zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Ścieżka przy Górczewskiej
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=2005
Strona 3 z 5

Autor:  Remy [ Cz paź 25, 2012 12:41 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

Nie pierwszy i nie ostatni absurd związany z ruchem rowerowym w polskich miastach.

Mam kolegę, który na rowerze zjeździł pół Europy, a wypadek miał na swoim osiedlu.

Cóż, chyba trzeba się przyzwyczaić...

Autor:  lukasz78 [ Cz paź 25, 2012 13:40 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

A czy ktoś w ogóle wie, czemu u nas z uporem maniaka stosuje się niebezpieczne barierki "żeberkowe" (w dodatku zakończone ostrymi ceownikami) zamiast takiego czegoś:

Obrazek

???

Czy miejskie instytucje w jakiś sposób tłumaczyły używanie w Warszawie niebezpiecznego typu barierek?

Autor:  sansan [ Cz paź 25, 2012 16:06 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

Obrazek

Tak to teraz wygląda.. Machnięto farbą jak najbliżej barierek,
tak żeby było wrażenie że jest okej i że nie zaanektowano prawie w ogóle ścieżki rowerowej.



lukasz78 gdzie to zdjęcie jest robione?

Autor:  lukasz78 [ Cz paź 25, 2012 22:10 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

Zdjęcie wygrzebalem w sieci, według opisu zostało zrobione w Radomiu.

Autor:  G.Madrjas [ N lis 18, 2012 20:17 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

A w rejonie skrzyżowania z Lazurową leżą sobie palety z ciemnoróżową kostką. Niefazowaną.

Autor:  sansan [ Pn lis 19, 2012 8:39 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

Przystanek autobusowy z tymi nieszczęsnymi barierkami przy ścieżce już działa.
Czyżby ZDM odebrał inwestycję od ZTM? A co z moimi uwagami?

Zgodnie z pismem, które dostałem od nich:
"...Wszelkie ewentualne wady i usterki wykonanych robót zostaną przez Wykonawce usunięte w ramach zawartej z m. st. Warszawą Umowy przed dopuszczeniem przystanku do eksploatacji..."

usterki powinny być usunięte, czyżby wystarczyła ta maźnięta linia farby?
Trzeba napisać pismo jeszcze raz.

Autor:  sansan [ Wt lis 20, 2012 12:38 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

a propos.. obiło mi się o uszy, że nie można od tak sobie zmniejszać szerokości ścieżki rowerowej, ale nie mogę tego nigdzie znaleźć w dokumentach...
czy ktoś się orientuje może o takim zapisie?

Autor:  Monty B. Ike [ Wt lis 20, 2012 13:36 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

sansan napisał(a):
a propos.. obiło mi się o uszy, że nie można od tak sobie zmniejszać szerokości ścieżki rowerowej, ale nie mogę tego nigdzie znaleźć w dokumentach...
czy ktoś się orientuje może o takim zapisie?

Droga dla rowerów, zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta (standardami rowerowymi), ma mieć skrajnię nie mniejszą, niż 0,5m.
Odstępstwa od skrajni 0,5m może udzielić BDiK, ale nawet wtedy skrajnia nie może mieć mniej, niż 0,2m (co wynika z Rozporządzenia ministra właściwego).
Płot przy Górczewskiej narusza oba akty prawne -- trzeba cisnąć, żeby postawili go zgodnie z Zarządzeniem, 0,5m od krawędzi drogi rowerowej.

Autor:  olek [ Śr kwi 17, 2013 6:19 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

Układ drogowy nad stacją metra Ks. Janusza. Z grubsza odtwarza on stan istniejący Górczewskiej między Ciołka a Góralską (z likwidacją jednego przejścia dla pieszych, wydłużeniem zatok i udrożnieniem drogi dla rowerów w miejscu gdzie nie wykupiono gruntów - Górczewska 104 i okolice):

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... anusza.zip

Projekt uwag:

Cytuj:
Negatywnie oceniamy likwidację przejście dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Jana Olbrachta. Przejście należy zachować, nie wszyscy idą do metra.

Wnosimy o likwidację zatok autobusowych. Zatoki te zabierają miejsce pieszym w rejonie, w którym jest ono szczególnie potrzebne, ze względu na znaczenie stacji metra jako węzła przesiadkowego. Postulat jest tym bardziej istotny, jeżeli II linia metra będzie rozbudowana wg zasady 3+3, co oznacza że stacja Ks. Janusza przez lata będzie stacją końcową metra.

Zapewnić możliwość wjazdu rowerem z ul. Góralskiej na drogę dla rowerów po północnej stronie ul. Górczewskiej

W rejonie budynku Górczewska 90 proponujemy wprowadzić ruch rowerowy w projektowaną jezdnię serwisową. Pozwoli to odsunąć ruch rowerowy od przystanku autobusowego i wyjścia z metra. W kształcie zaproponowanym w projekcie droga dla rowerów ze względu na przyleganie do jezdni serwisowej służyć będzie głównie nielegalnemu parkowaniu. Jezdnia serwisowa powinna być wykonana w technologii nawierzchni asfaltowej.

Jw. w rejonie przystanku Jana Olbrachta 02, budynku Górczewska 104 i ew. dalej na zachód.

Należy zapewnić możliwość przejazdu rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej. Postulujemy zrezygnować z jednego pasa ruchu w kierunku centrum i wyznaczenie w jego miejsce pasa ruchu dla rowerów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zwężenie przy tym jezdni o 1,5 m (poszerzenie pasa zieleni, chodnika lub pasa dzielącego), ale możliwe jest też utrzymanie istniejącego przekroju ze zmianą szerokości i oznakowania pasów: 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m między skrzyżowaniami, pas do skrętu w lewo 3,0 m + 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m przed skrzyżowaniami.


A propos ostatniego punktu: analogiczne rozwiązanie powinno być przewidziane w projektach innych stacji wzdłuż ul. Górczewskiej (Moczydło, w przyszłości także Wola Park). W połączeniu z istniejącym odcinkiem drogi dla rowerów między ul. Deotymy a al. Prymasa Tysiąclecia i paroma uzupełnieniami udrożni to przejazd rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej w kierunku centrum. Jednocześnie ograniczy to dopływ samochodów do centrum na kierunku, na którym wybudowano metro, co stanowić będzie wzorcowe pod względem spójności rozwiązanie transportowe, zawierające zarówno element marchewki (sprawny transport publiczny - metro) i kija (trudniejszy dojazd samochodem - zwężenie jezdni). Bez zmian przy tym pozostanie przepustowość w kierunku od centrum (trudno wjechać, łatwo wyjechać).

Autor:  andros [ Wt maja 21, 2013 16:46 ]
Tytuł:  Re: Ścieżka przy Górczewskiej

Witam, piszę pierwszy raz więc chciałbym się przedstawić. Jestem Andros czyli Andrzej, mieszkam na Bemowie, Jelonki płn. Codziennie, od wiosny do jesieni, pokonuję trasę Jelonki via Wola aż na dolny Mokotów. Z Czumy na Czerniakowską/Chełmska. Jest to dokładnie 14,700m. Pokonuję rekreacyjnie w czasie między 40-55minut (zależy od pory dnia, warunków i pięknych widoków które czasami podziwiam:)
Górczewską omijam jak mogę, przeważnie jadę przez pl.Kasztelański do Olbrachta, dalej Elekcyjną do DR na PrymasaTysiąclecia. DR Górczewska omijam z kilku powodów, przebiega ona w monotonnych warunkach, cały czas na słońcu, na swej drodze spotykam sfrustrowanych kierowców którzy w roverzyście na DR widzą wroga (Górczewska\Powstańców, Górczewska\Konarskiego) oraz wysokie "podbicie" na ścieżce na Konarskiego, oraz uciążliwy piach i śmieci na odcinku od Powstańców Śląskich aż do Moczydła. Generalnie lubię poruszać się uliczkami z małym natężeniem ruchu bo tam spotyka się dojrzałych ludzi którzy szanują Ciebie ale i przede wszystkim SIEBIE.

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/