Zdjęcia z nowej wersji projektu, z dzisiejszej Rady Technicznej, wrzuciłem do:
http://www.zm.org.pl/tmp/
Następna Rada za tydzień. Poniżej parę mniej lub bardziej szczegółowych uwag i komentarzy.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300001.JPG
Początek ścieżki - zaproponowałem jednokierunkowe włączenie z Radzymińskiej rozpoczynające się przed światłami.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300007.JPG
Skrzyżowanie ze Szwedzką - nasza propozycja została wstępnie wrysowana jako wariant - i widać już, że mnóstwo rzeczy upraszcza, ale mają jeszcze mierzyć natężenia ruchu samochodowego na poszczególnych relacjach i sprawdzić jakiś inny projekt przebudowy tego skrzyżowania.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300011.JPG
Przy przejściu przez szpaler drzew zaproponowałem rozbicie na dwa kierunki jazdy, żeby uniknąć ostrych łuków i ograniczenia widoczności po wewnętrznej zakrętu.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300014.JPG
Zaproponowałem przejazd do Wileńskiego - przede wszystkim z myślą o połączeniu do zawrotki dostawczej i dalej ulicy Białostockiej, nie Targowej.
Po drugiej stronie rzuciłem pomysł nietypowego układu na prawoskręcie - przejazd rowerowy _pomiędzy_ dwoma węższymi przejściami dla pieszych - tak by nie zmuszać idących od strony poczty na przystanek w stronę centrum do dwukrotnego przecinania ścieżki, a jednocześnie nie przeplatać bez sensu ścieżki na wyspie. Pomysł nie spotkał się z należytym entuzjazmem.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300017.JPG
Przedłużenie do Misiów - tutaj były jakieś uwagi ze strony pana z Urzędu Dzielnicy, że ciasno przy przystanku - ale docelowo przystanek autobusowy ma i tak być razem z tramwajowym.
od
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300018.JPG
do
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300023.JPG
Mam wątpliwości co do przerzucania ścieżki na stronę zachodnią. Główny argument jest taki, że po stronie wschodniej jest sporo dzikiego parkowania i jednokierunkowe uliczki parkingowe. Po stronie zachodnie jest też mniej przejazdów przez jezdnie poprzeczne (o 3, w tym jedne światła), ale zysk z tego jest niwelowany przez przejeżdżanie w te i we wte przez Jagiellońską.
Za stroną wschodnią przemawia obsługa osiedla (choć tu się nieźle jeździ lokalnymi, Borowskiego - Skoczylasa - Burdzińskiego), większe bezpieczeństwo społeczne (choć wzdłuż nowej ścieżki mają być nowe latarnie), no i szczegóły, o których niżej.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300018.JPG
Zapomniałem powiedzieć, ale ten azyl dość wąski jest jak na zatrzymanie roweru.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300019.JPG
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300020.JPG
Ścieżka przechodzi właściwie przez przystanek tramwajowy, kawałek dalej jest boczne wejście do kościoła, mogą być spore konflikty z pieszymi.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300023.JPG
Podłączenie do ronda Starzyńskiego. Jadący z/na Most Gdański będą musieli dwukrotnie przecinać tory tramwajowe, żeby objechać przystanki. Na skos - tak jak się normalnie jeździ obecnie - podobno jest za duży ruch pieszy. Zaproponowałem zbadanie terenu za budkami pod katem dodatkowego łącznika, nie pamiętam czy one się ciągną aż do ogrodzenia ZOO.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300024.JPG
Pod wiaduktem kolejowym projektant zabiera jeden metr z jezdni, ale zostawia dwa pasy. Nie jest źle, ale o ile dobrze pamiętam, to na warsztatach projektowych, jak było obrabiane rondo, chyba stanęło na tym, że najlepszym wyjściem byłoby zwężenie dodatkowej jezdni do jednego pasa. Raffi, Ty chyba byłeś w tej grupie?
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300025.JPG
Dalej to dość koślawo wygląda, ale ja bym to traktował jako rozwiązanie tymczasowe, do czasu modernizacji ulic serwisowych. Docelowo tam powinien być skierowany ruch rowerowy, ale na razie nawierzchnia jest z trylinki.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300028.JPG
Tu już chyba jest asfalt - roboczo przyjęto, że od tego przejazdu dalej rowerzyści mają być wpuszczeni w jezdnie serwisową (czyli odpadnie ten ciąg pieszo-rowerowy przy miejscach parkingowych), ale może ktoś jeszcze zweryfikuje gdzie jest jaka nawierzchnia.
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300033.JPG
Przejazd Raffiego do szkoły. Ponieważ inżyniery od sygnalizacji kręciły nosami, zaproponowałem by alternatywnie zamiast wydzielonego przejazdu zrobić śluzę rowerową (powtarzacz sygnalizacji + detekcja między przejazdem a linią zatrzymania), tak żeby rowerzyści mogli przejechać skrzyżowanie tak jak samochody. Ale to już w ogóle zostało uznane za straszną herezję ("Panie, co Pan! Żeby rowerzysty skręcały?") Zakładam, że to kwestia zmęczenia po 2 h dyskusji i niektórym się po prostu rowery z tramwajami pomyliły.