Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 23, 2007 11:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Propozycja uwag - na pewno nie wszystko, bo chory jestem i nie mogę się wybrać na wizję terenową. A trzeba by już niedługo wysłać:

Cytuj:
1. Przebieg drogi rowerowej przez skrzyżowanie z ul. Szwedzką nie spełnia wymogów bezpośredniości i bezpieczeństwa stawianych drogom rowerowym. Wady ujętego w projekcie rozwiązania to przede wszystkim nadmierne wydłużenie trasy, poza tym niepotrzebne krzyżowania z ruchem pieszym i brak miejsca na akumulację (np. rowerzysta oczekujący na zielone światło będzie blokował ruch pieszy wzdłuż ul. Szwedzkiej). Dlatego proponujemy wytyczenie przejazdu dla rowerów wraz z nowym przejściem dla pieszych na wprost przez skrzyżowanie (w linii chodników wzdłuż al. Solidarności). Na konieczność wyznaczenia nowego przejścia dla pieszych wskazuje chociażby rozmiar istniejącego przedeptu. Na rysunkach przedstawiono propozycję orientacyjnego przebiegu nowych dróg dla pieszych i rowerów w dwóch wariantach:

a. optymalny - z likwidacją skanalizowania prawoskrętu z al. Solidarności w Szwedzką oraz z likwidacją lewoskrętu w ul. Wileńską (nowe krawędzie jezdni zaznaczone czarną linią);

b. prowizoryczny - bez zmian krawędzi jezdni.

Zwracamy uwagę, że według nowego Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarownia Przestrzennego m.st. Warszawy, uchwalonego w październiku ub.r., zarówno al. Solidarności jak i ul. Szwedzka stanowić mają ulice zbiorcze. Po zrealizowaniu planowanej Obwodnicy Śródmiejskiej lub równoległej ul. Tysiąclecia kontrowersyjny i niezwykle terenochłonny prawoskręt będzie praktycznie niewykorzystywany. Z kolei wjazd w ul. Wileńską jest możliwy z ul. Rzeszotarskiej (d. Kosmowskiej). Bezcelowe zatem wydaje się komplikowanie przebiegu drogi rowerowej po to, by utrwalać tymczasowe rozwiązanie drogowe, tym bardziej że ww. Studium przewiduje dla tej drogi funkcje głównej trasy rowerowej, a zatem ważniejszej od funkcji tras drogowych.

2. Na skrzyżowaniu al. Solidarności z ul. Jagiellońską zaprojektowane rozwiązanie nie zapewnia możliwości kontynuacji jazdy ze ścieżki w kierunku centrum (albo np. mostu Świętokrzyskiego), ani możliwości wjazdu na ścieżkę z kierunku centrum. W wersji minimum powinien zostać wyznaczony przejazd dla rowerów przez ul. Jagiellońską i jednokierunkowy zjazd na jezdnię al. Solidarności za skrzyżowaniem. Pożądane rozwiązanie to przedłużenie drogi dla rowerów do skrzyżowania z ul. Sierakowskiego.

3. Na rysunkach brak oznaczeń promieni łuków. Należy zwrócić uwagę, by promienie łuków nie były mniejsze niż 20 m licząc do wewnętrznej krawędzi drogi rowerowej. Łuki o mniejszych promieniach dopuszczalne są jedynie w rejonach skrzyżowań; na takich łukach trzeba jednak zastosować poszerzenia do 2,5-3 m, by umożliwić swobodne mijanie się rowerzystów.

4. Postulujemy zastosowanie nawierzchni bitumicznej na całej długości projektowanej drogi rowerowej. Nawierzchnia ta nie musi być na całej długości drogi w kolorze czerwonym - zalecamy zastosowanie czerwonego koloru nawierzchni jedynie na przejazdach rowerowych przez skrzyżowania, w pozostałych miejscach dopuszczalny jest naturalny kolor asfaltu.


Rysunki dla skrzyżowania ze Szwedzką:
http://www.zm.org.pl/tmp/DSC01233_a.jpg
http://www.zm.org.pl/tmp/DSC01233_b.jpg

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 23, 2007 14:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Chyba brakuje jeszcze o tym by zrobić przejazdy rowerowe przez ulicę Radzymińksą w kilku miejscach (np przy Wielniaku?), w szczególności zapewnić np. dojazd do ulicy Ząbkowskiej, np. poprzez przejazd przy Gorzykowskiej na drugą stronę, podwojny garnitur ścieżek do Naczelnikowskiej i tam można by swobodnie wjeechąc do centrum pragi, ew. zapewnienie przejazdu przy skrzyzowaniu ze Szwedzką/Kosmowskiej. Ja bym nalegal na to, bo ciagnięcie ściezki tylko do mostu nie ma sensu - ludzie z Pragi na rowerach bedą jeżdzić głownie i tak na Pragę, a zwłaszcza na wschodni bedą mieli bliżej w ten sposób.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 28, 2007 22:20 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N sty 28, 2007 22:13
Posty: 10
witam

jestem projektantem z tej firmy "spoza Warszawy"

chcialem Panstwa poinformowac,ze Panstwa uwagi zostaly uwzglednione i poprawione sciezki przedkladamy w poniedzialek do ZDM .

co do slow Pana "Skaniusza" cytuje : "kogos niezle pogrzalo... " no niestety bez ruszania skrzyzowania nie da rady inaczej tego rozwiazac - moze niech Pan sie uda na miejsce i obejrzy w czym rzecz...o ile ZDM nie zleci nam dodatkowo projektu przebudowy skrzyzowania Szwedzkiej-nie da rady tego inaczej rozwiazac.

liczymy na dalsze Panstwa uwagi i sugestie-gdyz to oczywiscie Panstwo jestescie uzytkownikami sciezek i napewno macie lepszy poglad na ten temat z poziomu uzytkownika tych drog

LM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 28, 2007 22:35 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
luckym82 napisał(a):
witam

jestem projektantem z tej firmy "spoza Warszawy"

chcialem Panstwa poinformowac,ze Panstwa uwagi zostaly uwzglednione i poprawione sciezki przedkladamy w poniedzialek do ZDM .


Witamy i dziękujemy za odzew. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że projektant ma tyle swobody, na ile pozwoli mu zleceniodawca. Proszę o traktowanie ewentualnych słów krytyki jako zastrzeżenia do projektu, a nie do firmy czy Pana osobiście. Z drugiej strony - proszę forumowiczów o zgłaszanie uwag do projektu, bez personalnych wycieczek ;-)

Żałuję, że nie udało nam się spotkać 16 stycznia - niestety ZDM powiadomił nas w zaproszeniu jedynie o projekcie Waryńskiego, w związku z czym nasi emisariusze nie byli należycie przygotowani do dyskusji o Radzymińskiej i Jagiellońskiej, dlatego też niewykluczone, że pojawi się druga runda uwag.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sty 28, 2007 23:17 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N sty 28, 2007 22:13
Posty: 10
witam

z uwagi na swoj wiek (rocznik 82) naprawde nie obrazam sie-prosze tylko o konkretna dyskusje poparta argumentami albo swoimi wlasnymi propozycjami-a nie "krytyka dla krytyki"-moze niech ten Pan przedstawi swoj pomysl-moze faktycznie zna jakies lepsze rozwiazanie...czemu nie!?

jestesmy otwarci na wszelkie uwagi i bardzo o nie prosimy-piszcie tutaj na FORUM (no i do ZDM`u oficjalne pisma!)
uwaznie czytamy to forum-mozecie byc pewni
tylko prosze zwrocic uwage ze czasu mamy malo i przeciagajace sie konsultacje itp nie sluza nikomu - a juz napewno nie Wam (rowerzystom).

jak juz cos zrobic to dobrze-chociaz nigdy nie ma idealnych rozwiazan i zawsze sie ktos znajdzie komu cos nie pasuje...

sciezke przedluzylismy az do kosciola kolo estakad/petli tramw. na Zeraniu ( ul.Jagiellonska ) oraz chcemy pojsc ze sciezka w kierunku centrum (mowa o Al.Solidarnosci) mniej wiecej na wysokosci ul.Florianskiej by sie konczyla - zgodnie z Panstwa punktem 2 uwag

LM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 29, 2007 0:45 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
luckym82 napisał(a):
sciezke przedluzylismy az do kosciola kolo estakad/petli tramw. na Zeraniu ( ul.Jagiellonska )


Kościół, czyli strona wschodnia ulicy Jagiellońskiej. No to muszę zapytać jako osoba, która nie widziała planów (niestety), a która będzie codziennym uzytkownikiem tej ścieżki:

Czy rozwiązany został jakoś problem połączenia projektowanej drogi rowerowej z jej dalszą częścią wzdłuż Modlińskiej, która biegnie po stronie Zachodniej tej ulicy i która kończy się mniej więcej na wysokości pętli autobusowej na Żeraniu, czy też odcinek przez węzeł z Toruńską nie leży już w zakresie projektu i robót? I jeżeli nie leży, to czy na obecnym etapie prac można jeszcze go włączyć w zakres projektu?

I jeszcze pytanie inne: Po wschodniej stronie ul. Jagiellońskiej mniej więcej na wysokości ul Pożarowej leży szkoła... czy będzie możliwy dojazd rowerem do niej przez przejazd rowerowy w poprzek ul Jagiellońskiej?

Z góry dziękuję za odpowiedź i niezależnie od niej, za wysłuchanie moich wątpliwości ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 29, 2007 15:54 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
luckym82 napisał(a):
witam


sciezke przedluzylismy az do kosciola kolo estakad/petli tramw. na Zeraniu ( ul.Jagiellonska ) oraz chcemy pojsc ze sciezka w kierunku centrum (mowa o Al.Solidarnosci) mniej wiecej na wysokosci ul.Florianskiej by sie konczyla - zgodnie z Panstwa punktem 2 uwag

LM


To teraz pytania:
1. Jaka będzie w końcu nawierzchnia
2. Dlaczego ma się kończyć na wysokości ul. Floriańskiej? Brakuje już naprawdę niewiele, żeby połączyć scieżkę z tą, która biegnie nad wisłą (wybrzeżem helskim) - w tej chwili chodnik, który prowadzi do tej ścieżki jest w fatalnym stanie.
3. Skrzyżowanie Solidarności ze Szwedzką to złożona sprawa - nawarstwia się tam kilka problemów:
- Brak przejścia dla pieszych na wprost skrzyżowania.
- Brak przejścia dla pieszych przez al. Solidarności bezpośrednio do przejazdu kolejowego (w tej chwili jest to ul. Kosmowskiej?)
- Zagrodzenie nielegalnego(?) przejścia przez tory w okolicach istniejęcego przejścia dla pieszych przez al.Solidarności.
- (Za) duży prawoskręt z wydzielonym pasem ruchu - prowokuje kierowców do zbyt szybkiej jazdy.
- Brak kładki nad torami i al.Solidarności z okolic ul. Białostockiej
- złe rozmieszczenie przystanków (zwłaszcza po dodaniu przystanku przy Tesco)
- Brak szybkiego dostępu do al.Solidarności dla mieszkańców Stalowej, Wileńskiej - obecnie cały odcinek od Szwedzkiej do Rzeszotarskiej jest odcięty przez 2 zamknięte osiedla i wojskowo-kolejowe ruiny po stacji wąskotorówki bodajże.

Piszę o tym wszystkim od razu, żeby w miarę możliwości pomyśleć nad rozwiązaniem całościowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sty 29, 2007 16:07 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy.

Nie bardzo wyobrażam sobie znalezienie dobrego realnego rozwiązania przejazdu rowerowego przez skrzyżowanie Targowej z ul. Solidarności.

a właśnie przy tym skrzyżowaniu ze Szwedzką otwiera się "naturalnie" możliwość zrobienia ścieżki przez ul. Wileńską jako wydzielonego pasa dla rowerów. Na odcinku od Szwedzkiej do Rzeszotarskiej ruch jest bardzo mały ( w stronę centrum). Można byłoby nawet zrobić progi spowalniające (w okolicach jest przedszkole, coraz więcej domów, a kierowcy jeżdża wileńską za szybko.) Od Rzeszotarskiej do Targowej Wileńska jest tak szeroka, że można zrobić spokojnie oddzielną szeroką ścieżkę rowerową i w bezpieczniejszy sposób włączyć się do ruchu na Targowej, ewentualnie pojechać już w stronę mostu Śl-Dąbr - po ścieżce która mogłaby się zacząć tuż od tylnego wyjazdu z komendy policji
(Ewentualnie możnaby zrobić kontrapas na Cyryla i wyjechać przy Jagiellońskiej?)

Fantazje, czy Realizm? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 14:50 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
a właśnie przy tym skrzyżowaniu ze Szwedzką otwiera się "naturalnie" możliwość zrobienia ścieżki przez ul. Wileńską jako wydzielonego pasa dla rowerów. Na odcinku od Szwedzkiej do Rzeszotarskiej ruch jest bardzo mały ( w stronę centrum). Można byłoby nawet zrobić progi spowalniające (w okolicach jest przedszkole, coraz więcej domów, a kierowcy jeżdża wileńską za szybko.)

(...)

Fantazje, czy Realizm? :-)


Mnie się zasadniczo podoba, ale tak naprawdę jest to pomysł na zasadniczą przebudowę ulicy - po drodze masz np. pętlę tramwajową, duży ruch autobusowy z Inżynierskiej, kawałki bruki i wielki korek przed Targową. Poza tym do uspokojenia ruchu i pasów dla rowerów przydałoby się przekwalifikować ul. Wileńską (obecnie droga zbiorcza powiatowa - urzędnicy raczej nie uzgodnią progów spowalniających i pasów rowerowych na jezdni). Myślę, że na razie należy zrobić ten projekt wzdłuż Solidarności, który wcale nie zamyka możliwości jazdy Wileńską, a o Wileńską powalczyć przy okazji jakiejś większej modernizacji tej ulicy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 15:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Zdjęcia z nowej wersji projektu, z dzisiejszej Rady Technicznej, wrzuciłem do:

http://www.zm.org.pl/tmp/

Następna Rada za tydzień. Poniżej parę mniej lub bardziej szczegółowych uwag i komentarzy.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300001.JPG
Początek ścieżki - zaproponowałem jednokierunkowe włączenie z Radzymińskiej rozpoczynające się przed światłami.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300007.JPG
Skrzyżowanie ze Szwedzką - nasza propozycja została wstępnie wrysowana jako wariant - i widać już, że mnóstwo rzeczy upraszcza, ale mają jeszcze mierzyć natężenia ruchu samochodowego na poszczególnych relacjach i sprawdzić jakiś inny projekt przebudowy tego skrzyżowania.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300011.JPG
Przy przejściu przez szpaler drzew zaproponowałem rozbicie na dwa kierunki jazdy, żeby uniknąć ostrych łuków i ograniczenia widoczności po wewnętrznej zakrętu.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300014.JPG
Zaproponowałem przejazd do Wileńskiego - przede wszystkim z myślą o połączeniu do zawrotki dostawczej i dalej ulicy Białostockiej, nie Targowej.

Po drugiej stronie rzuciłem pomysł nietypowego układu na prawoskręcie - przejazd rowerowy _pomiędzy_ dwoma węższymi przejściami dla pieszych - tak by nie zmuszać idących od strony poczty na przystanek w stronę centrum do dwukrotnego przecinania ścieżki, a jednocześnie nie przeplatać bez sensu ścieżki na wyspie. Pomysł nie spotkał się z należytym entuzjazmem.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300017.JPG
Przedłużenie do Misiów - tutaj były jakieś uwagi ze strony pana z Urzędu Dzielnicy, że ciasno przy przystanku - ale docelowo przystanek autobusowy ma i tak być razem z tramwajowym.

od
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300018.JPG
do
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300023.JPG

Mam wątpliwości co do przerzucania ścieżki na stronę zachodnią. Główny argument jest taki, że po stronie wschodniej jest sporo dzikiego parkowania i jednokierunkowe uliczki parkingowe. Po stronie zachodnie jest też mniej przejazdów przez jezdnie poprzeczne (o 3, w tym jedne światła), ale zysk z tego jest niwelowany przez przejeżdżanie w te i we wte przez Jagiellońską.

Za stroną wschodnią przemawia obsługa osiedla (choć tu się nieźle jeździ lokalnymi, Borowskiego - Skoczylasa - Burdzińskiego), większe bezpieczeństwo społeczne (choć wzdłuż nowej ścieżki mają być nowe latarnie), no i szczegóły, o których niżej.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300018.JPG
Zapomniałem powiedzieć, ale ten azyl dość wąski jest jak na zatrzymanie roweru.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300019.JPG
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300020.JPG
Ścieżka przechodzi właściwie przez przystanek tramwajowy, kawałek dalej jest boczne wejście do kościoła, mogą być spore konflikty z pieszymi.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300023.JPG
Podłączenie do ronda Starzyńskiego. Jadący z/na Most Gdański będą musieli dwukrotnie przecinać tory tramwajowe, żeby objechać przystanki. Na skos - tak jak się normalnie jeździ obecnie - podobno jest za duży ruch pieszy. Zaproponowałem zbadanie terenu za budkami pod katem dodatkowego łącznika, nie pamiętam czy one się ciągną aż do ogrodzenia ZOO.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300024.JPG
Pod wiaduktem kolejowym projektant zabiera jeden metr z jezdni, ale zostawia dwa pasy. Nie jest źle, ale o ile dobrze pamiętam, to na warsztatach projektowych, jak było obrabiane rondo, chyba stanęło na tym, że najlepszym wyjściem byłoby zwężenie dodatkowej jezdni do jednego pasa. Raffi, Ty chyba byłeś w tej grupie?

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300025.JPG
Dalej to dość koślawo wygląda, ale ja bym to traktował jako rozwiązanie tymczasowe, do czasu modernizacji ulic serwisowych. Docelowo tam powinien być skierowany ruch rowerowy, ale na razie nawierzchnia jest z trylinki.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300028.JPG
Tu już chyba jest asfalt - roboczo przyjęto, że od tego przejazdu dalej rowerzyści mają być wpuszczeni w jezdnie serwisową (czyli odpadnie ten ciąg pieszo-rowerowy przy miejscach parkingowych), ale może ktoś jeszcze zweryfikuje gdzie jest jaka nawierzchnia.

http://www.zm.org.pl/tmp/P1300033.JPG
Przejazd Raffiego do szkoły. Ponieważ inżyniery od sygnalizacji kręciły nosami, zaproponowałem by alternatywnie zamiast wydzielonego przejazdu zrobić śluzę rowerową (powtarzacz sygnalizacji + detekcja między przejazdem a linią zatrzymania), tak żeby rowerzyści mogli przejechać skrzyżowanie tak jak samochody. Ale to już w ogóle zostało uznane za straszną herezję ("Panie, co Pan! Żeby rowerzysty skręcały?") Zakładam, że to kwestia zmęczenia po 2 h dyskusji i niektórym się po prostu rowery z tramwajami pomyliły.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL