Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 23, 2011 11:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Ach, ci wstrętni cykliści! :mrgreen:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... etrze.html
Cytuj:
Ścieżka rowerowa blokuje budowę biurowca przy metrze
Michał Wojtczuk 2011-12-23, ostatnia aktualizacja 2011-12-22 17:13:49.0
Inwestor chce postawić biurowiec, który zasłoni ślepe ściany kamienic przy ul. Waryńskiego, ale budowę sparaliżowali drogowcy. Zamierzają tu wytyczyć ścieżkę rowerową

Na wydłużonym prostokątnym terenie pomiędzy Polną, Waryńskiego a Jaworzyńską stoi zespół starych kamienic ustawionych w kształt przypominający literę "P". Dolna część "brzuszka" tej litery to kamienica z ogromną ślepą ścianą służącą jako wieszak dla banerów reklamowych. Teraz widać tam reklamę najnowszego filmu z Danielem Craigiem. Ślepa ściana to pozostałość rozkrojenia przedwojennej zabudowy nowo wytyczoną ul. Waryńskiego. Plan zagospodarowania tej części miasta pozwala kamienicę wyburzyć i zastąpić ją nowym, wyższym budynkiem.

- Kamienica jest nasza, planujemy na jej miejscu ośmiopiętrowy biurowiec - informuje Sergiusz Madurowicz z firmy deweloperskiej Ceraco. Na jej zlecenie architekci z pracowni Bartłomieja Biełyszewa opracowali koncepcję przeszklonego budynku o zaokrąglonych narożnikach, który może się kojarzyć ze Smykiem w Al. Jerozolimskich. Od strony ul. Waryńskiego miałby dość głębokie podcienia i nadwieszałby się nad chodnikiem, sięgając dalej niż istniejąca kamienica. To zgodne z planem zagospodarowania, który przesunął linię zabudowy bliżej ul. Waryńskiego. - Bez dosunięcia do ulicy biurowiec byłby niefunkcjonalnie cienki. Nie dałoby się zaprojektować wygodnych wnętrz - przekonuje Bartłomiej Biełyszew.

Żeby postawić budynek większy od obecnej kamienicy, Ceraco musiałoby dokupić długą, wąską, trójkątną działkę wzdłuż ul. Waryńskiego. To raptem 141 m kw. Grunt należy do miasta. Półtora roku temu deweloper złożył w ratuszu ofertę kupna tego klina. Jego sprzedaż leży w interesie miasta - jest za mały, by sprzedać go pod samodzielną inwestycję, a przyłączenie do działki Ceraco umożliwiłoby powstanie funkcjonalnego budynku, który spełni zapisy planu miejscowego. Wydawałoby się więc, że wszystkim powinno zależeć na szybkim sfinalizowaniu transakcji. Jednak kilka miesięcy temu sprawa utknęła w martwym punkcie. Powód: miejscy drogowcy zaczęli wytyczać wzdłuż ul. Waryńskiego ścieżkę rowerową. Ma przejść akurat przez ów trójkątny klin. Dlaczego nie można wyznaczyć jej obok, na jezdni?

- Wtedy trzeba by zlikwidować jeden pas ruchu, co nie wydaje się rozwiązaniem właściwym przy obecnych korkach. Ul. Waryńskiego kursuje wiele autobusów komunikacji miejskiej, są tam ich przystanki - przekonuje Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

- Jesteśmy firmą duńską. Duńczycy kochają rowery, całą Kopenhagę przeprojektowano pod ich kątem. Jesteśmy za ścieżką, nie chcemy jej blokować, tylko nadwiesić ponad nią piętra budynku - proponuje Sergiusz Madurowicz.

Wyjście jest proste. Miasto może sprzedać działkę deweloperowi, obciążając ją tzw. służebnością, co zagwarantuje miejsce na ścieżkę rowerową. - Ale muszę z tym zaczekać, aż zostanie ustalona jej dokładna lokalizacja - rozkłada ręce Marcin Bajko, dyrektor miejskiego biura gospodarki nieruchomościami.

- Kompletna dokumentacja ścieżki wraz z niezbędnymi uzgodnieniami ma być gotowa do maja 2012 r. - zapowiada Małgorzata Gajewska. Nie potrafi jednak określić terminu rozpoczęcia jej budowy. W planach inwestycyjnych miasta zapisano, że ścieżka dla cyklistów łącząca pl. Konstytucji z ul. Batorego ma być gotowa w 2013 r.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2012 18:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dzisiaj przyszła nowa wersja projektu:

http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... -121-1.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... -121-2.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... -121-3.pdf

Projektant napisał:

Cytuj:
Główna zmiana wprowadzona w projekcie spowodowana jest wydzieleniem z pasa drogowego ul. Waryńskiego w rejonie Metra Politechnika części działki z przeznaczeniem na zabudowę MU. Aby zmieścić ścieżkę i przystanek zaproponowaliśmy zwężenie pasów ruchu ul. Waryńskiego, które na tym odcinku były trochę przewymiarowane.

Ponadto dowiązano się do zrealizowanych odcinków ścieżki wzdłuż Al. Armii Ludowej i ul. Nowowiejskiej.

Zaproponowałem postawienie 4 stojaków rowerowych w rejonie przejścia podziemnego pod ul. Waryńskiego przy DS. Riwiera (w przejściu znajduje się kilka sklepów). Jeśli ma Pan jeszcze inne miejsca gdzie przydałyby się stojaki proszę je wskazać.


Moje uwagi na szybko - tak na rozgrzewkę:

Cytuj:
Poniżej parę pytań i wątpliwości po pierwszym przejrzeniu projektu, proszę tego nie traktować jeszcze jako opinii. Niektóre sprawy powtarzają się z uwag do wcześniejszych wersji projektu - ale być może to, czego nie dało się zrobić 5 lat temu, teraz nie będzie już budzić takich oporów.

1. Czy skoro już ruszany jest krawężnik ul. Waryńskiego, to nie można pójść nieco dalej i zwęzić pasów do 3,0 m? Te dodatkowe 2 metry bardzo by się przydały, bo natężenie ruchu pieszego jest tam bardzo duże, a budowa nowego budynku dodatkowo je zwiększy.

2. A może dałoby się jakoś wykorzystać fakt, że niektóre odcinki pasów ruchu na Waryńskiego są obecnie w przedłużeniu pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniu z Nowowiejską (czyli mało potrzebne)?

3. Po zmianach ścieżka prowadzi po granicy terenu oddawanego po zabudowę MU. A jak się będzie do tej zabudowy wchodzić? Z relacji prasowych wynika wola nadwieszenia części budynku, czy to aktualne? Żeby się potem nie okazało, że w granicy działki pojawią się witryny sklepowe.

4. Po co azyl dla samochodów wyjeżdżających z Polnej między przejazdem dla rowerów a jezdnią ul. Waryńskiego, skoro ruch jest tam sterowany sygnalizacją?

5. Z czego wynika "niestandardowy" układ przejścia i przejazdu na północnym wlocie ronda Jazdy Polskiej? Wydaje się, że przy przejeździe od strony skrzyżowania byłoby trochę mniej kolizji między ruchem rowerowym a pieszym.

6. Może zamiast budować wyspę kanalizującą w narożniku SE (od Riwiery), która i tak będzie za mała, żeby z nią potem coś zrobić (np. podzielić na niej przejście dla pieszych), lepiej byłoby skorygować łuk pasa do skrętu w prawo (przeprowadzić go z grubsza przez obszar obecnie wyłączony z ruchu) i uzyskać trochę dodatkowego miejsca dla pieszych i rowerzystów?

7. Może dałoby się jednak zrobić przejście i przejazd po południowej stronie ronda, w zgodzie z właśnie wyłożonym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego?

8. Przydałyby się wygrodzenia na rondzie - tam się robi regularny parking na chodnikach w pasie dzielącym.

9. Lokalizację przestawianej wiaty na przystanku w stronę GUS przydałoby się dopasować do wysp kanalizujących ruch pieszy. W projekcie jedno z przejść dla pieszych jest bezpośrednio za wiatą - a gdyby postawić wiatę ~4 m bliżej ronda albo ~8 m dalej i dodać po 2 m wygrodzenia z każdej strony, to nie byłoby takiego problemu.

10. Nieszczęsny ciąg pieszo-rowerowy przed pocztą...

Co do stojaków, to wstępnie proponuję:

- przy skrzyżowaniu z Nowowiejską - może np. "na tyłach" wejść do metra, tam jest trochę takiej martwej strefy, gdzie nie powinno to utrudniać ruchu pieszego;

- przy poczcie ze 2 szt. - np. w tym załomie, gdzie chodnik robi się szeroki na kilkanaście m;

- rozrzucone na placu Konstytucji - np. po 1 szt. na "wzorek".


Coś jeszcze? Na pewno by się jeszcze parę miejsc znalazło, gdzie potrzeba stojaków, np. przed tym sklepem z Dahonami - ale nie jestem pewien gdzie by je ustawić żeby nie kolidowały z ruchem pieszym.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2012 19:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
  • Na pl. Konstytucji jest powtórka z zakrętasowej rozrywki po stronie północnej tego przejazdu - dwa zakręty r=3m. Niech mi ktoś spróbuje wmówić, że brakuje miejsca... IMHO lepszym rozwiązaniem byłoby tu oznaczenie całego odcinka jako DDRiP, zwłaszcza że ta DDR i tak w projekcie jest z płyt chodnikowych.
  • Gdyby zwęzić pasy też pod pocztą może DDR zmieściłaby się między drzewami a jezdnią?
  • r=4 przy Polnej. Skoro są światła to może podziękujemy ekierce?
  • r=10 za przystankiem DS Riviera. Tu jest tyle miejsca że można by sobie pozwolić na większy promień, pieszych niezbyt wiele więc kolizji nie będzie.
  • Przy Boya-Żeleńskiego dodatkowo przejazd na wprost i włączenie w jezdnię. Na PZP opiniowanym gdzieś indziej na forum nie ma dalszego ciągu tej DDR po stronie Ś.P. Supersamu więc należy umożliwić kontynuację podróży, np. w Rakowiecką.
Zmniejszenie promienia skrętu w prawo z Waryńskiego na Trasę Ł. umotywowałbym przede wszystkim niewielkim wykorzystaniem tego skrętu. Z Puławskiej w tym kierunku jedzie się Szucha. Ba - nawet z Boya-Żeleńskiego często jedzie się Szucha gdyż wjazd na "Ł" jest tam bezkolizyjny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 19, 2012 7:05 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejna wersja projektu:

http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... -121-1.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... -121-2.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... -121-3.pdf

I odpowiedzi projektanta na dotychczasowe pytania:

Cytuj:
1. Czy skoro już ruszany jest krawężnik ul. Waryńskiego, to nie można pójść nieco dalej i zwęzić pasów do 3,0 m? Te dodatkowe 2 metry bardzo by się przydały, bo natężenie ruchu pieszego jest tam bardzo duże, a budowa nowego budynku dodatkowo je zwiększy.

Dla ulicy klasy G, przy przebudowie dopuszcza się pasy 3,25m, ew. 3,0m przy uspokajaniu ruchu, czego tu się nie robi.
Przy nowym budynku będzie w podcieniu chodnik o szerokości 2,0 na poziomie istniejącego chodnika, część ruchu pieszego przeniesie się pewnie na niego.

2. A może dałoby się jakoś wykorzystać fakt, że niektóre odcinki pasów ruchu na Waryńskiego są obecnie w przedłużeniu pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniu z Nowowiejską (czyli mało potrzebne)?

Zgadzam się, że wydzielenie pasów do skrętu w lewo w Nowowiejską udowadnia, że 3 pasy do ruchu na wprost na Waryńskiego od Pl. Konstytucji do Ronda Jazdy Polskiej to o 1 za dużo. Zwężenie ulicy jest to zakres prac wykraczający znacząco poza zakres projektu budowy ścieżki rowerowej, i chciałbym tego uniknąć.

3. Po zmianach ścieżka prowadzi po granicy terenu oddawanego po zabudowę MU. A jak się będzie do tej zabudowy wchodzić? Z relacji prasowych wynika wola nadwieszenia części budynku, czy to aktualne? Żeby się potem nie okazało, że w granicy działki pojawią się witryny sklepowe.

Odp. w punkcie 1

4. Po co azyl dla samochodów wyjeżdżających z Polnej między przejazdem dla rowerów a jezdnią ul. Waryńskiego, skoro ruch jest tam sterowany sygnalizacją?

Trzeba przewidzieć, co będzie gdy sygnalizacja wysiądzie. Azyl nie byłby potrzebny, gdyby z Polnej był 1 pas, z którego wyjeżdżałoby się na wydzielony pas w ul. Waryńskiego. Obecnie są dwa pasy, z czego z lewego korzystają kierowcy, którzy później chcą skręcić na Trasę Łazienkowską. Ruch z Polnej jest zbyt duży, aby zwęzić wylot do 1 pasa.

5. Z czego wynika "niestandardowy" układ przejścia i przejazdu na północnym wlocie ronda Jazdy Polskiej? Wydaje się, że przy przejeździe od strony skrzyżowania byłoby trochę mniej kolizji między ruchem rowerowym a pieszym.

W przedstawionej wersji projektu poprowadziłem ścieżkę od strony skrzyżowania.

6. Może zamiast budować wyspę kanalizującą w narożniku SE (od Riwiery), która i tak będzie za mała, żeby z nią potem coś zrobić (np. podzielić na niej przejście dla pieszych), lepiej byłoby skorygować łuk pasa do skrętu w prawo (przeprowadzić go z grubsza przez obszar obecnie wyłączony z ruchu) i uzyskać trochę dodatkowego miejsca dla pieszych i rowerzystów?

Projektowana wyspa jest na potrzeby sygnalizacji. Odnośnie zmniejszenia promieni łuków - nie powoduje to znaczącego przyrostu miejsca dla pieszych ani skrócenia przejścia.

7. Może dałoby się jednak zrobić przejście i przejazd po południowej stronie ronda, w zgodzie z właśnie wyłożonym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego?

Dobrze Państwo wiecie jaka jest polityka miasta odnośnie przejść w poziomie terenu w miejscach gdzie istnieją przejścia podziemne. [...]

8. Przydałyby się wygrodzenia na rondzie - tam się robi regularny parking na chodnikach w pasie dzielącym.

Powstawiałem słupki.

9. Lokalizację przestawianej wiaty na przystanku w stronę GUS przydałoby się dopasować do wysp kanalizujących ruch pieszy. W projekcie jedno z przejść dla pieszych jest bezpośrednio za wiatą - a gdyby postawić wiatę ~4 m bliżej ronda albo ~8 m dalej i dodać po 2 m wygrodzenia z każdej strony, to nie byłoby takiego problemu.

Przesunąłem wiatę w kierunku ronda - czy o to chodziło?

10. Nieszczęsny ciąg pieszo-rowerowy przed pocztą...

Na razie zostaje. Sprawę blokował ZOM, który nie zgadzał się na zbliżenie z nawierzchnią do drzew.

11. Co do stojaków, to wstępnie proponuję:
- przy skrzyżowaniu z Nowowiejską - może np. "na tyłach" wejść do metra, tam jest trochę takiej martwej strefy, gdzie nie powinno to utrudniać ruchu pieszego;
- przy poczcie ze 2 szt. - np. w tym załomie, gdzie chodnik robi się szeroki na kilkanaście m;
- rozrzucone na placu Konstytucji - np. po 1 szt. na "wzorek".

Dostawiłem stojaki przy skrzyżowaniu z Nowowiejską i poczcie. Proszę naszkicować, gdzie miałyby stać na Placu Konstytucji.

12. Plac Konstytucji - jeśli nie da się zmienić uzgodnienia z konserwatorem wymagającego zakrętów od ekierki i nawierzchni z płyt, to może lepszym rozwiązaniem byłoby oznaczenie całego odcinka jako C-13/16 i całkowita rezygnacja z ingerencji w nawierzchnię?

Na razie zostawiłem tak, jak było wcześniej uzgodnione. Projekt trafił do Inżyniera Ruchu, jeśli w wydziale komunikacji pieszej i rowerowej zasugerują proponowane przez Pana rozwiązanie to nie mam nic przeciwko.

13. Gdyby zwęzić pasy ruchu też pod pocztą, to może DDR zmieściłaby się między drzewami a jezdnią?

Nie można zmniejszyć tam szerokość pasa na tyle, aby uzyskać wystarczającą ilość miejsca.
Trzeba było by wyrzucić 1 pas ruchu od Koszykowej do Nowowiejskiej.

14. R=10 na południe od przystanku DS Riviera. Tu jest tyle miejsca że można by sobie pozwolić na większy promień, pieszych niezbyt wiele więc kolizji nie będzie.

Zwiększyłem do 15m.

15. Dodatkowym argumentem za zmniejszeniem promienia skrętu w prawo z Waryńskiego na Trasę Ł jest jego niewielkie wykorzystanie. Z Puławskiej w tym kierunku jedzie się Szucha. Ba - nawet z Boya-Żeleńskiego często jedzie się Szucha gdyż wjazd na "Ł" jest tam bezkolizyjny

W szczycie popołudniowym skręca z Waryńskiego na Trasę Ł ponad 200 samochodów. Jest to więc dość sporo, a jak wcześniej pisałem zmniejszenie promienia nie przynosi wiele korzyści.

16. Na rondzie Jazdy Polskiej projekt przewiduje zgodnie z Czerwoną Książeczką wprowadzenie sygnalizacji na przejeździe przez jezdnię do skrętu w prawo w relacji E->N. Dotychczasowe doświadczenia z sygnalizacjami na tego typu "bypassach" są kiepskie - ostatnio pojawiły się np. na Sobieskiego / Sikorskiego i Sobieskiego / Idzikowskiego i wszyscy na nie klną (albo ignorują czerwone). Pytanie, czy da się coś z tym zrobić? Np. zrezygnować z łącznicy (czy ingerencja w jezdnię będzie dużo droższa od dodatkowych sygnalizatorów?) albo zrobić permanentne czerwone z zieloną strzałką?

Rano korzysta z tego skrętu prawie 400 pojazdów, z czego dość duża liczba to autobusy. Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądało sterowanie sygnalizacją na tym skręcie, ale faktycznie dobrze byłoby, gdyby czerwone dla pieszych świeciło się jak najkrócej.

17. Pytanie z forum: Przy Boya-Żeleńskiego dodatkowo przejazd na wprost i włączenie w jezdnię. Na PZP opiniowanym gdzieś indziej na forum nie ma dalszego ciągu tej DDR po stronie Ś.P. Supersamu więc należy umożliwić kontynuację podróży, np. w Rakowiecką

Zgadzam się, że po realizacji ścieżki wzdłuż Waryńskiego przydałby się przejazd przez Batorego. Jest to poza zakresem zleconego mi projektu, proszę w tej sprawie bombardować ZDM lub Biuro Drogownictwa.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 9:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Moja propozycja lokalizacji stojaków na placu Konstytucji:

Obrazek

Uwagi?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 10:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
olek napisał(a):
Moja propozycja lokalizacji stojaków na placu Konstytucji:

Uwagi?


Za wiatą przystankową?

Odnośnie przebiegu DDR, to czy zamiast dwóch wyłukowanych zakrętów pod kątem prostym nie można zrobić skosu przez jeden kwadrat i dwóch zakrętów po 45 stopni? Mam nieodparte wrażenie, że ten przebieg może mieć niewiele wspólnego z zachowaniami użytkowników...

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 10:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Dla porządku przejrzałem sobie ten projekt i stwierdziłem, że może lepiej byłoby go nie robić, skoro nie będzie rewolucji. Więcej dobrego na Waryńskiego zrobiłby pas dla autobusów z dopuszczonym ruchem rowerów od Centrum (a nawet i w drugą stronę), na który jest miejsce i przepustowość (de facto i tak zawsze najmniej samochodów jedzie lewym pasem). Dość często jeździłem Waryńskiego od Centrum i stwierdzam, że w zasadzie to jezdnią na pewno jest wygodniej, niż będzie tą śmieszką. Oczywiście omijam też istniejący odcinek na pl. Unii Lubelskiej, bo tylko wydłuża o dobre 5 minut przejazd w kierunku Gagarina (choć skręt w lewo jest ciężki i dla mocno zaawansowanych, ale jak ktoś woli może Boya i Spacerową od pl. Zbawiciela), a jak się jedzie w Puławską, to proszę mi wybaczyć, ale to nie ten kierunek. W odwrotną stronę zwykle omijam Waryńskiego Marszałkowską, albo od razu po stronie Wschodniej wjeżdżam w Polną, którą niecałe 50 metrów od Waryńskiego jest już dwukierunkowa - brakuje tylko wyjazdu od Waryńskiego właśnie. Potem można dojechać bez problemu poza głównymi arteriami aż do Wspólnej. Naprawdę śmieszkę na Waryńskiego niech sobie budują, ale dla ruchu lokalnego (choć nie obsługuje obydwu stron ulicy, więc nawet i dla niego jest nieco OT)...

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 11:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
gromanik napisał(a):
Za wiatą przystankową?


Myślisz, że ktoś się będzie tutaj przesiadał na autobus?

Cytuj:
Odnośnie przebiegu DDR, to czy zamiast dwóch wyłukowanych zakrętów pod kątem prostym nie można zrobić skosu przez jeden kwadrat i dwóch zakrętów po 45 stopni? Mam nieodparte wrażenie, że ten przebieg może mieć niewiele wspólnego z zachowaniami użytkowników...


Patrz parę postów wyżej. Tak sobie konserwator zażyczył. Aktualna propozycja jest taka:

legalnycyklista napisał(a):
IMHO lepszym rozwiązaniem byłoby tu oznaczenie całego odcinka jako DDRiP, zwłaszcza że ta DDR i tak w projekcie jest z płyt chodnikowych.


A projektant uzależnia zmiany od stanowiska BDiK:

Cytuj:
Na razie zostawiłem tak, jak było wcześniej uzgodnione. Projekt trafił do Inżyniera Ruchu, jeśli w wydziale komunikacji pieszej i rowerowej zasugerują proponowane przez Pana rozwiązanie to nie mam nic przeciwko.


Wojtek napisał(a):
wjeżdżam w Polną, którą niecałe 50 metrów od Waryńskiego jest już dwukierunkowa - brakuje tylko wyjazdu od Waryńskiego właśnie


Nie niecałe 50 m, ale równie 100 m, trochę szacunku dla jednostek SI poproszę. Kontrapas albo jednokierunkowy odcinek DDR bardzo by się na tym odcinku przydał - ale jest to inny zarządca, a po prawej stronie (czyli tam gdzie trzeba by ten odcinek zrobić) jest parkowanie prostopadłe prawie do ściany budynku.

Wojtek napisał(a):
Naprawdę śmieszkę na Waryńskiego niech sobie budują, ale dla ruchu lokalnego


Ścieżka na Waryńskiego jest potrzebna dla wjeżdżających do centrum z Pola Mokotowskiego. Kupa luda tam jeździ i w ponad 90% po chodnikach. Plus przejazdy wokół Ronda Jazdy Polskiej dla jeżdżących wzdłuż trasy Ł i z Pola w stronę placu na Rozdrożu. Jak ktoś nie widział na własne oczy podczas wrześniowych pomiarów, to może sobie poprzeglądać obrazki z: http://www.norc.pl

Ja mimo licznych śmieszkowatości ścieżki jestem za, bo:

1. Jakieś 2000 rowerzystów przejeżdżających w sezonie codziennie przez przejścia dla pieszych na rondzie nie będzie się musiało obawiać mandatu;

2. Na odcinku północnym miejsce na drogę dla rowerów uzyskiwane jest przynajmniej częściowo poprzez wykorzystanie rezerw typu zwężenie jezdni czy skrócenie miejsc parkingowych, więc tak naprawdę poprawi się też pieszym, obecnie rozganianych przez 60-80 rowerzystów/godzinę przemykających się po chodnikach;

3. Na odcinku południowym samochody jeżdżą dość szybko i segregacja ruchu rowerowego się faktycznie przyda także docelowo. Ruchu pieszego tam prawie nie ma, a terenu pod dostatkiem.

W połączeniu z Polem Mokotowskim i śmieszką przy Marszałkowskiej ten odcinek udostępnia centrum od południa dla "normalnych" rowerzystów - a bez wjazdów do centrum raczej z roweryzacją Warszawy nie ruszymy. To jeszcze chyba nie ten etap rewolucji, żeby robić tutaj Meester Visserplein.

Najsłabszym punktem tej ścieżki jest rejon skrzyżowania z Nowowiejską - ale tu już mleko się wylało, sam wiesz jak wyglądały konsultacje i "koordynacja" tamtego projektu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 07, 2012 0:40 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Mamy postęp w sprawie. Tylko ten tytuł nazbyt ogólnikowy :wink:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,11096169,Zweza_jezdnie_w_centrum_zeby_zmiescic_sciezke_rowerowa.html
Zwężą jezdnię w centrum żeby zmieścić ścieżkę rowerową.

Drogowcy planują zwężenie jezdni ul. Waryńskiego. To konieczne, by wytyczyć wzdłuż niej ścieżkę dla rowerów.

Jezdnia ulicy Waryńskiego ma trzy pasy w każdą stronę. W rejonie stacji metra Politechnika przeciska się między ślepymi ścianami przedwojennych kamienic (część z nich wyburzono by wytyczyć ulicę). Dla pieszych jest tu tylko wąski skrawek chodnika. Przez cały dzień kłębią się na nim tłumy pasażerów czekających na autobus na Grochów czy do Wilanowa. Przejazd tędy rowerem to prawdziwa ekwilibrystyka: na jezdni dominują autobusy, na chodniku czasem ciężko się zmieścić.

Drogowcy postanowili to zmienić i chcą wytyczyć tędy drogę dla rowerów. Ma biec po południowej stronie ulicy. Miejsca na nią jest bardzo mało, tym bardziej że część istniejącego chodnika miasto chce sprzedać. Stanie na nim nowy budynek który zasłoni ślepe ściany kamienic. Do niedawna przeszkodą dla inwestycji była właśnie ścieżka rowerowa, którą miasto chciało wytyczyć na tej samej działce. - Inaczej trzeba by zlikwidować jeden pas ruchu - tłumaczyła w grudniu Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który planuje ścieżkę.

Tymczasem drogowcy znaleźli inne rozwiązanie problemu. Najnowszy projekt ścieżki zakłada zwężenie pasów dla samochodów. Po remoncie miałyby liczyć 3,3 m szerokości (prawy, na którym stają autobusy ma być 10 cm szerszy). W ten sposób odzyska się 2 metry, na których zmieści się ścieżka rowerowa. - Teraz pasy mają nawet do 4 metrów szerokości, kierowcom nie jest potrzebne aż tyle - mówi Gajewska. Projekt musi teraz zaopiniować inżynier ruchu Janusz Galas.

Pomysł zwężenia jezdni ul. Waryńskiego poparły już stowarzyszenia Forum Rozwoju Warszawy i Zielone Mazowsze, dbające o poprawę warunków jazdy rowerem w mieście. - Pasy można zwęzić jeszcze bardziej. Kierowcom wystarczą tam 3 metry szerokości - piszą aktywiści z Zielonego Mazowsza.

Krytykę wzbudził za to brak wyczekiwanego przez rowerzystów przejazdu przez ul. Waryńskiego przy Domu Studenckim Riviera. Teraz jest tam przejście podziemne, jadąc rowerem trzeba objeżdżać całe rondo dookoła. Przejazd widnieje w planie miejscowym dla tego rejonu. To oznacza, że trzeba go uwzględnić przy uzyskiwaniu pozwolenia na budowę. - Ścieżka rowerowa nie wymaga takiego pozwolenia, wystarczy zgłoszenie - mówi Małgorzata Gajewska. Dlatego przejścia przez Waryńskiego nie będzie.

Kilometrowa ścieżka połączy się ze ślepymi odcinkami na Marszałkowskiej i Batorego. Budowa powinna się rozpocząć wiosną 2013 r. i zakończyć w ciągu jednego sezonu. Miasto zarezerwowało na ten cel ok. 3 mln zł.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 07, 2012 9:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Krytykę wzbudził za to brak wyczekiwanego przez rowerzystów przejazdu przez ul. Waryńskiego przy Domu Studenckim Riviera. Teraz jest tam przejście podziemne, jadąc rowerem trzeba objeżdżać całe rondo dookoła. Przejazd widnieje w planie miejscowym dla tego rejonu. To oznacza, że trzeba go uwzględnić przy uzyskiwaniu pozwolenia na budowę. - Ścieżka rowerowa nie wymaga takiego pozwolenia, wystarczy zgłoszenie - mówi Małgorzata Gajewska. Dlatego przejścia przez Waryńskiego nie będzie.


Klasyczne warszawskie podejście: jeżeli jest proste, skuteczne i wygodne rozwiązanie, należy skupić wszelkie siły na tym, aby udało się go uniknąć. Nawet, a raczej zwłaszcza wtedy gdy oznacza to konieczność poświęcenia sprawie znacznie więcej uwagi niż wdrożenie wspomnianego rozwiązania.

Swoją drogą czy naprawdę budowa nowej drogi dla rowerów nie wymaga pozwolenia na budowę? Myślałem, że właśnie po to, by uniknąć konieczności jego uzyskania, ZDM kryje swoje nowe ścieżki pod hasłem remontów chodników.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL