Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 16:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
olek napisał(a):
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300023.JPG
Podłączenie do ronda Starzyńskiego. Jadący z/na Most Gdański będą musieli dwukrotnie przecinać tory tramwajowe, żeby objechać przystanki. Na skos - tak jak się normalnie jeździ obecnie - podobno jest za duży ruch pieszy. Zaproponowałem zbadanie terenu za budkami pod katem dodatkowego łącznika, nie pamiętam czy one się ciągną aż do ogrodzenia ZOO.


Na poprzedniej radzie też postulowaliśmy ów łącznik, bo to chyba dość ważna relacja.


olek napisał(a):
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300024.JPG
Pod wiaduktem kolejowym projektant zabiera jeden metr z jezdni, ale zostawia dwa pasy.


wówczas udało się przekonać projektanta do wyłagodzenia tego przejazdu jakoś tak:
http://wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/proj ... ynorth.jpg

Nie wiem czy ten obiekt w niebieskim obramowaniu nie okazał się 'nie do ominięcia'. Co tam stoi?

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 19:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Całkiem juz fajny projekt w zakresie Radzyminskiej. Natomiast Jagiellońska i Modlińska sa dla mnie zupełnie nie do zrozumienia.
1. Droga rowerowa przy ogrodzenu ZOO nikomu nie sluzy - jest krotko mowiac odcieta od świata. Jest wystarczajaco duzo miejsca po stronie wschodniej, aby ja tam zrobić, a wtedy nie trzeba będzie rowerem do sklepu okrążać parkingów etc. Zreszta główną bolaczka tamtej linii tramwajowej jest własnie to, ze jest zbyt izolowana od ludzi - to samo będzie z tak zbudowaną ściezką rowerową - zadnych celow podrózy nie obsługuje.
2. Bardzo piekne te slalomiki wokol latarni na odcinku od wiaduktu torow do stacji samooobslugowej i salonu motocyklowego (Jagiellonska) - ja tamtedy sie nie podejmuję jeździć. Nie pisalem tego jeszcze, ale tam powinna droga rowerowa być skierowana na tę droge lokalna wzdłuż ulicy - oczywiście przy zastosowaniu uspokojeniu ruchu (najlepiej w stylu Dutch Town, jesli komus nie pasuja zwykle progi). Czyli postuluję od wiaduktu do ul. Batalionu Platerówek ruch na zasadach ogólnych po ulicy technicznej z ruchem uspokojonym.
3. Fajnie, ze jest przejazd do szkoly przy Dyrekcji FSO, but will somebody let them do it (without pedestrian crossing).
4. Na zakonczeniu powinien być zrobiony przejazd drogi rowerowej w kierunku petli autobusowej, bo stamtad juz jest rzut beretem do drogi rowerowej po zachodniej stronie Modlińskiej (najlepiej, jaby sie to od razu udalo połączyc, bo tam trzeba by jeszcze ze dwa krawęzniki obnizyć) - jak tak zawsze jeżdżę, że skręcam z ulicy w kierunku petli Żerań FSO i potem juz jadę sobie sciezką na ten moj Tarchomin.
5. I dzieki za ten przejazd rowerowy przez Radzymińską przy Szwedzkiej na stronę Staropraską.
Pozdro,

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 13:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
Dzieki za zdjecia - dobra robota!
Rzeczywiscie Radzyminska juz przyzwoita, zwlaszcza jakby sie udalo z ta Szwedzka.

Co do Jagiellonskiej:
Uwazam ze jak najbardziej sciezke nalezy zrobic pod plotem ZOO - tamtedy bedzie sie jechac 3 razy szybciej. inaczej znowu bedzie slalom miedzy latarniami, co chwile zwalniane na przecznicach, zastawianie samochodami. Minusem ZOO beda sporadyczni piesi, bo tam nie ma chodnika.

Pod wiadutem kolejowym na szkoleniu Kopta rysowal kontrapas pomiedzy tymi dwiema jezdniami (nie mamy zdjec na stronie?) - wynikaloby z tego ze z tej bocznej jezdni nie przewidywal wyjazdu na glowna za wiaduktem - czyli do jazdy glowna jezdnia tylko 2 pasy ruchu oraz jeden do skretu w serwisowa.
W kazdym razie uwazam ze na zjezdzie z ronda na bocznej jezdni nalezy zredukowac liczbe pasow ruchu do jednego, a reszte przeznaczyc na droge rowerowa. Nikomu nic sie nie stanie jak ten jeden pas ruchu bedzie trzecim pasem ruchu Jagiellonskiej, a jednoczesnie z niego bezposrednio bedzie sie skrecalo w jezdnie serwisowa i te boczna ulice wzdluz nasypu.

Ten obiekt w niebieskim kwadracie, Marcinie - wyglada mi na slup wysokiego napiecia - tej samej linii ktora jest przy knajpie "pod rura"

No a dalej to lekka tragedia. Jak sa drogi serwisowe to nie robic jeszcze sciezki rowerowej i chodnikow po obu stronach. Przez to jakis absurd. Zwlaszcza ten odcinek ze slalomem miedzy latarniami wyglada beznadziejnie. W dodatku teraz jest trawnik, a bedzie beton. Jak bysmy zdjeli z kosztorysu te wszystkie sciezki dublujace drogi serwisowe (dotyczy to chyba takze odcinka Radzyminskiej za Trocka), to spokojnie wystarczyloby na wymiane tej trylinki na asfalt, albo chociaz zaasfaltowanie jej. Nie robmy prowizorki, jak wcale nie jest tansza.

I wydluzyc do istniejacych sciezek - w Modliskiej i nad Wisla. Wtedy dostaniemy kawal tras, nie proszacy sie od samego powstania o jakies dodatkowe inwestycje.

I jeszcze detal. Na rysunku:
http://www.zm.org.pl/tmp/P1300014.JPG
odejscie od skrzyzowania z Targowa do plotu cerkwi przez kepe drzew jest mocno 'zaondulowane'. Wydaje mi sie, ze mozna zredukowac jeden luk - srodkowy (tam gdzie jest podana szerokosc sciezki). Te skrajne polaczyc odcinkiem prostym. Wyglada, ze wcale sciezka nie zblizy sie przez to do drzewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 15:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
To i ja dorzucę swoje (długie) trzy grosze. Jadąc od początku fot, czyli od Radzymińskiej:
http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300001.JPG - przydałby się wjazd na ścieżkę z prawdziwego zdarzenia. Obecnie jadąc Radzymińską trzeba zwolnić prawie do zera by na ścieżkę wjechać pod kątem 90 stopni. Możnaby pomyśleć o pasie wyłączeń, coś w tym stylu:
http://www.krbrd.gov.pl/images/aktualnosci/dutch_town/Pulawy-12b.jpg

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300002.JPG - wyłukowanie lepsze by mogło być, a po prawej stronie zdjęcia (pln-zach strona skrzyżowania) brak jest miejsca na akumulację, a dodatkowo pasy na zakręcie ścieżki wymalowane tradycyjnie śliską farbą będą powodowały, że rowerzyści będą wypadali z zakrętu na chodnik, albo nie mogąc wyhamować - na ulicę. To bardzo niebezpieczne miejsce!

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300003.JPG - brak jakichkolwiek wygrodzeń gwarantujących, że wjazd i zjazd ze ścieżki na ulice techniczne nie zostanie zastawiony samochodami.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300004.JPG - sytuacja z brakiem wygrodzeń jak wyżej. Dodatkowo wjazd pod kątem jest o tyle problematyczny, że jakikolwiek krawężnik (nawet ze ściętą ścianką) na wjeździe z ulicy na ścieżkę będzie powodował wywracanie się rowerzysty w tym miejscu. Zwłaszcza przy precyzji wykonawców +-5cm jaką mamy w Warszawie.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300006.JPG - wyłukowanie jezdni na zakręcie w prawo z radzymińskiej i w prawo w radzymińską zmniejsza bezpieczeństwo rowerzysty. Trzeba albo zadbać by faza dla skręcających w prawo nie miała kolizji z rowerzystami, albo zmniejszyć wyłukowanie, a co za tym idzie prędkość pojazdów skręcających.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300007.JPG - brawo, da się, choć łuki na prawoskrętach jak wyżej... tutaj raczej trzeba fazami sygnalizacji podziałać, bo z racji na skręcające tu TIRy zmniejszenie promieni na prawoskrętach raczej nie przejdzie :-)

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300009.JPG - pomijam milczeniem z racji na 300007, które jest po prostu o niebo lepsze :-)

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300010.JPG - brak miejsca na akumulację, pasy dla pieszych na zakręcie ścieżki i w miejscu potencjalnego hamowania rowerzysty. A jednocześnie gigantyczne łuki na wjeździe w małą uliczkę. Po zmniejszeniu ich promienia powinno być więcej miejsca na rozwiązanie problemu tego przejścia. Obecna jego postać jest też niebezpieczna z uwagi na brak widoczności rowerzysta-pieszy po płn-zach stronie skrzyżowania. Może jakieś lustro weneckie?
Dodatkowy problem to wyłukowanie ścieżki... miejsca wydaje się być wystarczająco, by zastosować łuki o promieniach >=20m zalecane przez rowerzystów.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300011.JPG - ciąg pieszo-rowerowy ma tu 4m. To wystarczająco na ścieżkę dwukierunkową i chodnik. Nie do końca rozumiem więc ideę autora. Pewnie chodzi o te latarnie? Zwłaszcza, że na focie 300012 juz jest normalnie.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300014.JPG - tu jest duży kłopot i każdy to wie. Ogólnie to dużo lepiej się pewnie zrobić nie da ale te pasy na zakrętach scieżki w miejscu hamowania przed skrzyżowaniem połączone z brakiem miejsca na akumulację to będzie duży problem z bezpieczeństwem. Zwłaszcza, że ruch pieszy tutaj jest duży. Zmniejszenie promienia łuku na prawoskręcie z Solidarności w Targową pozwoliłoby zrezygnować z zakrętów na ścieżce, poprawić jej przebieg, widoczność pieszy-rowerzysta itd
Po stronie płn-zach skrzyżowania też są pasy na zakrętach i w miejscach hamowania połączone z brakiem miejsca na akumulację i dużym ruchem pieszym. Tutaj dodatkowo problemem będzie duzy ruch pieszy przecinający ściezkę w miejscach akumulacji, więc nie wiem czy fizyczne wygrodzenia nie byłyby dobrym pomysłem. Na pewno byłoby nim zmniejszenie (znowu) łuku na prawoskręcie Targowa-Solidarności, bo tam już teraz piesi nie mogą czuć się bezpieczni.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300016.JPG - pasy na zakręcie, wyłukowanie ścieżki też mogłoby być chyba lepsze. Przebieg z Jagiellońskiej w prawo w kierunku mostu ktoś już na focie dorysował przede mną ;-)

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300017.JPG - przejścia na zakrętach jak wyżej. Problem będzie też z wyjazdem na ulicę ze ścieżki. Tzn fajnie, ze wprowadzono ścieżkę w parking, ale przydałyby się wygrodzenia uniemożliwiajace blokowanie tego wyjazdu czy też samej ściezki i chodnika. A parkowanie na chodniku tutaj niestety jest normą.
Kolejny problem to mozliwość wjazdu na ściezkę z mostu - tej po prostu nie ma. Nie wiem czy to da się wcisnąć w zakres robót, ale przejazd przez Solidarności na tym skrzyżowaniu z wjazdem na ściezkę z Kłopotowsniego i mostu byłby bardzo dobrym pomysłem.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300018.JPG - znowu pasy na zakręcie w miejscu hamowania. Wyłukowania przy pętli tramwajowej tez mogłyby mieć większe promienie niż 10m. Zalecane to 20m

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300019.JPG - ponownie pasy na zakręcie w miejscu hamowania. Tutaj dodatkowo połaczone z brakiem miejsca na akumulację przed światłami. Dodatkowo pragnę zaproponować wysłupkowanie przynajmniej płd-zach strony skrzyżowania, bo czesto odbywa się tam blokowanie chodnika przez samochody (czyli ściezkę tez zastawią).
Możnaby też pomyślec o przejeździe w poprzek Jagiellońskiej - jadący z północy będą mieli szansę dojechać np do szkół znajdujących się przy Ratuszowej.
Niezbyt tez rozumiem (znowu) łączenie ścieżki i chodnika w jeden ciąg (płn-zach strona skrzyżowania), zwłaszcza, że miejsca hektary. Przy uliczce dojazdowej do miejskich zakładów kanalizacyjnych przydałoby się też wysłupkowanie od torów do bramy wpoprzeg chodnika i ścieżki - obecnie tam podczas mszy w niedziele jest nielegalny parking.

20 jako powiększenia 19 nie opisuję.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300022.JPG - słabo widać to miejsce na zdjęciach, ale pomiędzy obiema jezdniami na pl. Hallera od ścieżki do ul Jagiellońskiej powinien być łącznik drogi rowerowej umożliwiający zjazd na ścieżkę i na pl. Hallera ze ściezki. W końcu sporo tam źródeł i celów podróży.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300023.JPG - Znowu mamy też pasy na zakręcie. Drobna korekta przebiegu chodnika/ścieżki powinna ten problem załatwić.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300024.JPG - to zabawne, że ściezka do tej pory kończąca się w połowie ronda jednak będzie miała kontynuację. Cieszy mnie to niezamowicie. Swoją drogą, czy ten pas do skrętu w prawo jest konieczny? Jakby go zlikwidować i umozliwić skręt z jednego pasa w prawo (z tego który teraz jedzie prosto) , pod wiaduktem byłoby dość miejsca na ściezkę, chodnik, wyłukowanie. A ruch w prawo jest na tyle niewielki, ze nie powinno to być problemem.
Sam przejazd ściezki przez jezdnie techniczną powinien za to prowadzić grzbietem płytowego progu zwalniającego, tak by kierowcy nie mogli tutaj jechać 100km/h, co obecna geometra jezdni i wjazdu im umożliwia i co czasem jest uskuteczniane.
Dobrym pomysłem byłoby tez wysłupkowanie okolic przejazdu (chodnika) od samego przejazdu pod torami do przejazdu rowerowego, a nawet dalej. Obecnie odbywa się tam nielegalne parkowanie na chodniku.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300025.JPG - ta reklama to świetny pomysł na wypadek. Ani rowerzysta nie zobaczy samochodu, ani samochód rowerzysty. Reklamę trzeba przenieść niestety lub usunąć.
Dodatkowo nie wiem czy nie byłoby dobrym wyjściem odseparowanie ścieżki od jezdni technicznej słupkami, lub (lepiej) zróżnicowaniem jej wysokości od tej jezdni, co by uniemożliwiło kierowcom nielegalne parkowanie na niej, które teraz często się zdarza w tym miejscu.


http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300026.JPG - wyłukowanie chyba mogłoby być lepsze. Separacja od Modlińskiej jest chyba nie konieczna, nie widziałem tam parkowania, a rowerzyści na ulice spadać raczej nie powinni bez niej. Za to od strony drogi technicznej mamy słupki w skrajni. Słupki tu są potrzebne, ale czy nie dałoby się nieco odsunąć ich od ścieżki (50cm)? Dodatkowo brak wysłupkowania pomiędzy zatokami dla aut spowoduje wykorzystywanie przestrzeni tam do parkowania (na drodze rowerowej niestety też).
Nie wiem czy obecnie ta droga funkcjonuje jako dwukierunkowa, ale jak się ją zrobi jednokierunkową to szerokość 6m będzie zbędna, dojazd się niewiele pogorszy, a większość problemów z brakiem miejsca na ściezkę i parking sama się rozwiąże.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300027.JPG - ta lampa pomiędzy wjazdem i wyjazdem z drogi technicznej to jest konieczna na ścieżce? Podobnie parę metrów dalej na ciągu pieszo-rowerowym.
Znowu też powraca pomysł likwidacji dwukierunkowości i tym samym rozwiązania problemów z brakiem miejsca.
Na wyjeździe z drogi technicznej przejazd rowerowy znajduje się w miejscu gdzie auta będą się zatrzymywały by skręcić w prawo/lewo w Jagiellońską. Ściezka będzie blokowana. Niezbyt mam pomysł jak to rozwiązać (bo nie ma zbyt dużo miejsca) ale to będzie spory problem.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300028.JPG - przejście na zakręcie ściezki, oj ślisko i niebezpiecznie.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300029.JPG - przejście jak wyżej, na szczęście ruch pieszych tu niewielki (na razie). Ale brak widoczności dodatkowo na tym przejściu będzie już problemem. Znowu (jak bumerang) problem braku miejsca i szerokości ulicy powraca. Z racji faktu, że zatoki parkingowe tu praktycznie w ogóle nie są wykorzystywane, możnaby pomysleć o parkowaniu wzdłuż, a nie w poprzeg. Miejsca nagle zrobi się od tego manewru bardzo dużo.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300029.JPG - z racji na charakter ulicy pożarowej, przejazd przez nią mógłby być prowadzony grzbietem płytowego progu zwalniającego. Przy tym wyłukowaniu prawoskrętów byłoby to całkiem dobrym pomysłem.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300030.JPG - tradycyjnie problem szerokości. Nie wiem jak tu z własnością gruntów, ale na wschód od ścieżki miejsca jest w diabły. Latarnię tez można przesunąć bliżej jezdni ul. Jagiellońskiej i miejsce się znajdzie. Dodatkowo przydałoby się wysłupkowanie lub nawet barierki pomiędzy stacją a ciągiem p-r/ścieżką, by nie parkowały tam auta a kierowcy nie otwierali drzwi prosto pod koła rowerzystom.
Tradycyjnie doczepię się też do przejścia w miejscu potencjalnego hamowania rowerzysty. Wyłukowanie zakrętu najbardziej na północ też możnaby poprawić.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300031.JPG -
nie wiem, czy pod kładką nie będzie mimo wszystko problemu z widocznością pieszych, może by jeszcze odsunąć nieco ścieżkę od kładki nawet kosztem długości zatoki, która tutaj jest dość długa a z racji na niewielką ilość linii z niej korzystających, niewykorzystywana.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300032.JPG - Przejście w miejscu hamowania, wyłukowania, przejazd grzbietem progu zwalniającego lum zmniejszenie łuków na prawoskręcie z Jagiellońskiej i w Jagiellońską (o ile możliwe).

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300033.JPG - cieszy dojazd do szkoly, ale czemu konczy sie na chodniku a nie przy bramie dajac mozliwosc zjazdu na droge wjazdowa do szkoly? Sam dojazd do szkoły z racji na wystepowanie tam nielegalnego parkowania, trzeba wysłupkować. Z racji na wykorzystanie go tylko przez uczniów szkoły (dość nieliczna grupa) można tez moim zdaniem zmniejszyć jego szerokość do 2m, choć nie jest to oczywiście konieczne ;-)
Obok przejazdu możnaby tez zrobić przejście, to uczniowie szkoły będą mogli korzystać z parkingu po drugiej stronie (obecnie chodzą "na przełaj" pomiędzy autami).
Jeżeli zaś chodzi o sam wyajzd z parkingu, to przejazd przezeń powinien być prowadzony grzbietem progu zwalniającego. Przejazd też możnaby odsunąć od jazdni ul Jagiellońskiej, co uniemożliwi blokowanie go przez wyjezdżające samochody (w tej chwili to norma).

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300034.JPG - wyłukowanie mogłoby być lepsze, miejsca jest w bród.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300035.JPG - widoczność zza tej budy przy ściezce będzie problemem. Może by nieco odcunąć ścieżke od budy i zastosować wygrodzenia uniemożliwiajace wychodzenie pieszym bezposrednio zza budy pod koła rowerów.

tego wjazdu nie ma na zdjęciach, pomiędzy fotą 35 a 36 jest wjazd do bramy FSO. Tam trzeba zastosowac wysłupkowanie w poprzek chodnika i ściezki, by auta nie blokowały ich jak to się dzieje obecnie.

http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300036.JPG - w tunelu chodnik powinien biec po wewnetrznej stronie zakrętu, inaczej piesi będą "scinać" po ścieżce i z racji na słaba widoczność będzie to powodowało wypadki.
Dalej, pod wiaduktami ściezkę należy dokładnie odseparować (np słupkami), gdyż w czasie mszy niedzielnych odbywa się tam nielegalne parkowanie i ściezka zapewne będzie blokowana.


http://duch.mimuw.edu.pl/~abuczyns/radz-jag/P1300037.JPG - Kluczowe miejsce to Kościół. Chodnik i ściezka będą blokowane przez samochody co niedziela, więc konieczne jest wysłupkowanie uniemożliwiające to.
Dalej przydałaby się na zakończeniu ściezki jeszcze jedna rzecz lub dwie - połączenie z ciągiem pieszo-rowerowym po drugiej stronie ul Modlińskiej. Wariant minimum to obniżenie krawężników po płn-zach stronie tego skrzyżowania, a rowerzyści jakoś sobie poradzą by przejechać przez skrzyzowanie. Wariant optymalny to oczywiście doprowadzenie tam ścieżki z pzreajzdami.


Tyle uwag, przepraszam za ilość i czepianie się, ale będę tą ściezka jeździł conajmniej 2x dziennie przez co jest dla mnie bardzo istotne by była bezpieczna i szybka.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 16:38 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Moim zdaniem przejazd przez Targową na skrzyżowaniu z Solidarności w tym projekcie jest nieżyciowy. W godzinach szczytu ruch pieszy jest tak duży, że sami ludzie nie mieszczą na chodniku (nie ma miejsca na akumulację :-) Cykl świateł jest też tak pomyślany, że można przebiec przez jezdnię od "kerfura" do "zegara" i dalej w stronę cerkwii "na raz"- ludzie przez to bardzo często ścinają ten zakręt, a wg projektu tam będzie właśnie miejsce dla rowerów. Oczywiście w miarę prostym rozwiązaniem może być np. zmiana cyklu świateł.
Moim zdaniem ważne jest rozpatrzenie tego skrzyżowania, pamiętając o drodze, która zaczyna się przy "OBI". Jeśli w przyszłości, część ruchu, który przewala się przez Targową, będzie mogła iść tamtędy, to chyba jest to argument za tym, żeby zabrać jeden pas z tych pięciu(!) które mają w tej chwili samochody jadące al. Solidarności w stronę centrum.

To może konstruktywnie.
1. Zabrać pas przed skrzyżowaniem - zayskujemy większą swobodę manewrów
2. Zmienić cykl świateł
3. Ewentualnie puścić jednak przejazd rowerowy z drugiej strony pasów - zdecydowana większość ruchu pieszego jest na linii kerfur - zegar - cerkiew, można by było się z tym ruchem nie przecinać.
4. Byłoby bardzo fajnie, gdyby zrobić mały łącznik do ścieżki od strony ul. Wileńskiej. W tej chwili przy Targowej na wprost wileńskiej jest wjazd do komendy i dalej chodnik w stronę cerkwii - wystarczyłoby trochę farby i parę słupków, żeby można było bezpiecznie i bez nerwów (kluczenie między samochodami) dojechać do tej ścieżki.

5. Obawiam się, że moje wywody nie są jasne, czy nie ma tu miejsca na zdjęcia? Koniecznie musi być zewnętrzny serwer?

6. Ostatnia rzecz. Wygodnie byłoby, gdyby ścieżka nie kończyła się na tej zatoczce przy zoo. Tam zawsze parkują samochody. Najlepiej żeby ścieżka połączyła się tą nad wisłą, naprawdę już nie wiele brakuje - choćby farby i paru brakujących płyt chodnikowych...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: którędy droga
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 17:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
kr napisał(a):
/.../

Ten obiekt w niebieskim kwadracie, Marcinie - wyglada mi na slup wysokiego napiecia - tej samej linii ktora jest przy knajpie "pod rura"


Rzeczywiście "rzut" na to wskazuje.

kr napisał(a):
No a dalej to lekka tragedia. Jak sa drogi serwisowe to nie robic jeszcze sciezki rowerowej i chodnikow po obu stronach. /.../ Jak bysmy zdjeli z kosztorysu te wszystkie sciezki dublujace drogi serwisowe, to spokojnie wystarczyloby na wymiane tej trylinki na asfalt, albo chociaz zaasfaltowanie jej. Nie robmy prowizorki, jak wcale nie jest tansza.


Próbowałem zwrócić na to uwagę. Odpowiadali, że te drogi serwisowe mogą kiedyś stać się ruchliwe, np. jak FSO splajtuje i teren zmieni funkcję. Trudno mi było polemizować bo nie znam ani realiów, ani planów. Zresztą nie powinno się tego robić z projektantem, który może woli z(a)robić więcej ;-)

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 01, 2007 0:46 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N sty 28, 2007 22:13
Posty: 10
witam ponownie :)

juz po drugich konsultacjach

cieszymy sie ,ze nasze wstepne propozycje spotkaly sie z zainteresowaniem

co do "tajemniczego obiektu w niebieskim kwadraciku" - jest to komora cieplownicza gdzie krzyzuje sie dwie duuuze magistrale s.c. - ktora jest wyniesiona sporo ponad teren ( nie mam dokladnych pomiarow-ale tak na oko ok. 0,5m ) ale jesli chodzi o widocznosc dla rowerzysty to bez problemowo

prosimy nie krytykowac np.ze w sciezce stoi slup oswietleniowy -bo wiadomo ,ze MUSI byc on przebudowany-my go pokazujemy zeby bylo widac kolizje i obiekty do przebudowy

w ogole wszelkie uwagi co do slupkow ograniczajacych mozliwosc parkowania itp...to juz na samej organizacji ruchu - obecnie to jest do OPINII a wiec patrzcie na geometrie i zglaszajcie swoje uwagi co do samego przebiegu tej sciezki

LM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 01, 2007 7:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Po głębszym przemyśleniu i wizji lokalnej proponuję następujący układ na odcinku Solidarności - Starzyńskiego (na czerwono ścieżki, które miałyby być zrobione w ramach projektu):

Obrazek

Zapewnia on wygodny dojazd Panu Prezesowi od chaty do budki z piwem i obsługuje chyba wszystkie inne ważne relacje - w szczególności jest zarówno szybka trasa tranzytowa w zieleni, jak i dojazd do ulic lokalnych umożliwiających obsługę osiedla. Nie trzeba się będzie kłócić czy lepiej po wschodniej, czy po zachodniej, bo będzie po obu :-) Sumaryczna długość ścieżek nie jest wiele dłuższa niż w oryginalnym projekcie (300-500 m), nie trzeba ruszać sygnalizacji na placu Hallera, nie pchamy się też ze ścieżką w odcinek najbardziej intensywnego parkowania. Połączenie po stronie wschodniej od Szanajcy do ronda można rozwiązać na parę sposobów. Wad nie widzę, ale wszystko przed Wami ;-)

Krótka polemika z paroma innymi uwagami:

Drogi serwisowe - uważam, że przesadzacie. Większość jest wykorzystywana do ruchu rowerowego, a te kilkaset metrów, które jest dublowane ścieżką jest IMHO uzasadnione (ze względu na sposób parkowania albo nawierzchnię drogi serwisowej). Proponowane oszczędności są złudne - remont nawierzchni drogi serwisowej z dopuszczonym ruchem ciężkim to koszt o rząd wielkości wyższy niż budowa drogi rowerowej.

Proponowany dojazd do Wybrzeża Helskiego przez Park o ile się orientuje, prowadzi już poza terenem ZDM. Można potem wystąpić oddzielnie do Urzędu Dzielnicy o domalowanie, razem z paroma innymi łącznikami, vide szkic wyżej. Remont nawierzchni powinien być elementem jakiegoś szerszego projektu rewitalizacji parku.

Oznakowanie łącznika przy Targowej od Wileńskiej do al. Solidarności - czemu miałoby służyć? Zarówno w stronę centrum, jak i Pragi Południe wygodniej jest wyjechać z Wileńskiej razem z samochodami; pozostaje chyba tylko dojazd do Dworca i Carrefoura, a to chyba nie jest takie ważne, żeby zmuszać jadących prosto Targową do zjeżdżania na odcinku 100 m na ogryzek ścieżki?

Trzeba zwrócić uwagę, że cała trasa ma ponad 8 km - to najdłuższa jak dotąd projektowana w jednym kawałku trasa rowerowa w Warszawie. Tak jak już pisałem, lepiej by było to zrobić na dwie raty, ale trudno stało się. Wszystkich szczegółów i tak nie dopilnujemy - myślę, że nie warto się kłócić o skrzyżowania, które i tak powinny być w niedalekiej przyszłości kompleksowo przebudowane (np. Targowa czy Trasa Toruńska).

Ze względu na rozmiar projektu, warto byłoby za to powalczyć o sprawy "systemowe" - np. nawierzchnię czy detekcję rowerzystów w modernizowanej sygnalizacji. Może wystąpić do pani prezydent z pytaniem, czy zamierza realizować swój program wyborczy?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 01, 2007 14:09 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):

Proponowany dojazd do Wybrzeża Helskiego przez Park o ile się orientuje, prowadzi już poza terenem ZDM. Można potem wystąpić oddzielnie do Urzędu Dzielnicy o domalowanie, razem z paroma innymi łącznikami, vide szkic wyżej. Remont nawierzchni powinien być elementem jakiegoś szerszego projektu rewitalizacji parku.


OK.Ale może da się zrobić tak, żeby ścieżka nie kończyła się na parkingu, tylko parę metrów dalej - choćby przy wjeździe na most/łącznik nad wisłę.

A w ogóle to czy konieczna jest tam ta zatoczka/parking?
Może dałoby się zrobić w ten sposób?

Obrazek


olek napisał(a):
Oznakowanie łącznika przy Targowej od Wileńskiej do al. Solidarności - czemu miałoby służyć? Zarówno w stronę centrum, jak i Pragi Południe wygodniej jest wyjechać z Wileńskiej razem z samochodami; pozostaje chyba tylko dojazd do Dworca i Carrefoura, a to chyba nie jest takie ważne, żeby zmuszać jadących prosto Targową do zjeżdżania na odcinku 100 m na ogryzek ścieżki?


Moim zdaniem nie jest wygodnie jechać razem z samochodami.
Proponujesz przejazd, który na poniższym skanie jest zaznaczony na czerwono. Trzeba będzie 2 razy przejeżdżać przez tłum pędzących do autobusu pieszych, nie mówię już o wjeżdżaniu na ścieżkę pod kątem 90 stopni. A bez problemu da się zrobić to co domalowałem na żółto.
Co więcej nie będzie, żadnego zmuszania do wjeżdżania na ogryzek ścieżki :-), bo jadący dalej Targową, mogą po prostu jechać ulicą.

Obrazek



olek napisał(a):


Ze względu na rozmiar projektu, warto byłoby za to powalczyć o sprawy "systemowe" - np. nawierzchnię czy detekcję rowerzystów w modernizowanej sygnalizacji. Może wystąpić do pani prezydent z pytaniem, czy zamierza realizować swój program wyborczy?



Jasne! Ja chętnie powalczę o asfalt :-) A jest jakiś plan działania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 01, 2007 14:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
OK.Ale może da się zrobić tak, żeby ścieżka nie kończyła się na parkingu, tylko parę metrów dalej - choćby przy wjeździe na most/łącznik nad wisłę.


A czym by się różniło włączanie się do ruchu parę metrów dalej?

Mam wrażenie, że kto się boi jezdni, i tak cały most przejedzie chodnikiem.

jacor napisał(a):
A w ogóle to czy konieczna jest tam ta zatoczka/parking?


Skoro, jak pisałeś wcześniej, "zawsze tam parkują", to chyba tak...

olek napisał(a):
Moim zdaniem nie jest wygodnie jechać razem z samochodami.
Proponujesz przejazd, który na poniższym skanie jest zaznaczony na czerwono. Trzeba będzie 2 razy przejeżdżać przez tłum pędzących do autobusu pieszych, nie mówię już o wjeżdżaniu na ścieżkę pod kątem 90 stopni. A bez problemu da się zrobić to co domalowałem na żółto.


Odszczekuję - hau, hau! Myślałem, że masz na myśli drugą stronę, pod dyrekcją kolejową. Taki łącznik jak narysowałeś faktycznie ma sens.

olek napisał(a):
Jasne! Ja chętnie powalczę o asfalt :-) A jest jakiś plan działania?


Pismo już "się pisze". Pomysły na medialne nagłośnienie sprawy mile widziane.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL