Marku:
- precyzyjne daty, godziny odjazdu/przyjazdu, relacje (najlepiej: numery pociagów)
- dobrze też załączyć bilety (skan)
i piszesz, krótko i zwięźle:
w sprawie poc. PR (REGIO, interREGIO, REGIOekspres):
info@p-r.com.plw sprawie poc. TLK/Ex/EIC:
reklamacje@intercity.pl W razie odmownego rozpatrzenia reklamacji, lub niesatysfakcjonującej odpowiedzi:
pasazer@utk.gov.plJeśli chodzi o przejazd EIC zamiast TLK, to właściwym postępowaniem jest uzyskanie krótkiej adnotacji (na biletach) od kierownika pierwszego pociągu, że brak wagonu rowerowego. Na takiej podstawie można dochodzić roszczeń. Można się też awanturować i w efekcie przewieźć rowery w WARSie
(przećwiczone). Warto pamiętać, że obsługa pociągu nie jest
bezpośrednio winna brakowi wagonu (nie wyżywamy się), natomiast ma w obowiązku pomóc pasażerowi w takiej sytuacji (żądamy tego).
Moim zdaniem należy teraz napisać reklamację, uważnie policzyć różnicę między cenami biletów TLK/EIC (mogę pomóc), i wskazać numer konta do zwrotu różnicy. Załączyć skany biletów (nawet jeśli nie posiadają adnotacji - skład pociągu możne sobie IC sprawdzić we własnym zakresie).
Dlaczego trzeba aż pisać reklamację? Bo w dziale reklamacji siedzą ludzie, którzy wiedzą co robić i mają jak sprawdzić, czy opis jest zgodny z rzeczywistością, oraz wyciągnąć ew. konsekwencje. Biedna kasjerka nie ma takiej możliwości, i nie może sama z siebie ponieść odpowiedzialności za wystawienie biletów w droższej taryfie - brak odpowiednich procedur.
Jeśli chodzi o niewłaściwie zachowujących się pracowników, to notujemy ich numery służbowe (nie mają obowiązku przedstawić się nazwiskiem - nry służbowe są na identyfikatorach oraz na odbitce pieczątki kasownika), a następnie postępujemy jak wyżej. Piszemy krótko i celnie, bez nadmiernego rozwodzenia się.
Jeśli chodzi o faktury za przewóz roweru, to polecam pociągi interREGIO, REGIOekspres i
zakup przez Internet - faktura jest wystawiana bezproblemowo i elektronicznie, do samodzielnego wydruku.
Niestety, PKP Intercity nie potrafi wystawić biletu na rower przez Internet (choć podobno nad tym pracują). W zamian, osoby
posiadające bilet internetowy z systemu
e-IC, mogą kupić dopłatę na przewóz roweru (9,10 zł) u obsługi konduktorskiej,
uwaga: nie pobiera się wtedy opłaty za wystawienie w pociągu (trzeba zwrócić na to uwagę, część konduktorów nie wie o tym). Po wejściu do pociągu, zamiar nabycia dopłaty zgłaszamy do konduktora (nie czekamy z tym, aż konduktor przyjdzie do nas, bo wtedy +30 zł).