Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt mar 30, 2007 8:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nawiązując do hasła dzisiejszej masy:

http://www.masa.waw.pl/2007/0330.htm

chciałbym zachęcić do typowania ulic, na których powinien powstać kontrapas lub ruch rowerowy powinien zostać dopuszczony pod prąd bez specjalnego pasa.

Moje typy:

- Skoczylasa od Szanajcy do placu Hallera

- uliczka parkingowa wzdłuż Al. Solidarności od Sierakowskiego do Jagiellońskiej

- Staffa od Duracza do Perzyńskiego

- Kolorowa

- Cierlicka od Plutonu Torpedy do Kościuszki

- Cegłowska

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 30, 2007 13:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Mokotowska
Koszykowa
Sniadeckich
Noakowskiego
Lwowska
Hoża
Nowogrodzka
Widok
Oboźna do końca;o))
Na razie tyle;o))

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 30, 2007 13:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Czarnieckiego (Żoliborz) - choć zawsze jeździlem zgodnie z kierunkiem ruchu.
Wenedów (ale będzie trudno)
Na Białołęce nie kojarze jednokierunkowych.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 30, 2007 15:23 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Śniadeckich

Czynszowa
Środkowa

Zajęcza
Tamka

Podwale


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 30, 2007 20:31 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4028137.html

Rowerzyści: chcemy jeździć pod prąd

Krzysztof Śmietana, ostatnia aktualizacja 2007-03-30 20:37

Masa dla kontrapasa - pod takim hasłem półtora tysiąca rowerzystów przejechało wczoraj ulicami Warszawy. Chcą, by Śródmieście wreszcie było bardziej dostępne dla nich.

Tzw. Masa Krytyczna wyruszyła jak zwykle z pl. Zamkowego. Potem kilometrowy peleton rowerzystów pojechał m.in. Krakowskim Przedmieściem, Królewską, al. Jana Pawła II. W planach mieli także przejazd pod prąd ul. Mokotowską i Poznańską, ale nie zgodziła się na to policja. Tymczasem rowerzyści od kilku lat domagają się od urzędników, żeby ulicami jednokierunkowymi cykliści mogli się poruszać w dwie strony. Tak jest w wielu miastach europejskich, także w Polsce - np. w Krakowie czy Poznaniu. Na ulicy trzeba by tylko namalować tzw. kontrapas, który byłby przeznaczony wyłącznie dla rowerów. - To jednak nie jest konieczne. Wystarczy wprowadzić takie oznakowanie wzdłuż ulicy, które pozwalałoby rowerzystom jeździć w dwóch kierunkach. Takie rozwiązanie wprowadzono np. w Belgii, gdzie na większości ulic jednokierunkowych rowerzyści mogą jeździć w dwie strony - mówi Marcin Myszkowski, współorganizator Masy Krytycznej. Zaznacza, że kontrapasy przydałyby się zwłaszcza w Śródmieściu, gdzie rowerzystom bardzo trudno się jeździ. - Wielu ludzi boi się jeździć na rowerach szerokimi ulicami np. Al. Jerozolimskimi. O wiele bezpieczniej dałoby się podróżować równoległą Nowogrodzką. Od wielu lat zarządzający tą ulicą Zarząd Terenów Publicznych nie chce jednak tam wyznaczyć kontrapasa - narzeka Myszkowski.

Na razie ratusz wykonał tylko krótki odcinek pasa dla rowerów na ul. Oboźnej. Stało się to na kilka dni przez zeszłorocznymi wyborami samorządowymi. Działający od pół roku pełnomocnik ratusza ds. transportu rowerowego Stanisław Plewako twierdzi jednak, że wreszcie powinno coś drgnąć z kontrapasami. - Będę przekonywał Zarząd Terenów Publicznych i Zarząd Dróg Miejskich, żeby je w końcu wytyczali - zapowiada. Nie podał jednak żadnej konkretnej ulicy, na której taki kontrapas zostanie wkrótce namalowany.

Janusz Galas, miejski inżynier ruchu, twierdzi, że nie jest przeciwny takim kontrapasom. - Muszą jednak być bezpieczne, bo kierowcy wciąż nie traktują rowerzysty jako równoprawnego uczestnika ruchu. Jeśli dostanę projekt pasa rowerowego, który będzie spełniał wszelkie normy, to na pewno go zatwierdzę - zapowiada.

Rowerzyści liczą zaś, że swoich obietnic dotrzyma Hanna Gronkiewicz-Waltz, która w kampanii wyborczej zapowiadała, że będzie sprzyjać rowerzystom.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 31, 2007 10:35 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So sty 06, 2007 11:04
Posty: 22
Lokalizacja: Wola
Chocimska
Chmielna (od Miedzianej do Zelaznej)
Elektoralna
Magistracka
Panska

Na Chmielnej i Panskiej trzeba by od razu wprowadzic platne parkowanie, bo to na granicy strefy jest i strasznie zastawione te ulice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2007 22:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Ochota:

Słupecka
Barska (od Białobrzeskiej do Grójeckiej)
Trzech Budrysów
Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej)
Jasielska (od Pruszkowskiej do Korotyńskiego)
Wiślicka
Gorlicka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 04, 2007 8:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
- uliczka parkingowa wzdłuż Al. Solidarności od Sierakowskiego do Jagiellońskiej

Ha, no to analogiczna uliczka jest przy al. Waszyngtona - prawie od roda do Miedzynarodowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 04, 2007 12:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
velogustlik napisał(a):
Oboźna do końca;o))


Stromo. Ale może po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania będzie luźniej.

Jerzyk napisał(a):
Magistracka


Wąsko bardzo.

kr napisał(a):
- uliczka parkingowa wzdłuż Al. Solidarności od Sierakowskiego do Jagiellońskiej
Ha, no to analogiczna uliczka jest przy al. Waszyngtona - prawie od roda do Miedzynarodowej.


Niezupełnie analogiczna - ma kierunek ruchu zgodny z jezdnią główną, w przeciwieństwie do tej na Solidarności, poza tym jeździ po niej autobus. Kontrapas byłby średnio komfortowy dla tych, którzy boją się jezdni - jechałoby się na czołowe, z lewej autobus, z prawej tramwaj - a ci co się nie boją i tak jadą jezdnią główną.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 13, 2007 12:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
olek napisał(a):

- Staffa od Duracza do Perzyńskiego

- Cegłowska


Co ma do zaoferowania w tym względzie zarządca drogi?
Niewiele:
http://wrzutnia.zm.org.pl/rowerowe/odpo ... sy0703.pdf

Warto dodać, że wyprodukowanie tego odmownego papierka zajęło U.Dz Bielany 6 miesięcy.

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL