aradoslaw napisał(a):
1) na górnym odcinku Orszady droga jest jednokierunkowa i nie ma kontrapasa, więc żeby zjechać rowerem ul. Orszady trzeba przejechać kilkanaście metrów pod prąd
Hm, faktycznie. Wydawało mi się, że w strefie zamieszkania rowerzyści mają takie same prawa jak piesi, ale zdaje się, że są zgrupowani razem z samochodami. Powinna być tabliczka 'nie dotyczy rowerów' pod zakazem wjazdu, choć już bez wytyczania kontrapasa.
Cytuj:
(nawiasem mówiąc kontrapas powinien też być na imbirowej, zeby to miało większy sens)
Tutaj też nie ma potrzeby kontrapasa -- jest już uspokojenie ruchu, wystarczyłby 'nie dotyczy rowerów' pod zakazem wjazdu.
Cytuj:
2) progi spowalniające nie powinny wchodzić na kontrapas
Zdaje się, że główny problem jest z pierwszymi dwoma plastikowymi od góry, pozostałe już tylko końcówką wchodzą na kontrapas i bez problemu można je ominąć. Ew. te z kostki, chyba jeszcze dostosowane do dwukierunkowego ruchu samochodów, można by zamienić na pojedyncze wyspowe na środku jezdni, tak by rowerzyści mogli je omijać z obu stron, ale to już wymaga trochę więcej roboty niż skrócenie plastikowych.
Cytuj:
U kogo trzeba interweniować? u głównego inż ruchu czy w dz. Wilanów?
Obojętne -- zapewne i tak jeden będzie podsyłał do konsultacji u drugiego :) Fajnie, że się zabrałeś za skatalogowanie problemów -- warto kuć żelazo, póki jeszcze wszystko jest w fazie wykończeń.
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)