa-trzy tygodnie, a potem potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby ten nowy program sygnalizacji wdrożyć.

Osobny program ma powstać dla tramwajów ruszających rano z zajezdni, tak żeby w niej nie utknęły i na czas dotarły po pasażerów. ZMID informuje, że jeden sygnalizator razem z masztem, na którym wisi, kosztuje przeciętnie od 3 do 5 tys. zł. Urzędnicy mieli też gest i nie pożałowali pieniędzy na wiaty nawet na przystankach dla wysiadających z tramwajów, które skręcają do zajezdni. Czyli tam, gdzie z założenia nikt raczej czekać nie powinien.


Drogowcy zaskoczyli samych siebie :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 18, 2012 9:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Cytuj:
z 27 przyciskami dla pieszych i rowerzystów?

Mam nadzieję, że to tylko uproszczenie dziennikarskie. Myślałem, że Warszawa już z tego wyrosła.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL