Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 01, 2013 12:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
2010 napisał(a):
KRAKÓW: Kraków wypracował dokumenty normalizujące rozwój infrastruktury rowerowej. Ma pierwszą w Polsce wypożyczalnię rowerów, sporo ścieżek rowerowych i kilkanaście kontrapasów. Rowerzyści czują jednak niedosyt.


http://pl.wikinews.org/wiki/Kraków:_radni_przyjęli_uchwałę_zobowiązującą_prezydenta_do_wyznaczenia_nowych_kontrapasów_rowerowych_na_ulicach_miasta

2011 napisał(a):
Rada Miasta Krakowa przyjęła podczas środowej sesji uchwałę kierunkową w sprawie wytyczania kontrapasów rowerowych na jednokierunkowych ulicach w mieście. Uchwała została przyjęta przy sprzeciwie zaledwie 4 radnych.

Uchwała rady miasta przygotowana przez radnego Jerzego Woźniakiewicza zobowiązuje prezydenta do wyznaczenia wzdłuż ulic jednokierunkowych pasów umożliwiających poruszanie się rowerem pod prąd. Zgodnie z uchwałą kontrapasy powinny zostać wytyczone na wszystkich ulicach jednokierunkowych gdzie nie będzie to stwarzać zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu lub nie ograniczy znacząco ilości dostępnych miejsc parkingowych.

Uchwała zobowiązuje prezydenta do składania corocznych sprawozdań z wykonania uchwały. Pierwsze takie sprawozdanie ma zostać złożone do 30 października 2011 roku.

Przyjęta uchwała jest konsekwencją powodzenia eksperymentu jaki został zrealizowany przez władze miasta w zeszłym roku. Zostało wówczas wyznaczonych kilkanaście kontrapasów głównie na Starym Mieście i Kazimierzu. Rozwiązanie to według radnych się sprawdziło, co potwierdzają statystyki (na żadnym z wytyczonych pasów nie doszło do kolizji rowerzystów z samochodami).


http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... l#TRrelSST

2013 napisał(a):
- Krakowscy cykliści od wielu lat chcieli mieć tzw. oficera rowerowego, który walczyłby o ich sprawy i lobbował na rzecz polityki rowerowej miasta. Będą mieć nie jednego oficera, ale cały sztab - zapewnia Michał Pyclik z ZIKiT. W instytucji przeprowadzono niedawno audyt. Efekt? Zarządzanie w ZIKiT ma się zmienić (m.in. inny system wynagradzania czy zmiana obiegu dokumentów), podobnie jak podejście do niektórych tematów. Chociażby do polityki rowerowej. Od kwietnia w ZIKiT zacznie funkcjonować sztab odpowiedzialny tylko i wyłącznie za jej realizację. Będzie to kilkuosobowa grupa złożona z ludzi, którzy znają się na temacie; którzy sami jeżdżą na rowerach, więc znają problemy, z jakimi borykają się krakowscy cykliści. Sami urzędnicy jednak nie wystarczą.

- W zespole będzie również, a może przede wszystkim, strona społeczna. Fachowcy ze stowarzyszeń rowerowych. To ma być współdziałanie - dodaje Piotr Hamarnik z ZIKiT. Urzędnicy chcą nawet, żeby jedna z takich osób pracowała w ZIKiT na umowę-zlecenie; ma podobno wiercić dziurę w brzuchu urzędnikom - przypominać, wyjaśniać, walczyć o realizację tego, co zostało już zaakceptowane.

(...)


Widać postępy... Choć w artykule strona społeczna stwierdza, że nic o tym nie wie :)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 02, 2013 20:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
"Chcą budowy ścieżek rowerowych, boisk, posprzątania parków i podwórek. Podzielić się władzą z obywatelami nie chce tylko Warszawa. Dziś o budżecie obywatelskim będzie głośno w Radomiu, a za kilka dni w Płocku. W tych miastach właśnie zaczynają się głosowania, w których mieszkańcy powiedzą prezydentom, jakich chcą inwestycji."

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,13662985,Mieszkancy_duzych_miast_sami_dziela_pieniadze_na_inwestycje.html?bo=1

Na szczęście w Warszawie takie pomysły nie są potrzebne - u nas władza wie znacznie lepiej co jest potrzebne mieszkańcom niż oni sami.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 05, 2014 22:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.biztok.pl/lifestyle/francusk ... ampaign=o2
Obrazek
Cytuj:
JACEK BEREŹNICKI 05.03.2014
Francuski rząd będzie płacił za dojeżdżanie do pracy na rowerze
Francuski minister transportu ogłosił w środę program, dzięki któremu dojeżdżanie na rowerze do pracy będzie oznaczało dla Francuzów więcej pieniędzy w kieszeni.

Jak informuje Le Figaro, minister Frédéric Cuvillier przedstawił w środę liczący 25 punktów "plan vélo", którego celem jest promowanie roweru jako codziennego środka transportu. Obecnie ok. 3 mln osób w 65-milionowej Francji regularnie dojeżdża w ten sposób do pracy.
Największe zainteresowanie budzi program rządowych dopłat za dojeżdżanie do pracy na rowerze; za każdy przejechany kilometr pracownik zyska 25 eurocentów, czyli nieco więcej niż złotówkę. Według założeń projektu w kieszeniach rowerzystów zostanie łącznie 110 mln euro rocznie.
Pieniądze nie będą wypłacane bezpośrednio, lecz należna kwota będzie odejmowana z obciążeń socjalnych pracownika. Na razie programem zostaną objęte tylko te firmy, które zgłoszą się na ochotnika. Według stacji TF1 podobne programy wprowadzone w Belgii, Holandii, Danii i Niemczech spełniły pokładane w nich nadzieje.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 10, 2014 14:26 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Nie wiem, czy wiecie, ale trzecia siła w indyjskim parlamencie (Samajwadi, czyli po naszemu Partia Socjalistyczna) jako swój symbol używa roweru: http://en.wikipedia.org/wiki/Samajwadi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 26, 2014 7:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rp.pl/artykul/16,1112623-Wie ... kowie.html

Cytuj:
W niedzielnym referendum - które zostało zorganizowane równolegle z wyborami do Parlamentu Europejskiego - krakowianie odpowiadali na cztery pytania: na temat organizacji ZIO 2022 [69,72% na nie], budowy metra (55,11% na tak), stworzenia systemu monitoringu wizyjnego (69,73% na tak) oraz przeznaczenia większych środków budżetowych na budowę ścieżek rowerowych (85,18% na tak).

(...)

Referendum jest ważne i wiążące dla władz miasta, gdyż frekwencja wyniosła ponad 30 proc. - do urn poszło 35,96 proc. uprawnionych do głosowania.


W sumie postulat łatwy do spełnienia, wystarczy zwiększyć np. o wartość inflacji ;)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 16, 2014 11:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Pozwolę sobie wkleić program Ochocian dotyczący rowerów:

"Nasz cel: Spójna infrastruktura rowerowa i bezpieczny ruch rowerzystów.
W ciągu ostatnich lat na Ochocie powstały stacje sieci Veturilo oraz kilka kilometrów ścieżek rowerowych. Niestety, ta sieć tras rowerowych jest niespójna: brakuje infrastruktury w najważniejszych miejscach (np. Grójecka), drogi dla rowerów niespodziewanie kończą się, nie można nimi dojechać do urzędu, biblioteki czy bazarku. Postulowane zmiany:
1. Wyznaczenie przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu Banacha–Grójecka. Połączenie zbiegających się w tym miejscu czterech ścieżek rowerowych.
2. Pasy rowerowe na Grójeckiej. Wygodny dojazd do najważniejszych punktów dzielnicy.
3. Budowa drogi dla rowerów obok głównej alei Pola Mokotowskiego. Odseparowanie ruchu pieszego i rowerowego w parku.
4. Dojazd rowerem do Akademii Pedagogiki Specjalnej. Dokończenie budowy drogi dla rowerów na ulicy Szczęśliwickiej na odcinku Bitwy Warszawskiej-Grzymały-Sokołowskiego."

Cały program: https://dl.dropboxusercontent.com/u/430 ... rczy-1.pdf
Ochocianie: http://ochocianie.blox.pl

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Ostatnio edytowano Cz paź 16, 2014 13:04 przez Hermes, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 16, 2014 12:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
A co z DdR wzdłuż Alej od Grzymały do Zawiszy?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 16, 2014 12:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Pełnomocnik deklarował, że oni to zrobią. Swoją drogą może warto im o tym przypomnieć.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL