Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz maja 23, 2013 7:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 88070.html
Smaczki:
Cytuj:
Jak tłumaczy Gajewska, zmniejszenie liczby przejść jest konieczne dla zachowania bezpieczeństwa kierowców i dla pieszych.
To się chyba nazywa arogancja władzy... :twisted:

Cytuj:
Samochody, które jadą, powodują mniejszy hałas, niż te stojące w korku - odpowiada rzeczniczka.

Gdzie pani uczyła się fizyki? :evil:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 19, 2014 8:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nowa wersja projektu rozbudowy ul. Wybrzeże Helskie, w 3 wariantach:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/1777?page=1

od tego obrazka:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/105297

Jest pewien postęp, w szczególności w zakresie liczby przejść dla pieszych (+4) i obustronnego prowadzenia ruchu rowerowego. Dalej jednak słabo wygląda kwestia skrzyżowań, w szczególności z ul. Okrzei (ale Ratuszowa w sumie też).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 19, 2014 11:39 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
olek napisał(a):
Jest pewien postęp, w szczególności w zakresie liczby przejść dla pieszych (+4) i obustronnego prowadzenia ruchu rowerowego. Dalej jednak słabo wygląda kwestia skrzyżowań, w szczególności z ul. Okrzei (ale Ratuszowa w sumie też).

ZTCW, zarówno ZMID, jak i ZDM są przeciwne "mnożeniu przejść pogarszających płynność ruchu", czyli będą dążyć do tego, żeby pozostały na papierze.

Pas rowerowy w wariancie 3 ma słaby sens -- ciągłe ddr/cpr od Mostu Świętokrzyskiego do Starzyńskiego w szczycie popołudniowym zapewniłyby ciągłość wracającym na Żerań i Białołękę, bez konieczności zmieniania stron ulicy, czyli na najlepszy wygląda wariant 2 (skrzyżowanie z Okrzei bardziej czytelne w razie awarii świateł).

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 20, 2014 20:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Poziom szlaczków na przejazdach to kompletna tragedia. Rowerzyści i piesi mają obejść/objechać odgięcia, żeby samochodom było wygodniej. Do tego skręty o 70-90 stopni to w lewo to w prawo, to znowu w lewo. Przecież w wielu miejscach w Warszawie przejazdy nie są równoległe do jezdni (i jest to zgodne z prawem) więc skąd takie upieranie się, żeby jak najbardziej dokuczyć niezmotoryzowanym?

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 23, 2014 10:38 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Propozycja uwag, na razie jeszcze trochę nieuczesana:

Cytuj:
Zmiany dokonane w projekcie w porównaniu z wersją z marca 2013 r., tj. nowe przejścia dla pieszych oraz zachowanie ciągłości przejazdu rowerem po obu stronach ulicy, uważamy za idące w dobrym kierunku. Wciąż jednak dyskusyjna pozostaje potrzeba rozbudowy ul. Wybrzeże Helskie i ulic poprzecznych w świetle obowiązujących dokumentów planistycznych, a rozwiązania skrzyżowań pozostają problematyczne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

[dla porównania poprzednia opinia:
http://www.zm.org.pl/?a=wybrzeze_helskie-133
]

##Uwagi ogólne

1. Postulujemy skorygować rozmieszczenie przejść dla pieszych między skrzyżowaniami - wykonać przejścia w przedłużeniu ul. Olszowej (tak jak w wariancie 1) oraz na wysokości Parku Praskiego (najlepiej w połowie odległości między mostem Śląsko-Dąbrowskim a Ratuszową, w ostateczności tam gdzie w wariantach 2 i 3). Nie jest natomiast konieczne przejście w połowie odległości między Ratuszową a północnym wejściem do ZOO, ze względu na brak źródeł i celów podróży w jego okolicy.

2. Negatywnie oceniamy "przejściowe" przekroje 1x4 między 2x2 a 1x3 w wariantach 1 i 2. Przekrój 1x4 należy do najbardziej niebezpiecznych i powinien być eliminowany, a nie wprowadzany na nowe ulice, zwłaszcza w połączeniu z rozwiązaniem eksperymentalnym jakim jest pas o zmiennym kierunku ruchu. Nadmiarowy pas powinien być wyłączany już na odcinku 2x2, być może także w obrębie skrzyżowania, a przekrój 2x2 przechodzić bezpośrednio w 1x3. Długie, ok. 200 m odcinki przejściowe 1x4, oznaczają także wycinkę szpalerów drzew na tych odcinkach i zwiększenie uciążliwości komunikacyjnych dla spacerowiczów i zwierząt w ZOO.

3. Wnosimy o rezygnację z zatok autobusowych, przynajmniej tam, gdzie występują 2 pasy ruchu w danym kierunku. Absurdalna jest budowa zatok dla linii sezonowej, kursującej tylko w dni wolne od pracy i zabieranie w ten sposób miejsca na poprawne rozwiązanie ruchu pieszego i rowerowego. Zwracamy uwagę, że w dni kursowania komunikacji miejskiej ul. Wybrzeże Helskie między przystankami autobusowymi skrajny wschodni pas ruchu przeznaczony będzie do parkowania. Budowa zatok generować będzie zatem problemy znane np. z ul. Mickiewicza, a z drugiej strony rezygnacja z zatok i zatrzymanie autobusu na tym pasie nie wpłynie na przepustowość.

4. Wnosimy o zastosowanie pasów ruchu o szerokości 3,0 m, w szczególności na ul. Ratuszowej, Okrzei, Kłopotowskiego, Panieńskiej i na odcinkach Wybrzeża Helskiego, na których występuje więcej niż 1 pas w danym kierunku. Zaprojektowane pasy ruchu o szerokości 3,5 m odpowiednie są dla prędkości ponad 60 km/h (patrz tabela 2.1 w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach - Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181), a zastosowane w strefie śródmiejskiej stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa.

5. Na odcinkach, na których droga dla rowerów przylega do jezdni, muru oporowego itp., należy część nieprzeznaczoną do ruchu rowerów wykonać w innej technologii nawierzchni. Np. między jezdnią a drogą dla rowerów można wykonać 0,8-1,0 m brukowanego pasa technicznego, w którym zlokalizowane zostaną wygrodzenia czy znaki drogowe bez naruszania skrajni ani jezdni, ani drogi dla rowerów.

6. Znaczne odsunięcia przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów przez ul. Okrzei (w wariancie 1) oraz przez ul. Ratuszową (w wariancie 1 i 2) od jezdni ul. Wybrzeże Helskie nie tylko stanowić będzie utrudnienie dla pieszych i rowerzystów, ale także zwiększy rozległość skrzyżowań, co jest niekorzystne zarówno z punktu widzenia przepustowości jak i bezpieczeństwa. W typowych dla godzin szczytu warunkach zatłoczenia zwiększy się ryzyko pozostania przez kierowcę przy zmianie świateł w miejscu, w którym nie będzie widział sygnalizatora. Niewystarczające będą odcinki akumulacji rowerzystów przed przejazdami - jeśli na skrzyżowaniu pojawi się więcej niż 1-2 rowerzystów, zablokują oni ruch wzdłuż ulicy. Ostre zakręty bezpośrednio przed przejazdami będą dezorientować kierowców co do kierunku w którym porusza się rowerzysta, co grozi kolizjami pomiędzy rowerzystami jadącymi na wprost a kierowcami skręcającymi w prawo. Na głównym kierunku (wzdłuż ul. Wybrzeże Helskie) powinien zostać zachowany prosty odcinek dojazdu w osi przejazdu co najmniej 5 m (zalecane 20 m) przed przejazdem i promienie łuków min. 10 m.

7. Co do zasady popieramy wyznaczanie pasów ruchu dla rowerów na jezdni, jednak w przypadku Wybrzeża Helskiego przy utrzymaniu przekroju większego niż 1x2/2x1 i parametrów klasy G korzystniejsza byłaby wydzielona droga dla rowerów. Dlatego w wariancie 3 proponujemy zwęzić jezdnię o pas rowerowy 1,5 m i o tyle samo poszerzyć chodnik po stronie zachodniej, co pozwoli na jego przekształcenie w ciąg pieszo-rowerowy na całej długości przebudowanego odcinka.

8. Wnosimy o przeprowadzenie pomiarów ruchu pieszego i rowerowego np. na skrzyżowaniu z ul. Ratuszową w wakacyjny weekend, przy sprzyjającej pogodzie, i wykorzystanie tych pomiarów do obliczenia niezbędnych powierzchni akumulacji przed przejściami dla pieszych i przejazdami dla rowerów.

9. Obecny układ pasów ruchu, który ogranicza wjazd do centrum miasta, a ułatwia wyjazd z niego, wydaje się korzystny. Dlatego za najlepszy z przedstawionych uważamy wariant nr 3.

##Skrzyżowanie z ul. Okrzei

Zwracamy uwagę, że w ul. Okrzei Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego przewiduje trasę rowerową. Należy zatem tę trasę uwzględnić przynajmniej na odcinku Wybrzeże Helskie - Panieńska, z zapewnieniem możliwości łatwego podłączenia pasów rowerowych w jezdni na dalszym odcinku. Powinno się to wiązać z ograniczeniem liczby pasów ruchu w ul. Okrzei do nie więcej niż dwóch. Nie jest zrozumiałe np. prowadzenie w ul. Okrzei wydzielonego pasa włączenia z ul. Panieńskiej w wariancie 1 czy wydzielonych pasów do skrętu w ul. Panieńską w wariantach 2 i 3.

Podobnie za bezcelowe uważamy projektowanie jezdni szerokości 10,5 m (3 szerokie pasy ruchu, z czego jeden i tak prawdopodobnie będzie wykorzystywany do parkowania) w ul. Panieńskiej. Skutkować to będzie długimi, niebezpiecznymi przejściami dla pieszych. Lepiej ograniczyć szerokość do 6 m (2 pasy ruchu), a miejsca postojowe przewidzieć w zatokach.

Niekorzystne jest kształtowanie krawędzi pasa do skrętu w prawo z ul. Okrzei łukiem o promieniu 25 m (wariant I), co pozwoli kierowcom wjechać z dużą prędkością na przejście dla pieszych.

Część problemów ze skrzyżowaniem ulic Wybrzeże Helskie i Okrzei wynika z istotnie odbiegającego od prostego kąta przecięcia tych ulic. Wnosimy o przeanalizowanie wariantu skrzyżowania, w którym na odcinku ok. 30-40 m przed skrzyżowaniem jezdnia ul. Okrzei będzie prowadzić prostopadle do ul. Wybrzeże Helskie. Na wlocie ul. Okrzei południowa trójkątna wyspa dzieląca powinna zostać zmniejszona, a północna - całkowicie zlikwidowana. Pozwoli to na przysunięcie przejść i przejazdów do skrzyżowania, poprawę czytelności i widoczności, skrócenie dróg ewakuacji o 5-15 m, a w efekcie - poprawę bezpieczeństwa i efektywności skrzyżowania.

##Skrzyżowanie z ul. Ratuszową

Wnosimy o rezygnację ze skrętu w lewo w relacji N->E w ulicę Ratuszową. Jest to relacja, która może być w pełni obsługiwana przez Rondo Starzyńskiego. Rozbudowa skrzyżowania z Ratuszową jest marnotrawieniem środków publicznych, jeśli weźmiemy pod uwagę że docelowo ma ona zostać wyłączona z ruchu. Rezygnacja z pasa do skrętu w lewo pozwoli zmniejszyć rozmiar skrzyżowania i uprościć program sygnalizacji.

##Rejon mostu Gdańskiego

Zatoka autobusowa w rejonie północnego wejścia do ZOO stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego: autobus zatrzymany w zatoce będzie ograniczał widoczność nadjeżdżających kierowców na przejście dla pieszych. W tym miejscu wskazana byłaby wręcz antyzatoka.

Na przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerów w rejonie północnego wyjścia z ZOO przez jezdnię w kierunku południowym należy pozostawić jeden pas ruchu; zaproponowane w wariantach 1 i 2 rozszerzenie do dwóch pasów przed przejściem pogarsza bezpieczeństwo, umożliwiając omijanie pojazdów ustępujących pierwszeństwa pieszym. Należy zwrócić uwagę, że odcinek jezdni przed przejściem prowadzi po łuku, poszerzenie go do dwóch pasów ruchu skutkować może bardzo groźnymi dojazdami "w cieniu".

Usytuowanie bramownicy z sygnałami S-4 nad przejściem dla pieszych w rejonie północnego wyjścia z ZOO (warianty 1 i 2) może być mylące dla kierowców. Wielu będzie mylić sygnał zielony nadawany przez S-4 z sygnałem zielonym nadawanym przez S-3 i jechać z pełną prędkością bez zwracania uwagi na pieszych na przejściu.

Konieczne jest powiązanie drogi dla rowerów wzdłuż ul. Wybrzeże Helskie z Wybrzeżem Puckim (tzw. Słoneczny Szlak Rowerowy, znaki żółte) – kontynuacja drogi dla rowerów pod mostem Gdańskim. Na odcinku tym i w miejscu, gdzie powinien powstać ciąg, projektowany jest mur zabezpieczający przed powodzią, prace te powinny być połączone z budową normatywnego ciągu pieszo-rowerowego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 25, 2014 6:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
olek napisał(a):
Część problemów ze skrzyżowaniem ulic Wybrzeże Helskie i Okrzei wynika z istotnie odbiegającego od prostego kąta przecięcia tych ulic. Wnosimy o przeanalizowanie wariantu skrzyżowania, w którym na odcinku ok. 30-40 m przed skrzyżowaniem jezdnia ul. Okrzei będzie prowadzić prostopadle do ul. Wybrzeże Helskie. Na wlocie ul. Okrzei południowa trójkątna wyspa dzieląca powinna zostać zmniejszona, a północna - całkowicie zlikwidowana. Pozwoli to na przysunięcie przejść i przejazdów do skrzyżowania, poprawę czytelności i widoczności, skrócenie dróg ewakuacji o 5-15 m, a w efekcie - poprawę bezpieczeństwa i efektywności skrzyżowania.


O coś takiego mi chodziło:

Obrazek

Przejścia obok przejazdów po zewnętrznej, już nie chciało mi się rysować.

Ma to sens? Czy jest jakiś szczególny powód, dla którego to skrzyżowanie musi być takie krzywe?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 25, 2014 7:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Czy ja dobrze widzę Okrzei ma być dwukierunkowa?

Może powodem jest fakt, ze Okrzei ma "pod górkę" w stronę Wisły. Ale w sumie można to wypłaszczyć technicznie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 25, 2014 20:06 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Olku, a czemu taki wielki promień do prawoskrętu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 26, 2014 6:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Czy ja dobrze widzę Okrzei ma być dwukierunkowa?


W wariancie 1 - tak. Link do projektu podawałem parę postów wyżej.

jacor napisał(a):
Olku, a czemu taki wielki promień do prawoskrętu?


12 m, pod ewentualny autobus. 2x mniej niż w oryginalnym projekcie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2014 8:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... terii.html

Cytuj:
* Wybrzeże Helskie koło zoo

Na Pradze nie będzie drugiej Wisłostrady. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zarządził właśnie zmiany w projekcie. Mieszkańcy obawiali się, że przebudowana ulica oddzieli ich od rzeki. Wczoraj rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska przekazała "Stołecznej", że zrezygnowano z dużego skrzyżowania Wybrzeża Helskiego z ul. Okrzei (pozostanie wyjazd z Pragi przez równoległą ul. ks. Kłopotowskiego), będą też dodatkowe przejścia nad Wisłę i nowa droga rowerowa. Drogowcy wycofują się z planu, by środkowy pas na Wybrzeżu Helskim rano przeznaczyć dla samochodów jadących z peryferii, a po południu - dla wracających z centrum. Dr Brzeziński proponuje też zaniechać budowy mostu przez Wisłę między ul. ks. Kłopotowskiego a ul. Karową, bo grozi to blokadą Pragi. Ewentualnie mogłaby tu powstać kładka pieszo-rowerowa, podobnie jak u wylotu ul. Ratuszowej na bulwar pod Starym Miastem.


Polecam zresztą cały artykuł - żeby teraz tylko ratusz pamiętał o przytoczonym w nim opracowaniu po wyborach.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL