Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz cze 24, 2010 15:02 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Dostałem to do zaprojektowania. Proszę o pierwsze sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 24, 2010 15:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Mieszkam w pobliżu. Oto, co ad hoc mi przychodzi do głowy.

1. Droga dla rowerów z obu stron ulicy wzdłuż całej Al. Stanów Zjednoczonych. Doprowadzenie jej aż do tych nieszczęsnych schodów na ścieżkę dla rowerów na moście Łazienkowskim. Włączenie jej w szlak rowerowy wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Może warto też zrobić jakiś dojazd do przystani, gdzie zatrzymuje się prom pieszo-rowerowy. Jako alternatywa dla jazdy mostem.
2. Połączenie DDR ze ścieżką wzdłuż Kanału Gocławskiego, prowadzącą do Al. Waszyngtona.
3. Połączenie DDR ze szlakiem rowerowym biegnącym nad Jez. Gocławskim.
4. Możliwość przejazdu rowerem (czyli bez schodów) pod Al. USA przy ww. kanałku.
5. Rozwiązania inżynieryjne wymuszające na samochodach zwolnienie do 50 km/h w miejscu, gdzie Al. USA przechodzi w Ostrobramską, jadąc w kierunku Poligonowej.
6. Przejście dla pieszych w poziomie ulicy w rejonie Motorowej. Zakładam, że nie do zrealizowania, bo właśnie oddano tam kładkę po remoncie.
7. Rozwiązania inżynieryjne wymuszające 50 km/h na Ostrobramskiej.
8. DDR po obu stronach Ostrobramskiej. Będzie, sądzę, problem z poprowadzeniem jej po północnej stronie ulicy, bo potem jest ten cały wiadukt nad Kinową, ale może coś da się wymyślić?
9. Przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Ostrobramska, Poligonowa, Grenadierów.
10. Może śluza rowerowa na Poligonowej i Grenadierów przy tym skrzyżowaniu? Np. żeby "na dwa" można było skręcić z DDR w Grenadierów.
11. Likwidacja zatoki autobusowej przy Motorowej, po północnej stronie Ostrobramskiej. Autobusy zawsze mają tam problem z wyjechaniem z zatoki.

Jak coś jeszcze wymyślę, to napiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 21, 2010 14:58 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projekt do zaopiniowania:

http://www.zm.org.pl/tmp2/al_stanow_zjedn/

Na szybko:

- w legendzie są wyniesione przejazdy, w projekcie nie stwierdzono - a przydałyby się;

- przy przejeździe przez Paryską stoi taka blaszana buda, która po zamianie miejscami przejścia i przejazdu doskonale pogorszy widoczność;

- tamże widoczność ograniczają samochody zaparkowane na powierzchniach wyłączonych z ruchu (akurat dzisiaj trafiłem na dwa dostawczaki);

- sporo nielegalnego parkowania na chodnikach i przystankach, trzeba to będzie szczelnie wysłupkować;

- nawierzchnia mostowa jest tylko na części mostu przy Jeziorku, spory kawałek jest wyłożony kostką - warto by to ujednolicić.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 21, 2010 15:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
  • istniejąca nawierzchnia na wsch od paryskiej - czy ona nie jest +0,5m w górę? jeśli tak to raczej do przebudowy bo inaczej ddr będzie tu chodnikiem
  • wyprostowanie przejazdu i przejścia przy saskiej - piesi i tak jeśli mogą idą po linii prostej a tu takowa wypada przez przejazd i kawałek ddr. Jest tam jak na zjazd z trasy Ł nienajwiększy promień skrętu, a kiepska widoczność (schody na górę) zmusza kierowców do zwalniania tak czy siak.
  • Dalej - kładka nad kanałkiem. Wiem, że niedawno był remontowany i pominięto wtedy tę kwestię, ale może dałoby się jeszcze coś zrobić? Na północ wzdłuż kanałku biegnie DDR (niemal) do skaryszewskiego, myślę że przydałoby się tu połączenie. Zjazd na południe również - swego czasu biegł tędy szlak rowerowy do DDR przy jez. Balaton, jeździ tamtędy sporo osób (weekendowo).
  • droga dojazdowa do zabudowy - ciągłość nawierzchni
  • ul. Motorowa - ciągłość nawierzchni, to jest lokalna ulica
  • Poligonowa - włączenie w jezdnię! w prawo w Poligonową, w lewo w Grenadierów i wykonanie przejazdu na wprost. Zaraz za tym przejazdem właśnie powstaje kładka z czymś co wygląda na podjazdy zamiast wind - pozwoliłoby to też "weekendowym chodnikowcom" na przejazd na drugą stronę.
  • Poligonowa - C-13/16a - istnieje w ogóle? Czy to znaczy, że dalej nie wolno ani iść ani jechać rowerem (-; ?

Projekt nie uwzględnia też włączenia DDR z południa przy Wale Miedzeszyńskim - przy stawianiu tam ekranów i dodaniu jednego pasa zwęzili DDRiP na tyle, że nie spełnia chyba żadnych standardów, ale wg mapy na stronie ZDM DDR tam jest. Wg znaków... jadąc czerwoną nawierzchnią z C-13/16 od południa wjeżdża się prosto w... ekran dźwiękowy. Tym niemniej nawet jeśli ma to tak zostać myślę, że powinno się uwzględnić zjazd w tym kierunku.
DDR wzdłuż wału można dojechać w na tyle wiele miejsc, iż nawet jeśli ten krótki odcinek do Wersalskiej miałby zostać takim wypierdkiem to trudno - bardziej obeznani pojadą Paryską+Wersalską, mniej obeznani tędy.
Podobnie w sumie ekranami dobili DDR na północ wzdłuż wału - w mistrzowskim miejscu DDRiP ma jakieś 1,5m między barierką a jezdnią...
Wiem też, że to co jest na samym moście ciężko nazwać czymkolwiek, ale kiedyś wiodły tam chociaż metalowe rynny, w ramach remontu schodów je zlikwidowali. Może niech ZDM choć to przywróci?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 21, 2010 22:38 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
legalnycyklista napisał(a):
[list]
[*] wyprostowanie przejazdu i przejścia przy saskiej - piesi i tak jeśli mogą idą po linii prostej a tu takowa wypada przez przejazd i kawałek ddr. Jest tam jak na zjazd z trasy Ł nienajwiększy promień skrętu, a kiepska widoczność (schody na górę) zmusza kierowców do zwalniania tak czy siak.


W tym miejscu, to specjalnie: to takie rowerowe uspokojenie ruchu aby rowerzysta zwolnił, bo jak nie, to będą ginąć jak muchy. (ja osobiście mam całkowicie odmienne zdanie)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 21, 2010 23:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Tego to się domyślam, nie tylko tu robią taki numer. Tyle że jeśli to rowerzysta ma pierwszeństwo to wyginać powinno się tor jazdy samochodom, przy takim przebiegu chodnika i ddr i jedni i drudzy będą po prostu ścinać te łuki wkraczając na miejsce dla tych drugich - po obu stronach chodnik i ddr nie są oddzielone żadnym pasem zieleni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 22, 2010 13:41 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
legalnycyklista napisał(a):
Tego to się domyślam, nie tylko tu robią taki numer. Tyle że jeśli to rowerzysta ma pierwszeństwo to wyginać powinno się tor jazdy samochodom, przy takim przebiegu chodnika i ddr i jedni i drudzy będą po prostu ścinać te łuki wkraczając na miejsce dla tych drugich - po obu stronach chodnik i ddr nie są oddzielone żadnym pasem zieleni.


Mamy tu w biurze ustaloną jedynie słuszną politykę w sprawie "szybko jeżdżących" rowerzystów i mamy to realizować, a własne poglądy to na forach albo kolegom rysować i przedstawiać. Basta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 25, 2010 20:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
A co ze stroną północną? Tam nie będzie DDR?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 26, 2010 10:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Dodam jeszcze - już a propos uwag na stronie - że z Trasy Ł w Saską skręca jeden autobus (411), a przy remontach i zamknięciach na saskiej kępie i kilka, więc ZTM pewnie stawi opór przed DDR grzbietem progu w tym miejscu.
Może zaproponować wyniesienie projektowanego i tego istniejącego 10-20m dalej przejścia? Wtedy ZTM już oporu nie będzie stawiał (raczej) bo wyniesienie będzie co najmniej długości autobusu.

No i istniejąca nawierzchnia przy Paryskiej - w stronę Saskiej. Ona rzeczywiście jest wyniesiona jakieś 0,5m powyżej poziomu chodnika, z "wjazdem" pod kątem ~30°, myślę że to może w tym miejscu mocno kusić starsze osoby, osoby z wózkiem lub na wózku i w sumie każdego innego do "skrócenia" drogi przez DDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 19, 2013 0:03 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt mar 27, 2012 9:28
Posty: 19
Prosi się zjazd i chodnik na Ostrzycką w miejscu wydeptanej na trawniku ścieżki:

http://u.42.pl/2JCL

_________________
rmikke
http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
http://jolanta.korwin-mikke.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL