Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 21, 2011 23:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Na Ursynowie jest kilka ulic na których bardzo dobrze sprawdziłyby się pasy dla rowerów

http://www.poludnie.com.pl/index.php?id ... &tx_ttnews[tt_news]=3035&tx_ttnews[backPid]=11&cHash=f18d9a2ecd

Wśród nich Dereniowa, która ze względu na liczbę i sposób parkowanych przy niej samochodów wydaje się stosunkowo mało "kontrowersyjna". Urząd Dzielnicy nie mówi "nie" zarówno w bezposrednim kontakcie, jak i w odpowiedzi na wniosek, co wydaje się być pewnym postępem w stosunku do wcześniejszego wynajdowania abstrakcyjnych argumentó przeciwko tworzeniu pasów dla rowerów.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/H ... directlink

Zachęcam do wsparcia poprzez wysłanie do urzędu dzielnicy pisma o treści podobnej jak poniżej lub "forsowania" tego rozwiązania w jakiś inny sposób, jeśli ktoś ma jakiś pomysł.

Na podstawie Zarządzenia nr 5523/2010 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2010 r. w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju systemu transportu rowerowego na terenie miasta stołecznego Warszawy proszę o wytyczenia pasów dla rowerów w jezdni na ulicy Dereniowej. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania tanim kosztem można przystosować tę ulicę do ruchu rowerowego bez konieczności budowy wydzielonej ścieżki rowerowej.
Ulica Dereniowa jest ulicą o niedużym natężeniu ruchu a jednocześnie stosunkowo szeroką. Te dwa czynniki sprawiają, że optymalnym sposobem na przystosowanie jej do ruchu dla rowerów będzie wytyczenia na niej pasów dla rowerów (po jednym w każdą ze stron, zgodnie z ruchem poruszających się po ulicy pojazdów). Na takiej organizacji ruchu bardzo skorzystają rowerzyści, gdyż poprawi się ich bezpieczeństwo na drodze . Ale takie rozwiązanie będzie korzystne również dla innych uczestników ruchu. Wytyczenie pasów dla rowerów umożliwi ograniczenie liczby pasów, po której mogą poruszać się samochody z dwóch do jednego w każdą ze stron. Ze względu na nieduże natężenie ruchu samochodów nie wpłynie to niekorzystnie na płynność ruchu samochodów, a jednocześnie uniemożliwi niebezpieczne zachowanie, takie jak np. wyprzedzanie i omijanie na przejściach dla pieszych.
Warto zauważyć, że jezdnia już została zawężona do jednego pasa w miejscu przejścia dla pieszych przy Szkole Podstawowej nr. 310. Wprowadzenie tego rozwiązania nie pogorszyło warunków dla poruszających się samochodów, poprawiło natomiast bezpieczeństwo pieszych. Na wprowadzeniu pasów dla rowerów na całej długości ul. Dereniowej skorzystaliby wszyscy uczestnicy ruchu.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 21, 2011 23:25 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
wklejam jeszcze raz link do artykułu, bo coś się skrzaczyło.

http://tnij.org/nw8h

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 03, 2012 10:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
drążymy temat pasow dla rowerów na ul. Dereniowej. tym razem przy wspólracy z radnym:

http://ursynow.pl/page/index.php?kadenc ... 48&id=1341

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 03, 2012 12:52 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So paź 01, 2011 18:46
Posty: 16
bardzo lubię tego radnego ;) już kilka razy korespondowałem z nim w różnych sprawach i wiem, że jest to młody fajny chłopak, z którym gadałem kiedyś przy okazji jego kampanii wyborczej. Zobaczymy czy uda mu się coś zdziałać dla ursynowskich rowerzystów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 22, 2012 16:43 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/6C3F81 ... meless.htm

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 19, 2013 16:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Poniżej projekty nowej organizacji ruchu, dla Dereniowej i Bartoka (uwzględniające pasy dla rowerów), które uzyskałem w Dzielnicy Ursynów.

Projekty przygtowane zostały przez Urząd Dzielnicy, powędrowały do inż. ruchu, który skierował je do ministerstwa, aby w drodze wyjątku zewzwolił na ich realizacje (chodzi o samochody parkujące wzdłuż tych ulic)


Dereniowa:

https://docs.google.com/file/d/0B7qAU8Z ... I4djg/edit

https://docs.google.com/file/d/0B7qAU8Z ... RPdU0/edit

Bartoka
https://docs.google.com/file/d/0B7qAU8Z ... 9xRzA/edit

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 19, 2013 18:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Dereniowa wygląda moim zdaniem nie za bardzo, raz są te pasy, raz ich nie ma, urywają się w dość niespodziewany sposób zamiast przechodzić w pas do skrętu przed skrzyżowaniem.
Bartoka wygląda dużo lepiej, ciekawe dlaczego Dereniowej nie zrobiono analogicznie, skoro ta sama firma to robiła ?
Miejsca parkingowe widzę tu tylko poza jezdnia, więc pytanie czy w ogóle potrzeba jakieś odstępstwo ? Na Emilii Plater już teraz tak jest w jednym miejscu (pas dla rowerów wzdłuż zatoczki dla taksówek i kilku miejsc do parkowania).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 19, 2013 21:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Dereniowa wygląda paskudnie.
Te urywające się co chwila pasy dla rowerów spowodują, że będzie się tamtędy jeździło gorzej niż obecnie.

Teraz na całej długości ulicy jestem równorzędnym uczestnikiem ruchu: jadę swoim tempem a samochody wymijają mnie na normalnych zasadach. Tymczasem urywający się kilkakrotnie pas dla rowerów spowoduje, że będę musiał się oglądać i zwalniać albo wręcz zatrzymywać się - bo będę przecież włączał się do ruchu z kończącego się pasa, czyli ustępując pierwszeństwa wszystkim jadącym za mną samochodom.

Rower to nie samochód - jedzie wolniej i nie może płynnie włączyć się do ruchu naciskając mocniej pedał gazu - trzeba będzie się zatrzymywać i czekać aż przejadą wszystkie samochody za nami. Jeśli dobrze czytam ten projekt, to nie chcę żeby ta groteska powstała - wolę jeździć tak jak teraz.

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 20, 2013 8:24 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
~Kris napisał(a):
Dereniowa wygląda paskudnie.


Szczerze pisząc, ja w pierwszej chwili zwróciłem uwagę na dziwne zakończenie pasa na Bartoka przed al. KEN. Po co to wyprowadzenie na chodnik?

Grzechem pierworodnym obu projektów jest próba utrzymania dla samochodów przekroju 2+1, jak na drodze ekspresowej. Zamiast tego dodatkowego pasa mogliby tam gdzie jest miejsce porobić krótkie odcinki pasów do skrętu w lewo na parkingi / uliczki osiedlowe, a na Bartoka brakujący azyl na przejściu dla pieszych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 20, 2013 13:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Szczerze pisząc, ja w pierwszej chwili zwróciłem uwagę na dziwne zakończenie pasa na Bartoka przed al. KEN. Po co to wyprowadzenie na chodnik?


Podejrzewam veturilocentryzm, czyli założenie, że 100% korzystających z pasa dla rowerów będzie chciało zakończyć podróż na stacji roweru publicznego. Przy czym w takim wypadku to powinno być co najwyżej odgałęzienie pasa dla rowerów, a nie obowiązkowy zjazd w ślepą uliczkę.

W przeciwnym kierunku przydałby się pas od początku skrzyżowania, ale skoro urwali opracowanie przed skrzyżowaniem, to ciężko będzie przerobić lewy pas na środku skrzyżowania jako pas tylko do skrętu w lewo.

Przydałoby się też na przeciwnym skraju dociągnąć pas w kierunku południowym do granicy opracowania, skoro boją się go przeprowadzić przez skrzyżowanie. Miejsca nie powinno zabraknąć.

Ale ogólnie projekt nie jest taki zły, zwłaszcza w porównaniu z drugim.

Cytuj:
Grzechem pierworodnym obu projektów jest próba utrzymania dla samochodów przekroju 2+1, jak na drodze ekspresowej.


Niewątpliwie. Zwłaszcza na Dereniowej skutkuje to - jak już ktoś pisał - pogorszeniem, a nie polepszeniem warunków jazdy dla rowerzystów. Przy czym te ciągłe urywanie można byłoby w większości przypadków w miarę łatwo naprawić:

Przy Ciszewskiego wystarczyłoby przesunąć wysepkę w miejsce, gdzie ma być nowa strefa wyłączona z ruchu, by zmieścił się pas rowerowy aż do skrzyżowania. A gdyby zwęzić pasy ruchu (zwłaszcza ten czterometrowy), zmieściłyby się pasy dla rowerów zarówno do skrętu w lewo jak i w prawo, zgodnie z warszawskimi wytycznymi.

Ten sam problem i to samo rozwiązanie przy przystanku w kierunku północnym. Tzn. najlepiej by było gdyby po prostu miała jeden pas ruchu dla samochodów w kierunku północnym aż do rozgałęzienia na końcowym skrzyżowaniu (skoro jest jeden pas wlotowy, dwa pasy na pozostałym odcinku i tak nic nie dają). Ale jeżeli z jakiegoś powodu się uprą przy dwóch, da się to miejsce jakoś wycisnąć. Ew. po prostu oznaczyć drugi, zbędny, pas dla samochodów jako mający obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po pasie dla rowerów. Byłoby to z pewnością bardziej logiczne rozwiązanie niż obecne.

Cz. 2 byłaby całkiem niezła, gdyby nie końcówka od strony Gandhi. Pas rowerowy kończący się znakiem ustąp pierwszeństwa przed skrętem w uliczkę osiedlową?! Powinien być dociągnięty w obu kierunkach na drugą stronę skrzyżowania z Gandhi, a jeżeli tego nie dają rady zrobić, bo nie dają rady zwęzić pasów dla samochodów do 2,75m, to przynajmniej za tę uliczkę z włączeniem do ruchu zabezpieczonym separatorem, tak jak ma to miejsce na Puławskiej i tak jak to zaplanowali na pierwszym skrzyżowaniu przed Płaskowickiej, jadąc na południe.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL