Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 08, 2012 10:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... iepla.html

Cytuj:
Prace są zresztą wstrzymane z innego powodu. W tunelach po obu stronach jezdni powstaną ścieżki rowerowe i trzeba zmienić projekt remontu. Zajmie to kilka najbliższych tygodni.


Wstawiam w ten wątek, bo domyślnie każda nowa ścieżka to bubel.

Co to za nowy pomysł. Skąd nagle wyskoczyła idea budowania ścieżki w tym wąskim tunelu? Czy to było jakoś konsultowane z ZM?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 08, 2012 10:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
A gdzie oni tę ścieżkę zmieszczą?!? Tam były dwa wąskie pasy ruchu, a chodniki po obu stronach miały może 1 metr szerokości.
A jak już powstaną, to powinny być wyniesione, o co najmniej pół metra, aby samochody nie wjeżdżały na nie, i nie chlapały na pieszych. Coś jak w tunelu pod torami przy stacji w Ursusie.

Chyba że zamierzają tunel zamknąć dla samochodów i puścić jedynie pieszych i rowerzystów - JESTEM ZA!! :mrgreen:

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 08, 2012 11:28 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
No tu się nie zgodzę.
Miejsce jest, ale na jednokierunkowe pasy w jezdni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 08, 2012 15:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Jakieś stowarzyszenie postulowało tam pasy w jezdni, szczegółów nie pamiętam.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 08, 2012 17:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
http://www.wlochy.org.pl/Dzialalnosc_St ... ej_cd.html

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 57464.html


Niby "niedasie" a tu niespodzianka... :roll:

EDIT:

Cytuj:
Rowerem przez Dźwigową
Konrad Majszyk 08-02-2012, ostatnia aktualizacja 08-02-2012 09:39

W opóźnionym tunelu na Dźwigowej – po obu stronach jezdni – może powstać ścieżka rowerowa

Remont tuneli na Dźwigowej miał się zakończyć do 30 września ubiegłego roku. Na wniosek władz Warszawy nadzór budowlany przedłużył termin aż do czerwca tego roku. Podczas mrozów trwają przymiarki do zmian projektowych.

– Planujemy wyznaczyć na Dźwigowej ścieżkę rowerową – mówi dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Grażyna Lendzion. – Sprawa nie jest jeszcze przesądzona. Wszystko zależy od tego, czy uda się bezpiecznie doprowadzić ruch rowerowy z tuneli na Dźwigowej do ul. Połczyńskiej i Parowcowej – podkreśla.

Ścieżka rowerowa miałaby się znaleźć po obu stronach Dźwigowej. Żeby się udało, chodniki dla pieszych musiałyby zostać zwężone z 1,60 m do 50 cm. Dla bezpieczeństwa rowerzystów trzeba też wymienić lampy, żeby doświetlić jezdnię.

Projektu organizacji ruchu nie zaakceptował jeszcze miejski inżynier ruchu Janusz Galas, który będzie miał zdanie decydujące. Podstawowe zadanie ZDM to odtworzenie nawierzchni zamkniętej Dźwigowej z odwodnieniem. Ścieżka rowerowa to zadanie dodatkowe, a jednocześnie ukłon miasta w stronę organizacji walczących o takie rozwiązanie, m.in. stowarzyszenia Sąsiedzkie Włochy i Zielonego Mazowsza.

Drogowcy zamknęli tunele na Dźwigowej w lipcu ubiegłego roku, bo jezdnia zaczęła się zapadać. Pod torami PKP budują od nowa odwodnienie.

15 m pod ziemią musi powstać kanał o długości 50 m. Między ul. Parowcową i Połczyńską wykonawca wbił jesienią palisadę z 15-metrowych grodzic, między które wpompował beton na głębokość pięciu metrów (to tzw. wanna szczelna, przez którą nie powinna przebić się woda). Następnie trzeba wzmocnić skarpy między trzema wiaduktami, żeby woda nie znalazła w nich ujścia.

Czy uda się otworzyć Dźwigową do 30 czerwca?

– Na razie zatrzymały nas wyż syberyjski i rekordowe mrozy. Nie chcę podawać żadnych dat – zastrzega dyrektor Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg Wiktor Wojewódzki.

Jak ustaliliśmy, nie ma zgody ratusza na skierowanie ruchu po płytach betonowych – przed ostatecznym zakończeniem prac.

Brak tuneli na Dźwigowej korkuje al. Prymasa Tysiąclecia, którędy prowadzi objazd pod torami PKP przecinającymi Odolany. Korkuje się też skrót z Włoch przez ul. Potrzebną i Gniewkowską. Kierowcy utykają na ul. Ordona – przed wjazdem w al. Prymasa Tysiąclecia.
Życie Warszawy

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,6 ... igowa.html

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 08, 2012 20:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Jeśli ścieżka jednak nie powstanie, to będę zdania, że ta cała zabawa z jej projektowaniem to próba zwalenia kolejnych opóźnień na cyklistów. A że przy okazji podburzy się kierowców przeciwko rowerzystom, to na chwilę odwróci się uwagę od innych spraw.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 09, 2012 9:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Cytuj:
Ścieżka rowerowa miałaby się znaleźć po obu stronach Dźwigowej. Żeby się udało, chodniki dla pieszych musiałyby zostać zwężone z 1,60 m do 50 cm. Dla bezpieczeństwa rowerzystów trzeba też wymienić lampy, żeby doświetlić jezdnię.


No czyli w dobrym wątku to umieściłem. Mazną farba po chodniku, a piesi i tak będą po tym łazić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 09, 2012 13:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Chyba, że powstaną pasy w jezdni, a chodnik zamieni się w pas techniczny (czy jak to się zwie).

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 09, 2012 14:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
PMN76 napisał(a):
Co to za nowy pomysł. Skąd nagle wyskoczyła idea budowania ścieżki w tym wąskim tunelu? Czy to było jakoś konsultowane z ZM?


Nie, żaden projekt do ZM nie trafił. Na pewno lokalne stowarzyszenie z Włoch w tym temacie występowało. Osobiście co do zasady zgadzam się z tym postulatem.

Piwoslaw napisał(a):
A gdzie oni tę ścieżkę zmieszczą?!? Tam były dwa wąskie pasy ruchu,


Nie takie wąskie - ZTCP jezdnia miała w tunelu 9 m szerokości. Pasy na jezdni można by wydzielić w zasadzie bez ruszania krawężników, ale niewykluczone że komuś się opisana przed Adama obsesja pasów autostradowych włączyła.

Cytuj:
A jak już powstaną, to powinny być wyniesione, o co najmniej pół metra, aby samochody nie wjeżdżały na nie, i nie chlapały na pieszych. Coś jak w tunelu pod torami przy stacji w Ursusie.


Na pewno nas zaraz ścieżkofobi zjedzą, ale zgodzę się. Wyniesienie to nie tylko kwestia ochlapywania (czy w ogóle przejezdności - ktoś jeszcze wierzy, że ten tunel przestanie być zalewany?), ale także zmniejszenia różnicy wysokości do pokonania - można wykorzystać fakt, że rower nie potrzebuje 4 m skrajni. Z tym, że wtedy potrzeba sporo więcej miejsca - 0,5 m skrajnia samochodowa od muru wyniesienia, barierka i co najmniej 0,2 m skrajnia rowerowa od barierki. I na to faktycznie raczej nie ma na Dźwigowej miejsca w istniejącym tunelu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 09, 2012 15:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Dlatego pasy TAK, ścieżka NIE :)

Osobiście też mam wrażenie podobne, do tego które ktoś już wyraził, że ścieżka jest wygodnym wytłumaczeniem powstałych opóźnień. Więc jak zwykle będzie "na odwal się"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL