Cytuj:
Właśnie z Holandii wróciłem - widziałem kontrapasy na jezdni 2,2m na której rowerzyści mijają się z autobusami.
Nie no, z tym to chyba przesadziłeś !
Toż autobus ma 2,5 m szerokości ! Może 3,2 m ? Chociaż to też by było strasznie ciasno.
Cytuj:
Czackiego od Traugutta do Królewskiej (parkowanie tylko w zatokach, więc może można to jakoś wyargumentować, a ruch bardzo mały szerokość dwóch pełnoprawnych pasów ruchu)
Jest parkowanie tylko w zatokach więc teoretycznie to chyba by przeszło. Przepis jest, że nie można, gdy jest parkowanie na jezdni (tak ja to rozumiem przynajmniej).
Jakiś czas temu napisałem do ZDM pismo w sprawie pasów rowerowych. Wprawdzie nie kontrapasów tylko takich normalnych. Spytałem co się z tym dzieje, bo jakiś czas temu pisali w mediach że ma być w 5 miejscach, a zrobili tylko w jednym. I podałem sporo lokalizacji gdzie takie pasy by mogły powstać.
Odpisali że:
- na Wojska Polskiego nie będzie, bo nie można jak jest parkowanie na jezdni (to skoro tak to skąd w ogóle był ten pomysł ? ktoś nie przeczytał przepisów a zrobił projekt organizacji ruchu ?)
- na Emilii Plater ma być w bliżej nieokreślonej przyszłości, ale tym się zajmuje ZTP;
- co do innych lokalizacji które były wtedy wymieniane (Koszykowa, Zajęcza...) to w ogóle nic nie napisali;
- i powiedzieli że w ogóle to teraz nie będzie pasów, bo to by pogorszyło warunki jazdy samochodów i będzie to możliwe dopiero wówczas gdy wprowadzi się opłaty za wjazd do centrum a póki co będzie się budować wydzielone ścieżki rowerowe;
No to napisałem im kolejne pismo, mówiąc, że: słuchajcie, źle mnie zrozumieliście, nie chodziło mi o to żeby zabierać pasy dla samochodów tylko aby wyznaczyć pasy rowerowe tam gdzie jezdnia jest na tyle szeroka że można je wyznaczyć bez zmniejszania liczby pasów oraz gdzie nie ma parkowania na jezdni. I podałem trzy konkretne propozycje: Bonifraterska, Miodowa, Siedmiogrodzka. Zobaczymy co odpiszą, na razie nie dostałem odpowiedzi, chociaż już niedługo minie miesiąc.