PMN76 napisał(a):
Co to za nowy pomysł. Skąd nagle wyskoczyła idea budowania ścieżki w tym wąskim tunelu? Czy to było jakoś konsultowane z ZM?
Nie, żaden projekt do ZM nie trafił. Na pewno lokalne stowarzyszenie z Włoch w tym temacie występowało. Osobiście co do zasady zgadzam się z tym postulatem.
Piwoslaw napisał(a):
A gdzie oni tę ścieżkę zmieszczą?!? Tam były dwa wąskie pasy ruchu,
Nie takie wąskie - ZTCP jezdnia miała w tunelu 9 m szerokości. Pasy na jezdni można by wydzielić w zasadzie bez ruszania krawężników, ale niewykluczone że komuś się opisana przed Adama obsesja pasów autostradowych włączyła.
Cytuj:
A jak już powstaną, to powinny być wyniesione, o co najmniej pół metra, aby samochody nie wjeżdżały na nie, i nie chlapały na pieszych. Coś jak w tunelu pod torami przy stacji w Ursusie.
Na pewno nas zaraz ścieżkofobi zjedzą, ale zgodzę się. Wyniesienie to nie tylko kwestia ochlapywania (czy w ogóle przejezdności - ktoś jeszcze wierzy, że ten tunel przestanie być zalewany?), ale także zmniejszenia różnicy wysokości do pokonania - można wykorzystać fakt, że rower nie potrzebuje 4 m skrajni. Z tym, że wtedy potrzeba sporo więcej miejsca - 0,5 m skrajnia samochodowa od muru wyniesienia, barierka i co najmniej 0,2 m skrajnia rowerowa od barierki. I na to faktycznie raczej nie ma na Dźwigowej miejsca w istniejącym tunelu.