Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 08, 2012 17:57 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
W związku ze opóźniającą się cokolwiek, ale nieuchronną wiosną i wiążącą się z nią inwazją świeżych niczym bułeczki w Carrefour rowerzystów, chodzi za mną natrętnie idea wskrzeszenia pewnego pomysłu, dawno dawno temu funkcjonującego w ramach Warszawskiego Informatora Rowerowego. Chodzi o to, by namówić co bardziej ogarniętych stołecznych rowerzystów do tego, by opisali swoją trasę dojazdu do pracy czy na uczelnię lub jej wybranego odcinka. Celem:

- dzielenie się sprawdzonymi trasami, w szczególności skrótami przez parki, osiedla, różne tereny "półpubliczne", z dala od największego ruchu samochodowego,

- pokazanie, że jazda po centrum Warszawy nie musi oznaczać ani walki o życie na autostradach, ani przepychania się zatłoczonymi chodnikami,

- zachęcenie nowych osób do wypróbowania dojazdu na rowerze na zasadzie "jeździ Olek, jeździ Ola, mogę i ja".

Wyobrażam sobie następujące warunki brzegowe:

- długość - powiedzmy od 2 do ok. 10 km;

- bez ekstremy w stylu "na Wisłostradzie wskakuję za TIRa i cisnę 50 km/h", "korek na Marszałkowskiej omijam po torowisku" itp.;

- bez paranoi w stylu "Nowym Światem jadę po chodniku, bo na jezdni są duże i złe autobusy";

- w większości zgodne z przepisami.

Przykłady: jezdnie ulic takich jak Lewartowskiego, Twarda czy Senatorska powinny być jak najbardziej OK. Skróty takie jak np. przejazd przez kampus UW od Krakowskiego do Oboźnej - jeszcze lepsze. Tunel pod Dworcem Wschodnim - ujdzie, z zastrzeżeniem że trzeba uważać na SOK. Al. Niepodległości czy Towarowa - raczej tylko na krótkim odcinku i bez żadnego skręcania w lewo przez trzy pasy.

Trasa nie musi być optymalna czasowo - kilka minut ekstra może być ok, jeśli jest zrekompensowane znacznie wyższym komfortem i atrakcyjnością jazdy. Ale oczywiście jeśli skrót pozwala np. ominąć parę upierdliwych sygnalizacji świetlnych, to tym lepiej.

Pytania:

1. Czy uważacie, że coś takiego ma sens i mogłoby zachęcać do spróbowania jazdy na rowerze?

2. Czy wśród forumowiczów znalazłoby się parę osób, które chciałyby opisać swoje spełniające ww. warunki trasy na rozruch akcji?

3. Jaka forma byłaby odpowiednia? artykuły na stronie ZM ilustrowane zdjęciami? specjalny blog? jakiś społecznościowy serwis mapowy?

4. Czy ktoś ma lepszy pomysł na nazwę / hasło akcji niż "Warszawa na skróty"?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2012 19:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 349
Lokalizacja: śródmieście / warszawa
olek napisał(a):
1. Czy uważacie, że coś takiego ma sens i mogłoby zachęcać do spróbowania jazdy na rowerze?


Ma sens. Najlepiej działa polecenie przez znajomych, ale tak też imo warto.

Cytuj:
2. Czy wśród forumowiczów znalazłoby się parę osób, które chciałyby opisać swoje spełniające ww. warunki trasy na rozruch akcji?


tak.

Cytuj:
3. Jaka forma byłaby odpowiednia? artykuły na stronie ZM ilustrowane zdjęciami? specjalny blog? jakiś społecznościowy serwis mapowy?


kiedyś był jakiś blog z czymś takim (fotka delikwenta z rowerem + tekst). może raz na jakiś czas na zm.org.pl po kilka osób na artykuł?

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2012 19:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Pomysł świetny!

Nazwa OK, a nawet chwytliwa.

Blog i/lub mapka lepsze niż artykuł, jeżeli pozwoliłyby na większą interaktywność. Artykuł musi ktoś obrobić i wstawić, lepiej żeby każdy mógł samemu wieszać opisy (i edytować przez ograniczony czas). Niestety trzeba by się zarejestrować, albo posty od niezarejestrowanych musiałyby najpierw zostać zatwierdzone.

Proponuję zrobić podblogi dla poszczególnych rejonów (żeby nie powiedzieć dzielnic). Na forum już jest jeden wątek w tym duchu: Rowerem po Włochach. Już w tym wątku z gubsza opisałem swoje trasy w tamtych okolicach, ale mogę coś w innych częściach Warszawy.

Trasy można by dzielić na mniejsze "klocki", z których każdemu łatwiej będzie poskładać autorską trasę wg własnych potrzeb. Takie klocki często zaczynałyby się w punktach węzłowych, przez które trzeba przejechać jadąc do celu, np mosty, przejazdy przez tory/nasypy, itp.

Ma się rozumieć, że projekt nie będzie ograniczony do samej Warszawy, lecz również do jej okolic. Z miejscowości z "wianuszka", a nawet z dzielnic peryferyjnych, to nie dość że daleko do centrum, to jeszcze dojazd często ogranicza się do głównych arterii (tak twierdzą moi znajomi, którzy odmawiają jeżdżenia rowerem do pracy z domów blisko granic stolicy).

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2012 21:14 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Doskonały pomysł.

Być może to będzie już przegięcie, ale póki burza mózgów...
Pomyślałem nad dwoma fajnymi sposobami przedstawienia trasy:

1. nagranie z kamerki (potem można zrobić przyspieszone tempo i zwalniać w tricky moments z ewentualnym komentarzem.

2. jakaś inna ilustracja zdjęciowa (może z wykorzystaniem google maps/google streetview?


btw. to pod wschodnim nie wolno przejeżdżać? Dlaczego? Setki razem tam przejeżdżałem i nigdy mnie nie zatrzymali ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2012 21:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Ja wręcz tysiące razy i za 1001 zatrzymali. Pouczyli, puścili.
Jest tam znak B-2 - zakaz wjazdu, niezgodny zresztą ze stanem faktycznym. B-2 wskazuje że ruch jest jednokierunkowy, dopuszczony w kierunku przeciwnym.
To ten tunel niegdyś zawsze pusty, obecnie główny dla relacji dalekobieżnych.

W temacie zaś:
Pomysł jak najbardziej korzystny, moja trasa ma 11-12km i chętnie ją opiszę, w różnych wariantach (mniej lub bardziej "szerokojezdnych"). Trasa to Metro Służew -> Żupnicza (k. Dw. Wschodniego), wykorzystując m.in. park Skaryszewski z pieszą kładką w ciągu Międzynarodowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 09, 2012 6:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
jacor napisał(a):
btw. to pod wschodnim nie wolno przejeżdżać? Dlaczego? Setki razem tam przejeżdżałem i nigdy mnie nie zatrzymali ;-)

Po terenie kolejowym nie wolno jeździć rowerem. Tak nas pouczyli SOKiści, gdy z żoną jechaliśmy po peronie w Tczewie. Byli bardzo mili i nawet pozwolili nam skorzystać ze służbowego przejścia przez tor, żeby nie wciągać rowerów z sakwami na kładkę.
Prawda jest taka, że więcej osób jeździ w tunelach (przez przejścia, po peronach) niż nie, ale ja uważam że jazda z prędkością pieszego nie powinna nikomu przeszkadzać.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 09, 2012 12:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Nazwa mi się podoba. Ja mogę w wolnej chwili opisać moją drogę spod Blue City do Politechniki jaką uczęszczałem przez dwa lata na tą szanowną uczelnie. Tylko muszę obfocić - rozumiem, że zdjęcia z komórki są za słabej jakości i muszę wziąć porządny aparat ze sobą?

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 11, 2012 10:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Świetny pomysł. Od dawna myślę, aby opisać własną trasę obecną i dawną (ze Służewca), a nawet trasę, którą pokonywałem w Berlinie. Gdyby wypaliło może wreszcie zmobilizowałbym się. Warszawa na skróty - OK.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 11, 2012 16:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 197
Totalnie papieram, chętnie podzieliłbym się swoimi trasami. Co do zdjęc to jak na mój gust jakieś straszne highresy nie są potrzebne, bardziej poglądowe fotki (chociaż też, żeby było wiadomo, co jest na zdjęciu).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 12, 2012 11:27 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
Bardzo dobry pomysł. Właśnie dziś myślałam o czymś podobnym:D, ale z nastawianiem bardziej czasowym niż krajobrazowym. Proponuję dorzucić czasy dojazdu od drzwi do drzwi(dla większości ludzi kluczowe), o ile to możliwe w powrównaniu z komunikacją miejską lub autem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL