Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz cze 24, 2010 14:47 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Dostałem to do zaprojektowania. Proszę o pierwsze sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 24, 2010 15:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
1. KONIECZNIE: komplet przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Ostrobramska/Fieldorfa, tzn. przywrócenie przejścia na wschodniej stronie skrzyżowania.
2. DDR po obu stronach Ostrobramskiej.
3. Sensowna możliwość poruszania się dla pieszych po południowej stronie Ostrobramskiej, wzdłuż Media Marktu, Polsatu etc.
4. Na skrzyżowaniu Ostrobramska/Fieldorfa powinna być w mojej ocenie oddzielna faza do skrętu w lewo dla samochodów jadących Fieldorfa i Zamieniecką.
5. Tamże: Fieldorfa ma niepotrzebnie 4 pasy szerokości przy tym skrzyżowaniu. Było tam potrzebne wielkie skrzyżowanie z priorytetem dla skrętu w prawo, dopóki nie powstała Trasa Siekierkowska. Teraz jest ono za duże. Zamieniecka tak czy siak ma zaraz jeden pas ruchu, więc puszczanie dwóch pasów ruchu przez skrzyżowanie jest proszeniem się o korek. W prawo w Ostrobramską skręca tam teraz niewiele aut. W lewo skręt jest trudny, dlatego proponuję oddzielną fazę.
6. Komplet przejazdów dla rowerów przez to skrzyżowanie. Największe natężenie ruchu rowerów jest tam wzdłuż Zamienieckiej w kierunku Fieldorfa i z powrotem. Tam będzie musiała powstać jakaś infrastruktura rowerowa. Na Zamienieckiej mogą to być w mojej ocenie pasy na jezdni (pasy są tam bardzo szerokie). Wzdłuż Fieldorfa powinna pewnie powstać ścieżka, z dwóch stron ulicy.
7. Rozwiązania inżynieryjne ograniczające prędkość na Ostrobramskiej do 50 km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 24, 2010 21:28 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
-Po północnej stronie Ostrobramskiej są uliczki ślepe - warto doprojektować łączniki drogi rowerowej z tymi uliczkami, by dla rowerów nie były one ślepe.

-Warto od razu zadbać o projektowanie zgodnie z miejskimi standardami dla dróg rowerowych - niezgodności i tak wytkniemy ;-).

-Uwaga na skrzyżowaniach. Na dwie rzeczy od niedawna zwracamy większą uwagę niż kiedyś: automatyczna detekcja przy sygnalizacji (już wymagana prawem) i wysokość uskoku (jest rynienka, czy nie, max 1cm stoi w rozporządzeniu, a najlepiej jakby się udało 0,0cm).

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 25, 2010 7:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Raffi napisał(a):
-Uwaga na skrzyżowaniach. Na dwie rzeczy od niedawna zwracamy większą uwagę niż kiedyś: automatyczna detekcja przy sygnalizacji (już wymagana prawem)


Może być też spięcie "na sztywno" zielonego światła dla pieszych i rowerów z zielonym na wprost dla samochodów.

Czy ja dobrze kojarzę, że od Rodziewiczówny do ścieżki wzdłuż Siekierkowskiej to jeszcze kawałek?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 25, 2010 8:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Cytuj:
Czy ja dobrze kojarzę, że od Rodziewiczówny do ścieżki wzdłuż Siekierkowskiej to jeszcze kawałek?


Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że do Rodziewiczówny dociągnięte jest takie coś z czerwonej kostki, co wygląda jak ścieżka, tak jak budowano je w stolicy z 10 lat temu (bodajże z latarniami na środku). Dawno tamtędy nie jechałem, więc nie wiem, jak to teraz wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 25, 2010 8:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Jeżeli już ma być DDR po obu stronach ul.Ostrobramskiej to należy zwrócić uwagę na wyjazdy bramowe.Każdy wjazd-wyjazd bramowy jest tak ułożony iż posiada pierwszeństwo nad chodnikiem i DDR.Należy uwzględnić pierwszeństwo pieszych do przejścia chodnikiem,rowerzystów na DDR,czyli utrzymać ciągłość układania chodników i DDR.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 25, 2010 8:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
I jeszcze jedna uwaga.DDR na wysokości wjazdu do zajezdni Ostrobramska 38 ,do ul.Rodziewiczówny ,jest faktycznie z kostki.Na tym odcinku latarnie stoją w środku DDR,co powoduje jazdę slalomem. Należy je przestawić albo bliżej krawężnika,albo odsunąć pod płot zajezdni,koniecznie odgrodzić DDR od jezdni poprzez ustawienie słupków zaporowych aby uniemożliwić parkowanie pojazdów jak to jest obecnie.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 25, 2010 8:18 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N mar 30, 2008 22:03
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co pamiętam, to przedmiot zamówienia na projekt obejmował tylko remont chodników z wytyczeniem przy okazji drogi dla rowerów.
Skrzyżowania z sygnalizacją były wyłączone z zamówienia. Powstaną więc tylko odcinki od świateł do świateł, bez przejazdów.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 25, 2010 8:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
LordOpa napisał(a):
Z tego co pamiętam, to przedmiot zamówienia na projekt obejmował tylko remont chodników z wytyczeniem przy okazji drogi dla rowerów.
Skrzyżowania z sygnalizacją były wyłączone z zamówienia. Powstaną więc tylko odcinki od świateł do świateł, bez przejazdów.


Za przeproszeniem, o kant d*** potłuc takie rozwiązanie... :oops:

Może chociaż wspólne sygnalizatory dla pieszych i rowerzystów - pytanie tylko, czy miejsca na przejazdy rowerowe starczy, czy ktoś wcześniej z premedytacją zaprojektował ustawienie słupów sygnalizacji tak, żeby nie dało się przeprowadzić drogi rowerowej przez jezdnie poprzeczne :?:

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Ostatnio edytowano Pt cze 25, 2010 9:24 przez gromanik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 25, 2010 8:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Zdecydowanie popieram o kant d.....potłuc.Szkoda kasy na projekt,na zamówienie,tej pisaniny,i w ogóle.Ajajaj co to za kraj.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL