2010 napisał(a):
KRAKÓW: Kraków wypracował dokumenty normalizujące rozwój infrastruktury rowerowej. Ma pierwszą w Polsce wypożyczalnię rowerów, sporo ścieżek rowerowych i kilkanaście kontrapasów. Rowerzyści czują jednak niedosyt.
http://pl.wikinews.org/wiki/Kraków:_radni_przyjęli_uchwałę_zobowiązującą_prezydenta_do_wyznaczenia_nowych_kontrapasów_rowerowych_na_ulicach_miasta
2011 napisał(a):
Rada Miasta Krakowa przyjęła podczas środowej sesji uchwałę kierunkową w sprawie wytyczania kontrapasów rowerowych na jednokierunkowych ulicach w mieście. Uchwała została przyjęta przy sprzeciwie zaledwie 4 radnych.
Uchwała rady miasta przygotowana przez radnego Jerzego Woźniakiewicza zobowiązuje prezydenta do wyznaczenia wzdłuż ulic jednokierunkowych pasów umożliwiających poruszanie się rowerem pod prąd. Zgodnie z uchwałą kontrapasy powinny zostać wytyczone na wszystkich ulicach jednokierunkowych gdzie nie będzie to stwarzać zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu lub nie ograniczy znacząco ilości dostępnych miejsc parkingowych.
Uchwała zobowiązuje prezydenta do składania corocznych sprawozdań z wykonania uchwały. Pierwsze takie sprawozdanie ma zostać złożone do 30 października 2011 roku.
Przyjęta uchwała jest konsekwencją powodzenia eksperymentu jaki został zrealizowany przez władze miasta w zeszłym roku. Zostało wówczas wyznaczonych kilkanaście kontrapasów głównie na Starym Mieście i Kazimierzu. Rozwiązanie to według radnych się sprawdziło, co potwierdzają statystyki (na żadnym z wytyczonych pasów nie doszło do kolizji rowerzystów z samochodami).
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... l#TRrelSST2013 napisał(a):
- Krakowscy cykliści od wielu lat chcieli mieć tzw. oficera rowerowego, który walczyłby o ich sprawy i lobbował na rzecz polityki rowerowej miasta. Będą mieć nie jednego oficera, ale cały sztab - zapewnia Michał Pyclik z ZIKiT. W instytucji przeprowadzono niedawno audyt. Efekt? Zarządzanie w ZIKiT ma się zmienić (m.in. inny system wynagradzania czy zmiana obiegu dokumentów), podobnie jak podejście do niektórych tematów. Chociażby do polityki rowerowej. Od kwietnia w ZIKiT zacznie funkcjonować sztab odpowiedzialny tylko i wyłącznie za jej realizację. Będzie to kilkuosobowa grupa złożona z ludzi, którzy znają się na temacie; którzy sami jeżdżą na rowerach, więc znają problemy, z jakimi borykają się krakowscy cykliści. Sami urzędnicy jednak nie wystarczą.
- W zespole będzie również, a może przede wszystkim, strona społeczna. Fachowcy ze stowarzyszeń rowerowych. To ma być współdziałanie - dodaje Piotr Hamarnik z ZIKiT. Urzędnicy chcą nawet, żeby jedna z takich osób pracowała w ZIKiT na umowę-zlecenie; ma podobno wiercić dziurę w brzuchu urzędnikom - przypominać, wyjaśniać, walczyć o realizację tego, co zostało już zaakceptowane.
(...)
Widać postępy... Choć w artykule strona społeczna stwierdza, że nic o tym nie wie :)
Pozdrawiam,
Maciek
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)