Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 18, 2010 23:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/5D5E33 ... meless.htm

Prezydent M. St. Warszawy napisał(a):
GP-0151/5523/2010
Zarządzenie nr 5523/2010
Prezydenta miasta stołecznego Warszawy
z dnia 18 listopada 2010 r.

w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju systemu transportu rowerowego na terenie miasta stołecznego Warszawy


Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142, póz. 1591 z późn. zm.) w związku z uchwałą Rady m.st. Warszawy Nr LXXXII/2746/2006 z 10 października 2006 r. w sprawie studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy oraz uchwałą Nr LVIII/1749/2009 Rady m.st. Warszawy z dnia 9.07.2009 r. w sprawie przyjęcia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, w tym Zrównoważonego Planu Rozwoju Transportu Publicznego, zarządza się co następuje:


§ 1
1. Komórki organizacyjne Urzędu m.st. Warszawy, w tym Urzędy Dzielnic oraz jednostki organizacyjne m.st. Warszawy działają na rzecz tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju ruchu rowerowego.
2. Prace nad tworzeniem korzystnych warunków dla rozwoju ruchu rowerowego na terenie miasta stołecznego Warszawy planuje i koordynuje Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.
3. W celu wykonywania zadania wskazanego w ust. 1 oraz zapewnienia właściwej współpracy pomiędzy Biurem Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy a jednostkami, o których mowa w ust. 1 kierownicy tych jednostek powołują spośród osób w nich zatrudnionych Koordynatorów ds. rozwoju transportu rowerowego (zwanych dalej Koordynatorami). O powołaniu Koordynatora kierownik jednostki niezwłocznie zawiadamia Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.


§ 2
Rozwój systemu transportu rowerowego, w tym systemu roweru publicznego, podmioty wymienione w § 1 ust.1 realizują w szczególności poprzez:
1) budowę dróg dla rowerów w obrębie pasa drogowego,
2) wyznaczanie pasów dla rowerów na jezdniach ulic,
3) przystosowywanie ulic do wspólnego ruchu pieszych, rowerzystów i innych pojazdów,
4) budowę samodzielnych dróg rowerowych, prowadzonych w terenie niezależnie od układu drogowego (poza pasem drogowym),
5) wprowadzanie stref ruchu uspokojonego,
6) zapewnianie miejsc do bezpiecznego parkowania rowerów.


§ 3
1. Dla potrzeb planowania, projektowania, budowy, przebudowy, remontów i utrzymania dróg rowerowych na terenie miasta stołecznego Warszawy wprowadza się „Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m. st. Warszawie (dalej „Standardy”)”, stanowiące Załącznik do Zarządzenia.
2. Stosowanie „Standardów”, jest obligatoryjne przy projektowaniu oraz realizowaniu zadań związanych z budową, przebudową, remontem i utrzymaniem dróg rowerowych oraz technicznej infrastruktury towarzyszącej.
3. W przypadku zlecania podmiotom zewnętrznym wykonania projektu: budowy, przebudowy, remontu lub utrzymania dróg rowerowych oraz technicznej infrastruktury towarzyszącej, stosowanie „Standardów” zapewnia się poprzez stosowne postanowienia w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (S.I.W.Z.) oraz umowie zawieranej z Wykonawcą zlecanego zadania.
4. Kontrolę przestrzegania „Standardów” w zakresie o którym mowa w ust. 2 i 3, wykonuje Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.


§ 4
1. W uzasadnionych przypadkach, od zasad i wytycznych określonych w „Standardach”, dopuszczalne jest odstępstwo.
2. Zgody na odstępstwo udziela Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.
3. Pisemne wnioski o odstępstwo zawierające szczegółowe uzasadnienie powodów jego udzielenia, należy składać wraz z projektem budowlanym w Biurze Drogownictwa i Komunikacji


§ 5
Przy planowaniu systemu dróg dla rowerów jak również przy przygotowywaniu konkretnych rozwiązań należy włączać do opiniowania grupy użytkowników rowerów, zorganizowane w stowarzyszenia posiadające w swoich celach statutowych promocję używania roweru w mieście.


§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy, któremu powierzone zostało prowadzenie w imieniu Prezydenta m.st. Warszawy zadań z zakresu drogownictwa i komunikacji.


§ 7
Traci moc Zarządzenie Nr 380/2007 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 25 kwietnia 2007 r. w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej, Zarządzenie Nr 1297/2008 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 11 lutego 2008 r. zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej, Zarządzenie Nr 3618/2009 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 4 września 2009 roku zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej.


§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


Prezydent m. st. Warszawy
Hanna Gronkiewicz-Waltz

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 18, 2010 23:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr kwi 29, 2009 9:47
Posty: 112
Bardzo nie podoba mi się § 4.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 18, 2010 23:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Nie bardzo rozumiem, co tu jest nowego w stosunku do wcześniejszych rozporządzeń ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 18, 2010 23:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Dla porównania poprzednie zarządzenie rowerowe nr 3618/2009 z 4.09.2009 r.
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... 8_2009.htm

Prezydent m. st. Warszawy napisał(a):
GP-0151/3618/2009


ZARZĄDZENIE NR 3618/2009
PREZYDENTA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
z dnia 4 września 2009 r.


zmieniające zarządzenie w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej



Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm. ) w związku z uchwałą Nr LXII/1799/2005 Rady m.st. Warszawy z dnia 24 listopada 2005 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju miasta stołecznego Warszawy do 2020 r., zarządza się, co następuje:


§ 1. W Zarządzeniu Nr 380/2007 Prezydenta miasta stołecznego Warszawy z dnia 25 kwietnia 2007 r. (z późn. zm.) w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju komunikacji rowerowej § 3 otrzymuje następujące brzmienie:
1. „§ 3. 1. Dla potrzeb planowania, projektowania, budowania i utrzymania dróg dla rowerów na terenie m.st. Warszawa wprowadza się „Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m. st. Warszawie” stanowiące Załącznik do Zarządzenia.
2. Do stosowania „Standardów projektowych i wykonawczych dla systemu rowerowego w m. st. Warszawie”, o których mowa w ust. 1, zobowiązuje się w szczególności jednostki organizacyjne m.st. Warszawy zarządzające drogami, projektowo-wykonawcze jednostki organizacyjne m.st. Warszawy, Burmistrzów Dzielnic m.st. Warszawy, organ zarządzający ruchem w m.st. Warszawie.

§ 2. Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronie internetowej Urzędu m.st. Warszawy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Prezydent m. st. Warszawy
/-/ Hanna Gronkiewicz-Waltz

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 0:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
MB napisał(a):
Nie bardzo rozumiem, co tu jest nowego w stosunku do wcześniejszych rozporządzeń ?

Nowe, jak Huta jest nowa -- jest TO:
Cytuj:
§ 1
1. Komórki organizacyjne Urzędu m.st. Warszawy, w tym Urzędy Dzielnic oraz jednostki organizacyjne m.st. Warszawy działają na rzecz tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju ruchu rowerowego.
2. Prace nad tworzeniem korzystnych warunków dla rozwoju ruchu rowerowego na terenie miasta stołecznego Warszawy planuje i koordynuje Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.
3. W celu wykonywania zadania wskazanego w ust. 1 oraz zapewnienia właściwej współpracy pomiędzy Biurem Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy a jednostkami, o których mowa w ust. 1 kierownicy tych jednostek powołują spośród osób w nich zatrudnionych Koordynatorów ds. rozwoju transportu rowerowego (zwanych dalej Koordynatorami). O powołaniu Koordynatora kierownik jednostki niezwłocznie zawiadamia Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.

W tym momencie burmistrzowie, dyrekcje Zarządów (w ZDM pracownik od rowerów już jest, teraz pora na ZMID :lol: ) nie będą mogli/ły powiedzieć: "no, mamy tu pana Henia, on jest na wymarciu, za rok idzie na emeryturę, jest to kompletny beton, do dziś nie nauczył posługiwać się komputerem, to dajcie mu te rowery, niech ma co robić".

Jest podstawa prawna do rozliczania z działań, a osoby takie, które zajmują sie rowerami z przekonania (vide Bielany), będą umocowane tak, że będą mogły z urzędu wymagać od innych jednostek w Dzielnicy współpracy -- nie powinno już więcej dojść do takiej sytuacji, jak na Gwiaździstej, gdzie Bielany przysłały jakieś osoby z Wydz. Infrastruktury, które nie miały pojęcia o sprawach rowerowych i nie uznały za stosowne poinformować o tej wizji lokalnej p. Chudyby (Miedzińskiej), Koordynatora Rowerowego Dzielnicy.

Co do § 4 -- nie martwił bym się -- dotychczas zapis o odstępstwach dotyczył WYŁĄCZNIE asfaltu.
Obecnie projektanci będą musieli pisać o odstępstwo także i wtedy, jak będą chcieli zmniejszyć skrajnię, zastosować mniejszy promień na łuku itp. A baaardzo tego nie lubią, bo BDiK ma na decyzję 30 dni, więc jak wykonawca sprawia problemy, to KPA może zostać użyte przeciwko niemu... A projektantowi zazwyczaj się spieszy, żeby wziąć kasę... :lol:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 05, 2010 13:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Czy tą instrukcję audytu rowerowego to ktoś w ogóle kiedykolwiek widział i kto ma być tą co najmniej jedną osobą wskazaną przez organizacje społeczne zajmujące się promocją ruchu rowerowego - czy to nie jest przypadkiem ograniczenie zakresu konsultacji zpołecznych :?: :?:

Cytuj:
13 Audyt rowerowy
13.1.1 Audyt rowerowy stanowi procedurę systematycznego sprawdzania prawidłowości rozwiązań zastosowanych w projektach drogowych pod kątem ruchu rowerowego oraz sprawdzania jakości funkcjonowania systemu rowerowego.
13.1.2 Celem audytu rowerowego jest eliminowanie błędów w planowaniu, projektowaniu, wykonawstwie i eksploatacji systemu transportu rowerowego w Warszawie.
13.1.3 Procedurze audytu rowerowego podlegają projekty budowy lub przebudowy dróg realizowane w Warszawie przez zarządców dróg i innych inwestorów.
13.1.4 Audyt rowerowy jest wykonywany zgodnie z „Instrukcją Audytu Rowerowego” stanowiącej dokument odrębny w stosunku do niniejszych Standardów, wprowadzony zarządzeniem Prezydenta M.st. Warszawy.
13.1.5 „Instrukcja Audytu Rowerowego” definiuje:
- podstawowe pojęcia,
- zasady prowadzenia audytu,
- przedmiot audytu,
- kolejność poszczególnych czynności audytu,
- obowiązki i prawa stron uczestniczących w procedurze audytu,
- wzór raportu audytu,
- listę kontrolną problemów zalecanych do sprawdzenia w procesie audytu.
13.1.6 Końcowy wynik audytu w postaci „Raportu audytu rowerowego” zawiera końcową ocenę:
 funkcjonowania systemu rowerowego w Warszawie, w przypadku audytu tego systemu,
 każdego z audytowanych projektów,
 każdego z badanych fragmentów infrastruktury drogowej.
13.1.7 Audyt projektów drogowych pod kątem ruchu rowerowego powinien być wykonywany przez zespół audytorów powołany przez Prezydenta m.st. Warszawy lub osobę przez niego upoważnioną i składający z jednej lub więcej osób powołanych do tego celu przez Prezydenta M.st. Warszawy lub osobę przez niego upoważnioną oraz co najmniej przez jedną osobę wskazaną przez organizacje społeczne promujące rozwój ruchu rowerowego.
13.1.8 W celu skrócenia i uproszczenia procesu projektowania audyt rowerowy projektów zastępuje proces opiniowania projektu przez organizacje społeczne promujące rozwój ruchu rowerowego.

13.1.9 Audyt rowerowy powinien być wykonywany po wykonaniu projektu i przedstawieniu go do zaopiniowania przez zarządcę drogi, ale przed opiniowaniem przez zarządcę ruchu.

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 05, 2012 17:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... 5_2012.htm

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 05, 2012 17:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Zmienili obowiązek odśnieżania w zalecenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL