Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Jakie rozwiązanie ruchu rowerowego powinno zostać zastosowane na Popularnej?
Rezygnacja ze ścieżki i uspokojenie ruchu na jezdni 15%  15%  [ 2 ]
Rezygnacja ze ścieżki na rzecz pasów na jezdni 69%  69%  [ 9 ]
Prowadzenie ścieżki po jednej stronie ulicy do połączenia z al. Jerozolimskimi 15%  15%  [ 2 ]
Liczba głosów : 13
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 07, 2014 7:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
MB napisał(a):
A co konkretnie wynika ze statystyk policji?


Skokowy (o rząd wielkości) wzrost liczby zdarzeń z udziałem rowerzystów po wybudowaniu DDR.

Ja tamtędy jechałem raz i "czarne punkty" częściowo pokrywają się z moimi typami, częściowo nie. Nie chcę na razie spoilerować konkretnymi lokalizacjami, żeby nie sugerować odpowiedzi.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 07, 2014 7:50 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
No cóż, jechałem Veturilo, a nie kolarzówką z 30 przełożeniami, może dlatego mam niższe wymagania ;).

Ale prawdą jest, że widoczność rowerzysty z samochodu pupy nie urywa - przejazdy są w dziwnych odległościach, skutkujących nietypowymi kątami przecięcia. Aczkolwiek jak ja na to zwracałem uwagę przy innych okazjach, to mnie zakrzyczano, że nie mam racji.

olek napisał(a):
MB napisał(a):
A co konkretnie wynika ze statystyk policji?


Skokowy (o rząd wielkości) wzrost liczby zdarzeń z udziałem rowerzystów po wybudowaniu DDR.

Wypadałoby jednak sprawdzić, czy natężenie ruchu rowerzystów też nie wzrosło skokowo. Sama liczba zdarzeń bez odniesienia do natężenia ruchu jest przecież niemiarodajna - zlikwidujmy kolej, nie będzie wypadków na przejazdach? :lol:

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 07, 2014 7:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Sytuacja pieszych tez nie jest wesoła. Po remoncie powstał mini chodniczek prawdopodobnie o minimalnej szerokosci 1,5. Dla zepwenienia separacji DDR od chodnika wstawiona zostala taka dziwna dziurawa kostka. Moze i poprawilo to bezpieczesntwo poprzez separacje rowerów i pieszych ale pogorszylo komfort chodzenia chodnikiem.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 07, 2014 8:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
G.Madrjas napisał(a):
Ale prawdą jest, że widoczność rowerzysty z samochodu pupy nie urywa - przejazdy są w dziwnych odległościach, skutkujących nietypowymi kątami przecięcia. Aczkolwiek jak ja na to zwracałem uwagę przy innych okazjach, to mnie zakrzyczano, że nie mam racji.


Hipotezę odnotowałem, dzięki! Ale chyba jednak nie masz racji.

G.Madrjas napisał(a):
Wypadałoby jednak sprawdzić, czy natężenie ruchu rowerzystów też nie wzrosło skokowo. Sama liczba zdarzeń bez odniesienia do natężenia ruchu
jest przecież niemiarodajna


Zapewne wzrosło, ale nie widzę możliwości sprawdzenia o ile. Natężenie aktualne się zapewne za jakiś czas zmierzy, ale te sprzed przebudowy trudno będzie oszacować.

Z innej strony - są ścieżki, gdzie "na oko" natężenie ruchu rowerowego jest dużo większe (np. al. Ujazdowskie, Belwederska, Banacha), a liczba zdarzeń mniejsza.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 07, 2014 8:57 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Wszystkie trzy, które wymieniłeś, maja pełne wydzielenie przy sensownych parametrach geometrycznych (kąty przecięcia, widoczność - mimo drzew). Czyżby kamyczek do ogródka pt. "jeśli wydzielać, to porządnie, a jeśli ma być byle jak, to lepiej uspokoić po całości"?

Tak czy siak, Popularna przed wyznaczeniem DDR była dla rowerzystów średnio przyjemna - nie zdziwiłbym się, gdyby wyszło w pomiarach (których nie mamy jak czytam - ale może jednak w projekcie OR były pomiary? Niestety, mnie się do niego nie udało dotrzeć) że jednak wzrost liczby użytkowników o rząd wielkości jest.

No i jest pytanie - czy wystarczające jest względne (procentowe) ograniczenie liczby zdarzeń, czy oczekujemy zawsze i wszędzie ograniczenia bezwzględnego: moim zdaniem to ostatnie nie wszędzie musi się udać (zwłaszcza jak gdzieś liczba rowerzystów wzrośnie o rząd wielkości z racji oddania, bo ja wiem, nowego mostu albo magistralnej DDR cywilizującej jedną z naszych Wspaniałych Miejskich Autostrad) i nie musi automatycznie oznaczać dyskwalifikacji projektu.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 08, 2014 19:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
jeżdżę często popularną i zgadzam się z przedmówcami:

- zdażają wysokie krawężniki i pofałdowany asfalt na przejazdach.
- jesienią pełno mokrych liści, zachamować wówczas i się nie wywrócić przed przejazdem to cud.
- słaba widoczność na ulice poprzeczne, właśnie przy przejazdach (murki, płotki)
- przecięcie z popularną i skręt 90 stopni (ja zwykle asertywnie wjeżdżam jednym kołem i się zatrzymuję, czekam na reakcje kierowców.. i przejeżdżam jak mnie przepuszczają)
- wąskie chodniki i w ogóle wąsko.

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 18, 2014 11:38 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Wt lis 18, 2014 11:25
Posty: 1
Jak dobrze wiecie bądź nie na ulicy Popularnej powstają po obu stronach drogi przystanki autobusowe.
Zlokalizowane są one blisko skrzyżowania z ulicą Stawy.
Jedno co przykuło moją uwagę to, że biegnąca ścieżka na wysokości ulicy Popularna 23 będzie kolizyjna z nowo budowanym przystankiem autobusowym. Ludzie opuszczający przystanek będą wychodzić wprost na jadących ścieżką rowerzystów.
Osobiście zdjęcia nie robiłem ale może to Wam trochę rozjaśni sprawę.


Załączniki:
sciezka popularna.jpg
sciezka popularna.jpg [ 109.29 KiB | Przeglądane 1467 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL