GFM napisał(a):
Moim zdaniem ponadnormatywną szerokość pasów ruchu znacznie lepiej będzie zamienić w DdR. [...] Jedynym moim postulatem jest DdR wkomponowana w zbyt szeroki pas ruchu.
Drogi dla rowerów stosuje się przy dużym natężeniu ruchu samochodowego i rowerowego, do tego przy dużych prędkościach średnich. Nie pasuje tutaj. Od pasów w jezdni ja wolę ruch na zasadach ogólnych -- można bez problemu np przejechać środkiem pasa przy skrzyżowaniu.
Cytuj:
Z uspokajaniem ruchu bym nie przesadzał - tam na prawdę nie ma czego uspakajać[...]
Ja wyznaję złotą zasadę, że lepiej za bardzo uspokoić niż za mało. Holendrzy i spółka też. Ba, cały zachód tak robi.
Cytuj:
a miejsc parkingowych dla mieszkańców biestety brakuje.
Na mapach widzę, że obiekty obok mają własne parkingi. Ponadto my chcemy zmniejszyć ilość miejsc parkingowych, im ich więcej tym więcej aut na drogach.
Cytuj:
A co do przystanków: kontrzatoki pozwolą stworzyć więcej miejsc
parkingowych i to też popieram.
Nie pozwalają. Zresztą my dążymy do zmniejszenia ilości miejsc parkingowych, a tym samym zniechęcenia do posiadania aut w mieście. Polska ma jeden z najwyższych wskaźników motoryzacji... i przy okazji trupów w wypadkach.
Cytuj:
Jak jadę do pracy na 6 to autobusy są 2 na godzinę - AŻ!! [...] Na razie pogoda łaskawa więc wybieram ROWER. Ale idzie zima. [...]
My polecamy na cały rok rower. Wiele osób jeździ, nie musi czekać na przystanku, nie musi odśnieżać godzinę pojazdu, wsiada i jedzie. Ba, mi jeszcze w zimie w czasie podróży nie było zimno, raz na wiele lat jeżdżenia stałem w korku, ale i tak organizm wystarczająco się ogrzał i nie było z tym problemu. Do tego połowa aut nie odpala i korki są mniejsze.
Cytuj:
Aha, jeszcze tempo 30. Wystarczy 50 wyegzekwować. Nieekzekwowane tempo 30 jedynie zwiększy odsetek uczestników ruchu łamiących durne ograniczenia.
"fizyczne uspokojenie ruchu"