zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Ścieżka przy Górczewskiej
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2005
Strona 5 z 5

Autor:  legalnycyklista [ Śr lis 06, 2013 12:35 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

Jakiś tydzień temu wyglądało to tak samo, jedynie biała linia nieco straciła blask

Autor:  axxenfall [ N lis 15, 2015 18:44 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... ancow.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Budowa kolejnych stacji metra będzie uciążliwa zwłaszcza na Woli. Mocno zwężony zostanie odcinek ul. Górczewskiej w rejonie planowanej stacji Księcia Janusza. Najpewniej ruch da się tam utrzymać na dwóch wąskich pasach w każdym kierunku. Całkowicie ma być za to zamknięta Górczewska w rejonie planowanej stacji Młynów - między Sokołowską i kolejową linią obwodową. Zamknięta zapewne zostanie także Płocka przy Wolskiej.


Dwa lata temu Olek napisał(a):
Należy zapewnić możliwość przejazdu rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej. Postulujemy zrezygnować z jednego pasa ruchu w kierunku centrum i wyznaczenie w jego miejsce pasa ruchu dla rowerów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zwężenie przy tym jezdni o 1,5 m (poszerzenie pasa zieleni, chodnika lub pasa dzielącego), ale możliwe jest też utrzymanie istniejącego przekroju ze zmianą szerokości i oznakowania pasów: 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m między skrzyżowaniami, pas do skrętu w lewo 3,0 m + 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m przed skrzyżowaniami.


Analogiczne rozwiązanie powinno być przewidziane w projektach innych stacji wzdłuż ul. Górczewskiej (Moczydło, w przyszłości także Wola Park). W połączeniu z istniejącym odcinkiem drogi dla rowerów między ul. Deotymy a al. Prymasa Tysiąclecia i paroma uzupełnieniami udrożni to przejazd rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej w kierunku centrum. Jednocześnie ograniczy to dopływ samochodów do centrum na kierunku, na którym wybudowano metro, co stanowić będzie wzorcowe pod względem spójności rozwiązanie transportowe, zawierające zarówno element marchewki (sprawny transport publiczny - metro) i kija (trudniejszy dojazd samochodem - zwężenie jezdni). Bez zmian przy tym pozostanie przepustowość w kierunku od centrum (trudno wjechać, łatwo wyjechać).


Sądzę, że warto przypomnieć o postulacie ucywilizowania Górczewskiej przy okazji budowy pod nią metra, tak by przyniosło ono jakieś pozytywne skutki. Dodalibyście coś do powyższego postulatu? Np. zwężenie w obie strony (do 2x2) i zapewnienie jakichś drzew?

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  axxenfall [ Śr mar 28, 2018 13:13 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58134.html

Cytuj:
W mieście trwają prace nad koncepcją zmian na ul. Górczewskiej w związku z trwającą budową II linii metra. Zaskakujące stanowisko – wbrew opiniom społeczników i mieszkańców – zajęła właśnie dzielnica Wola, która opowiada się za utrzymaniem tranzytowej roli ulicy oraz przeciwko wprowadzeniu dodatkowej zieleni. „Zieleń miejska powinna być analizowana jako ostatni element w pasie drogowym. Gałęzie drzew i krzewów wrastają w skrajnię drogową nad jezdnią, zaczepiając i niszcząc samochody ciężarowe, dostawcze oraz tabor autobusowy” – przekonuje w stanowisku dzielnicy burmistrz Krzysztof Strzałkowski.

(...)

Wola przedstawiła tez szereg rekomendacji, w tym utrzymanie wszystkich pasów ruchu z uwagi na rolę tranzytową Górczewskiej, zachowanie buspasów, wprowadzenie zatok przystankowych lub miejsc zatrzymania autobusów na pasie włączeniowym za skrzyżowaniem. Dzielnica opowiada się też za miejscami parkingowymi skośnymi.

Najbardziej kuriozalne stanowisko dzielnica zajęła w sprawie wprowadzenia dodatkowej zieleni. „Zieleń miejska powinna być analizowana jako ostatni element w pasie drogowym, być uzupełnieniem funkcji podstawowych, pod warunkiem, że nie będzie kolidowała z funkcjami komunikacyjnymi, inżynieryjnymi i bezpieczeństwa ruchu drogowego” – pisze Krzysztof Strzałkowski „Drzewa, krzewy i trawniki powinny być lokalizowane na terenach, których funkcje to przewidują, uzasadniają lub umożliwiają. Takimi miejscami są lasy, parki, skwery poza pasem drogowym, podwórka i tereny osiedlowe” – przekonuje burmistrz.


Ciąg dalszy programu "minus milion drzew" dla Warszawy? Czy raczej konkurencja z Ursynowem o tytuł najbardziej prosmogowego i prowypadkowego burmistrza w mieście?

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/