Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 15:11 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Propozycja opinii - jeśli nie będzie protestów / kolejnych wersji, to w poniedziałek drukujemy, pieczętujemy i wysyłamy.

Cytuj:
Opinia o projekcie drogi rowerowej Radzymińska - Al. Solidarności - Jagiellońska

Zielone Mazowsze opiniuje pozytywnie projekt drogi rowerowej w ulicach Radzymińska, Al. Solidarności i Jagiellońska w wersji przedstawionej przez KomProjekt s.c. na Radzie Technicznej w Zarządzie Dróg Miejskich w Warszawie w dniu 6.02.2007 z poprawkami przesłanymi pocztą elektroniczną w dniach 7 i 8.02.2007 z następującymi uwagami:

1. W rejonie ul. Targowej wykonać obniżenie krawężnika i oznakować ciąg pieszo-rowerowy umożliwiający wjazd z kierunku ul. Wileńskiej na drogę rowerową wzdłuż al. Solidarności.

2. Na odcinku Starzyńskiego - Solidarności, w celu zminimalizowania kolizji z ruchem samochodowym w różnych relacjach obsługiwanych przez ten odcinek (Żerań - centrum Pragi, Żerań - Śródmieścia, Żerań - Praga II, most Gdański - centrum Pragi, most Gdański - Praga II, Praga II - Śródmieście), należy przewidzieć możliwość przeprowadzenia tras rowerowych po obu stronach ulicy Jagiellońskiej. Koncepcję docelowego przebiegu tras rowerowych w tym rejonie, z wykorzystaniem ulic lokalnych (Skoczylasa, Burdzińskiego) do obsługi osiedla Praga II, przedstawia załącznik graficzny. W ramach opiniowanego projektu rekomendujemy realizację wariantu przesłanego pocztą elektroniczną 8.02.2007, uwzględniającego ścieżki:

- po stronie zachodniej na odcinku Starzyńskiego - Ratuszowa łącznie z przejazdem przez ul. Ratuszową;

- po stronie wschodniej na odcinku Jagiellońska - Brechta z wjazdem w zakończenie ulicy Brechta.

3. Dodatkowo postulujemy uzupełnienie ww. wariantu o:

- przejazd przez ul. Jagiellońską po północnej stronie ul. Ratuszowej;

- jednokierunkowy (szer. 1,5 m) wjazd z zakończenia ul. Brechta i zakończenia ścieżki w drogę serwisową wzdłuż ul. Jagiellońskiej.

4. Na przejeździe przez ul. Cyryla i Metodego proponujemy rozważyć możliwość zwężenia wlotu ul. Cyryla i Metodego. Efektywna przepustowość wlotu ograniczona jest do 1 pasa (przepustowość lewoskrętu z Jagiellońskiej), więc 9 m szerokości wydaje się sporą przesadą. Zwężenie wlotu poprawi widoczność i skróci czas pokonywania jezdni przez pieszych i rowerzystów.

4a. W przypadku wyboru wariantu z przejazdem przez ulicę Jagiellońską (niezrealizowania rekomendacji z pkt 2) wskazane byłoby poszerzenie azylu na przejeździe.

5. Na odcinku Golędzinowska - Batalionu Platerówek rekomendujemy wprowadzenie ruchu rowerowego na zasadach ogólnych w jezdnię drogi serwisowej.

6. Postulujemy rozszerzenie zakresu projektu o obniżenie krawężników na wyjeździe z pętli autobusowej Żerań FSO, tak by chociaż prowizorycznie ułatwić połączenie z istniejącą ścieżką wzdłuż ul. Modlińskiej.

7. W rejonach skrzyżowań (w szczególności Al. Solidarności / Targowa, Al. Solidarności / Sierakowskiego, Jagiellońska / Brechta) konieczne jest przewidzenie wygrodzeń uniemożliwiających nielegalne parkowanie na ścieżce i przylegającym chodniku.

8. Z uwagi na skalę projektu (największa do tej pory inwestycja rowerowa - 8 km) i kluczowe znaczenie projektowanych tras w systemie rowerowym (wg obowiązującego Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzenego - ścieżki główne), propozycje nawierzchni z kostki betonowej opiniujemy zdecydowanie negatywnie. Postulujemy zastosowanie najkorzystniejszej dla użytkowników, ze względu na trwałość, równość i przyczepność, nawierzchni drogi rowerowej, czyli nawierzchni bitumicznej. Nawierzchnia ta nie musi być na całej długości trasy w kolorze czerwonym - zalecamy zastosowanie koloru czerwonego nawierzchni jedynie na przejazdach rowerowych przez skrzyżowania.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 09, 2007 21:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Z tym obiniżeniem krawężników przy Żeraniu FSO, to możesz jeszcze napisać, że przyda się to także pieszym, bo np. babcie z wózkami z zakupów mogę się tam kręcić, czy nawet z dziećmi (kościół niedaleko).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 1:17 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N lut 11, 2007 0:33
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Dorzuce swoje 3 grosze tym razem.

Widzialem na Bartkowym serwerku fotki Rafiego z planami, skoncentruję sie wylacznie na Radzymińskiej, jako że trasę znam najlepiej i dość często korzystam w obie strony, choć z racji natężenia ruchu na Radzymińskiej czesto w stronę wschodnią jadę 11 Listopada.

Projekty piekne, bez zastrzezen zadnych. Nie widzialem co prawda odcinka przy wiadukcie kolejowym przy Tesco, ale jak mniemam bedzie tam fragment ciagu pieszo-rowerowego ze wzgledu na szerokosc chodnika.

Glownym problemem jaki zauwazylem jest niemoznosc zjechania przez rowerzyste jadacego z mostu w strone wschodnia na sciezke przed skrzyzowaniem z ul Targowa. Zgodnie z przepisami i widocznymi rozwiazaniami musial by zjechac na chodnik i przeprowadzic rower badz skrecic w prawo, gdzies dalej zawrocic i przejechac z samochodami skrecajacymi z powrotem na most by wlaczyc sie do ruchu na sciezce, tak czy siak minimum 2 cykle swietlne i prawdopodobna koniecznosc zejscia z roweru.

Mozna by probowac wprowadzic niespotykane rozwiazanie. Na kierunku zachod-wschod na lewym pasie wyznaczyc sluze rowerowa, badz nawet na calej szerokosci skrzyzowania i dac rowerzystom osobny cykl swietlny na zjechanie w dowolnym kierunku ze skrzyzowania, czy to na sciezke, czy na wjazd w uliczke. Niestety to rozwiazanie wymagalo by upchniecia kawalka chociaz sciezki na zjezdzie z mostu, oraz modyfikacji (drobnej) sygnalizacji swietlnej.

http://hipriest.republika.pl/projekt.jpg

Widzi mi sie cos takiego, jak na zdjeciu powyzej, choc bylo by to ciezko upchnac, ze wzgledu na uklad chodnika na zjezdzie z mostu przy samym skzyzowaniu. Wielkosci szkicowanych przeze mnie fragmentow nie sa wyskalowane do projektu, takze jesli chodzi o odleglosc "1" od "2" (takze ze wzgledu na brak miejsca na projekcie, ktory sie urywa w tym mijescu).
1. lagodne polaczenie fragmentu sciezki rowerowej z jezdnia, umozliwiajace wjazd z wieksza predkoscia.
2. odcinek akumulacyjny dla rowerzystow/fragment sciezki rowerowej (kilka metrow wystarczy)
3. sluza/przejazd dla rowerow
4. w wersji przejazd dla rowerow po prostu polaczenie z wyjazdem z zatoczki parkingowej.
Wersja przedstawiona i tak wymaga wydzielenia osobnego (nawet krotkiego) cyklu swietlnego dla rowerzystow, przez co nie ma ryzyka kolizji z zadnymi innymi uczestnikami ruchu poza pojazdami wyjezdzajacymi z zatoczki parkingowej. Cykl dla rowerzystow moglby byc wlaczony po zakonczeniu cyklu dla pojazdow wlaczajacych sie z Sierakowskiego w Solidarnosci. Jednoczesnie cykl zielonego swiatla dla pieszych moglby byc wciaz zachowany.

Calosc wyglada znacznie lepiej gdy poruszamy sie w kierunku wschod-zachod - tu brak zastrzezen.

Choc i tak pozostanie pytanie o przejezdnosc konca sciezki laczacej sie z parkingiem w zatoce w letnie dni, gdy masa ludzi do ZOO wpada, mysle ze moze byc tam dosc konkretnie zastawiony ten przejazd.


Pozdrawiam
Szymon "Xun Vixx" Kurzacz
Ożarowska Grupa Rowerowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 9:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Xun_Vixx napisał(a):
Mozna by probowac wprowadzic niespotykane rozwiazanie. Na kierunku zachod-wschod na lewym pasie wyznaczyc sluze rowerowa, badz nawet na calej szerokosci skrzyzowania i dac rowerzystom osobny cykl swietlny na zjechanie w dowolnym kierunku ze skrzyzowania, czy to na sciezke, czy na wjazd w uliczke. Niestety to rozwiazanie wymagalo by upchniecia kawalka chociaz sciezki na zjezdzie z mostu, oraz modyfikacji (drobnej) sygnalizacji swietlnej.
http://hipriest.republika.pl/projekt.jpg


(edit: wyciąłem znacznik img ze wględu na rozmiar rysunku)

Nie sądzę, żeby to było idealne rozwiązanie, nie zapewnia np. możliwości wjazdu z Sierakowskiego. Byłbym za tym, żeby tego nie ruszać - to kolejna sygnalizacja i kolejne poszerzenie zakresu projektu, a i tak skrzyżowanie powinno zostać przebudowana przy modernizacji pasa bus-tram na moście.

Xun_Vixx napisał(a):
Choc i tak pozostanie pytanie o przejezdnosc konca sciezki laczacej sie z parkingiem w zatoce w letnie dni, gdy masa ludzi do ZOO wpada, mysle ze moze byc tam dosc konkretnie zastawiony ten przejazd.


Faktycznie tam jest taki sajgon? ZTCP to ci, którzy jadą do ZOO samochodem, są zbyt leniwi żeby zasuwać przez cały park do wejścia, raczej parkują wzdłuż Ratuszowej i wzdłuż Wybrzeża Helskiego.

Z drugiej strony (ścieżki) być może zamiast robić przy Kraśnickiej wjazd z jezdni Radzymińskiej, lepiej byłoby połączyć ścieżkę z kolejnym odcinkiem drogi serwisowej (ul. Karkonoska):

Obrazek

Przystankiem się nie należy przejmować, bo to tylko tymczasowy - na czas remontu zatoki, która jest jedne światła wcześniej.

Tytułem uzupełnienia poprzedniego posta:

Cytuj:
- przejazd przez ul. Jagiellońską po północnej stronie ul. Ratuszowej;


Obrazek

Cytuj:
- jednokierunkowy (szer. 1,5 m) wjazd z zakończenia ul. Brechta i zakończenia ścieżki w drogę serwisową wzdłuż ul. Jagiellońskiej.


Obrazek

Cytuj:
Na przejeździe przez ul. Cyryla i Metodego proponujemy rozważyć możliwość zwężenia wlotu ul. Cyryla i Metodego. Efektywna przepustowość wlotu ograniczona jest do 1 pasa (przepustowość lewoskrętu z Jagiellońskiej), więc 9 m szerokości wydaje się sporą przesadą. Zwężenie wlotu poprawi widoczność i skróci czas pokonywania jezdni przez pieszych i rowerzystów.


Obrazek

Trochę niekonsekwentnie te kolorki wyszły, ale to mniej więcej tak samo jak na oryginalnych rysunkach ;-)

I chyba już ostatnia sprawa - wzdłuż Solidarności, naprzeciwko Dworca Wileńskiego jest trochę wjazdów bramowych (właściwie nieużywanych). Dobrze by było, gdyby udało się utrzymać na nich ciągłość nawierzchni ścieżki (jaka by nie była), coś w stylu:

Obrazek

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 12:34 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
Xun_Vixx napisał(a):
Choc i tak pozostanie pytanie o przejezdnosc konca sciezki laczacej sie z parkingiem w zatoce w letnie dni, gdy masa ludzi do ZOO wpada, mysle ze moze byc tam dosc konkretnie zastawiony ten przejazd.


Faktycznie tam jest taki sajgon? ZTCP to ci, którzy jadą do ZOO samochodem, są zbyt leniwi żeby zasuwać przez cały park do wejścia, raczej parkują wzdłuż Ratuszowej i wzdłuż Wybrzeża Helskiego.



W letnie weekendy tam jest sajgon. Zauważcie, że projekt zakłada (chyba już to pisałem?) że między jagiellońską a "miśkami" droga dla rowerów będzie w miejscu obecnego parkingu, który właśnie w takie weekendy jest mocno obstawiony. Jeśli nie zaparkują tam, to wszystko skupi się na tej nieszczęsnej zatoczce. Co więcej zastawią też chodnik prowadzący na most i do ścieżki na wybrzeżu gdańskim (bo już się to zdarzało). Myślę, że trzeba wziąć to wszystko pod uwagę i zastanowić się nad sensownym wysłupkowaniem strategicznych miejsc...

I pamiętajcie o tym skrócie z Wileńskiej do Solidarności przy Cerkwii :-)

W jakim punkcie jesteśmy, jeśli chodzi o wybór nawierzchni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 22:55 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
A co z przejazdem pod wiaduktem kolejowym przy rondzie Starzynskiego? Da sie zrobic cos lepszego od ciagu pieszo - rowerowego? To chyba dosc istotne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 12, 2007 0:05 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
kr napisał(a):
A co z przejazdem pod wiaduktem kolejowym przy rondzie Starzynskiego? Da sie zrobic cos lepszego od ciagu pieszo - rowerowego? To chyba dosc istotne.


Bez przebudowy wiaduktu - nie sądzę. Ale będzie szerzej niż jest teraz. Na szczęście ruch pieszy tam nie jest duży od kiedy nie ma tam już przystanku, więc i kłopotu specjalnego nie widzę.

Poza tym od strony ronda zawsze można pojechać jezdnią techniczną ten kawałek, co z racji sposobu prowadzenia ścieżki na rondzie Starzyńskiego czy braku wygodnego wjazdu na ścieżkę rowerową wzdłuż ul. Starzyńskiego, będzie pewnie dla wielu z nas najlepszym rozwiązaniem.


jacor napisał(a):
W jakim punkcie jesteśmy, jeśli chodzi o wybór nawierzchni?


A słyszałeś ostatnio coś-niecoś w mediach na ten temat? Myślisz, że to przypadek, że to akurat teraz? ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 12, 2007 0:29 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Raffi napisał(a):

jacor napisał(a):
W jakim punkcie jesteśmy, jeśli chodzi o wybór nawierzchni?


A słyszałeś ostatnio coś-niecoś w mediach na ten temat? Myślisz, że to przypadek, że to akurat teraz? ;-)


Słyszałem, słyszałem :-) Ale mi chodziło o jakieś konkrety. Rozumiem, że jak zapadnie jakaś wiążąca decyzja, to będzie o tym głośno?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 17, 2007 8:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dziennik z czwartku, 15 marca:

Obrazek

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 17, 2007 10:26 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
nie wiem co Pan Plewako chce tam zamieniać, zwłaszcza, że projektant jeszcze nie wszedł na etap projektowania podbudowy i nawierzchni. Na razie zaprojektowany i skonsultowany został jedynie przebieg drogi rowerowej, jej geometria itp.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL