Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn gru 19, 2011 20:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Co za zbieżność, odp. dla KL ma datę 21 listopada 2011 r., a dokładnie w tym dniu napisałem coś takiego:

Cytuj:
Szanowna Pani Prezydent!

W związku z opublikowaną w Życiu Warszawy wypowiedzią Iwony Fryczyńskiej, rzeczniczki Zarządu Oczyszczania Miasta (cyt. „ze względu na zdecydowanie mniejsze w porównaniu do chodników wykorzystanie ścieżek rowerowych zimą nie przewidujemy ich stałego odśnieżania”) wnoszę o wyjaśnienie, czy wypowiedź ta odzwierciedla faktyczne zamiary Zarządu Oczyszczania Miasta. Jeśli tak, czy Pani Prezydent akceptuje takie zaniechanie, a jeśli tak, proszę o podanie pełnych podstaw prawnych i faktycznych zaniechania zimowego utrzymania dróg rowerowych.

Wnoszę o nakazanie podległym jednostkom odśnieżenia dróg rowerowych.

Uzasadnienie

Ruch rowerowy jest pełnoprawnym składnikiem ruchu drogowego. Znacząco rośnie w Warszawie liczba osób korzystających z roweru jako codziennego środka transportu. Na wzrost tej liczby dodatkowo wpłynęła niedawna podwyżka cen biletów ZTM i zapowiedzi kolejnych podwyżek.

Konstytucja RP w art. 32. stwierdza: Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne oraz Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. Zaniechanie zimowego utrzymania tras rowerowych jest bezsprzecznie formą dyskryminacji użytkowników rowerów, sprzeczną z w/w zapisem Konstytucji i nie znajduje żadnego uzasadnienia w przepisach polskiego prawa.

W przypadku odmowy wnoszę o wszczęcie postępowania administracyjnego na podstawie art. 61.§ 1 k.p.a. (względnie wydanie postanowienia o odmowie jego wszczęcia). Na podstawie art. 124 k.p.a. oczekuję rozstrzygnięcia sprawy w formie decyzji lub postanowienia, zawierającego wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie, czy i w jakim trybie służy na nie zażalenie lub skarga.
Oczekuję, że w przypadku odmowy w jej uzasadnieniu znajdą się m.in. statystyki i wyniki badań wskazujące na udział roweru w podróżach po mieście, zalecenia obowiązujących dokumentów strategicznych – miejskich, wojewódzkich, krajowych i unijnych.
/.../

Do wiadomości:
1. Biuro Drogownictwa i Komunikacji, Wydział Transportu Rowerowego
2. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze

Choć zwłoki w odpowiedzi zarzucić jeszcze nie można, to z drugiej strony dziwne, że nie dostałem tego, co już w chwili otrzymania mojego pisma było gotowe. Czyżby jakiś problem? Ktoś się zreflektował że ta droga od braku pieniędzy do tak jawnego zaniechania wypełniania ciążących na organie obowiązków wiedzie trochę za bardzo na skróty? Oczywiście problem krótkiej finansowej kołderki występuje w wielu resortach, ale jakoś nikt się tak jawnie nie przyznaje do własnych zaniechań jak ZOM.

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 19, 2011 21:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
W odpowiedzi na interpelację Legierskiego zawarte jest stwierdzenie, że odśnieżanie dróg rowerowych miało mniejszy priorytet niż odśnieżanie jezdni dla samochodów. Wynika stąd bezpośrednio, iż faktyczną strategią pani prezydent Gronkiewicz-Waltz jest ruch samochodowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 19, 2011 21:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
ajarmoniuk napisał(a):
W odpowiedzi na interpelację Legierskiego zawarte jest stwierdzenie, że odśnieżanie dróg rowerowych miało mniejszy priorytet niż odśnieżanie jezdni dla samochodów. Wynika stąd bezpośrednio, iż faktyczną strategią pani prezydent Gronkiewicz-Waltz jest ruch samochodowy.


Ja coraz bardziej dochodzę do wniosku, że potrzebna jest przede wszystkim zmiana statutów ZOM, ZTM, ZTP, dzielnic, aby możliwe było w pełni obszarowe oczyszczanie, tak jak w Łodzi...

Po przejęciu całości oczyszczania przez ZOM można by taniej zorganizować oczyszczanie na obszarze konkretnych dzielnic niż odrębnie przez ZOM, ZTM i dzielnicę na tym samym obszarze. Jakby jeszcze wprowadzić obowiązek mechanicznego oczyszczania wszystkiego, co się da i podpisywać umowy na okresy kilkuletnie, a nie na jeden sezon, to wykonawcom opłacałoby się inwestować w sprzęt bardziej zaawansowany niż szufle.

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 19, 2011 22:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
I nie trzeba konkretyzować jak ma coś być odśnieżane, a jedynie jak ma wyglądać po odśnieżaniu i ew. jaki ma mieć wpływ na środowisko*. A czy firmie bardziej opłaci się zatrudnić 1000 więźniów z szuflami (bo np. państwo do tego dopłaca) czy dostosować 10 ciągników to już jej brocha. Ma być odśnieżone 10h po opadach, a sól nie może być sypana w czasie opadów i przed odgarnięciem śniegu**.

*-to żeby nie walili 1t soli/1m^2
**-ot, szybki pomysł na zmniejszenie jej ilości w sposób w miarę łatwo do kontroli


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 20, 2011 20:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Właśnie dostałem pdf'a z następującą odpowiedzią:

Cytuj:
Zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku

W odpowiedzi na Pana wniosek z dnia 21 listopada 2011 dot. zimowego utrzymania dróg rowerowych uprzejmie informuję co następuje.

Zarząd Oczyszczania Miasta (dalej ZOM), realizujący zadania w ramach planu finansowego, zgodnie ze statutem, przyjętym uchwałą Nr LXIV/2010/2009 Rady m. st. Warszawy z dn. 22.10.2009 r. zmieniającą uchwałę w sprawie statutu Zarządu Oczyszczania Miasta jako jednostka budżetowa miasta zobowiązany jest do sporządzania planów finansowych (art. 11 ust. 3 Ustawy z dnia 27.08.2009 o finansach publicznych Dz. U. nr.157,poz. 1240 ze zm.), zgodnie z podanymi limitami wydatków, ustalanymi przez służby finansowe miasta. W roku bieżącym limit ten dla ZOM jest niższy, w porównaniu z rokiem ubiegłym, w związku z czym obecnie nie ma możliwości uruchomienia prac związanych z cyklicznym zimowym oczyszczaniem ścieżek rowerowych, w tym związanych z odśnieżaniem. Włączenie ścieżek rowerowych do cyklicznego oczyszczania, w sytuacji ograniczonych środków finansowych, mogłoby się odbyć jedynie kosztem realizowanych przez ZOM zadań, przyjętych za bardziej priorytetowe, w tym w zakresie oczyszczania chodników.

Zgodnie z art. 246 kpa wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi w trybie określonym w rozdziale 2 Dział VII ustawy z dnia 14.06.1960f. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000r. nr 90, poz. 1071, ze zm.)

Leszek Drogosz
Dyrektor Biura Infrastruktury

A jednak copy&paste z odp. dla KL ;-)
Zgrabnie pominięto istotę wniosku, więc będzie ciąg dalszy.
Tak na szybko rzuca się w oczy poświadczenie nieprawdy: "Włączenie ścieżek rowerowych do cyklicznego oczyszczania, w sytuacji ograniczonych środków finansowych, mogłoby się odbyć jedynie kosztem realizowanych przez ZOM zadań".
Tak jakby budżet ZOM zaliczał się do stałych fizycznych i nie mógł być powiększony kosztem wydatków na cele, których realizacja (w przeciwieństwie do omawianego) nie jest uwarunkowana ustawowym obowiązkiem (np. rozrywka).

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 20, 2011 21:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
A może niewykorzystana kasa na infrę rowerową mogłaby pójść na odśnieżanie?

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 21, 2011 9:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
Na przykładzie zimowego odśnieżania widać, że budowanie ścieżek rowerowych jako odrębne ciągi komunikacyjne są drogie zarówno w budowie jak i późniejszym utrzymaniu, a po trzecie zabierają czasem niepotrzebnie zieloną przestrzeń.

Zwykłe namalowanie pasów na jezdni jest tańsze i nie ma problemów z odśnieżaniem, no ale... trzeba zabrać jeden pas jezdni samochodom.

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 25, 2011 20:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Może powinniśmy zrzucić się na taki sprzęt dla naszego biednego miasta :?: :!:
http://bebzol.com/pl/Zawsze-w-gotowosci.45347.html

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 25, 2011 22:04 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 07, 2008 12:39
Posty: 53
Widziałem taki w akcji na Opolszczyźnie, w prywatnych rękach, odśnieżał parking przed restauracją po niezbyt wielkich opadach. Robił to szybko. Na ścieżce to-to się mieści? Bo może warto potraktować rzecz poważnie? Choć te mniejsze maszyny z obrotowymi szczotkami lepsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL